Конспект інтегрованого уроку
фізкультури в 2 - Б класі.
Тема. Ігри для активного відпочинку.
Урок - обміну знаннями « Бережіть енергію!»
Задачі уроку:
Навчальні:
1) Повторити інструктаж з БЖД під час занять рухливими й народними іграми, забавами ,естафетами («Ігри для активного відпочинку» )
та правила поведінки в спортивній залі.
2) Повторити раніше вивчені ігри та естафети на швидкість, спритність, швидкісно – силові якості, повзання по гімнастичній лаві на животі,
метання малого м’яча в ціль, передача м’яча в шерензі .
3) Закріпити стройові вправи, різновиди ходьби, бігу, загальнорозвивальні
вправи з гімнастичними палицями.
Розвивальні:
( швидкість, спритність, швидкісно – силові якості).
Виховні:
до занять фізичною культурою та спортом.
Пізнавальні:
1) Поглибити знання учнiв про збереження електроенергії.
Місце проведення: спортивна зала школи.
Інвентар та обладнання:
гімнастичні обручі, палки, лави, мати, м’ячі тенісні гумові,волейбольні, баскетбольні, фішки,кеглі, прапорці, м’ячі з літерами та порадами, свисток, табло, музичний супровід, назва теми та естафет, малюнки енергозберігаючих ламп, вимикача,електричних приладів, пазл – порада.
Тривалість: 40 хвилин.
№ П/П |
Зміст уроку |
Дозува ння |
Організаційно-методичні вказівки |
|||||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||||||||||||||||
І |
Підготовча частина ( 14 хв.) |
СП |
П |
ОСН |
|
|||||||||||||||||||||||
1. |
Організований перехід до місця заняття.
|
15с |
15с |
15с |
У колоні по 1 за вчителем. |
|||||||||||||||||||||||
2. |
Шикування. Привітання. Розподіл у строю.
- Рівняйсь! Струнко! Добрий день! - Під час розподілу у строю ,стояти струнко! « Роби як я, роби краще за мене.» - Клас, по порядку – розподілись! Клас, вільно! |
15с |
15с |
15с |
У шерензі за зростом. Гра « Роби як я, роби краще за мене.» |
|||||||||||||||||||||||
3. |
Первинний огляд самопочуття. Як завжди на початку уроку я хочу знати про ваше самопочуття. - Чи є такі діти в класі , які погано себе почувають,відчувають біль у м’язах: у руці, нозі; відчувають втому, шум у вухах, запаморочення, нудоту? - Отже, у класі всі здорові до уроку всі готові! |
10с |
10с |
10 |
Звертаю увагу на колір шкіри обличчя, дихання. |
|||||||||||||||||||||||
4. |
Повідомлення завдань уроку. Тема сьогоднішнього уроку « Ігри для активного відпочинку». Сьогодні у нас з вами не зовсім звичайний урок, а урок – обміну знаннями, який тісно переплітається з уроком – змагання під девізом:« Бережіть енергію!».
|
15с |
15с |
15 |
Мобілізувати увагу дітей на виконання завдань в основній частині уроку |
|||||||||||||||||||||||
5. |
Мотивація.
|
5с |
5с |
5с |
Мобілізувати увагу дітей |
|||||||||||||||||||||||
6. |
Інструктаж із правил техніки безпеки. Гра «Незакінчені речення». Але перш ніж розпочати змагання , слід добре розім’яти кожну частину тіла, щоб уникнути травм і повторити правила техніки безпеки на уроці фізкультури. Для цього пограємо з вами в гру «Незакінчені речення». Я розпочинаю, ви продовжуєте. 1. На урок ф.к. всі учні приходять у спортивній ----(формі) та спортивному - (взутті) 2. Взуття –(зашнуроване,без шипів) 3.Волосся – підібране, нігті – обрізані. 4. На ур.ф.к. забороняється брати з собою: прикраси,іграшки, ріжучі, колючі предмети. Під час бігу дихаємо --носиком.Видихаємо ротиком. Дистанція --2 кр. Біг – повільний. Молодці! Діти, завжди пам’ятайте під час естафет та ігор : 1) грати потрібно лише за правилами; 2) не бешкетувати, не сваритись; 3) уважно слухати всі вказівки вчителя |
30с |
30с |
30 |
Отримати зворотну інформацію.
Гра «Незакінчені речення».
|
|||||||||||||||||||||||
7. |
Шикування в шеренгу, колону, коло. Перешикування з однієї шеренги в дві і навпаки. - Клас, на 1-2 розподілись. Клас, в 2 шеренги ставай . |
10с |
10с |
10 |
Фронтальний метод.
|
|||||||||||||||||||||||
8. |
Стройові вправи. Клас, рівняйсь ! Струнко! Право – руч. ! Ліво – руч. ! Стрибком, кругом 1! - Стрибком ліворуч-1! - Клас, на місці ,кроком – руш! Клас, стій!1-2. - Клас, за направляючим ліворуч, в обхід по спортивному залу, кроком руш. |
10с |
10с |
10с |
Фронтальний метод. Виправляти типові й нетипові помилки. Гра « Учитель-учень.» |
|||||||||||||||||||||||
9. |
Різновиду бігу. Руки зігнути в ліктях, приготуватись до повільного бігу. Біг за зоровим сигналом. Гра « Пори року » Жовтий прапорець - повільний біг. – « Літо » .- Найтепліша пора року. Червоний – швидкий - «Осінь» - Пожовкло листя. Зелений – біг на місці - «Зима» - Ріки скував мороз. Синій – зворотній напрямок. «Весна». Розтанув сніг.
Біг по діагоналі До центру залу лівою стороною приставними кр.; Від центру правою стороною приставними кроками; Переходимо на ходьбу. До центру руки зігнуті в ліктях , із високим підніманням стегна; Від центру - руки за спину, із закидання гомілок.
|
1 |
2 |
2 |
Фронтально – потоковий метод.
МПЗ. Природознавство
Дистанція 2 кроки.
Стежити за правильною поставою й чіткістю виконання вправ. Не порушуємо стрій. |
|||||||||||||||||||||||
10 |
Вправи на відновлення дихання Виконуємо вправи на відновлення дихання. 1) Руки через сторони вгору – вдих - носиком, на рахунок "один два три". опустили руки вниз – видих зі звуком «ш», «ж», «з» 2) 1 – пр.рука вперед , 2 – л.рука вперед , 3– пр. р. вгорі , 4 – л. р. вгорі , 5 – пр.р. в сторону , 6 – л.р. в сторону 7- пр..р внизу , 8- л.р. внизу. Дітки , візьміть, будь ласка, по гімнастичній палиці. Палка до плеча. |
- |
1хв |
1хв |
Фронтально – потоковий метод. МПЗ. Укр. мова Темп повільний, дихання глибоке. Не порушуємо стрій. |
|||||||||||||||||||||||
11 |
Різновиди ходьби з гімнастичними палицями. - Палицю вперед - став, звичайним кроком, руш! - палиця вгорі , на носочках; - палиця на лопатках, на п’яточках; - палиця до грудей, на внутрішній стороні стопи; - палиця вперед, на зовнішній стороні стопи; - палиця вперед, із виносом прямих ніг; - руки зігнуті в ліктях, з високим підніманням стегна; - палицю за спину - став, із закиданням гомілок; - палицю за спину - став,у напівприсіді; - палиця перед собою , повний присід. - палиця до плеча,звичайним кроком,руш!
|
1хв |
1хв |
1хв |
Фронтально – потоковий метод. Дистанція 2 кроки, не порушуємо стрій. Спина рівна, голову тримаємо прямо. |
|||||||||||||||||||||||
12 |
Перешикування з колони по одному в колону по 2 |
1хв |
1хв |
1хв |
Фронтально – потоков. метод. |
|||||||||||||||||||||||
13 |
Комплекс загальнорозвиваючих вправ з гімнастичними палицями. Виконуємо вправи для всіх груп м’язів . 1.В.п.- палиця внизу. Нахили голови вперед - назад 1.- нахил голови вперед, 2- в. п, 3 – назад, 4- в.п. 2.В.п.- пал.до грудей. Нахили голови вліво,вправо. 1.- нахил голови вліво,2-в.п.,3-вправо4-в.п. 3. В. п.- палиця перед собою. Повороти голови 1- вліво, 2- в. п., 3- вправо, 4- в. п. 4. В. п. – палиця вперед собою. 4 колових оберта вперед, 4 назад 5. В. п. – палиця внизу. 1.- вперед, 2- вгору, 3 – вперед, 4.- вниз 6. В. п. – палиця внизу . 1- вгору, 2 – на лопатки, 3 – вгору, 4- вниз. 7. В. п. – палиця внизу . 1- палиця вгорі, ліву ногу назад на носок. 2 – в. п. 3 - вгорі, праву ногу назад на носок . 4 – в. п. 8. В. п. - палиця внизу. 1. Ліву в сторону на носок, палицю вперед. 2 – в.п. 3. праву в сторону на носок, палицю вперед. 4 – в.п. 9. В. п. – палиця до грудей, 1- нахил вперед - палиця вперед, 2 – в .п. 3. назад – палиця вперед. 4 – в. п. 10. В. п.- ноги нарізно палиця на лопатки. Нахили тулуба. 1- нахил ліворуч , 2- в. п., 3- праворуч, ; 4 – в. п 11. В. п. – ноги нарізно палиця на лопатках, 4 колових оберти сідницями ліворуч, 4 праворуч. 12. В. п. – о. с палиця за спиною. Випади в сторони. 1 – випад вліво, 2 - в. п.,3 – вправо, 4 – в. п. 13. В. п. – о. с палиця за спиною. Випади в сторони. 1, 2, 3– випад вліво, 4 – в. п. 1, 2,3 – вправо , 4 – в. п. 14. В. п. – о. с. палиця внизу, випади вперед. 1. – випад лівою ногою вперед,палиця над головою, 2 – в. п., 3 – правою, 4 – в. п. 15. Присіди . В. п. – о. с., палиця внизу, 1 – присісти палицю вперед, 2 – в. п. 16. Стрибки. В. п. – о. с., палиця внизу, 1- ноги нарізно, палиця вгорі, 2 – в. п. 17 Ходьба з різними положеннями рук. 19. ВПРАВИ на ВІДНОВЛЕННЯ ДИХАННЯ В. п.- о. с.1-підняли палицю вгору , глибокий вдих, 2- опустили вниз, видих 4 рази. По 2р 1.Крок в ліву сторону – палиця вгорі – вдих. 2.в.п. - видих 3.Крок вправу сторону, палиця вгорі- вдих 4 В. п.- видих. 4рази. Клас, палиці поставили перед собою. - Ліворуч, за замикаючими , кроком руш! |
6хв
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
|
7хв
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
|
7хв
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
8
|
Фронтальний метод. Під музичний супровід. Для м’язів шиї. Нахил голови максимальний, темп середній. Амплітуда максимальна, темп середній.
Вправи для м’язів плечового пояса.
Дихання довільне. Під час повороту тулуба ступні ніг від підлоги не відривати.
Для м’язів тулуба.
Під час нахилів ноги в колінних суглобах не згинати.
Дихання довільне.
Для м’язів ніг.
Під музичний супровід.
Дихання довільне.
|
|||||||||||||||||||||||
ІІ |
Основна частина ( 23хв.) |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
1. |
Повідомлення завдань уроку. З вами ми добре розім’ялися. Тепер нумо змагатися. Жодне змагання не проходить без журі і тому ними сьогодні будити саме ви. За перемогу у конкурсі команда отримає 1 бал, 1 енергозберігаючу лампочку. Наприкінці уроку ми підрахуємо загальну кількість балів і оголосимо переможців. А зараз ми познайомимось з командами. Свою назву і девіз представляє 1-ша команда. Команда - (всі) – « Люмінесцентні» (« Світлодіодні») Ваш девіз: Всі: Є один рецепт у світі – Він усім підходить навіть дітям : Якщо 3 люмінесцентні лампочки придбати Зможемо 10 років їх щодня включати! 2. Світлодіодні – це сила, Світлодіодні - це клас, За енергозбереження вся команда у нас. |
10с |
10с |
10с |
Розповідь учителя.
Літературне читання |
|||||||||||||||||||||||
2 |
Актуалізація опорних знань учнів. Відгадайте загадку. По проводці я біжу, Без проводки я стою. Де мене немає, Там світло не палає. (Електрика) Жодна людина не може існувати без електрики. - Чи потрібна нам електроенергія? За допомогою електроенергії працюватимуть телевізори,комп’ютера, праски, електрочайники, пральні машини , заряді пристрої, мікрохвильовки. — Чи потрібно її берегти? ( Звичайно) - Щоб зберегти електроенергію в квартирах, в учбових закладах, на підприємствах, потрібно в першу чергу замінити лампи розжарювання на енергозберігаючі, а щоб їх замінити потрібно придбати, а щоб придбати - потрібно знати як вони виглядають.
Сьогодні ми з вами розглянемо такі види енергозберігаючих лампочок: як ЛЮМІНЕСЦЕНТНІ та СВІТЛОДІОДНІ . Діти, уважно розгляньте емблему своєї команди - Питання к «Л»- що можна сказати за лампочки світлодіодні за формою, кольором, розміром? Однакові чи різні?( Однакові) - Питання к «СВ»- що можна сказати за лампочки люмінесцентні.? ( Теж однакові) - Лампочки як світлодіодні, так люмінесцентні бувають різні за формою, кольором та розмірами . Зараз ми з вами в цьому переконаємось виконавши естафету. |
2хв |
2хв |
2хв |
Літературне Читання.
Бесіда.
Відповіді дітей. |
|||||||||||||||||||||||
3
|
В естафеті «Придбай енергозберігаючі лампочки !» команда «Л» купує люмінесцентні лампочки, а к «С» - світлодіодні . Вам потрібно: перестрибнути на 2-ох ногах через гімн. палки, підкинути м’яч вгору з 1 оплеском, покласти його на місце, взяти 1 енергозберігаючу лампочку, підбігти до гімнастичної палки і знайти пару цій лампочці та повернутися до своєї команди передавши естафету оплеском у долоньку. Хто швидше і правильніше виконає завдання, та команда одержить 1 бал. |
- |
4хв |
4хв |
Змагальний метод.
|
|||||||||||||||||||||||
|
Вчитель. Так, придбавши енергозберігаючі лампочки, ми можемо сміливо замінити лампи розжарювання на світлодіодні та люмінесцентні, тобто на енергозберігаючі . |
15с |
15с |
15с |
Бесіда. Розповідь Вчителя. |
|||||||||||||||||||||||
4 |
Наступна естафета «Заміни лампочку!» Перед вами обруч з тенісними м’ячиками – це енергозберігаючі лампочки. Перед командою « Світлодіодні» - світлодіодні лампочки , перед к «Люмінесцентні»- люмінесцентні лампочки. В 2 обручі різнокольорові м’ячики – це лампочки розжарювання. Завдання виконуємо з естафетною паличкою по команді вчителя. За сигналом підбігаєте до 1-ого обруча, берети 1 теніс. м’ячик,оббігаєте фішки змійкою, підбігаєте до наступного обруча і міняєте тенісний м’ячик на кольоровий,а кольоровий опускаєте у відро та повертаєтесь до своєї команди,передаючи естафетну паличку наступному гравцеві. Гра продовжується. Бал отримає та команда, яка швидше і правильніше виконає завдання. Отже,1 бал одержує к. « », тому капітан команд під фішечкою бере 1 лампочку і ставить її в табло, а ми тим часом переходимо до наступної естафети. |
- |
4хв |
4хв |
Музичний супровід.
Українська полька.
Змагальний методи.
|
|||||||||||||||||||||||
|
Вчитель Отже, лампочки замінили. Але цього замало , щоб зберегти електроенергію. Потрібно виходячи з кімнати - вимикати світло. |
10с |
10с |
10с |
Розповідь вчителя. |
|||||||||||||||||||||||
5 |
Так у наступній естафеті « Вимкни світло» приймають участь лише капітани команд. Запрошуємо їх. Ваше завдання: швидко вимкнути світло. Для цього потрібно, як можна швидше скрутити стрічечку до вимикача. - Хто швидше виконає завдання, той отримує бал ( енергозберігаючу лампочку). Виконуємо по команді учитель « Бережіть» - діти хором - енергію!» Скручуємо стрічку під девіз к « С», ( « Л») |
- |
3хв |
3хв |
Українська полька.
Літературне читання.
Читання девізів.
|
|||||||||||||||||||||||
|
Вчитель: Але і цього замало , щоб зберегти електроенергію.
— Пригадайте, коли ви виходите з кімнати або квартири, які ще електричні прилади потрібно вимкнути, щоб зберегти електроенергію? Відповіді дітей . (Світло, телевізор,комп’ютер, праску,електрочайник, пральну машину , зарядні пристрої, мікрохвильовки, мультивар.) - Зараз перевіримо чи ваші відповіді співпали з моїми виконавши наступну естафету. |
15с |
15с |
15с |
Бесіда. Розповідь вчителя.
Природозна - вство. |
|||||||||||||||||||||||
6 |
« Вимкни прилади!» Для цієї естафети нам потрібні 2 гімнастичні лави. За сигналом вчителя лягаєте на гімнастичні лави і повзете лежачи на животі, підбігаєте до обруча, берети будь який малюнок із зображенням електричного прилада повертаєтесь до своєї команди, передаючі естафету оплеском у долоньку.
- Яка команда швидше виконає завдання , та й отримає бал ( енергозберігаючу лампочку). |
|
4хв |
4хв |
Змагальний метод
|
|||||||||||||||||||||||
|
Роздивіться малюнки .
- Який прилад для вас невідомий ?
Багатотарифний електролічильник – дає можливість економити електроенергію . Вдень тариф звичайний, а вночі дешевший в 4 рази. Ночами такі лічильники нараховують електроенергію за зниженим вчетверо тарифом. Плата за електроенергію зменшується приблизно на 30%.
|
|
10с |
10с |
Розповідь учнів про багатотариф - ний електролічиль - ник |
|||||||||||||||||||||||
|
Вчитель Вимикаючи світло, електричні прилади, ви бережете не тільки енергію, а й можна зберегти значну кількість коштів, які довелося б витратити на оплату спожитої електроенергії.
- Щоб зберегти електроенергію ви повинні завжди пам’ятати слідуючи поради . |
|
|
|
Розповідь вчителя.
Економіка.
|
|||||||||||||||||||||||
7 |
В наступній естафеті «Пам’ятай поради!» Ваше завдання попасти м’ячиком в пораду - це ціль , зачитати її вголос, лише тоді ви отримаєте бал.
1. Лежачи на спині. 6. З поворотом 2. Лежачи на спині з перекатом.7. Удар об підлогу 3. Стоячи 8. Підкидання вгору. 4. Стоячи на 1 коліні 5. Стоячи на 2 колінах. |
- |
4хв |
4хв |
Розповідь вчителя Змагальний метод.
|
|||||||||||||||||||||||
8 |
Одна порада складається з частин . За моїм сигналом скласти пазл – пораду та її озвучити. За це отримаєте бал.
ЦЕ ПОТРІБНО ЗНАТИ ВСІМ. Перегорілі енергозберігаючі лампи віднесіть в магазин «Електролюкс». Там встановлені спеціально призначені для цього контейнери. Енергозберігаючі лампочки бажано здавати в заводській упаковці. Якщо ж вона не збереглася, загорніть лампу в папір, щоб вона не розбилася при транспортуванні.
І вже звідти вони відправляються на спеціальні підприємства, де їх переробляють. |
- |
2хв |
2хв |
Висновки учнів.
Розповідь вчителя.
|
|||||||||||||||||||||||
9 |
Естафета « Передача м’яча в шерензі.» З літер скласти слово 1к.- БЕРЕЖІТЬ 2к.- ЕНЕРГІЮ!- та отримає бал. Пораду, яку ви бачите перед собою берети додому і прикріплюєте біля вхідних дверей, так щоб ви і ваші батьки бачили і в потрібну хвилину скористувались нею. Ці поради вам нагадають про збереження електроенергії та значну кількість коштів на оплату спожитої електроенергії. |
- |
3хв |
3хв |
Змагальний метод.
Українська мова. Скласти слово. 1к.- БЕРЕЖІТЬ 2к.- ЕНЕРГІЮ!
|
|||||||||||||||||||||||
16 |
Підсумок змагань.
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
ІІІ |
Заключна частина (3хв) |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
1. |
Шикування в коло. |
3с |
3с |
3с |
|
|||||||||||||||||||||||
2. |
Вправи на відновлення дихання. |
1΄ |
1хв |
1хв |
|
|||||||||||||||||||||||
3. |
Гра на увагу. Сіно, озеро , стежка ,квіточка, зірочка, віночок, русалонька, Аладін, їжачок, карусель, лампочка, світлодіодна лампочка, люмінісцентна лампочка. Масажне коло. Діти , ми з вами сьогодні добре попрацювали, гарно позмагались ,а зараз трішечки відпочинемо, розслабимось, знімемо вашу втому, роблячи один одному масаж спинки. - Приготуємо ручки для масажу, потріть їх, будьте уважні - вушка слухають, мізки думають, ручки працюють.
- Щоб заощадити електроенергію потрібно : 1) утеплити кімнату. – оплеском долоні, 2) замінити стару проводку – пальчиком ведем змійкою по спинці горизонтально. 3) замінити вікна - пальчиком малюємо прямокутник 4) вимити вікна, протерти плафони - колові рухи руками по спині. 5) поклеїти світлі шпалери – долоньками верх, вниз. ( Чиста та світла квартира зекономить 10% електроенергії) 6) речі прасувати при t 30-400 так ви зекономити 30-40 % електроенергії , - завантажуй пральну машину повністю 7) купуйте побутові прилади класу А, А+,А++ пальчиком пишемо літери, вони споживають на 30-50% менше енергії. 8) Щільно закривати дверцята холодильника і морозильника – сильно оплеском 9) виходячи з квартири вимикайте з розетки : (мобільні телефони, телевізор,комп’ютер, праску,електрочайник, пральну машину , зарядні пристрої, мікрохвильовки, мультиварку.) пощіпування . 10) виходячи з кімнати - вимикаємо світло .
|
1хв |
1хв |
1хв |
Мобілізувати увагу. |
|||||||||||||||||||||||
4. |
Шикування в шеренгу. |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
5 |
Повторний огляд самопочуття. Діти, я хочу знати про ваше самопочуття. - Чи є такі діти в класі, які погано себе почувають? |
10с |
10с |
10с |
Звертаю увагу на колір шкіри обличчя, дихан. |
|||||||||||||||||||||||
6 |
Підведення підсумків уроку.
|
15с |
15с |
15с |
Нагородження грамотами |
|||||||||||||||||||||||
7 |
Гра « Мікрофон».
|
15с |
15с |
15с |
Інтерактивні методи |
|||||||||||||||||||||||
8. |
Організований вихід із зали. Відпочили і пограли А тепер тихенько в клас,
Щоб усі вас шанували, |
1хв |
1хв |
1хв |
У колону по одному за вчителем. |
|||||||||||||||||||||||