Урок "Безпечна електрика"

Про матеріал
Розробка уроку-тренінгу з основ здоров'я. Мета- ознайомити і навчити безпечній роботі з електроприладами.
Перегляд файлу

 

Тема. Небезпечна електрика. Правила безпечного користування електропри-

ладами та джерелами відкритого вогню.

Мета. Продовжувати формувати в учнів уявлення про електричні прилади,

електричний струм,уміння безпечно поводитися з електроприладами.

Формувати поняття про небезпечні ситуації, які можуть виникнути вна-

слідок недбалого користування електроприладами. Розвивати навички

безпечного поводження з електроприладами. Вчити учнів основних

правил поведінки в екстремальних ситуаціях, пов'язаних з електрикою.

Виховувати пильність,обережність.

Обладнання. Плакати із зображенням квартири, пожежного щита. Зображен-

ня предметів побуту, аркуші паперу з завданням для груп, індивідуаль-

ні картки, таблички для рольових ігор, комп'ютер, телефони, картки

етапи уроків, ілюстрації до теми уроку.

Тип уроку. Урок-тренінг засвоєння знань, умінь, навичок.

 

       

                                              Хід  уроку-тренінгу

І.Організація класу.

                     Усміхніться всім навколо:

                     Небу, сонцю, квітам, людям.

                     І тоді  обов'язково       

                     День для тебе добрим буде.

-Діти , я рада вас вітати на нашому уроці з основ здоров'я. Сподіваюся, що ви прийшли на урок із чудовим настроєм. Тож розпочнемо наш урок із побажання і реклами.

-Я всміхаюсь сонечку. (Здрастуй, золоте!)

-Я всміхаюсь квіточці.(Хай вона росте!)

-Я всміхаюсь дощику.( Лийся мов з відра)

- Друзям усміхаємось, зичимо добра. (посміхаються один одному)

- А тепер зробимо рекламу нашому уроку.

Ми будемо:активні,працьовиті,творчі,зібрані, дисципліновані, уважні.

Урок буде: продуктивний, цікавий,творчий, навчальний, пізнавальний.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.(Перевірка дом. завдання)

- Над яким розділом ми зараз працюємо? (Сім'я. Безпека вдома.)

1.Знайомство.

- Робота на картках-серцях (мої обов'язки в родині)

- Діти ланцюжком розповідають про те, що полюбляють робити разом зі своєю родиною (Мене звуть… Моя сім'я любить подорожувати)      

2.Повторення правил поводження в родині

Кожна сім'я живе за своїми правилами і кожен член сім'ї має свої обов'язки.

(Учень розповідає по  фото. Обов'язки моєї мами…, мого тата…, мої…)

  • Ваші обов'язки поводження в родині?

3.Зворотний зв'язок.

- Яким має бути ваш дім, квартира? Чому?

(Діти записують відповіді навколо  будиночка на дошці. Чистим,теплим, світлим, затишним, просторим, радісним, привітним, зручним)

Приміщення. в якому ми знаходимось впливає на наше здоров'я

-В якому документі записано про те, що «кожен має право на житло»? (Конституції України)

5. Гра «Я маю право на…» (індивідуальна робота на картках).

На дошці плакати «Я маю право на…»             «Жодна дитина не повинна…»

(життя, піклування, турботу, бути скривджена,бути жертвою насилля)

Завдання «Вищий пілотаж!»

Інсценування казок (Івасик-Телесик- жертва насильства. Попелюшка- примусове залучення до праці. Коза-Дереза-позбавлення житла)

-Які права дитини порушено? До кого ви можете звернутися в разі порушення прав?

6.Робота в парах.

- Для чого людині потрібна сім'я? (з окремих букв скласти слова-турбота, повага,допомога, любов)

В сім'ї всі допомагають один одному, піклуються одне про одного

7. Бліц опитування

1.Індивідуальна робота на картках (Безпека життя)

2.- В квартирі раптом погасло світло . Ваші дії.

-Які основні правила користування сірниками, свічкою?

- Що таке евакуація? Як треба діяти під час евакуації?

8.Хвилинка уявних практичних вправлянь ( Покладіть голівки на руки, заплющить очі. Чітко уявіть собі вашу квартиру: розташування кімнат, коридору, ванни . кухні. Пригадайте, де стоїть диван, стіл, шафа та інш.)

-Чому треба вміти орієнтуватися у темряві?

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Перегляд мультфільму «Безпечна техніка»

1.Перегляд мультфільму.(Увага! Абсолютна тиша!)

2.Зворотний зв'язок.

Продовжити фразу: «Я знаю такі електроприлади…» (Діти називають і прикріплюють до плакату з квартирою малюнки електроприладів)

ІУ. Вивчення нового матеріалу.

1.Розповідь учителя.

Важко уявити наше життя без використання різноманітних побутових електроприладів. Це праски, пральні машини, фени, телевізори, холодильники та багато іншого. У разі порушення елементарних правил техніки безпеки ці помічники можуть перетворитися у грізних ворогів, привести до виникнення пожеж та травмування людей.

2.Знайомство. Гра «За» і «Проти»

а)- Розкажіть якими електроприладами вам дозволяють батьки самостійно користуватися вдома. (Я(ім’я)… Я вдома користуюся…)

б)-В парі один «за»- йому дають картку з зображенням електроприладу і він говорить фразу «Цей електроприлад корисний, бо….» Інший «проти»- він продовжує фразу «Цей електроприлад небезпечний, бо…»

3. Нагадування правил безпеки

                Вогню боятися не треба, якщо порядок в домі в тебе,

               Якщо працюють справно речі: магнітофони, праски, печі,

               І телевізор, й газ плита- пожежа в дім не завіта!

Якщо підете в гості з дому надовго до своїх знайомих,

Про газ та струм не забувайте: ретельно ви перевіряйте,

Без нагляду не залишайте і прилади всі вимикайте!

               Дерев'яний сам, легенький,в капелюшку він  темненькім -

               До роботи малюк звик. Упізнали? Це - сірник.

              Та ось тільки малі діти не повинні з ним дружити.

              Будеш з ним необережний - може трапитись пожежа!

             

4. Мозковий штурм.(Обговорюймо!)

-Що станеться, якщо без нагляду залишити електроприлади? (пожежа, коротке замикання, пошкодження електроприладів…)

- Що крім електроприладів може стати причиною пожежі? (сірники, бенгальські вогні, несправна розетка чи вилка,відкритий вогонь на газовій плиті)

Прикріпіть на пожежний щит малюнки предметів, які б допомогли загасити пожежу (вогнегасник, пісок, лопата, відро…)

5.Руханка. Пісенька веселого настрою

   Наш електрик знов у клас прийшов

   І приніс до нас веселість і бадьорість.

   В кожне серце радісно зайшов

   Щезли втома, лінь, розмови і суворість.

   Друзі, плеснемо разом, посміхнемося гуртом-

   Навкруги все стане лагідним, приємним.

   Знов за руки беремось, до роботи візьмемось –

   У урок стає чудовим, милим, добрим.

6.Робота в групах (Працюємо в групах)

І група. З'ясувати від чого може виникнути пожежа (пошкоджений прилад, іскри бенгальського вогню, несправна розетка,обігрівачі, ігри з сірниками)

ІІ група. Скласти правила безпечного користування електроприладами. (Не користуватися приладами без дозволу дорослих,не торкатися обірваних проводів, не вставляти в розетку сторонніх предметів, не залишати без нагляду, не вмикати в розетку багато предметів, не лити воду на них)

ІІІ група. Скласти правила пожежної безпеки. (Не запалювати сірники; якщо загорілася невеличка річ, кинути її на підлогу і затоптати ногами; вибратися з приміщення; дихати через серветку зволожену)

ІУ група. Скласти правила евакуації. (Евакуація відбувається згідно плану евакуації навчального закладу без паніки і метушні,швидко,чітко викон.розп

Решта  учнів працює з підручником ст. 56 читають вголос.

7.Презентація груп. Обговорення.

(Підтверджують відповіді записами на аркушах паперу для кожної групи і вивішують на дошку)

8.Рольова гра «Виклик пожежників» (Практикум)

Діти працюють у парах : один «Потерпілий», а другий «Оператор служби101»

Потерпілі викликають пожежників, а Оператори приймають виклики.

  • Алло! Пожежа!                              -Адреса?
  • Рибалко 6 кв. 24.                            -Хто викликає?
  • Некрасова Ольга.                          -Виїжджаємо!

У.Підсумок уроку. Прощання. (Бліц опитування)

-З яким настроєм ви завершили урок?

-Чи справдились ваші сподівання від сьогоднішнього уроку?

-Про що ми говорили на уроці?

-Хто може запевнити: «Я можу сказати, що вмію користуватися електропил.»

Продовжити фразу: « Сьогодні на тренінгу я зрозумів(ла)…» Евакуація з класу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 лютого 2020
Переглядів
1414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку