Урок з основ здоров'я на тему "Толерантність. Як стати толерантним."

Про матеріал
Поданий інтерактивний урок з основ здоров'я для 3 класу містить матеріал, який допоможе покращити рівень обізнаності молодших школярів з питання толерантності, сприятиме формуванню дружніх та ввічливих стосунків у класному колективі. Урок містить декілька інтерактивних вправ, які допоможуть зробити його цікавим, насиченим, пізнавальним, різноманітним.
Перегляд файлу

1

 

ТЕМА. Толерантність. Як стати толерантним.

МЕТА:

підвищувати рівень обізнаності молодших школярів з питань толерантності та моральності; розвивати навички соціальної поведінки, виробити принципи толерантної поведінки, вміння працювати в групах; формувати толерантне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям.

Хід уроку

І. Організація класу. Визначення правил роботи на уроці.

Ми веселий 3 клас, на урок зібрались враз!

Щоб цікаво працювати і знання чудові мати!

А цікаво вам дізнатись, що сьогодні може статись?

Ну то всядьтеся зручніше і працюємо скоріше.

ІІ. Зворотний зв'язок, актуалізація теми:

  • Якою була тема попереднього уроку?
  • На минулому уроці  ми говорили про стосунки і взаємодопомогу в родині. Давайте по черзі продовжимо фразу «Я (ім’я) люблю свою родину за те, що …» (виконання вправи).

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку

2. Вправа «Зробимо разом». 

Візьміть серветку. Будемо всі разом виконувати наступні дії:

- складіть аркуш навпіл;

- відірвіть верхній правий кут;

- знову складіть навпіл;

- відірвіть правий верхній кут;

- розгорніть аркуш і покажіть іншим.

Бесіда.

  • Всі виконували однакові дії! А чи у всіх однакові вийшли візерунки?
  • Чи можемо сказати, що хтось виконав роботу неправильно?
  • Чому аркуші відірвані по-різному?
  • Який висновок можна зробити? (Що всі люди різні і треба сприймати кожну особистість.)

3. Гра «Шифрувальники».

- Дійсно, ми всі різні. У кожного з нас є як позитивні риси характеру, так і негативні, різні вподобання. Ми повинні про це пам’ятати. Тож про яку чесноту ми будемо говорити на уроці? Відгадаєте, розшифрувавши слово.


 


Хтось із вас знає, що означає це слово?

4. Вправа «Очікування». Визначення завдань уроку

ІV. Робота над матеріалом уроку

  1. Толерантність — це терпимість і повага до інших людей, які мають не такі, як у тебе, погляди, думки, звичаї, стан здоров’я, спосіб життя тощо.

Толерантність(від лат. tolerantia)— терпіння, прийняття іншої людини такою, якою вона є, зі всіма її перевагами і недоліками.

  1. Вправа «Дослідники».

Давайте дізнаємося про значення слова «толерантність».

Ви досліджували це слово. (По групам)

Слово «толерантність» означає:

1 група:в англійській — готовність бути терпимим;

2 група:у французькій — терпиме ставлення до людини, яка думає і діє інакше, ніж ти;

3 група:у китайській — великодушне ставлення до інших;

4 група:в арабській — милосердя, терпіння, співчуття;

5 група:в українській — уміння прийняти іншу людину такою, якою вона є.

   2.Міні–лекція.

На нашій планеті проживають близько 7, 7 млрд. мешканців. В Україні –

42 млн. Усі люди різні. Кожна людина — це неповторний окремий світ. Люди відрізняються характером, кольором шкіри, зовнішнім виглядом, культурою, релігією, уподобаннями. Щоб людство розвивалося і жило в мирі та злагоді, потрібно бути толерантним. Толерантність людей є найважливішою умовою миру і злагоди в сім’ї, колективі та суспільстві. Особливого толерантного ставлення потребують люди з особливими потребами, які мають проблеми зі здоров’ям.

16 листопада — Міжнародний день толерантності.

Висновок. Бути толерантним – означає поважати відмінності, які існують між людьми.

      3.Релаксація "Сонечко і хмарка"
 Уявіть собі, що ви засмагаєте на сонечку. Але ось сонце зайшло за хмаринку, стало холодно – всі стиснулися в грудочку, щоб зігрітися (затримати дихання). Сонечко вийшло з-за хмаринки, стало жарко – всі розслабилися (на видосі). Повторити 2 - 3 рази.

      4.Опрацювання тексту підручника.

- Яку людину можна назвати толерантною? Як треба ставитись до людей з проблемами здоров’я? 

V. Закріплення вивченого.

 

 

  1. Розгляд та аналіз ситуацій.
  2. Робота в парах.

  Правила толерантності

  1. Квітка Толерантності.

 У кожній групі є смужки з ознаками толе­рантності. Відшукайте їх та прикріпіть на пелюстки квітки. Але будьте уважними, тому що на смужках знаходяться пастки.

Співпраця Милосердя Прощення Співчуття Повага Прийняття Допомога Розуміння

Ображання Жадібність Глузування Байдужість

  1. Вправа «Передай добро по колу». Діти передають уявне добро по колу,в той же час бажають один одному щось приємне.

V. Підсумок уроку

Гра „Якщо ти людина, то повинен...

 Правила гри. Якщо згодні з думкою вчителя – покажіть зелену цеглинку, а якщо ні – червону.

Якщо ти людина, то повинен...

Допомагати мамі мити посуд.

Робити комусь зле, якщо ніхто цього не бачить.

Берегти природу й охороняти її.

Шанувати працю інших людей.

Бути вихованим, стриманим.

Обманювати, хвалитися.

Насміхатися з чужого горя.

Добре вчитися, багато читати.

Не слухати батьків.

Допомагати друзям у біді.

Ділитися тим, що в тебе є.

Ображати інших і грубіянити.

Захищати слабкого.

Красти.

Жити й поважати життя кожної людини.

  • Яка була тема нашого уроку? Чи виправдалися ваші очікування?
  • Що сподобалось? Що запамяталось? Що цікаве дізналися?

Прагніть бути толерантними!

На згадку про наш урок ви одержуєте памятку на кожен день.

Пам’ятка  толерантності  на кожен день

  • Щоб тебе поважали, треба самому з повагою ставитися до оточуючих людей, не забувати про ввічливі слова.
  • Не обзивай товаришів образливими словами. Не давай їм прізвиськ. Не намагайся когось ударити або штовхнути.
  • Допомагай товаришу, не чекай, поки він попросить допомоги.
  • Зупини товариша, якщо він робить щось не так.
  • Відповідай за кожний свій вчинок.
  • Мало хотіти бути добрим, треба вміти ним бути.
  • Треба вчитися робити добро.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 лютого 2020
Переглядів
2752
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку