Урок "Безпечна робота в ІНТЕРНЕТІ"

Про матеріал
Тема. Безпечна робота в Інтернеті Мета: формування уявлень учнів про небезпеку, яка може трапитись під час роботи в Інтернеті, комп’ютерні віруси; ознайомлення з правилами безпечної поведінки в Інтернеті; навчитись уникати небезпеки в Інтернеті; розвивати логічне мислення, творчу активність учнів; формувати вміння аналізувати, робити висновки; виховувати інтерес до інформатики. Тип уроку: комбінований. Обладнання та матеріали: презентація до уроку.
Перегляд файлу

Тема.  Безпечна робота в Інтернеті

Мета:  формування уявлень учнів про небезпеку, яка може трапитись під час      роботи в Інтернеті, комп’ютерні віруси; ознайомлення з правилами безпечної поведінки в Інтернеті; навчитись уникати небезпеки в Інтернеті; розвивати логічне мислення, творчу активність учнів; формувати вміння аналізувати, робити висновки; виховувати інтерес до інформатики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та матеріали: презентація до уроку.

 

Хід уроку

І. Організація класу

Привітання, перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація  опорних знань

Бесіда.

-Що таке мережа?

-Як називається найбільша комп’ютерна мережа?

-Для чого комп’ютери поєднують у мережу?

-Який пристрій дозоляє під'єднати комп’ютер до мережі?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку

Розповідь казки.

Жило-було собі чудо-юдо, яке ніхто не знав звідки взялось, але по всьому світу люди могли його бачити одночасно. І стали називати його … (Відгадайте ребус, тоді дізнаєтесь як його називали). Правильно. Інтернет. Так це чудо сподобалось людям, що почали всі його запрошувати в гості. Оскільки він був частим гостем у деяких оселях, то люди почали називати його просто Інет. Він був добрим другом. Інет розповідав дітям казки, навіть умів співати колискову на ніч малятам. У сховищах Інету було багато книг, пісень, мультфільмів, кінофільмів. Він також любив гратися з дітьми в різні ігри. Він допомагав спілкуватися людям, які жили в різних країнах. Він допомагав швидко відправляти листи. Також повідомляв людям останні новини. Та одного разу з Інтернетом стали відбуватися дивні речі. Він ставав небезпечним.

-Як ви вважаєте що це за небезпека?

-Чи можна перебувати в небезпеці сидячи перед монітором?

Відповідь на ці запитання ми постараємось знайти з вами на сьогоднішньому уроці, тема якого «Безпечна робота в Інтернеті».

IV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь з використанням презентації.

Щоб уникнути небезпек, потрібно знати правила безпечної роботи в Інтернеті. Вони допоможуть тобі вільно й безпечно мандрувати Інтернетом та спілкуватися в мережі.

Запитуй у дорослих

Завжди запитуй батьків або вчителя про те, чого не розумієш в Інтернеті. Вони розкажуть, що безпечно робити, а що ні.
Розповідай дорослим

Якщо тебе хтось засмутив або образив, обов’язково розкажи про це дорослим.

Порадься з дорослими

Перш ніж потоваришувати з кимось, запитай у батьків або вчителя, як безпечно спілкуватись у мережі.

Будь обережним з незнайомцями!

Не зустрічайся без батьків зі знайомими по спілкуванню в Інтернеті. Люди можуть бути різними в електронному спілкуванні і під час реальної зустрічі.

Не розповідай про себе

Ніколи не розповідай незнайомим людям, де ти живеш, де навчаєшся, не повідомляй свій номер телефону. Про це можуть знати тільки твої друзі та родина!

Не надсилай свої фотографії

Не надсилай незнайомим людям свої фотографії та знімки своєї сім’ї і друзів. Вони можуть використати їх так, що це зашкодить тобі або твоїм близьким.

Не поспішай надсилати SMS

Якщо хочеш зберегти на власному комп’ютері картинку або мелодію, але тебе просять надіслати SMS, – не поспішай! Попроси батьків перевірити цей номер, щоб упевнитись у його безпечності.

Не повідомляй персональні дані

Ніколи не наводь у листах приватні дані про себе та свою родину, якщо особисто не знайомий з адресатом.

Не зустрічайся зі знайомими тільки по електронному спілкуванню
        Ніколи не погоджуйся на особисту зустріч з особами, знайомими тільки по електронному листуванню – вони можуть виявитися не тими, за кого себе видавали.

Не довіряй всьому написаному в листах

Ніколи не відкривай вкладені файли, отримані у листах від незнайомих осіб, – у них можуть бути шкідливі програми. Подумай, звідки ці люди дізнались твою електронну адресу.

Не відкривай невідомі файли

Стався критично до змісту отриманих електронних листів: не все, що в них наведено, може бути правдою.

Не відповідай на листи незнайомців

Добре подумай, чи варто відповідати на лист, що надійшов від незнайомої особи: відповідаючи на ці листи, ти підтверджуєш існування адреси, що дасть змогу надалі листи зі спамом.

Не повідомляй пароль

Не повідомляй пароль від поштової скриньки стороннім особам, щоб особиста переписка не потрапила в чужі руки і щоб ніхто не міг відправити листа від твого імені.

Остерігайся вірусів

-Ще одна з небезпек Інтернету – це комп’ютерні віруси. А чи знаєте ви що це таке?

Комп’ютерні віруси – це такі комп’ютерні програми, що можуть самостійно записуватися на комп’ютерні носії та знищувати дані. Деякі користувачі мережі Інтернет розповсюджують небезпечні програми та файли заражені комп’ютерними вірусами. Щоб запобігти їм на комп’ютер встановлюють спеціальні програми.  Детальніше ми будемо вивчати їх у старших класах.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Гра «Придумай нікнейм».

   Я пропоную вам відправитись у подорож мережею Інтернет.

   Для того, щоб людина користувалась мережею Інтернет, спілкувалась з іншими в мережі, відправляла листи, їй потрібно зареєструватись. Як ви думаєте, що таке реєстрація? (Відповіді учнів).

    Людина вигадує собі ім’я (нікнейм), під яким вона буде блукати в мережі.

Вам потрібно придумати своє ім’я (нікнейм) в мережі і написати його.

Обговорення придуманих нікнеймів.

-Ви прослухали ваші нікнейми, що ви помітили? (Відповіді учнів)

Отже, ви побачили, що не всі люди реєструються під справжнім ім’ям, зазвичай вони вигадані і дуже важко визначити, яка людина знаходиться за екраном. А ми з вами зареєструвались і відправляємось у подорож.

Робота в групах.

Учні об’єднуються у дві групи і отримують листи. Всі учні їх обговорюють і дають відповідь на запитання: «Чи будете ви спілкуватись з людиною, яка надіслала вам цей лист»? Відповідь поясніть. Скажіть, яке тут потрібно застосувати правило? (Будь обережним з незнайомцями!)

 

 Лист 1

    Привіт! Мене звати Миколка! Мені 9 років. Я Живу в Житомирі. Хочу знайти друзів по переписці.  Я дуже люблю читати книги, дивитися телевізор. Мені подобається грати в комп’ютерні ігри. Я вивчаю англійську мову, тому я мрію відвідати Лондон...

Лист 2

   Привіт! Мене звати М. Я хочу з тобою познайомитись. Мені 30 років. Я живу в Англії. Я власник банка. У мене красивий триповерховий будинок. Незабаром я планую відвідати Україну. Давай зустрінемось. Вишли мені свою фотокартку, телефон і домашню адресу.

VI. Фізкультпауза

Вправи для зняття м’язової напруги.

VII. Робота за комп'ютером

1) Повторення правил ТБ.

2) Інструктаж учителя.

Дітям потрібно запустити браузер. Зайти на сайт On-ляндія. Перейти на сторінку Для дітей 7-10 років. Ознайомитись з історією-коміксом Безмежний ліс та дізнатися про те, що таке Інтернет, що в ньому можна робити, а чого слід остерігатись.

Через п’ять хвилин після роботи за комп’ютером учні виконують вправи для очей.

VIII. Підсумок уроку

-Що ми сьогодні з вами навчились?

-Чи всі зрозуміли правила безпечної поведінки в Інтернеті? Чи будете ви виконувати ці правила?

-Чи небезпечний комп’ютерний вірус?

-Чи сподобалось вам сьогодні на уроці?

    

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 лютого 2023
Переглядів
911
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку