Урок "Історія виникнення пристроїв для роботи з інформацією"

Про матеріал
Тема. Історія виникнення пристроїв для роботи з інформацією Мета: ознайомити учнів з пристроями для обчислень. які були винайдені людьми в різні часи; навчити розрізняти найпростіші пристрої для лічби, механічні та електронні машини; розвивати увагу, пам’ять, словниковий запас, логічне мислення; формувати вміння робити висновки; виховувати інтерес до інформатики. Тип уроку: комбінований. Обладнання та наочність: відеопрезентація до уроку з ресурсу Youtube.
Перегляд файлу

Тема. Історія виникнення пристроїв для роботи з інформацією

Мета: ознайомити учнів з пристроями для обчислень. які були винайдені людьми в різні часи; навчити розрізняти найпростіші пристрої для лічби, механічні та електронні машини; розвивати увагу, пам’ять, словниковий запас, логічне мислення; формувати вміння робити висновки; виховувати інтерес до інформатики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: відеопрезентація до уроку з ресурсу Youtube.

Програмне забезпечення: браузер, підключення до мережі Internet.

Хід уроку

І. Організація класу

Привітання, перевірка готовності учнів до уроку.

II. Актуалізація опорних знань

-Що таке інформація?

-Що нам допомагає отримувати інформацію з навколишнього світу?

-Якою буває інформація?

-Назвіть пристрої для роботи з інформацією.

ІIІ. Мотивацій навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку

-Як ви гадаєте, чи завжди людям потрібно було рахувати? А як вони це робили?

Сьогодні буде незвичайний урок. Ми здійснимо подорож в  історію інформатики. У  часи, коли створювалися перші обчислювальні пристрої. Познайомимося з ученими, які здійснювали ці відкриття.

Запитання до учнів:

-Як ви вважаєте, чи є важливими відкриття?

-Пригадайте, про які відкриття ви чули.

-Пофантазуйте, які відкриття хотіли б здійснити ви.

-Що ви використовували б для обчислення, якби не було комп’ютерів?

ІV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування відеопрезентації.

Уяви, що був час, коли люди не вміли рахувати! Першим “пристосуванням” для лічби були пальці. Також люди використовували камінчики, мушлі тощо. Пізніше – зав’язували вузлики на мотузках, робили зарубки на палицях.
І вже згодом з’явилися перші пристрої для лічби – стародавні рахівниці. Давні греки і римляни для обчислень використовували рахункову дошку – абак. Пізніше “родичі” абака з’явились у Китаї (суань-пань), ще пізніше – у Японії (соробан) і на Русі (“щоти”, або рахівниця). Розглянь малюнки. Визнач, де користувалися зображеними пристроями.

А тепер знайомимося з механічними обчислювальними машинами і першими комп’ютерами. Перша механічна обчислювальна машина була створена близько 400 років тому французьким винахідником Блезом Паскалем. Вона виконувала тільки операції додавання.

Трохи пізніше німцем Лейбніцем був винайдений арифмометр, який міг виконувати вже чотири арифметичні дії.

Механічні машини виконували обчислення дуже повільно. Але це був крок до створення першої електронної обчислювальної машини.
Така машина була створена в Америці близько 70 років тому. Це був величезний пристрій, який зайняв би площу шкільного спортзалу та зміг би переважити шістьох дорослих слонів!

Перша електронна обчислювальна машина в Європі була розроблена в Києві під керівництвом академіка Сергія Олексійовича Лебедєва.
Згодом електронні обчислювальні машини стали називати комп’ютерами, що в перекладі з англійської мови означає “обчислювач”.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Бесіда.

  1.              Що використовували люди для лічби в  стародавні часи?
  2.              Про які механічні обчислювальні машини ти знаєш?
  3.              Де був розроблений перший комп’ютер у Європі?
  4.              Розпитай дорослих, якими пристроями для обчислень вони користувалися в школі. Опиши їх.

Виконання інтерактивного завдання.

Перейдіть за посиланням https://learningapps.org/display?v=p3zm9w7nn20 та поєднайте назву із зображенням.

VI. Фізкультхвилинка

VII. Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.

-Намалюйте пристрій, який найбільше зацікавив або сподобався. Розкажіть про нього.

  1. Практична робота за комп’ютерами.

4) Вправи для очей.

VIII. Підсумок уроку

-Про що говорили на уроці?

-Сподобалася мандрівка в минуле?

-Що було цікавим?

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 лютого 2023
Переглядів
1641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку