Урок сприяє засвоєнню учнями уявлення про побутові електроприлади; знання про загальні правила користування електропобутовими приладами; б) формування умінь знаходити видимі пошкодження електропобутових приладів; в) дотримання санітарно-гігієнічних вимог, правил безпечної праці й організації робочого місця.
Урок «Безпечне користування побутовими електроприладами».
Практична робота: Ознайомлення з побутовими електроприладами.
Мета уроку
навчальна: забезпечити а) засвоєння учнями уявлення про побутові електроприлади; знання про загальні правила користування електропобутовими приладами; б) формування умінь знаходити видимі пошкодження електропобутових приладів; в) дотримання санітарно-гігієнічних вимог, правил безпечної праці й організації робочого місця.
Розвивальна: розвивати уміння логічного мислення.
Виховна: виховувати акуратність та обережність під час роботи з побутовими електроприладами.
Обладнання, матеріали та наочність: побутові електроприлади, мультимедійна
презентація «Побітові електроприлади».
Міжпредметні зв’язки: фізика.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Перевірка наявності учнів; підготовленості їх до уроку; наявності робочого одягу.
ІІ. Виявлення знань та вмінь учнів.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Відгадайте загадки.
Всю білизну позбирає
І старанно покупає.
Буде знову вся чистенька,
Незабруднена, гарненька. (пральна машина)
Дуже любить він тканини,
Сукні, светрики, гардини.
Всі їх складочки знайде!
Розізлиться – пара йде! (праска)
Суп, морозиво, ковбаси,
Сало, м’ясо, яйця, кваси...
Все в животику ховає
І свіженьким зберігає. (холодильник)
Сніг зимою, сонце літом,
Поле, що чарує цвітом -
Все на чіп він зберігає –
Дуже добру пам’ять має! (фотоапарат)
Де кого нагородили,
Де супутник запустили...
Фільми, казочки, новини
Нам транслює щохвилини. (телевізор)
Сміття все попідбирає,
До пилинки позбирає.
Нам надійний помічник,
Працьовитий робітник. (пилосос)
Кілобайти, гігабайти,
Папки, файли, блоги, сайти...
Знань чимало різних має,
Цілий світ про нього знає. (комп’ютер)
Може моркву покришити,
Свіжий сік для нас зробити.
Непотрібно йому рук -
Має функцій безліч штук. (кухонний комбайн)
Розморожувати вміє,
Що потрібно – розігріє.
Піцу зробить за хвилину,
Нагодує всю родину. (мікрохвильова піч)
IV. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Ми звикли , прокидаючись вранці й натискаючи на кнопку вимикача, освітлювати своє помешкання, і з цієї миті електроенергія з нами поряд . Ми готуємо їжу на електроплиті, вмикаємо кавоварку, телевізор, відеомагнітофон, фен, пральну машину, праску , пилосос, інші побутові електроприлади та інструменти.
Але слід пам’ятати, що електрика може принести й багато лиха, якщо не вміти вірно користуватися нею.
V. Повідомлення теми уроку.
Безпечне користування побутовими електроприладами.
VI. Визначення завдань для учнів на урок.
Учні повинні:
VII. Вивчення нового матеріалу.
В сучасному житті людей техніка має дуже важливе значення. Кожного дня людина використовує побутову електротехніку різного призначення.
Важко відповісти, яким би було наше життя, якщо б у ньому не було місця побутовим приладам? Просто уявіть, протягом якого часу ви можете дивитися телевізор, прати, зберігати в холодильнику продукти, користуватися праскою, тостером, мікрохвильовою піччю? Побутова техніка настільки сильно вплинула на життя людини й тісно пов'язана з нею, що окреме існування обох просто неможливе.
Побутовий електроприлад — це електричне або електромеханічне
обладнання, що виконує корисну роботу в домашньому господарстві, наприклад, приготування їжі, прибирання, нагрівання, прання тощо.
Побутові електроприлади поділяють на різні групи:
Правила поводження з електроприладами побутового призначення.
У разі порушення елементарних правил техніки безпеки наші помічники можуть перетворитися на ворогів, призвести до виникнення пожеж та травмування людей. Порушення правил користування електричними приладами може викликати коротке замикання, пошкодження електроприладів. Коротке замикання може статися через пошкодження ізоляційного матеріалу, наприклад, на шнурі праски.
Головним правилом користування електроприладами є уважність. Необхідно перевірити електричний прилад, пильно оглянути його. Не вмикати багато електроприладів в одну розетку.
1. Не можна залишати ввімкнену електроплиту, чайник або праску без нагляду.
2. Праски та інші електронагрівальні прилади став на вогнетривкі керамічні, металеві, кам’яні підставки.
3. Не можна вмикати електрокаміни та електроконвектори в приміщеннях, де зберігаються горючі або легкозаймисті рідини і матеріали.
4. Перед тим, як залити воду у бачок праски з парозволожувачем, необхідно відімкнути праску від електромереж
5. Не можна користуватися електроприладами без нагляду дорослих.
6. Не можна користуватися електроприладами, в яких порушена ізоляція шнура.
7. Якщо в квартирі чути запах диму, є іскри, полум’я, потрібно негайно повідомити про це дорослих
8. Не можна протирати або чистити ввімкнені прилади.
9. Якщо в середину електротехніки, що працює, потрапив якийсь сторонній предмет, в першу чергу, необхідно його вимкнути з мережі, а потім діставати цей предмет. Якщо електроприлад увімкнений у мережу, ні в якому разі не можна лізти всередину нього олівцем або іншими предметами.
10. Забороняється тягнути за електричний шнур руками, тому що він може обірватися і вас вдарить струмом.
VIII. Осмислення учнями вивченого матеріалу. Практична робота.
Ознайомлення з побутовими електроприладами.
№ п/п |
Назва побутового електроприладу |
Призначення |
|
|
|
ІХ. Рефлексія.
Х. Мотивація оцінок за урок, виставлення їх у журнал, щоденники.
ХІ. Завдання додому. Підготувати повідомлення про домашні електроприлади, їх доцільність у побуті.
ХІІ. Прибирання робочого місця.
Додаток 1.
Це цікаво…
Електрочайник
Чайник вважають прибульцем з далекого минулого. Родом він з Китаю. Хоча багато хто чув і про японську чайну церемонію. Тому помилково про істинну батьківщину чаювання забувають. Винахідники створювали чайники, що потребували стороннього джерела теплоти – звичні нам на кухнях із газовими плитами; чайники, що не потребують стороннього джерела теплоти: чайники на вугіллі, спиртові чайники.
Свідчення про те, коли з’явився перший електричний чайник, є різні. Одні джерела датують цю подію 1891-м, інші — 1894-м, треті — 1900-м роком. Нам відомо, що німецька фірма “AEG” в середині 90-х років 19 століття вже випускала 80 різних електричних приладів для домашнього використання: чайники, праски, фени та інші.
Спочатку електричний нагрівальний елемент чайника розміщувався в нижній частині корпуса, під дном. У наступних моделях винахідники перемістили нагрівальний елемент усередину чайника. Використовують трубчастий електронагрівник, хоча є моделі з дисковим нагрівником. Сучасні електрочайники виготовляють з пластмаси, з автоматичним вимикачем на основі біметалічної пластини, прозорим віконцем для контролю рівня води й електричною контактною підставкою, яка дає змогу від’єднувати чайник від дроту. Деякі прилади оснащують фільтрами води. Але техніка розвивається швидко і винахідники працюють над новими моделями електричних чайників.
Пилосос.
Чи знаєш ти, що пилосос винайшли не зразу? Перший крок у цьому напрямку зробив містер Біссель з американського штату Мічиган, у якого була крамниця порцеляни. Солома, у яку загортали товар, викликала у хазяїна крамниці алергію і він винайшов щітку зі змінними насадками, що збирала сміття у спеціальний мішок.
Другий крок зробив Сесіль Бут. Він помітив, що пил краще не здувати, а всмоктувати. В серпні 1901 року Бут запатентував цей винахід і організував компанію з очистки. Його пилосос був розміром з вантажний автомобіль і працював на бензиновому двигуні.
Останній крок зробив Вільям Гувер, який у 1913 році в США налагодив виробництво пилососа на основі електричного вентилятора. Зараз існує безліч моделей пилососів. Вони чистять, білять, фарбують, лакують, оббризкують рослини. У Франції винайшли пилосос, що збирає з гілок каштани.