На допомогу батькам! Памятка: Якщо ваша дитина працює над проектом. Матеріал містить рекомендаціі для батьків щодо написання проектів з трудового навчання. Бажаю успіхів!
Підготувала
вчитель трудового навчаня та технології
Штельмах С. Ю.
На допомогу батькам
Пам’ятка
«Якщо ваша дитина працює над проектом»
Виконання проекту з трудового навчання – важка праця як для учня, так і для батьків.
Робота над проектом – це самостійна діяльність учня, але задача батьків – знати суть проектної діяльності, її етапів, вимог до процесу і результату виконання, щоб бути готовим до співпраці із своєю дитиною, якщо вона звернеться по допомогу.
Пам’ятайте: ви відіграєте роль джерела інформації – такими як книги, фільми, мережа Інтернет. Але право вибору джерела інформації надається дитині!
Алгоритм роботи над проектом:
ПРОБЛЕМА => МЕТА => РЕЗУЛЬТАТ
Після того, як виявлена проблема і поставлена мета необхідно:
Для виконання проекту необхідно пройти 4 етапи:
IV. Заключний.
ІІІ. Технологічний;
ІІ. Конструкторський;
І. Організаційно – підготовчий;
Результатом роботи над проектом є – виріб (виготовлений власноруч), який може слугувати для власних потреб дитини, рідних, друзів, школи або громади, а також письмовий звіт виконаний за шаблоном та презентація виробу (публічний виступ).
Для виступу можна використати такі ключові вирази:
Я розпочав роботу з того, що……………………………………………….
Потім я приступив до……………………………………………………….
Я закінчив роботу тим, що……………………………………………………
Під час виконання проекту я стикнувся з такими проблемами як……….
Я відхилився від плану (вказати коли був порушений план роботи)……
План роботи був порушений, тому що……………………………………..
Під час виконання проекту найбільш цікавим виявилось…………………
Труднощі виникли під час виконання………………………………………..
Мені вдалося досягти мети, тому що……………………………………….
ПОРАДИ БАТЬКАМ
1. Під час вибору моделей аналогів необхідно допомогти дитині знайти якомога більше ідей, записати або замалювати їх на аркуші паперу.
ПАМЯТАЙТЕ! Ідеї повинні бути різноманітними. Чим більше ідей, тим більший вибір.
2. Допомогти вибрати найкращу ідею, обґрунтувати вибір, допомогти правильно сформулювати мету проекту.
3. У ході роботи над проектом батьки допомагають спланувати роботу над проектом, враховуючи зайнятість дитини та розклад занять а також час на відпочинок.
4. Особливу увагу приділити проміжному контролю на виготовлення виробу.
5. Важливим є допомога у пошуку інформації та доборі матеріалів та інструментів (у дитини не достатньо досвіду і знань про тканини, нитки та способи їх обробки).
6. При підготовці до презентації необхідно прослухати виступ, щоб зняти хвилювання у дитини та підтримати її.
7. Батьки дають поради, які допоможуть скоректувати діяльність дитини у наступному проекті.
8. Обговорюють з дитиною, що вона може зробити самостійно, без їх допомоги.
Таким чином у ході роботи над проектом батьки можуть виступати в кількох ролях. Вони консультують, відслідковують виконання плану, вирішують оперативні питання, допомагають в попередній оцінці проекту, приймають участь у підготовці презентації, забезпечують відповідний режим роботи та відпочинку дитини.
Спільна робота вчителя, учнів та батьків є цінним інструментом, що дозволяє скласти для кожного учня свій маршрут і підібрати оптимальний варіант для виконання роботи.
Працюючи разом з дітьми над виконанням проектів, батьки більше часу проводять з дітьми, стають ближче до них, краще розуміють проблеми своїх дітей.
Діти у свій час пізнають багато нового, поповнюють дефіцит уваги та спілкування з дорослими, в них формуються навики проектної діяльності та взаєморозуміння.