Проект "Прикраса з ниток"

Про матеріал

Розробка проекту "Прикраса з ниток" допоможе учителю трудового навчання та технології при підготовці до уроків у 5 -6 - х класах. Використані технології: основна технологія - технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом , допоміжна - аплікація. Матеріали можуть бути використані у класах, що не мають поділу, а також у гуртковій роботі. Бажаю успіхів!

Перегляд файлу

Учитель трудового навчання та технології

 навчально – виховного комплексу №9

м. Хмельницького

Штельмах Світлана Юліанівна,

спеціаліст вищої категорії, старший учитель

     Проект «Прикраса з ниток» (5 клас)

Основна технологія : технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом

Додаткова технологія: аплікація

Тема: Захист проекту «Чарівна павутинка»

Мета: навчальна -  ознайомити учнів із змістом роботи над проектом «Чарівна павутинка», запропонувати ідеї виконання проекту, визначитись із темою, метою і задачами проекту, скорегувати план дій;

виховна - виховувати любов до праці, дружелюбність, повагу один до одного;

розвиваюча -  розвивати уміння аналізувати інформацію, творчі здібності учнів, художній смак, почуття стилю та кольору, просторове мислення, уміння працювати в команді, прагнення до самовдосконалення.

Інструменти, матеріали, обладнання: зошит, ручка, підручник, аркуші паперу формату А4, кольорові олівці, кольоровий папір, ілюстрації з журналів, інструкційні картки, швейні нитки, силікатний клей, ножиці, голки, надувні кульки, мереживо, шовкова стрічка, бісер, стеклярус, паєтки, шаблони, лекала.

Основні поняття і терміни: проект, павутинка, шаблон, викрійка, схема, лекало, аплікація.

Тип заняття: комбіноване (робота та захист проекту).

Міжпредметні зв’язки: креслення, малювання, мистецтво.

Профорієнтація: ознайомити із професією дизайнера інтер’єру.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Підготовка готовності  класу до уроку. Отримання відомостей про відсутніх. Повторення правил внутрішнього розпорядку у майстерні.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

Інтерактивна вправа «Мікрофон»:

   -  Що таке проект?

   -  Як класифікують проекти?

   -  Які бувають проекти за метою та характером діяльності?

   -  Які бувають проекти за характером контактів?

   - Які бувають проекти за кількістю учасників?

   - Які бувають проекти за тривалістю проведення?

   - Які етапи роботи над проектом ви знаєте?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

- Сьогодні ми з вами розпочнемо роботу над груповим проектом «Чарівна павутинка». Адже, це – цікавий та захоплюючий вид рукоділля. За допомогою якого можна виготовити багато корисних речей, а також прикрасити інтер’єр квартири або власної кімнати.

 - Вправа «Береги очікувань» (учні записують на кольорових стіках, що вони очікують від сьогоднішнього уроку).

VІ. Сприймання та усвідомлення нових знань учнів

Будь – яка діяльність людини повинна  бути чітко спланованою. Планування дасть змогу вибрати правильні методи та технологічну послідовність виготовлення  нових виробів та реалізації творчих задумів.

 

  1.        Актуальність обраного проекту:

Техніка «павутинка» - одне із цікавих та корисних видів мистецтва. Це заняття стало відомим, тому що приносить не тільки користь і справжню насолоду, але й дає змогу прикрасити інтер’єр  не витрачаючи багато коштів.

 

2. Підготовча робота над проектом:

 - визначення теми і мети проекту (виготовлення іграшок, прикрас, виробів декоративно – ужиткового мистецтва);

- визначення результату проекту (зібрати ідеї для проекту, остаточно визначитись з виробом);

 - визначення робочої групи (кількість учасників у групі  та розподіл обов’язків між ними).

Сьогодні на уроці працюють три творчі групи. Кожна із груп отримала випереджувальне домашнє завдання, використовуючи картку – завдання виготовити ниткову кульку.

 

 

 

Картка – завдання

Порядок роботи

 

  1.        Надуйте повітряну кульку розміром з яблуко, добре її зав’яжіть, кінець нитки відріжте.
  2.        Котушку покладіть в баночку, щоб нитка з неї розмотувалась легко і вільно.
  3.        Кінець нитки затягніть в голку і проколіть нею пляшку з силікатним клеєм.
  4.        Після цього декілька разів потягніть нитку у різні боки, перевірте – чи легко вона проходить через проколи в пляшечці.

                  

  1.        Візьміть в ліву руку повітряну кульку і починайте обмотувати її ниткою з клеєм – робіть кокон.
  2.        Якщо ми використаємо всю котушку, кокон вийде занадто густий. Чим менше ниток, тим  він легший та ажурний. Із однієї котушки може вийти два дуже красивих кокона.
  3.        Мокрий кокон слід покласти на клейонку подалі від нагрівальних пристроїв. Приблизно через 4 години він буде готовий. Якщо кокон починає потріскувати, значить із кульки виходить повітря і кокон може вийти недостатньо жорстким.
  4.        Коли кокон висохне, з нього треба витягнути повітряну кульку. Обережно проколюємо її голкою і витягаємо крізь вічко у нитяній сітці. Якщо повітряна кулька потрібна вам ще для одного виробу, обережно розв’яжіть нитку і випустіть повітря.

                      

 

 

У вас в руках невагомий ажурний виріб із чарівної павутинки

 

Перша  група

Тема проекту: «Квіти для моєї кімнати»

Мета проекту: використовуючи готову ниткову кульку виготовити квіти, дослідити вплив ниток та клею на якість виготовлення виробу.

 Очікуваний результат: виготовлення різних видів квітів та створення квіткових композицій.

Друга група

Тема проекту: «Ялинкові прикраси»

Мета проекту: використовуючи готову ниткову кульку виготовити ялинкові прикраси, дослідити шляхи економії завдяки цьому виду рукоділля.

Очікуваний результат: виготовлення різних видів ялинкових прикрас до новорічного свята.

Третя група

Тема проекту: «Прикраси та доповнення до одягу»

Мета проекту: використовуючи готову ниткову кульку виготовити  прикраси та доповнення до одягу, дослідити вплив оздоблення на якість оформлення виробу.

Очікуваний результат: виготовлення різних видів прикрас та доповнень  до одягу, що будуть представлені на конкурсі «Екомода».

 

3. Планування діяльності:

 -   визначення джерел  та аналіз інформації;

 - дослідницька  робота;

 - очікувані результати діяльності ( подарунки, вироби виготовлені для виставки, прикраси та доповнення до одягу, що будуть представлені на конкурсі «Екомода», вироби  для індивідуального використання, вироби декоративно – ужиткового призначення).

У зошиті учні складають таблицю у якій відображені зміст та етапи проектної діяльності.

Зміст та етапи діяльності:

 

Етапи діяльності

Зміст діяльності

1

Підготовчий етап. Визначення теми і мети проекту

Обговорення, пошук інформації

2

Планування:

А) визначення джерел, засобів збору, методів аналізу інформації, засобів представлення результатів;

Б) установлення критеріїв оцінки результату і процесу;

В) розподіл обовязків між членами робочої групи

Формулювання завдання та плану дій

3

Збір інформації (спостереження, робота з літературою, анкетування, експеримент)

Збір інформації

4

Аналіз інформації. Формулювання висновків

Аналіз інформації

5

Подання і оцінка результатів (усний, письмовий звіт, презентація та оцінка результатів і процесу дослідження заздалегідь установленими критеріями

Колективне обговорення, оцінювання зусиль, використані можливості, творчий підхід

 

V. Практична робота

 

Робота над проектом «Чарівна павутинка»

 

Ви бачили як сріблиться на сонці павутинка? Так ось, її можна зробити самому із самих звичайних ниток. Так – так, не дивуйтесь! І буде вона міцнішою, ніж звичайна, і ви можете зробити з неї багато красивих речей: квіти, вазочки для цукерок і квітів, ялинкові прикраси та інші іграшки.

Якщо ви подивитесь на наші роботи та оволодієте цим прекрасним мистецтвом, ви зможете прикрасити свій дім, зробити чудовий, єдиний, унікальний у всьому світі подарунок, але головне ви полинете в казковий світ, ім’я якому – творчість.

Отже, сьогодні я пропоную поринути всім вам  у світ ТВОРЧОСТІ.

План роботи

 

  1.        Повторити правил безпечної праці.
  2.        Робота учнів у групах.
  3.        Використати випереджувальні домашні завдання, скоригувати їх відповідно до нової інформації, отриманої на уроці.
  4.        Підібрати відповідні інструменти та матеріали для роботи: силікатний клей, швейні нитки, голки, аркуші паперу формату А4, кольорові олівці, кольоровий папір, надувні кульки, скляна баночка, ножиці, клей ПВА для приклеювання деталей, калька, мереживо, бісер.
  5.        Виконати оздоблення виробу.

 

VІ. Захист проекту

 

Перша  група виготовила декоративні квіти, які прикрасять будь – яку кімнату. Для їх виготовлення слід використовувати тільки силікатний або конторський клей, тому що він прозорий, не дає відтінку жовтого кольору, а також швидко висихає і міцно склеює нитки між собою, що сприяє більш жорсткій формі виробу.

      

Друга група виготовила ялинкові прикраси до новорічного свята і розрахувала витрати на матеріали, що складають 4 гривні 50 копійок за одну іграшку. Така вартість виробу є значно дешевшою, ніж її вартість у магазині.          

 

 

Третя група виготовила прикраси та доповнення до одягу. В якості оздоблення пропонуємо використати мереживо, паєтки, бісер, шовкові стрічки, що значно покращить зовнішній вигляд виробів.

 

 

 

VIІ. Підсумки заняття

 

Інтерактивна вправа «Береги очікувань» (учні висловлюються, щодо очікувань, які були сформульовані на початку уроку.

 

VIIІ. Прибирання робочих місць

 

ІХ. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 липня 2018
Переглядів
6941
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку