Розробка проекту "Прикраса з ниток" допоможе учителю трудового навчання та технології при підготовці до уроків у 5 -6 - х класах. Використані технології: основна технологія - технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом , допоміжна - аплікація. Матеріали можуть бути використані у класах, що не мають поділу, а також у гуртковій роботі. Бажаю успіхів!
Учитель трудового навчання та технології
навчально – виховного комплексу №9
м. Хмельницького
Штельмах Світлана Юліанівна,
спеціаліст вищої категорії, старший учитель
Проект «Прикраса з ниток» (5 клас)
Основна технологія : технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом
Додаткова технологія: аплікація
Тема: Захист проекту «Чарівна павутинка»
Мета: навчальна - ознайомити учнів із змістом роботи над проектом «Чарівна павутинка», запропонувати ідеї виконання проекту, визначитись із темою, метою і задачами проекту, скорегувати план дій;
виховна - виховувати любов до праці, дружелюбність, повагу один до одного;
розвиваюча - розвивати уміння аналізувати інформацію, творчі здібності учнів, художній смак, почуття стилю та кольору, просторове мислення, уміння працювати в команді, прагнення до самовдосконалення.
Інструменти, матеріали, обладнання: зошит, ручка, підручник, аркуші паперу формату А4, кольорові олівці, кольоровий папір, ілюстрації з журналів, інструкційні картки, швейні нитки, силікатний клей, ножиці, голки, надувні кульки, мереживо, шовкова стрічка, бісер, стеклярус, паєтки, шаблони, лекала.
Основні поняття і терміни: проект, павутинка, шаблон, викрійка, схема, лекало, аплікація.
Тип заняття: комбіноване (робота та захист проекту).
Міжпредметні зв’язки: креслення, малювання, мистецтво.
Профорієнтація: ознайомити із професією дизайнера інтер’єру.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Підготовка готовності класу до уроку. Отримання відомостей про відсутніх. Повторення правил внутрішнього розпорядку у майстерні.
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
Інтерактивна вправа «Мікрофон»:
- Що таке проект?
- Як класифікують проекти?
- Які бувають проекти за метою та характером діяльності?
- Які бувають проекти за характером контактів?
- Які бувають проекти за кількістю учасників?
- Які бувають проекти за тривалістю проведення?
- Які етапи роботи над проектом ви знаєте?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
- Сьогодні ми з вами розпочнемо роботу над груповим проектом «Чарівна павутинка». Адже, це – цікавий та захоплюючий вид рукоділля. За допомогою якого можна виготовити багато корисних речей, а також прикрасити інтер’єр квартири або власної кімнати.
- Вправа «Береги очікувань» (учні записують на кольорових стіках, що вони очікують від сьогоднішнього уроку).
VІ. Сприймання та усвідомлення нових знань учнів
Будь – яка діяльність людини повинна бути чітко спланованою. Планування дасть змогу вибрати правильні методи та технологічну послідовність виготовлення нових виробів та реалізації творчих задумів.
Техніка «павутинка» - одне із цікавих та корисних видів мистецтва. Це заняття стало відомим, тому що приносить не тільки користь і справжню насолоду, але й дає змогу прикрасити інтер’єр не витрачаючи багато коштів.
2. Підготовча робота над проектом:
- визначення теми і мети проекту (виготовлення іграшок, прикрас, виробів декоративно – ужиткового мистецтва);
- визначення результату проекту (зібрати ідеї для проекту, остаточно визначитись з виробом);
- визначення робочої групи (кількість учасників у групі та розподіл обов’язків між ними).
Сьогодні на уроці працюють три творчі групи. Кожна із груп отримала випереджувальне домашнє завдання, використовуючи картку – завдання виготовити ниткову кульку.
Картка – завдання
Порядок роботи
У вас в руках невагомий ажурний виріб із чарівної павутинки
Перша група
Тема проекту: «Квіти для моєї кімнати»
Мета проекту: використовуючи готову ниткову кульку виготовити квіти, дослідити вплив ниток та клею на якість виготовлення виробу.
Очікуваний результат: виготовлення різних видів квітів та створення квіткових композицій.
Друга група
Тема проекту: «Ялинкові прикраси»
Мета проекту: використовуючи готову ниткову кульку виготовити ялинкові прикраси, дослідити шляхи економії завдяки цьому виду рукоділля.
Очікуваний результат: виготовлення різних видів ялинкових прикрас до новорічного свята.
Третя група
Тема проекту: «Прикраси та доповнення до одягу»
Мета проекту: використовуючи готову ниткову кульку виготовити прикраси та доповнення до одягу, дослідити вплив оздоблення на якість оформлення виробу.
Очікуваний результат: виготовлення різних видів прикрас та доповнень до одягу, що будуть представлені на конкурсі «Екомода».
3. Планування діяльності:
- визначення джерел та аналіз інформації;
- дослідницька робота;
- очікувані результати діяльності ( подарунки, вироби виготовлені для виставки, прикраси та доповнення до одягу, що будуть представлені на конкурсі «Екомода», вироби для індивідуального використання, вироби декоративно – ужиткового призначення).
У зошиті учні складають таблицю у якій відображені зміст та етапи проектної діяльності.
Зміст та етапи діяльності:
№ |
Етапи діяльності |
Зміст діяльності |
1 |
Підготовчий етап. Визначення теми і мети проекту |
Обговорення, пошук інформації |
2 |
Планування: А) визначення джерел, засобів збору, методів аналізу інформації, засобів представлення результатів; Б) установлення критеріїв оцінки результату і процесу; В) розподіл обов’язків між членами робочої групи |
Формулювання завдання та плану дій |
3 |
Збір інформації (спостереження, робота з літературою, анкетування, експеримент) |
Збір інформації |
4 |
Аналіз інформації. Формулювання висновків |
Аналіз інформації |
5 |
Подання і оцінка результатів (усний, письмовий звіт, презентація та оцінка результатів і процесу дослідження заздалегідь установленими критеріями |
Колективне обговорення, оцінювання зусиль, використані можливості, творчий підхід |
V. Практична робота
Робота над проектом «Чарівна павутинка»
Ви бачили як сріблиться на сонці павутинка? Так ось, її можна зробити самому із самих звичайних ниток. Так – так, не дивуйтесь! І буде вона міцнішою, ніж звичайна, і ви можете зробити з неї багато красивих речей: квіти, вазочки для цукерок і квітів, ялинкові прикраси та інші іграшки.
Якщо ви подивитесь на наші роботи та оволодієте цим прекрасним мистецтвом, ви зможете прикрасити свій дім, зробити чудовий, єдиний, унікальний у всьому світі подарунок, але головне ви полинете в казковий світ, ім’я якому – творчість.
Отже, сьогодні я пропоную поринути всім вам у світ ТВОРЧОСТІ.
План роботи
VІ. Захист проекту
Перша група виготовила декоративні квіти, які прикрасять будь – яку кімнату. Для їх виготовлення слід використовувати тільки силікатний або конторський клей, тому що він прозорий, не дає відтінку жовтого кольору, а також швидко висихає і міцно склеює нитки між собою, що сприяє більш жорсткій формі виробу.
Друга група виготовила ялинкові прикраси до новорічного свята і розрахувала витрати на матеріали, що складають 4 гривні 50 копійок за одну іграшку. Така вартість виробу є значно дешевшою, ніж її вартість у магазині.
Третя група виготовила прикраси та доповнення до одягу. В якості оздоблення пропонуємо використати мереживо, паєтки, бісер, шовкові стрічки, що значно покращить зовнішній вигляд виробів.
|
|
|
VIІ. Підсумки заняття
Інтерактивна вправа «Береги очікувань» (учні висловлюються, щодо очікувань, які були сформульовані на початку уроку.
VIIІ. Прибирання робочих місць
ІХ. Домашнє завдання