Урок "Безпечне та раціональне харчування. Перша допомога при харчових отруєннях"

Про матеріал

Метою уроку є формування в учнів знань про правила вибору, зберігання, вживання продуктів харчування, про раціональне та безпечне харчування, вивчення алгоритмів першої допомоги при різних харчових отруєннях( грибних та рослинних, бактеріальних та інфекційних). Великий ілюстративний матеріал та картки для роботи в парах допомагають на практиці вміти визначати хворобу і правильно обирати правила першої допомоги.

Перегляд файлу

1

 

Розробка уроку  «Раціональне харчування. Безпечне харчування. Перша допомога при харчових отруєннях».

8 клас.

Урок нових знань.

Мета: 1. Формувати в учнів знання про правильне та безпечне харчування;

2. Розвивати вміння  працювати з навчальним матеріалом самостійно і в групах;

3. Виховувати співчуття до постраждалих.

Обладнання: екран,  комп’ютер, презентації «Отруйні гриби», «Правила раціонального харчування», «Правила безпечного харчування», картки для  роботи в парах.

Етапи уроку.

  1. Підготовка учнів до уроку.( 1 хв.)

Привітання. Створення позитивного настрою на уроці

 

 

  1. Перевірка д/з.(4 хв.) . Фронтальне опитування з вивченої теми «Оздоровчі системи».

 

 

  1. Мотивація та актуалізація знань. 2 хв

Українські князі з давніх- давен забороняли

населенню вживати в їжу сиру рибу і водночас змушували молодих дівчат та жінок їсти варене кроляче м’ясо. Вже тоді люди задумувалися про безпеку та користь харчування.

 Учні читають з дошки вислів Гіпократа: « Людина народжується здоровою. Хвороби до неї приходять з їжею».

Озвучення мети уроку.

Сьогодні ми будемо знайомитися з основами раціонального і безпечного харчування, а також будемо моделювати ситуацію отруєння і виробимо алгоритм надання першої допомоги при харчових отруєннях.

  1. Вивчення матеріалу уроку.

Перегляд презентації про раціональне харчування Згадування про українську кухню. Висновок: їжа повинна приносити користь і задоволення. Учні записують основне. (5 хв.)

 

Перегляд  презентації про безпечне харчування. Учні роблять висновки, записують основне. Висновок: Іжа повинна бути безпечною, не приносити страждань та хвороб.(5 хв.)

ІІІ. Руханка  «Роби  як я».  Музика. (3 хв.)

 

  1. Вправа « Впізнай небезпечні продукти за маркуванням» (5 хв.)

- Любі друзі, іноді їжа містить у собі небезпечні домішки та не проходить контроль з боку служб з встановлення стандартів харчування. Давайте подивимося на позначки на упаковках з їжею, які можуть нам підказати, чи потрібно її вживати. Отже домішки під знаком Е. А тепер, знаки, які свідчать про перевірку якості їжі.

 На ваших партах є упаковки для продуктів. Користуючися підказками, які ї на дошці і на партах визначте продукти, які б ви поклали до споживчого кошику, а які ні.

 

 

 

 

VІ. Отруйні гриби, рослини, ягоди. Згадаймо про те, що не можна вживати невідомі продукти харчування. І переглянемо, які рослини та гриби не можна вживати в їжу

 

 

 

Перегляд презентації «Отруйні рослини і гриби» (4 хв.)

 

 

 

Вправа « До лісу по гриби».  (1 хв.)

Релаксація під звуки лісу.

 

 

 

VІІ. Харчові отруєння. Розгляд можливих хвороб і першої допомоги при їх виникненні

Слайд « Захворювання ШКТ».(5 хв.)

 

 

 

 

 

 

ІХ.   Вправа « На прийомі у лікаря». На ваших партах листки лікаря з скаргами від хворих людей. За симптомами визначте, яке отруєння отримали хворі,  і якої допомоги вони  потребують. (5 хв.)

Згадаймо, що народна медицина теж може допомогти.  Донецький степ багатий на корисні рослини: піжму, яка лікує глистні захворювання;

-Деревій, який зупиняє пронос;

-Полин, який лікує шлунок і кишки вник. (Зображення рослин).

 

 

 

Х. Рефлексія. Зворотній зв’язок. Якщо ствердження співпадає з результатами уроку, учні плескають у долоні, якщо не співають-топають.(2 хв.)

 

Тест : Якщо згодні з твердженням легенько плескаємо у долоні, якщо не згодні- топаємо ногою.

Вибір рекомендацій з гігієни  харчувания:

1) вживання  йогуртів й  молока;

2) швидка тїжа;

3) мити руки перед їжею;

4) обмеження овочів і фруктів;

5) звертати увагу на сроки придатності продуктів;

6) проявляти обережність с консервованими продуктами;

7) вечеряти за 1,5 часа до сну;

8) вживати багато  солодкого;

9) вживання риби і м’яса;

10) вживати «сиру воду» ;

11) зберігати готові и сирі продукти поруч;

12)  вживати їжу без термічної обробки;

13) найбільше калорійною повинна бути вечеря;

14) вранці краще не снідати.

 

 

ХІ. Домашнє завдання. Опрацювати параграф №6, відповісти на контрольні питання.(1 хв.)

 

 

 

 

 

ХІІ. Оцінки за урок. (1 хв.)

 

 

 

 

 

ХІІІ. Підсумок уроку. Учні підсумовують роботу. Озвучують висновок: « Правильне харчування - одна из основ здорового способу життя! Правильне харчування дозволяє зберегти і зміцнити здоров’я,  попередити  захворювання». (1 хв)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
16 грудня 2018
Переглядів
302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку