16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Урок "Безпечний Інтернет"

Про матеріал
Урок з курсу «Громадянська освіта» в 10 класі. Тема : Безпечний інтернет Очікувані результати діяльності учнів : - знання і розуміння : знають поняття «інтернет», «цифрова ідентичність» «соціальні мережі», «кібербезпека», принципи безпечної поведінки в інтернеті ; розуміють позитивні і негативні фактори впливу інтернету на життя людини ; - вміння і навики: самостійно визначають ризики, що пов’язані із користуванням соціальними мережами та неперевіреними сайтами ;вміють працювати в мобільних групах, вільно висловлюють власну точку зору . підкріплюючи її конкретними фактами, аналізують отриману інформацію - цінності : культура поведінки в інтернеті.
Перегляд файлу

Урок з курсу «Громадянська освіта» в 10 класі.

Тема : Безпечний інтернет

Очікувані результати діяльності учнів :

- знання і розуміння : знають поняття «інтернет», «цифрова ідентичність» «соціальні мережі», «кібербезпека», принципи безпечної поведінки в інтернеті ; розуміють позитивні і негативні фактори впливу інтернету на життя людини ;

- вміння і навики: самостійно визначають ризики, що пов’язані із користуванням соціальними мережами та неперевіреними сайтами ;вміють працювати в мобільних групах, вільно висловлюють власну точку зору . підкріплюючи її конкретними фактами, аналізують отриману інформацію

- цінності : культура поведінки в інтернеті.

Вид уроку : комбінований з елементами інтеракції.

Обладнання : підручник , презентація «Мережа Інтернет», відео «Кібербезпека», додатки.

Інтернет - це всього лише інструмент. Все залежить від того,

                                                  хто і в яких цілях його  використовує.

 

Хід уроку

І Організація учнів до роботи на уроці

ІІ Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.

2.1 Налаштування атмосфери співпраці.

Вчитель робить селфі з учнями, вказує адресу, де вони зможуть переглянути фото та матеріали до уроку (блог методичної комісії вчителів історії, розділ «Громадянська освіта»).

2.2 Вчитель. Ви, як  сучасне покоління зростаєте у світі цифрових технологій і велику частину свого часу проводите онлайн, тобто шукаєте потрібну інформацію або гортаєте сторінки  соціальних мереж. Тому епіграф до уроку є досить актуальним в сучасному світі.

2.3 Оголошення теми уроку

2.4 Робота в парах з таблицею очікування  (Додаток 1)

Учні знайомляться з метою уроку і вписують у таблицю свої очікування від роботи.

ІІІ Вивчення нового матеріалу

3.1 «Асоціативний кущ»

 

 

 

3.2 Робота зі словничком за методом «Чиста дошка»

Інтернет – всесвітня система взаємопов’язаних комп’ютерних мереж, багатоаспектне медіа, що містить багато різних конфігурацій комунікації.

3.3 Учитель : В ХХІ ст. інтернет став невід’ємною частиною життя сучасної людини. У дослідженні компаній We Are Social повідомляють, що у 2018 році кількість активних інтернет-користувачів сягнула позначки у 4 мільярди, а кількість користувачів соціальних мереж перевищує 3 мільярди. В 2000 р. ця цифра складала лише трохи більше 300 тисяч осіб.

3.4 «Коло думок»

- Чим ви поясните таке зростання кількості користувачів ? Чим інтернет відрізняється від інших медіа?

3.5 Робота в парах

Учні опрацьовують фактори використання інтернету  і розділяють їх з точки зору доцільності і безпеки  на позитивні та негативні (Додаток 2). Обговорюють результати  

3.6 Бесіда

- Коли за добу ви вперше заходите до інтернету? Для чого?

- Які соціальні мережі ви відвідуєте найчастіше? Що вас в них приваблює? Що засмучує ?

3.7 Робота зі словником за методом «Чиста дошка»

Соціальні мережі

3.8 Вчитель : Перебуваючи в мережі Інтернет ми намагаємося створити свій віртуальний образ, відмінний від інших. Для багатьох це можливість проявити себе інакше ніж у реальному житті. Тому ми створюємо свої аватарки , ніки, облікові записи, втілюючи свої фантазії, що стає основою цифрової ідентичності

3.9 Робота зі словничком за методом «Чиста дошка»

Цифрова ідентичність – сукупність інформації, дані, які унікально описують особу , групу людей чи організацію, як мережевого суб’єкта .

3.10 Вчитель : Людина залишає свій відбиток в мережі : листи, фото, дописи. Складає про себе  певне враження у інших користувачів, поширює інформацію, яка  накопичується і назавжди залишається в інтернеті, створюючи великі бази особистих даних. Ці бази зачасту є незахищеними. У віртуальному житті ми завжди стикаємося з проблемою забезпечення приватності та безпеки. Злочини відбуваються, як в реальному так і у віртуальному житті.

3.11 Самостійна робота з текстом підручника (Стор.164)

Учні виписують в зошит злочини, яким може піддаватися людина в онлайн-просторі .

3.10 Відео «Кібербулінг»

3.11  Міні-проект «Поради безпечного користування інтернетом» ( робота в четвірках).

Учні отримують інформацію про небезпеки мережі інтернет, обговорюють її в четвірках і складають поради (5 порад ) безпечної поведінки користувача інтернету.(Додаток 3)

І ряд .  Як захистити свої особисті дані.

ІІ ряд.  Як безпечно спілкуватися в мережі.

ІІІ ряд.  Як безпечно слухати і завантажувати музику, уникнути небезпеки, граючи в онлайн ігри.

3.12  Вчитель : Варто пам’ятати, що кіберзлочини несуть таку ж загрозу для суспільства, як і інші правопорушення., тому в МВС України діє Управління боротьби з кіберзлочинністю, до якого можна звернутися при порушенні ваших прав у інтернеті, зайшовши на сайт http://www.cybercrime.gov. ua/

feedback-ua  та написавши заяву у поліцію.

IV Рефлексія

4.1 «Асоціативний кущ»

Учні додають відомості про інтернет, які отримали на уроці.

4.2 Робота в четвірках

Учні підсумовують отриману на уроці інформацію, виділяють основний меседж, подаючи його у вигляді коментаря до епіграфа уроку.

4.3 Підсумки . Вчитель : Я вважаю, що   користі від Інтернету більше ніж зла, особливо в сучасному світі, де життя вирує все швидше та швидше. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Інтернет повністю або майже повністю замінить всі інші засоби зв’язку. Та можливо багатьом людям треба просто замислитись, чи дійсно вони хочуть провести усе життя у віртуальному світі? Чи влаштовує їх таке існування? Але в кінці кінців як та на що втрачати власний час - це вільний вибір кожного.  Слід всім пам’ятати, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання. Вчиться користуватись Інтернетом із розумом, а краще – знайдіть себе в реальному житті та станьте в ньому авторитетною та вагомою людиною. І на завершення хотілося б сказати словами одного з великих сучасників: "Інтернет, він не зближує. Це скупчення самотності. Ми начебто разом, але кожен один. Ілюзія спілкування, ілюзія дружби, ілюзія життя". Тож поки маєте можливість не промінюйте реальне спілкування з близькими і друзями на віртуал. Колись цього може так не вистачати. І жодна мережа ніколи вам не компенсує цього спілкування.

4.3 Оцінювання результатів роботи учнів.

V Д/З

- Опрацювати конспект у зошиті

- $ 36

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Орієнтовані навчальні цілі

Очікування учнів від уроку

- знання і розуміння : знають поняття «інтернет», «цифрова ідентичність» «соціальні мережі», «кібербезпека», принципи безпечної поведінки в інтернеті ; розуміють позитивні і негативні фактори впливу інтернету на життя людини ;

- вміння і навики: самостійно визначають ризики, що пов’язані із користуванням соціальними мережами та неперевіреними сайтами ;вміють працювати в мобільних групах, вільно висловлюють власну точку зору . підкріплюючи її конкретними фактами, аналізують отриману інформацію

- цінності : культура поведінки в інтернеті.

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

Фактор користування Інтернетом

Оцінка з точки зору безпеки і доцільності

1

Інтернет – безмежний простір для отримання інформації.

 

2

В Інтернеті можна скачувати і розміщувати ігри , фотографії, фільми, музику, відео.

 

3

Через Інтернет ми можемо замовити і оплатити різні товари.

 

4

В соціальних мережах можна вільно спілкуватися, знайомитися без обмежень.

 

5

Інтернет містить велику кількість реклами.

 

6

Інтернет – простір, де ти можеш бути ким завгодно.

 

7

Віртуальний світ часто буває небезпечним.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

Інформаційний аркуш №1

Як захистити свої особисті дані. Фішинг-атаки.

Зробіть відповідні висновки (письмово) і представте їх на обговорення групи.

     Ознаки фішинг-атак і шахрайських повідомлень електронної пошти

Фішинг – один з видів шахрайства, спрямований на викрадення цінних особистих даних користувача, таких як номери кредитних карток, паролі, дані про банківські рахунки і т.д.  Шахраї можуть розсилати безліч повідомлень, які відправлені ніби надійними веб-вузлами (наприклад, від банку) і містять запит особистих даних.

     Як розпізнати шахрайське повідомлення електронної пошти?

Наводимо кілька прикладів фраз, що часто використовуються при проведенні фішинг-атак:

«Підтвердіть свій обліковий запис». Представники компаній не повинні робити запит по електронній пошті про паролі, імена користувачів, номери соціального страхування та іншу особисту інформацію.

«Якщо ви не дасте відповідь протягом 48 годин, ваш обліковий запис буде заблокований». Такі повідомлення викликають відчуття терміновості, щоб змусити людину відповісти не роздумуючи;

«Клацніть на посилання, наведене нижче, щоб отримати доступ до свого облікового запису».

     Фішинг-повідомлення зазвичай розсилаються масово і не містять ані імені, ані прізвища отримувача. Увипадку фішинг-атаки повідомте компанію, чиє ім'я було використано. Для цього створіть нове повідомлення у вашій поштовій скриньці, вкладіть у нього шахрайське повідомлення і відправте на адреси відповідних організацій. Терміново змініть паролі для всіх облікових записів, якими ви користуєтесь у мережі.

Деякі сайти містять багато реклами, яка привертає увагу, відволікаючи від мети, з якою ви зайшли в Інтернет. Якщо у вас весь час з’являються вспливаючі вікна, ви можете позбутися них, клацнувши мишкою «закрити». Якщо ви купуєте щось у інтернеті, зв’язуйтеся з продавцем через телефон. Перевіряйте інформацію. Яку читаєте у рекламі

          Використання громадських комп'ютерів та відкритих мереж Wi-Fi несе серйозні ризики безпеки для вашої інформації. Такі комп’ютери можуть містити шкідливе програмне забезпечення для контролю переміщень в інтернет-мережі, збору паролів. А  у відкритих мережах Wi-Fi зловмисники можуть збирати дані про відвідувані вами сторінки та навіть перехопити ваші паролі. У ситуації, коли підключення до мережі необхідне і єдиним варіантом є відкриті мережі, постарайтеся не користуватися засобами перевірки пошти, соціальних мереж, не реєструйтеся на будь-яких сайтах, і, тим більше утримайтеся від проведення банківських операцій та електронних покупок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

Інформаційний аркуш №2

Як безпечно спілкуватися в мережі.

Зробіть відповідні висновки (письмово) і представте їх на обговорення групи.

      Соціальні мережі сприяють вашій творчості, дозволяють постійно контактувати з друзями, надають багато можливостей – обмінюватися і переглядати відео, фото, слухати музику. І все це в одному місці. Але як уникнути небезпек і отримати користь і задоволення від відвідування соціальних мереж?

Фотографії і фільми – важлива частина мережевого простору. Завжди гарно подумайте, перш ніж завантажити свої фотографії чи відео. Зображення залишаються на сайтах надовго (інколи навіть після того, як ви їх видалили). Вони можуть бути скопійовані, відредаговані і використані де завгодно. Подумайте, чи хочете ви цього. Пам’ятайте, коли ви викладаєте щось у мережі, це стає доступним мільйонам людей в світі. Про що ви маєте подумати у першу чергу, коли оновлюєте свої сторінки у соціальних мережах? Про власну безпеку. Захистіть сторінки налаштуваннями приватності – так ви зможете контролювати тих, хто має доступ до вашої інформації. Оберіть людей, які матимуть доступ до ваших даних.  Персональний профіль - це джерело інформації про вас. Додавання деталей – цікавий і веселий процес, але краще утриматися від додавання деякої інформації. Дату народження, адресу, номер мобільного краще не публікувати. Частіше перевіряйте персональні налаштування ваших сторінок, щоб захистити себе від небажаних контактів. Створюйте складні паролі і зберігайте їх у таємниці. Поважайте себе та інших у мережі. Не використовуйте образливих висловлювань, записуючи коментарі.

        У своїй електронній скриньці відкривайте лише повідомлення від тих людей, яких ви знаєте і яким довіряєте. Не забувайте прочитувати тему повідомлення. Якщо тема викликає підозри і не схожа на те, про що ви могли б поговорити з друзями, не відкривайте ніякі вкладення. Це можуть бути віруси. Не пересилайте Chain mails – повідомлення-ланцюжки, у яких просять переслати їх десятьом друзям, а інакше відбудеться щось неприємне, жахливе. Домовтесь з друзями не пересилати подібний спам. Вони несуть загрозу, адже через них збирають інформацію чи поширюють віруси. Спілкуючись у чатах, будьте обережними і не повідомляйте особисту інформацію. Уникайте безпосередніх контактів з невідомими партнерами по спілкуванню. Якщо ви домовились з кимось про реальну зустріч, обов’язково повідомте про це дорослих.

Пам’ятайте: щоб ви не використовували для спілкування – мобільний телефон, комп’ютер тощо – правила безпеки завжди однакові.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 3

Інформаційний аркуш №3

Як безпечно слухати і завантажувати музику та як уникнути небезпеки, граючи в онлайн ігри.

Зробіть відповідні висновки (письмово) і представте їх на обговорення групи.

       Музика – одна з ваших найулюбленіших розваг у вільний час. Не забудьте про правила безпеки, коли ви працюєте з музичними файлами в Інтернеті:

- завжди читайте інформацію, написану в оголошенням дрібним шрифтом, перш ніж програти чи завантажити якусь мелодію чи рингтон;

- перш ніж завантажити пісню, прочитайте відгуки інших користувачів;

- якщо ви використовуєте якісь програми обміну файлами, переконайтесь, що вони встановлені вірно і не дозволяють стороннім особам отримувати доступ до всіх файлів вашого комп’ютера;

- поважайте авторське право. Якщо автор пісні не виклав її на своєму офіційному сайті для вільного завантажування, ви можете опинитися у категорії порушників авторських прав.

       Ігри бувають найрізноманітнішими – від коротких і простих, до складних, у яких беруть участь багато гравців. Усі вони дуже різні, але якою б гра не була і на чому б ви не грали (комп’ютер, телефон, ігрова консоль), правила безпеки залишаються однаковими:

- вивчіть спеціальну мову ігор;

- якщо у процесі гри хтось почне використовувати нецензурні вирази у вашу адресу, ви можете зробити скріншот і надіслати скаргу адміністрації сайту, використавши скріншот як доказ;

- якщо гра несе для вас небезпеку, повідомте дорослих.

- не забувайте про мережевий етикет. Завжди будьте ввічливими у спілкуванні;

- переконайся, що при реєстрації у грі ви не видали особистої інформації.

- прочитайте терміни гри й умови використання даних сайтів, перевірте, чи є спеціальні функції безпеки неповнолітніх;

- нехай ваші батьки знають ваш псевдонім, як перевірити ваш онлайн акаунт на предмет безпеки, якщо раптом щось піде не так;

- встановіть часові обмеження для себе. Використайте, наприклад, будильник у мобільному телефоні, щоб слідкувати за часом.

docx
Додано
14 березня
Переглядів
350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку