Презентація для 10 класу.Для дистанційного навчання під час карантинуПідручник О.О.Гісем,О.О.Мартинюк.
Запитання- відповідь1. Що таке інтернет? Всесвітня система сполучених комп'ютерних мереж, що базуються на комплекті Інтернет-протоколів2. Коли і чому виник інтернет? Історія Інтернету сягає досліджень 1960-х років, які проводилися на замовлення уряду США і мали на меті створення надійних розподілених комп'ютерних мереж, стійких до пошкоджень. Попередницею Інтернету стала мережа ARPANET яка, почавши функціонувати наприкінці 1960-х років, на початку 1970-х років об'єднувала близько 200 вузлів.
3. Коли стало можливим спілкуватись через мережу в реальному часі? У 1988 році було винайдено протокол Internet Relay Chat (IRC), завдяки якому в Інтернеті стало можливим спілкування в реальному часі ? Чат4. Які бувають мережі? Локальні та глобальні5. Як називаються веб сторінки об’єднані спільною темою? Сайт
Загрози від яких люди можуть постраждати: Спілкування з незнайомцями(грумінг);Погрози переслідування(кібербулінг,кіберхуліганство)Типи кібербулінгу: Самозванство-переслідувач видає себе за жертву використовує її пароль доступу до аккауту в соціальних мережах,створює аналогічний аккаут і здійснює від імені жертви негативну інформацію.;Наклеп-поширення образливої та неправдивої інформації;Відчуження-будь-яка людина має бажання бути включеною в групу. Виключення ж з групи сприймається як соціальна смерть;Обдурювання-отримання персональної інформації і публікуванняв Інтернеті;Перепалки(флеймінг)-обмінкороткими емоційними реплікамиміж двома і більше людьми,розгортається в соціальній мережі;Нападки –образливі повідомлення.спрямовані на жертву постійні СМС на мобільний телефон,постійні дзвінки. Сектинг;Шахрайство,крадіжки та віртуальні фінансові пастки
Права людини в інтернетіПраво на ефективний засіб у разі обмеження прав і свобод;Право на вільне вираження своїх поглядів;Право навчання безпечним інтернет- користуванням;Право доступу до інформаційних ресурсів і комунікацій,що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;Право на приватне життя;Право на доступ до контенту рідною мовою;Доступ до інтерактивної освіти;Доступ до культурних здобутків в Інтернеті;
Нормативно-правова базаЄвропейська конвенція з прав людини та основоположних свобод;Рекомендації Ради Європи що до ролі і відповідальності інтернет -ресурсів;Закон України “Про основні засади забезпечення кібербезпеки”;Закон “Про телекомунікації”;Закон “Про освіту”(ст53)Закон “Про внесення змін в деякі законодавчі акти України щодо протидії буллінгу”Посібник з прав людини для Інтернет користувачів;
Особливості захисту прав молоді в інтернетіУсвідомити важливість захисту своєї та чужої приватної інформації та не розповсюджувати її в соціальних мережах.; Ніколи не давайте приватної інформації про себе;(прізвище,номер телефону,адресу,номер школи ,без дозволу батьків;Поводитися в інтернеті так само ,як у реальному житті,слідувати етичним нормам і правилам;Не довіряти незнайомим людям у Мережі- віртуальний співрозмовник може видавати себе за іншого; Не відкривайте листи електронної пошти,файли ,або Web- сторінки,отримані від людей яких ви реально знаєте або не довіряєте; Нікому не давайте свій пароль;Пам΄ятати ,що віртуальні покупки коштують реальних грошей;Звертатися за допомогою батьків в будь-якій неоднозначній і незрозумілій ситуації;Використовуйте тільки зрозумілу інформацію;Установіть на комп’ютері антивірусну програму;Складіть перелік корисних і цікавих ресурсів
ВисновкиІнтернет є важливою частиною функціонування сучасного соціуму. У той самий час значна частина людського спілкуваннявідбувається за його допомогою. Проте Інтернет не є цілковито безпечним місцем.Існують такі загрози,як втрати цифрових даних,здобуття їхсторонніми особами та поширення поза бажанням власника. Тому обачність в Інтернеті не є зайвою.