14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Урок "Безпечний інтернет для Нюши"

Про матеріал

Урок інформатики для дітей. Урок мандрівка с мультяшними персонажами по Інтернет мережі. Підходить до дня Безпечного інтернету.

Перегляд файлу

                                       Безпечний Інтернет для Нюші

Мета уроку: ознайомити  з правилами безпечної роботи в мережі Інтернет; розповісти про небезпечний Інтернет, вчити дотримуватись певних правил роботи з комп’ютером ; розвивати критичне мислення, сприяти розвитку уваги, пам’яті, самозахисту, навичок роботи в групі; сприяти вихованню коректного спілкування в мережі.

Тип уроку:  вивчення нового матеріалу.

Методи і форми: словесні (дискусія, розповідь), відео метод, наочний, практичний (пам’ятка ),частково – пошуковий, проблемний , інтерактивний (обмін думками).

Обладнання: комп’ютер, мультимедійна установка, ілюстративний матеріал, наліпки, «монітори», презентації «Безмежний ліс», «Інтернет всесвітня мережа».

 План уроку:

I.  Організація класу.

II. Актуалізація опорних знань учнів

Діти, до мене звернулись Смішарики . На день народження вони подарували Нюші комп’ютер  і хотіли її навчити користуватись Інтернетом. Совуня навіть склала правила, якими потрібно користуватись. Ви знаєте, що сову вважають мудрим птахом? Але ж це Нюша! Вона не схотіла самостійно вивчати ці правила і звернулася до вас , щоб ви допомогли їй розібратися з ними.

III. Повідомлення теми і завдань уроку

От сьогодні ми і допоможемо нашим друзям Смішарикам  розібратися разом з нами , що таке Інтернет і складемо для нас і Нюші правила безпечного користування Інтернетом.

IV. Первинне сприйняття і усвідомлення нового матеріалу

Вступна бесіда

- Що таке Інтернет?  (слайд 1)

- А що було тоді, коли не було зовсім комп’ютерів, Інтернету? (Історія виникнення Інтернету). Повідомлення учня. 

(100 років тому, коли не було Інтернету, лист від родичів з України в Америку плив пароплавом та доставлявся сушею місяць. Потім стільки ж люди чекали відповідь. З появою літаків ми на відправку листа і відповідь стали чекати вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд. )

Фізкультхвилинка  «Збери рукостискання»

(учасникам пропонується протягом 10 секунд потиснути руки якомога більшого числа інших людей) Що нагадала вам ця гра ?(передача інформації в Інтернеті)

1.Бесіда з елементами дискусії

  •                                                                            А що цікавого можна знайти в Інтернеті? (слайд 2)

Сітуація 1.

Друзі Нюші далеко, як може вона зв’язатися з Смішариками? І що треба знати ?  (відповіді дітей)

Так, треба знати правила, що дозволяється в Інтернеті, а що забороняється. (слайд 3,4)

А які небезпеки зустрінуться при роботі з комп’ютером , щоб застерегти Нюшу? 

(відповіді дітей) (слайд 5)

А що може забезпечити нормальну роботу комп’ютера ? Звісно це захисники, які повинні стояти на стражі, щоб забезпечити безпеку використання Інтернетом. (слайд 6)

2.Практична робота

Так, небезпечність для комп’ютера ми обговорили . Але ситуація! Нюша зібралася сісти писати письмо, тепер вона знає, що можна зробити це через Інтернет. А як ви гадаєте, чи потрібна особиста безпека, таємниці у людей, які спілкуються  в Інтернеті? (відповіді дітей)

(слайд 7)

Фізкультхвилинка  «Виберемося з павутини».

(Дітям пропонується показати хаотичні рухи.)

  •                                                                            А для чого потрібний пароль? А от раптом ти загубив свій пароль, або його вкрали? Що робити!? (відповіді дітей) (слайд 8)
  1.                                                                                Наочна демонстрація (перегляд слайдів презентації «Безмежний ліс»).

Совуня залишила нам подарунок. Зараз ми подивимось історію, яка трапилась  з хлопчиком Миколкою , який жив разом з батьками в «Безмежному лісі».

  •                                                                            Вам сподобалась ця історія?
  1.                                                                                Повідомлення вчителя.
  •                                                                            А зараз ми поговоримо, що таке нік, аватар.

Читаю вірш (слайд 9).  

Мы ники выбираем как имя кораблям

Они - и смысл, и случай, и примета.

И если ты - "Бегущий по волнам",

Ты не утонешь в море Интернета.

Но если ник "Титаник" взял проказник,

Ему недолго ожидать свой айсберг.

Никне́йм (нік; англ. nicknamenɪkneɪm/  означає

кличка, прізвисько - «друге имя», також мережеве ім'я - псевдонім, який використовується користувачем в Інтернеті, звичайно в місцях спілкування (у блогах, форумах, чатах).

Аватарка – малюнок, кожний може собі обрати любий, який забажає. - - Подивиться, які можуть бути нікі та аватарки. (слайд 10) 

Фізкультхвилинка  «Моя аватарка» . Гра проводиться так, як «Море хвилюється…» Діти відображають тварин, смайликів радості ,злих вірусів(мімікою, жестами) .

V. Закріплення і осмислення набутих знань

От Нюші ми допомогли , розглянули всі важливі моменти, а тепер …

1.Робота над слайдом

- Ой, мені Нюша каже, що вона нам вдячна і хоче подарувати нам список обіцянок, яких вона буде дотримуватися і хоче, щоб ми також їх виконували. (слайд 11)

2. Творче завдання 

- Добре Нюша ми дякуємо тобі, але дітки ще  подумають  разом з батьками вдома і допишуть в свою пам’ятку ще правила. Так  діти?

Ну от і все, Нюша все зрозуміла і піде поділиться своїми новими знаннями з друзями. (слайд 12) 

VI.Підсумок уроку

  1. Фронтальна бесіда
  • Діти, які правила користування Інтернетом ви зрозуміли?  (відповіді дітей) (слайд 10)
  1. Рефлексія

Я пропоную вам гру «Я - користувач Інтернету».

На дошці ви бачите зображення двох  моніторів комп’ютера.  Ваша задача подумати і наклеїти наліпки, «Що я знаю і що я вмію» в користуванні Інтернетом.

 

doc
Додано
11 листопада 2019
Переглядів
984
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку