Урок інформатики для дітей. Урок мандрівка с мультяшними персонажами по Інтернет мережі. Підходить до дня Безпечного інтернету.
Безпечний Інтернет для Нюші
Мета уроку: ознайомити з правилами безпечної роботи в мережі Інтернет; розповісти про небезпечний Інтернет, вчити дотримуватись певних правил роботи з комп’ютером ; розвивати критичне мислення, сприяти розвитку уваги, пам’яті, самозахисту, навичок роботи в групі; сприяти вихованню коректного спілкування в мережі.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Методи і форми: словесні (дискусія, розповідь), відео метод, наочний, практичний (пам’ятка ),частково – пошуковий, проблемний , інтерактивний (обмін думками).
Обладнання: комп’ютер, мультимедійна установка, ілюстративний матеріал, наліпки, «монітори», презентації «Безмежний ліс», «Інтернет всесвітня мережа».
План уроку:
I. Організація класу.
II. Актуалізація опорних знань учнів
Діти, до мене звернулись Смішарики . На день народження вони подарували Нюші комп’ютер і хотіли її навчити користуватись Інтернетом. Совуня навіть склала правила, якими потрібно користуватись. Ви знаєте, що сову вважають мудрим птахом? Але ж це Нюша! Вона не схотіла самостійно вивчати ці правила і звернулася до вас , щоб ви допомогли їй розібратися з ними.
III. Повідомлення теми і завдань уроку
От сьогодні ми і допоможемо нашим друзям Смішарикам розібратися разом з нами , що таке Інтернет і складемо для нас і Нюші правила безпечного користування Інтернетом.
IV. Первинне сприйняття і усвідомлення нового матеріалу
Вступна бесіда
- Що таке Інтернет? (слайд 1)
- А що було тоді, коли не було зовсім комп’ютерів, Інтернету? (Історія виникнення Інтернету). Повідомлення учня.
(100 років тому, коли не було Інтернету, лист від родичів з України в Америку плив пароплавом та доставлявся сушею місяць. Потім стільки ж люди чекали відповідь. З появою літаків ми на відправку листа і відповідь стали чекати вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд. )
Фізкультхвилинка «Збери рукостискання»
(учасникам пропонується протягом 10 секунд потиснути руки якомога більшого числа інших людей) Що нагадала вам ця гра ?(передача інформації в Інтернеті)
1.Бесіда з елементами дискусії
Сітуація 1.
Друзі Нюші далеко, як може вона зв’язатися з Смішариками? І що треба знати ? (відповіді дітей)
Так, треба знати правила, що дозволяється в Інтернеті, а що забороняється. (слайд 3,4)
А які небезпеки зустрінуться при роботі з комп’ютером , щоб застерегти Нюшу?
(відповіді дітей) (слайд 5)
А що може забезпечити нормальну роботу комп’ютера ? Звісно це захисники, які повинні стояти на стражі, щоб забезпечити безпеку використання Інтернетом. (слайд 6)
2.Практична робота
Так, небезпечність для комп’ютера ми обговорили . Але ситуація! Нюша зібралася сісти писати письмо, тепер вона знає, що можна зробити це через Інтернет. А як ви гадаєте, чи потрібна особиста безпека, таємниці у людей, які спілкуються в Інтернеті? (відповіді дітей)
(слайд 7)
Фізкультхвилинка «Виберемося з павутини».
(Дітям пропонується показати хаотичні рухи.)
Совуня залишила нам подарунок. Зараз ми подивимось історію, яка трапилась з хлопчиком Миколкою , який жив разом з батьками в «Безмежному лісі».
Читаю вірш (слайд 9).
Мы ники выбираем как имя кораблям
Они - и смысл, и случай, и примета.
И если ты - "Бегущий по волнам",
Ты не утонешь в море Интернета.
Но если ник "Титаник" взял проказник,
Ему недолго ожидать свой айсберг.
Никне́йм (нік; англ. nickname /ˈnɪkneɪm/ означає
кличка, прізвисько - «друге имя», також мережеве ім'я - псевдонім, який використовується користувачем в Інтернеті, звичайно в місцях спілкування (у блогах, форумах, чатах).
Аватарка – малюнок, кожний може собі обрати любий, який забажає. - - Подивиться, які можуть бути нікі та аватарки. (слайд 10)
Фізкультхвилинка «Моя аватарка» . Гра проводиться так, як «Море хвилюється…» Діти відображають тварин, смайликів радості ,злих вірусів(мімікою, жестами) .
V. Закріплення і осмислення набутих знань
От Нюші ми допомогли , розглянули всі важливі моменти, а тепер …
1.Робота над слайдом
- Ой, мені Нюша каже, що вона нам вдячна і хоче подарувати нам список обіцянок, яких вона буде дотримуватися і хоче, щоб ми також їх виконували. (слайд 11)
2. Творче завдання
- Добре Нюша ми дякуємо тобі, але дітки ще подумають разом з батьками вдома і допишуть в свою пам’ятку ще правила. Так діти?
Ну от і все, Нюша все зрозуміла і піде поділиться своїми новими знаннями з друзями. (слайд 12)
VI.Підсумок уроку
Я пропоную вам гру «Я - користувач Інтернету».
На дошці ви бачите зображення двох моніторів комп’ютера. Ваша задача подумати і наклеїти наліпки, «Що я знаю і що я вмію» в користуванні Інтернетом.