Урок "Безпека харчування в умовах воєнного стану"

Про матеріал
Безпека харчування під час воєнного стану, один із основних принципів збереження здоров*я
Перегляд файлу

Основи здоров’я.

Тема: Безпека харчування в умовах воєнного стану

 

Мета: ознайомити учнів з правилами вибору харчових продуктів; дати поняття про безпеку харчування в умовах воєнного стану, традиційні та сучасні системи харчування, зі значенням харчування для здоров'я людини; вчити вибирати корисну їжу.

Пояснити значення вітамінів для організму людини.

Розвивати пам’ять, увагу, мислення, навички аналізувати, пізнавальні здібності, самостійність.

Виховувати бажання дотримуватись правильного харчування; дбати про своє здоров'я.

 

Обладнання і матеріали

● презентація ;

● підручник з основ здоров 'я ;

● уривок з мультфільму» Вінні-Пух в гостях у кролика»;

● яблучка-смайлики;

● листки  А1;

● кольорові олівці»

● картки з вітамінами;

● чисті аркуші;

● мульти-руханка (відео)

 

Тип уроку: Засвоєння нових знань

 

Хід уроку.

І. Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 1. Якими видами спорту можна займатися в різні пори року?

 2. Як можна покращити свій фізичний розвиток?

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Слово вчителя: В Україні йде війна і щодня люди відчувають стрес та тривогу.

Сьогодні буває і не до правил збалансованого та здорового харчування. Багато хто харчується тим, що є в наявності або тим, що привезли волонтери. Важливо пам’ятати, життя продовжується, і здоров’я є одним з основних складових нашого життя.

І ми змушені піклуватись про нього, позитивно думати про майбутнє, намагатись харчуватися регулярно і за можливості збалансовано. Використовуємо усі дари природи, повні вітамінів та корисних мікроелементів.

А для того, щоб зробити свої прийоми їжі повноцінними, потрібно знати, що і в якій кількості їсти. Тож давайте пройдемо невеличке опитування, яке визначить чи знаєте ви як правильно розподіляти продукти харчування (опитування )

Прошу сканувати QR-код та взнати, що ви знаєте про правильне харчування

 

2. Зворотній зв'язок. Як бути здоровим?

Інтерактивна гра «Мікрофон»

Вчитель. Давайте згадаємо, що означає слово здоров'я і які його ознаки:

  •  добрий апетит;
  •  здоров'я – це коли не хворієш;
  •  нічого не болить;
  •  хороший сон, міцний сон;
  •  веселий настрій, смієшся;
  •  добре вчишся;
  •  граєшся з однокласниками, бігаєш;
  •  нормальна температура тіла;
  • людина життєрадісна, у неї світлі думки.

 

3. Очікування

Діти отримують стікери, пишуть на них кожен своє ім’я і який настрій вони очікують на кінець уроку (малюють смайлик).

Піднімаються зі своїх місць і закріплюють стікери на плакаті з надписом «Здоров’я».

 

ІІ. Основна частина

1. Інтерактивна гра «Мозковий штурм»

Проблемне запитання.

     Для чого треба їсти?

     Для чого щодня людина вживає їжу?

□ щоб жити;

□ щоб бут здоровим;

□ щоб була сила працювати, вчитися;

□ щоб рости.

 

     Чи можна їсти все, що захочеться і скільки захочеться?

     їсти різноманітну їжу;

     молочні продукти;

     їсти корисну їжу;

     їсти фрукти та овочі;

    не переїдати.

2. Але Як харчуватися, щоб зберегти здоров’я в умовах війни?

 

-         Прагніть до здорової ваги, контролюйте калорійність своєї їжі.

-         Використовуйте принцип тарілки здорового харчування. Пам’ятайте, що білки, вуглеводи та жири однаково важливі, але раціон має бути збалансованим.

-         Щодня включайте до їжі різноманітні цільнозернові злаки.

-         Намагайтеся їсти різні фрукти та овочі.

-         Дотримуйтеся правил харчової безпеки, що включають і особисту гігієну.

-         Намагайтеся замінювати частину тваринного білка рослинним. Замість м’ясних консервів віддайте перевагу консервованим бобовим.

-         Молочні продукти є необхідним компонентом раціону в будь-якому віці.

Пийте більше чистої води. Вода наше все. Про користь води можна дізнатись у Ольга Летнянчик - Лікаря, медичного блогера, копірайтера на її блозі можна перейти за посиланням або сканувати QR-код

https://apteka-ds.com.ua/blog-item/pro-koryst-i-normy-spozhyvannia-pytnoi-vody

3. Уривок з мультфільму «Вінні-Пух в гостях у кролика» (коли ведмежа застрягло у виході з нори. Закінчується словами кролика: «Це все тому,що хтось дуже багато їсть!») ( культура поведінки в гостях)

 

4. Оцінка ситуації

Чому з Вінні-Пухом трапилась така неприємна історія? (Харчувався надміру) Знавець. Давньогрецький філософ Сократ говорив: «Ми живемо не для того, щоб їсти, а їмо, щоб жити».

Тому для того, щоб їжа не стала ворогом, харчуватися треба помірно і правильно. А ось іще один наш знайомий схоже нічого не знає про корисну їжу.

 

6. Робота в групах.

Практична робота

Вчитель. Допоможемо псу Патрону розібратися, яка їжа є корисною і пояснимо свій вибір.

3 групи: (Об’єднуємо клас на групи і озвучуємо завдання кожній з команд)

І група – намалювати тарілку корисної для здоров'я їжі, яку треба їсти щодня; (овочі, фрукти, молоко, каші);

ІІ група – намалювати тарілку корисної їжі,але яку треба їсти потроху ( сир, м'ясо, яйця, рибу);

ІІІ група – намалювати тарілку і вибрати їжу, яка шкодить здоров'ю. (тістечка, торти, цукерки, чіпси, хот-доги)

7. Мульти-руханка  «Пес Патрон»

 

Урок створений за матеріалами сайту:

https://dpss.gov.ua/news/poradi-shchodo-profilaktiki-harchovih-otruyen-pid-chas-voyennogo-stanu

 

https://dpss.gov.ua/news/rekomendatsii-iak-zabezpechyty-iakisne-ta-bezpechne-kharchuvannia-u-zakladakh-osvity-pid-chas-voiennoho-stanu

 

https://yizhakultura.com/material/20221003_1928

 

V. Рефлексія.

 1. Яке співвідношення жирів, білків та вуглеводів?

2. Для чого потрібні в організмі людини мінеральні речовини?

3. Що таке дієтичне харчування?

4. Які традиційні блюда характерні для українців?

5. За яких умов дієти можуть зашкодити здоров’ю? Чому?

 

VІ. Підсумок уроку.  Домашнє  завдання.

Створити відео ролик для популяризації правильного харчування

doc
Додано
11 січня
Переглядів
138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку