Урок "Уміння вчитися. Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання"

Про матеріал
Розробка уроку "Уміння вчитися. Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання"
Перегляд файлу

Урок № 18

Тема:  Уміння вчитися

Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання

Мета: сформувати уявлення про шляхи формування уміння вчитися та його складові; систематизувати знання про бар’єри ефективного навчання;  розвивати навички самоорганізації, мотивації на ефективну навчальну діяльність; виховувати усвідомлення важливості налаштування на успіх.

Обладнання: ілюстративний матеріал до теми уроку

Тип уроку: комбінований. 

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

1. Привітання, створення доброзичливої атмосфери. Налаштування на продуктивну навчальну діяльність.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Фронтальне опитування

-         Що слід розуміти під поняттям «мода», «краса»?

-         Порівняйте поняття «зовнішня краса» і «внутрішня краса».

-         Чому ідеали краси відрізняється в різних народів, у різні часи?

 

       2. Обговорення ситуацій

А) Денис ніколи не був у центрі уваги однокласників. Та після того, як усі помітили в нього за вухом татуювання, сталися зміни: його засипали питаннями про значення малюнка, деталі процесу татуажу тощо. Хлопець вирішив, що нарешті знайшов друзів серед однокласників. Прокоментуйте ситуацію з власної точки зору.

Б) Світлана завжди ходить у взутті на великих підборах. Усі дівчата в школі заздрять її стрункості, привабливості, хлопці проводжають поглядами. Дівчину це тішить, дарма, що ввечері ноги дуже болять, та й із спиною почалися проблеми.  Прокоментуйте ситуацію з власної точки зору.

ІІІ. Мотивація навчання учнів і повідомлення теми, мети та завдань уроку

  1. Оголошення теми уроку
  2. Виявлення очікувань учнів від уроку

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Аналіз та обговорення змісту параграфу підручника
  2. Перегляд і обговорення відео https://www.youtube.com/watch?v=6C_7ogQnCTA&authuser=0&hl=ru

3. Вправа «Асоціативний кущ»

 Навести асоціації з поняттям «Успіх», «Мотивація», «Ефективне навчання»

 

V. Сприйняття та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу

  1. Вправа «Мозковий штурм»

-         Які, на вашу думку, вміння і навички, компетентності потрібні людині 21-го століття?

-         Якою, на вашу думку, має бути структура ефективного навчання?

Модель уміння вчитися

Складові уміння вчитися

Зміст складової

Самовизначення

Мотивація навчальної діяльності, пошук відповіді на запитання: «Чого я не знаю?»

Пробні дії (тренувальні вправи)

Здійснюються самостійно учнем, який усвідомлює, що отримав завдання, що певною мірою схоже на ті, що він виконував, але є й нові елементи. Тобто формується «знання про незнання».

Подолання труднощів (рефлексія)

Фіксування труднощів, розуміння, чому вони виникли, вибір адекватного способу для їх подолання (віднайти новий спосіб розв’язання завдання, вибір способу дії).

Самоконтроль

Співставлення результату навчальної діяльності та її мети діяльності (перевірка як засвоєний новий спосіб дії).

Самооцінка

Визначення, чи досягнута загальна мета і якою мірою (включення нового знання у систему знань).

 

2. Важливість налаштування на успіх.Висловлення думок

-         Що мають на увазі, коли говорять: «налаштуватися на успіх»?

-         Як правильно сформована мотивація впливає на вашу успішність?

 

  1.     Отримайте підтримку. Можна попросити про неї друзів, родичів чи колег. Перед складним екзаменом дехто просить тримати за нього кулачки, на гру приходять уболівальники команди, щоб підтримати гравців тощо.
  2.     Подбайте про своє здоров’я. Що буде з розпочатою справою, якщо ви ненароком захворієте?
  3.     Будьте позитивними. Якщо часто чуєте у себе в голові заперечення типу «Та це просто маячня», «Справжні дурниці», «У мене нічого не вийде», «Досить, далі самі»…, значить, прийшов час ставати більш позитивними.
  4.     Нагадування. Якщо починаєте якусь справу, що триватиме певний час, то робіть собі нагадування: стікери на моніторі, позначки на видних місцях, камінці в черевиках, записки в кишенях тощо. Важливо дотримуватися відведеного на виконання справи часу.
  5.     Розбийте все на дрібні «кроки». Основну мету розподіліть як систему під цілей. Наприклад, якщо ви вирішили вести здоровий спосіб життя, сьогодні ляжте вчасно спати, завтра зробіть собі корисний сніданок, пройдіться пішки замість громадського транспорту, дотримуйтесь режиму дня…
  6.     Не намагайтеся обійняти безмежне. Цілі мають бути реальними, можливими для їх досягнення.

VI. Осмислення, узагальнення та систематизація знань

Оберіть 1 правильну відповідь

 1.Клітини мозку мають назву

А. Тромбоцити Б. Мозкоцити В. Нейрони Г. Нервони

 

             2. Завдяки особливостям мозку людини, пам’ять можна розвивати у будь-якому віці

А. Твердження правильне. Б. Твердження неправильне В. Твердження частково правильне

 

3. Мозок складається з 

            А. Трьох сфер Б. Двох півкуль В. Безлічі пустих трубочок Г. Однієї півкулі

 

 

Доповніть твердження короткою відповіддю 

  1. Я можу обчислити приклад 3+7 завдяки роботі … півкулі

 

  1. За розпізнавання кольорів та об’єктів відповідає … півкуля

 

Установіть відповідність (є зайві пункти!)

  1. Короткострокова пам’ять                  А. Читання у період з 12 до 13 години

 

  1. Бар’єри ефективного навчання        Б. Утримання інформації, яка викликає                                                                                                                                        інтерес
  2. Довгострокова пам’ять                      В. Утримує всю інформацію впродовж 30 секунд

 

  1. Сприятливі чинники для                    Г. Виконання домашнього завдання виключно після  

ефективного  навчання                                                                                         вечері

 

                                                                     Д. Дефіцит вітамінів, застуда, хронічна втома

 

                                                                     Е. Тиша, баланс між роботою та відпочинком  

     

                                                  

Проаналізуйте рівень ефективності навчання, даючи розгорнуті відповіді на питання

  1. Скільки годин на добу ви виділяєте для сну? Чи почуваєтеся бадьорим впродовж дня?
  2. Чи важко вам сконцентруватися на навчанні? Що допомагає вам утримувати увагу?
  3. Як часто вас відволікають сторонні звуки? Які саме?
  4. Як часто ви відволікаєтеся на сторонні розмови, повідомлення, об’єкти?
  5. Вам важко дається усвідомлене читання?
  6. Чи виникають та як часто проблеми із запам’ятовуванням інформації?
  7. Наскільки вищезазначені труднощі впливають на вашу ефективність навчання?
  8. Що мотивує вас покращити свою ефективність?
  9. Що ви можете зробити, щоб вже зараз стати успішнішим? Зробіть висновок за цим питанням

 

VIІ. Підбиття підсумків уроку

1. Рефлексія емоційного стану і рівня засвоєння навчального матеріалу

 

2. Коментоване оцінювання роботи класу, окремих учнів на уроці

IX. Домашнє завдання

-         опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§ 16)

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
23 січня
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку