УРОК "Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка".

Про матеріал

Урок має як варіант групову роботу з відео. Внаслідок чого учні мають змогу переглянути запропоновані відео, обговорити і дати відповід на запитання, визначити спікера, який буде презентувати роботу групи. У випадку відсутності Інтернету відео можна скачати і, якщо діти не готові працювати у групі, перегляд можна провести вчителю для цілого класу.

Урок побудований за матеріалами підручника

Основи здоров'я: Підручник для 5-го класу загальноосв. навч. закл. / І.Д.Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В. Страшко. – К.: Алатон, 2013. – 180 с.

Завдання 5.1.- 5.2. можна виконувати або у зошитах, як у конспекті, або у тестових програмах.

Домашні завдання можна викоувати у групі, залучаючи дорослих. Учитель може консультувати діяльність учнів під час виконання завдань.

Перегляд файлу

Тема. Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка.

 

Мета. Удосконалювати знання  про дорогу і правила пішоходів; вміння правильно переходити проїжджу частину у різних випадках; формувати впевненість і уважність на дорозі; розвивати спостережливість, увагу, вміння оцінити рівень небезпеки; виховувати культуру поведінки на дорозі.

 

Очікувані результати:

  1.               Знати елементи дороги (вулиці), види пішохідних переходів; дорожні знаки, які дозволяють переходити проїжджу частину, засоби безпеки пішохода;
  2.               Вміти переходити багатосмугову дорогу, дорогу з обмеженою оглядовістю;
  3.               Наводити приклади безпечних і небезпечних ситуацій;
  4.               Пояснювати небезпеку переходу дороги на зупинці громадського транспорту;
  5.               Розпізнавати види пішохідних переходів, дорожні знаки, дорожню розмітку
  6.               Визначати кількість смуг на дорозі за допомогою дорожніх знаків, дорожньої розмітки, «на око».

 

Параграф 3. «Ти – пішохід». (с. 20 – 24)

Підручник: Основи здоров’я: Підручник для 5-го класу загальноосв. навч. закл. / І.Д.Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В. Страшко. – К.: Алатон, 2013. – 180 с.

 

І. ПОВТОРИМО:

Прочитайте запитання 1-3 на с. 20 і запишіть відповіді у зошиті:

  1. пішохідний перехід;
  2. а – зі світлофором, б – без світлофора; в – підземний; г – надземний.
  3. а – світлофор; б - синій квадрат з білим трикутником і пішохід; в – синій квадрат з білим пішоходом що йде по сходах вниз; г – синій квадрат з білим пішоходом, що піднімається сходами вгору.

Узагальнення: синій квадрат, пішохід.

 

ІІ. Дорога, її елементи: (С.21)

Запитання до статті «Багатосмугова дорога»

  •                   Що таке багато смугова дорога?
  •                   Як можна визначити кількість смуг на дорозі? (дорожня розмітка, дорожній знак, «на око»)
  •                   Які є елементи багатосмугової дороги? (осьова лінія, суцільна лінія, подвійна суцільна лінія, острівець безпеки)

 

Виконай завдання і запиши у зошиті: (а) (Дороги) - (г) (які мають більше як) - (б) (дві смуги) – (в) (називають багато смуговими).

 

ІІІ. Безпечна відстань до автомобіля: (С.22)

Запитання до статті

  • Які небезпеки чекають на пішохода у випадку відсутності пішохідного переходу?
  • Де відносно безпечне місце на проїжджій частині? (осьова лінія)
  • Відстань між двома електроопорами 50 м. Пішохід має змогу зорієнтуватися щодо відстані до транспорту, що рухається.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

С.24. Дайте відповідь на запитання, записавши у зошиті яким кольором позначено безпечні, а яким - небезпечні маршрути переходу доріг на мал. 12.

Відповіді:

а безпечний маршрут – зелений; небезпечний маршрут – жовтий, червоний.

б безпечний маршрут – зелений; небезпечний маршрут – червоний;

в безпечний маршрут – зелений; небезпечний маршрут – червоний.

 

ІV. РОБОТА У ГРУПАХ.

ВАРІАНТ 1. Якщо є можливості використання інформаційних технологій, кількості учнів у класі, їх підготовленості до роботи з відеоджерелами

 

ВАРІАНТ 2. Педагогам використовувати відео (можна скачати з каналу ютубу) для фронтальної роботи з учнями. Для цього у зошиті учні записують номер серії, отримують на парту питання, на які вони повинні дати короткі відповіді. Вчитель може формувати вміння самостійної роботи, розглядаючи покроково під час перегляду серії.

 

За виконання таких умов алгоритм роботи з відеоджерелами наступний:

  1. Визначити час на проведення даної роботи. Серії відео 5 хв. та до 5 хв. для написання коротких відповідей. Робота у групі до 10 хв.
  2. Об’єднатися у групи  по 4-5 чол.
  3. Отримати (вибрати) аркуш з запитаннями, на які група повинна дати письмову відповідь, маркери, аркуші для написання відповідей.
  4. Переглянути серію мультфільму. Якщо потрібно і декілька разів.
  5. Записати КОРОТКІ ВІДПОВІДІ на кожне із запитань.
  6. Обрати учня(-ів) з групи, який буде (-уть) презентувати відповіді.
  7. Презентувати результати роботи. Можна дати декілька контрольних запитань для інших груп.

 

СЕРІЯ 5. Тітонька Сова. Азбука безпеки на дорозі:

  1.                Які правила потрібно запам’ятати для безпечного переходу вулиці?
  2.                Що потрібно пам’ятати про гальмування автомобільного переходу?
  3.                Чому обережними потрібно бути пішоходам на переході?
  4.                Які дії виконала Сіма для переходу вулиці?
  5.                Навіщо пішоходу прислуховуватися під час переходу вулиці?
  6.                Як правильно переходити багатосмугову дорогу? На що потрібно  звернути увагу пішоходу під час переходу на багатосмуговій дорозі?
  7.                Де потрібно зупинитися, коли не встигли перейти багатосмугову дорогу? Що потрібно зробити пішоходу, коли він не встиг перейти багатосмугову дорогу?

 

СЕРІЯ 6. Тітонька Сова. Азбука безпеки на дорозі:

  1. Як правильно пішоходу переходити нерегульоване перехрестя?
  2. Що потрібно враховувати пішоходу під час переходу нерегульованого перехрестя?
  3. На що необхідно звернути увагу пішоходові під час переходу нерегульованого перехрестя?
  4. Чому Кеся і Яша неправильно  переходять нерегульоване перехрестя?
  5. Які рухи може демонструвати поліцейський-регулювальник? Як пішохід повинен діяти при цьому?
  6. Навіщо потрібні огорожі?
  7. Які види, крім наземного, переходів відомі?

 

СЕРІЯ 7. Тітонька Сова. Азбука безпеки на дорозі:

  1. Які бувають інші дороги?
  2. Як переходити дорогу без відповідних знаків?
  3. На що потрібно звертати увагу під час переходу дороги?
  4. Що таке обочина дороги?
  5. Як правильно поводитись на обочині дороги? (не можна відволікатись, йти назустріч транспорту, дорослий – попереду)
  6. Як безпечно переходити дорогу в темну пору доби? (де є освітлення, і людина має флікери).

 

СЕРІЯ 8. Тітонька Сова. Азбука безпеки на дорозі: https://www.youtube.com/watch?v=K7uT4L05F9E

  1. Чому потрібно бути пішоходам уважними під час складних погодних умов?
  2. Які небезпеки може отримати пішохід під час переходу вулиці взимку?
  3. Як підземний (надземний) перехід позначають?
  4. Як потрібно поводитися під час переходу надземним (підземним) переходами?
  5. Як позначається місце зупинки транспорту?
  6. Що потрібно враховувати пішоходу під час руху на місцях зупинки транспорту?

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

5.1. Запишіть у зошиті нумерацію від 1 до 8.

Прочитайте текст. Запишіть навпроти кожного числа правильну відповідь:

1 – зелене   2 – осьової     3 – острівці безпеки

4 – наліво   5 – транспорт    6 – осьовій лінії

7 – острівці безпеки  8 – направо

 

Якщо дорога регулюється світлофором, переходити її можна лише на (1)_______ світло, а у випадку, якщо не встигнеш перейти всі смуги, то дочекайся наступного зеленого  сигналу на (2)___________ лінії, або (3)_______.
Якщо дорога  не регулюється світлофором, то перш, ніж розпочати перехід, необхідно подивитися (4)_________, починати потрібно тоді, коли (5)________ немає, або він дуже далеко. Обов’язково необхідно зупинитись на (6)________ лінії або (7)_____________ і подивитись (8)___________. За відсутності транспорту або, коли він далеко, можна продовжувати перехід.

 

5.2.ТЕСТ «ПРАВИЛА ДЛЯ ПІШОХОДІВ»

 

1.Виходячи на проїжджу частину можна:

а) впевнившись у відсутності небезпеки;

б) не впевнившись у відсутності безпеки.

 

2. Дітям дошкільного віку виходити на проїжджу частину дозволяється:

а) без нагляду дорослих;

б) під наглядом дорослих.

 

3. Переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом дозволяється:

а)  якщо є розділювальна смуга;

б) в місцях, де є огорожа;

в) дорога має 4 і більше смуг для руху в обох напрямках.

 

4. Дозволяється затримуватися і зупинятися на проїжджій частині:

а) коли захотів;

б) коли це пов’язано із безпекою дорожнього руху.

 

5. Переходити дорогу потрібно:

а) у місцях, які добре проглядаються;

б)  на поворотах.

 

6. Як можна пішоходу встановити відстань до транспорту, який рухався?

а) не можна визначити;

б) за допомогою опор ліній електропередач;

в) спитати дорослого, який буде поблизу;

 

7. Яка швидкість дозволена в межах населеного пункту?

а) 70 км/год.

б) 90 км/год.

в) не більше 60 км/год.

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Прочитати параграф 3 підручника.

З батьками дати відповіді на запитання після параграфу (кожного розділу)

ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ

1.Виберіть вулицю міста, якою ви йдете(їдете, гуляєте) до школи.

2.Сфотографуйте місця пішохідних  переходів та знаки, які вказують на них.

3. Зробіть презентацію, де виставте зроблені фотографії.

4. Надішліть електронною поштою вчителю.

 

doc
Додано
30 липня 2018
Переглядів
3784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку