Урок має як варіант групову роботу з відео. Внаслідок чого учні мають змогу переглянути запропоновані відео, обговорити і дати відповід на запитання, визначити спікера, який буде презентувати роботу групи. У випадку відсутності Інтернету відео можна скачати і, якщо діти не готові працювати у групі, перегляд можна провести вчителю для цілого класу.
Урок побудований за матеріалами підручника
Основи здоров'я: Підручник для 5-го класу загальноосв. навч. закл. / І.Д.Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В. Страшко. – К.: Алатон, 2013. – 180 с.
Завдання 5.1.- 5.2. можна виконувати або у зошитах, як у конспекті, або у тестових програмах.
Домашні завдання можна викоувати у групі, залучаючи дорослих. Учитель може консультувати діяльність учнів під час виконання завдань.
Тема. Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка.
Мета. Удосконалювати знання про дорогу і правила пішоходів; вміння правильно переходити проїжджу частину у різних випадках; формувати впевненість і уважність на дорозі; розвивати спостережливість, увагу, вміння оцінити рівень небезпеки; виховувати культуру поведінки на дорозі.
Очікувані результати:
Параграф 3. «Ти – пішохід». (с. 20 – 24)
Підручник: Основи здоров’я: Підручник для 5-го класу загальноосв. навч. закл. / І.Д.Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В. Страшко. – К.: Алатон, 2013. – 180 с.
І. ПОВТОРИМО:
Прочитайте запитання 1-3 на с. 20 і запишіть відповіді у зошиті:
Узагальнення: синій квадрат, пішохід.
ІІ. Дорога, її елементи: (С.21)
Запитання до статті «Багатосмугова дорога»
Виконай завдання і запиши у зошиті: (а) (Дороги) - (г) (які мають більше як) - (б) (дві смуги) – (в) (називають багато смуговими).
ІІІ. Безпечна відстань до автомобіля: (С.22)
Запитання до статті
С.24. Дайте відповідь на запитання, записавши у зошиті яким кольором позначено безпечні, а яким - небезпечні маршрути переходу доріг на мал. 12.
Відповіді:
а безпечний маршрут – зелений; небезпечний маршрут – жовтий, червоний.
б безпечний маршрут – зелений; небезпечний маршрут – червоний;
в безпечний маршрут – зелений; небезпечний маршрут – червоний.
ІV. РОБОТА У ГРУПАХ.
ВАРІАНТ 1. Якщо є можливості використання інформаційних технологій, кількості учнів у класі, їх підготовленості до роботи з відеоджерелами
ВАРІАНТ 2. Педагогам використовувати відео (можна скачати з каналу ютубу) для фронтальної роботи з учнями. Для цього у зошиті учні записують номер серії, отримують на парту питання, на які вони повинні дати короткі відповіді. Вчитель може формувати вміння самостійної роботи, розглядаючи покроково під час перегляду серії.
За виконання таких умов алгоритм роботи з відеоджерелами наступний:
СЕРІЯ 5. Тітонька Сова. Азбука безпеки на дорозі:
СЕРІЯ 6. Тітонька Сова. Азбука безпеки на дорозі:
СЕРІЯ 7. Тітонька Сова. Азбука безпеки на дорозі:
СЕРІЯ 8. Тітонька Сова. Азбука безпеки на дорозі: https://www.youtube.com/watch?v=K7uT4L05F9E
V. Закріплення вивченого матеріалу.
5.1. Запишіть у зошиті нумерацію від 1 до 8.
Прочитайте текст. Запишіть навпроти кожного числа правильну відповідь:
1 – зелене 2 – осьової 3 – острівці безпеки
4 – наліво 5 – транспорт 6 – осьовій лінії
7 – острівці безпеки 8 – направо
Якщо дорога регулюється світлофором, переходити її можна лише на (1)_______ світло, а у випадку, якщо не встигнеш перейти всі смуги, то дочекайся наступного зеленого сигналу на (2)___________ лінії, або (3)_______.
Якщо дорога не регулюється світлофором, то перш, ніж розпочати перехід, необхідно подивитися (4)_________, починати потрібно тоді, коли (5)________ немає, або він дуже далеко. Обов’язково необхідно зупинитись на (6)________ лінії або (7)_____________ і подивитись (8)___________. За відсутності транспорту або, коли він далеко, можна продовжувати перехід.
5.2.ТЕСТ «ПРАВИЛА ДЛЯ ПІШОХОДІВ»
1.Виходячи на проїжджу частину можна:
а) впевнившись у відсутності небезпеки;
б) не впевнившись у відсутності безпеки.
2. Дітям дошкільного віку виходити на проїжджу частину дозволяється:
а) без нагляду дорослих;
б) під наглядом дорослих.
3. Переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом дозволяється:
а) якщо є розділювальна смуга;
б) в місцях, де є огорожа;
в) дорога має 4 і більше смуг для руху в обох напрямках.
4. Дозволяється затримуватися і зупинятися на проїжджій частині:
а) коли захотів;
б) коли це пов’язано із безпекою дорожнього руху.
5. Переходити дорогу потрібно:
а) у місцях, які добре проглядаються;
б) на поворотах.
6. Як можна пішоходу встановити відстань до транспорту, який рухався?
а) не можна визначити;
б) за допомогою опор ліній електропередач;
в) спитати дорослого, який буде поблизу;
7. Яка швидкість дозволена в межах населеного пункту?
а) 70 км/год.
б) 90 км/год.
в) не більше 60 км/год.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Прочитати параграф 3 підручника.
З батьками дати відповіді на запитання після параграфу (кожного розділу)
ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ
1.Виберіть вулицю міста, якою ви йдете(їдете, гуляєте) до школи.
2.Сфотографуйте місця пішохідних переходів та знаки, які вказують на них.
3. Зробіть презентацію, де виставте зроблені фотографії.
4. Надішліть електронною поштою вчителю.