Урок "Безпека школяра. Правила поведінки під час масових заходів"

Про матеріал
Конспект уроку з основ здоров`я на тему "Безпека школяра. Правила поведінки під час масових заходів"
Перегляд файлу

Тема: Безпека школяра. Правила поведінки під час масових  заходів

Мета: ознайомити учнів з правилами поведінки під час масових заходів; вчити учнів діяти у випадках надзвичайних ситуацій, які можуть виникнути в людних місцях;  учити безпечно поводитися в натовпі під час масових заходів; спонукати школярів дотримуватися правил безпечної поведінки під час відвідування масових заходів; розвивати поміркованість, розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки;  виховувати навички культурної поведінки.

Обладнання: картки з правилами,  презентація до уроку.

Хід уроку

І. Організація класу

1. Налаштування. Вправа «Дарую посмішку»

- Для того, щоб  настрій піднявся і ви позитивно  налаштувалися  на урок, погляньте на свого сусіда по парті і подаруйте йому посмішку.

- А тепер посміхніться будь-кому, кому бажаєте подарувати посмішку і подаруйте ще повітряний поцілунок). Так наш клас наповниться позитивом і веселощами.

- Тож, скажіть, навіщо ми виконували ці дві вправи?(Щоб налаштуватися на урок і підняти один одному настрій)

- Маю надію, що ваш хороший настрій збережеться до кінця уроку. А в кого поганий, то він  обов’язково зміниться на хороший.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Розгадування ребусів

                                          Правила безпечної роботи в Інтернеті         

 

                                                  НЕБЕЗПЕКА                                       НАТОВП

2. Бесіда.

  - Чи знаєте ви, що таке натовп і чим він може бути небезпечним?

  - Чи доводилось вам бути у натовпі?

  - Як ви там почувалися?

  - Як ви вважаєте, чи може стати натовп загрозою для життя кожного з його учасників?

  - А де може збиратися натовп? (Під час масових заходів)

3. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

 

 

 

 

- Які масові заходи ви знаєте?

- У виконанні цієї вправи вам допоможуть ілюстрації ( на стадіоні, в кінотеатрі, під час шкільної вистави, під час відзначення новорічного свята, на пероні, з подружкою на прогулянці.)

- Чи всі ілюстрації відносяться до масових заходів? (Ні)Чому?

 

ІІІ. Визначення теми, мети та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Як ви гадаєте, про що ми сьогодні будемо з вами говорити?
  • Так, сьогодні ми з вами поговоримо про масові заходи і про безпеку під час проведення таких заходів. Ознайомимося  з правилами поведінки під час масових заходів, будемо  вчитися  діяти у випадках надзвичайних ситуацій, які можуть виникнути в людних місцях, а також безпечно поводитися в натовпі під час масових заходів;
  • Отже, тема нашого уроку «Безпека школяра. Правила поведінки під час масових заходів»
  • Як ви думаєте, навіщо нам ці знання? Чи знадобляться вони в житті?

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда з елементами розповіді про масові заходи.

- Ви за малюнками назвали приклади масових заходів, а що взагалі таке масовий захід? (відповіді дітей)

(На екрані слайд)

(Масовий захід - це заздалегідь сплановане і визначене за місцем, часом, кількістю учасників та причинами зібрання людей, що має характер свята, культурного або рекламного заходу  тощо).

- Назвіть, які масові заходи відбуваються у нашій школі.

- Пригадайте і розкажіть правила безпечної поведінки під час проведення масових заходів у школі.

- Чи відвідували ви масові заходи поза школою? Які саме?

- Чи можуть бути місця проведення масових заходів небезпечними? Чим саме?

2. Бесіда з елементами розповіді про паніку і натовп.

- Під час небезпечної ситуації почуття страху, що охоплює групу людей, миттєво передається іншим і переростає в некерований процес - паніку.

- Що таке паніка? (На слайді) (Паніка – розгубленість, прояв страху в разі справжньої чи уявної небезпеки).

- Коли виникає паніка?

- У людей різко підвищується емоційність сприйняття того, що діється навкруги, знижується відповідальність за свої вчинки. Людина не може розумно оцінити свою поведінку й обставини, що склалися. У такій атмосфері досить лише одній людині запанікувати, як людська маса починає сліпо копіювати її дії. Тому люди найчастіше гинуть не від самої небезпеки, а від страху й паніки, що виникають у натовпі. Про це треба завжди пам’ятати й передбачати можливу небезпеку.

- Що ж таке натовп?  (На слайді) (Натовп - велике неорганізоване скупчення людей).

- Чи може натовп створити загрозу для життя?

- Чи доводилося вам потрапляти в натовп? Як поводилися в ньому люди?

- Історія знає чимало прикладів, коли масове скупчення людей призводило до численних жертв. Так, наприклад, у 2006 році в Індії більш ніж 300 осіб загинули і понад 400 осіб отримали поранення в тисняві під час релігійного свята в індуїстському храмі.

 

  • Тому в таких ситуаціях треба бути дуже обережними, організованими, знати як діяти і ніколи не впадати в паніку.
  • Отже, що таке масовий захід? Паніка? Натовп?

Зворотній зв'язок: «Сигнал рукою»

  • Розглянемо ситуації і навчимося  як треба діяти в разі небезпечної ситуації під час масових заходів.

3. Фізкультхвилинка

4. Розгляд та аналіз ситуацій, виведення правил

1. Учні святкували день святого Миколая. Свято закінчилося. Його учасники кинулися до дверей. Зчинилася штовханина. Утворився натовп. А ти згадав, що забув на стільці свій телефон. Твої дії:

- Чим небезпечна ця ситуація?

- Як ви вчините? (вийду із залу з усіма, почекаю, поки вийдуть всі, а потім зайду в зал і заберу телефон)

- Чому не можна піти відразу за телефоном, ідучи проти натовпу?

- Отже, яке правило можна вивести? Не йти проти натовпу

(Всі виведені правила прикріплюються на дошку)

2. На пероні зібралася чимала кількість пасажирів. До приходу поїзда залишалися лічені хвилини. І ось уже з’явилася «голова» поїзда. Пасажири почали скупчуватись, бігти за своїм вагоном. Раптом почувся крик. На пероні утворився натовп, люди почали падати один на одного.

-  Чому трапилась така ситуація?

-  До чого вона може призвести?

- Як треба було діяти пасажирам?

- Чим небезпечно те, що люди почали падати?

- Отже, яке правило можна вивести? Уникати великого скупчення людей, натовпу і рухатися так, щоб не впасти.

- Щоб не постраждати в натовпі, краще в нього не потрапляти, або обминути його.

3.   В актовій залі відбувалася шкільна вистава, під час якої виникла пожежа. Одна дівчинка почала кричати,  всі запанікували і кинулися бігти до виходу. А ти біжиш, тримаючи руки в кишенях. Чим це небезпечно?

  • Не можна тримати руки в кишенях, бо можна впасти. Краще зігнути руки в ліктях і притиснути їх до тулуба. Кисті з’єднати в «замок» перед собою. Це захистить грудну клітку від здавлювання.
  • Які ще дії були неправильними в цій ситуації? (не можна було кричати, панікувати і бігти до виходу)
  • Отже, які правила ми можемо винести з цієї ситуації? Не кричати, не панікувати. Не тримати руки в кишенях.

4. Після концерту на стадіоні тебе відтіснили від друзів. Ти їх не бачиш. На виході виникла тиснява, люди   запанікували. Твоя сумка впала під ноги. Твої дії:

  - триматимусь усередині натовпу. Після проходження вузьких місць постараюсь вибратися з    

      нього;

  - шукатиму друзів після закінчення штовханини

  - не зважатиму на сумку, зосереджуся, буду уважним.

- Отже, можна вивести правило:   Не піднімати речі, які впали

 

5. Ти з рідними  відпочивав у  торгівельному  центрі. Розпочалась пожежа. Люди почали кричати і панікувати. Всі побігли до виходу, а ви з рідними  опинилися біля скляних дверей магазину. Чим це небезпечно? Ваші  дії?

- Отже, можна вивести правило: Триматися далі від скляних дверей та вітрин магазину

- А що ще треба знати, відвідуючи торгівельні центри, театри, кінотеатри, тощо? (Якщо діти не відповідають, то…)

5. Робота з підручником ст. 102

  • Прочитайте, що ж ще треба знати?(План евакуації і  де знаходиться запасний вихід)
  • Отже, можемо вивести ще одне правило: Знати, де знаходиться запасний вихід та звернути увагу на план евакуації

V.  Узагальнення роботи. 

1. Бесіда.

- Отже підсумуємо сказане вами і запам’ятаємо головні правила поведінки в натовпі  (на слайді і на дошці).

                                                    Головні правила поведінки в натовпі:

- Уникати великого скупчення людей.

- Не йти проти натовпу.

- Знати, де знаходиться запасний вихід

- Триматися далі від скляних дверей, вітрин, дерев, огорож.

- Не тримати руки в кишенях.

- Рухатися так, щоб не впасти.

- Не кричати, не панікувати

       - Не піднімай речі, які впали

       - Зверни увагу на план евакуації

- Головне в екстремальній ситуації – перебороти свій страх, розгубленість, не піддаватися паніці.

Зворотній зв'язок: «Сигнал рукою»

2. Робота з ілюстраціями в підручнику ст. 103

  • Погляньте на перший  малюнок. Яке правило порушили діти?(йдуть проти натовпу)
  • Як правильно вчинити?
  • Погляньте на другий малюнок. Хто зайняв правильну позицію? Чому? (дівчинка зайняла правильну позицію. Вона тримає руки зігнуті в ліктях і притиснуті до тулуба. Кисті з’єднані у «замок», так вона захищає свою грудну клітку від здавлювання.)
  • Якої помилку припустився хлопчик? (руки в кишенях)До чого це може призвести?
  •  Отже, чого ми навчилися сьогодні?

3. Робота в парах. Складання інструкції за схемою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перевірка фронтально з використанням слайду на екрані.

Зворотній зв'язок «Смайли»

VI. Підсумок уроку.   1. Бесіда

- Як слід поводитися під час шкільних масових заходів? Чи завжди ви дотримуєтеся правил безпечної поведінки?

- Які правила поведінки в натовпі ви запам’ятали?

- Якщо ви опинилися в натовпі, чому слід триматися подалі від скляних дверей, вітрин, огорож тощо? Чому не слід йти проти натовпу?

- Що таке паніка? Чому не можна піддаватися паніці?

2. Вправа «Гора успіху»

Вершина – Якщо ви все зрозуміли і можете пояснити нову тему іншому

Середина – Якщо ви все зрозуміли, але вам важко пояснити іншому

Підніжжя – Якщо вам здалася складною нова тема

 

docx
Додано
29 березня 2021
Переглядів
2732
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку