Урок "Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль білків."

Про матеріал

Узагальнити та поглибити знання учнів про білки, як високомолекулярні біополімери;

сприяти формуванню в учнів наукового світогляду, вміння застосовувати біологічні знання для обґрунтування здорового способу життя;

викликати зацікавленість до професій пов'язаних із знаннями про білки.

Перегляд файлу

Тема: Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна     роль білків.

Мета: узагальнити та поглибити знання учнів про білки, як високомолекулярні біополімери;

сприяти формуванню в учнів наукового світогляду, вміння застосовувати біологічні знання для обґрунтування здорового способу життя;

викликати зацікавленість до професій повязаних із знаннями про білки.

Тип уроку : інтегрований( хімія, біологія, географія), вивчення нового матеріалу.

Обладнання: технічні засоби навчання, наукові відеофільми, реактиви.

                          «Недостатньо лише отримувати знання,

                            набагато важливішим є вміння їх застосовувати»  (Гете).

І. Організація учнів до уроку.

У народі говорять: «Хто володіє інформацією, той володіє світом».

Чи згодні ви з таким висловлюванням?  Німецький  поет говорив :  «Недостатньо лише отримувати знання, набагато важливішим є вміння їх застосовувати». Тож і сьогодні отримуючи знання на уроці ми повинні зрозуміти де ми зможемо їх застосувати.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Вчитель біології.         Життя вирує навкруги в усіх своїх проявах.

Чи задумувались ви над тим, що лежить в основі життя? Це одне з питань на яке намагається відповісти наука протягом усієї історії. Вже давно вчені  зрозуміли, що основну роль в усіх життєвих процесах відіграють білки. Давайте спробуємо на нашому уроці обґрунтувати вислів  «Життя – це спосіб існування білкових молекул».

ІІІ. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

Відеофільм « Значення білків».

Діти записують у зошитах значення білків.

Потім учні презентують свої роботи.( д/завдання отримали як випереджальне по групам).

І група. Біологічна роль білків для живих організмів.

Вчитель хімії      Білкова  молекула дуже складно побудована, вчені довго не могли розгадати таємницю її будови . але з розвитком біології, хімії  вдалося зазирнути в таємницю білкової молекули. Жодну речовину не вивчали так довго як білки, перш ніж удалось встановити її склад і будову. Вивчаючи білки учені з часом зрозуміли, що всі прояви життя пов’язані саме з ним.

Отже сьогодні ми повинні пригадати,  доповнити, узагальнити знання про таємничий світ білків.

Будова білків (відеофільм) під  час перегляду фільму учні записують:

  1. з яких речовин синтезують білки
  2. які хімічні зв’язки утворюють білкову молекулу
  3. природні полімери це…..
  4. мономерами білків є……
  5. рівні структури білкової молекули: первинна, вторинна, третинна, четвертинна.
  6. Замінні та незамінні амінокислоти.

 

Білок – це вища форма розвитку органічних речовин і зараз ми з вами це доведем розглянувши  властивості білків.

Складна будова молекул білка, різноманітні функціональні групи зумовлюють і складність і різноманітні його властивості.

  1. Розчинність (демонстрація)
  2. Амфотерність  (розповідь)
  3. Гідроліз білків.
  4. Денатурація (демонстрація)
  5. Ренатурація .(учні приводять приклади на тваринах)
  6. Кольорові реакції білків. (демонстрація).

Розкривши склад та будову білків людина отримує можливість втручатися в життєві процеси.( Наприклад синтез  гормону  інсуліну.)

Надання першої допомоги при отруєннях.(випити молока,або сире яйце).

  1. Чи можна повністю замінити білкову їжу вуглеводневою?

 

При правильному харчуванні. Білок лежить в основі всіх життєвих процесів організму, тому в разі нестачі білка в раціоні харчування, виникають різні захворювання.

 

 В наш організм білки надходять з їжею, як рослинного походження так і тваринного. А чи задумувалися ви  про походження рослин і тварин?  Вчитель географії ознайомить вас з центрами походження рослин багатих на білки та тварин, яких найбільше вирощують для одержання  хліба, мяса, молока, яєць.

 Розповідь вчителя географії.

1.З історії освоєння земель.

Перші спроби введення в культуру рослин і приручення тварин  здійснено ще 20-30 тис. років тому, проте масового характеру вони набули лише за останні 4-6 тис. років. Центри походження і різноманітності культурних рослин досліджував М.І.Вавилов. Під його керівництвом у 20-30-х роках ХХ століття здійснено численні експедиції в різні куточки землі. Становили центри різноманітності для різних видів культурних рослин . М.І.Вавилон зробив висновок, що центри різноманітності культурних рослин є одночасно і районами їхнього походження.

2.Центри походження культурних рослин.

Південно-Західноазіатський – батьківщина гороху посівного, сочевиці, м’якої пшениці, жита, вівса.

Абіссінський - твердої пшениці, ячменю.

Центральноамериканський – кукурудзи, квасолі.

3.Регіони одомашнення і походження порід  свійських тварин.

Райони одомашнення і походження порід свійських тварин повязані  з давніми центрами землеробства, однак встановити центри походження свійських тварин значно складніше, ніж культурних рослин. Це пояснюється значними переміщеннями їхніх диків предків у межах первісних ареалів, які тепер складно встановити. Одомашнення могло відбутись у будь-якому місці первинного ареалу, а подальше поширення порід було повязане не з природним середовищем існування, а з діяльністю людини. Більшість свійських тварин приручено 8-10 тис. років тому. Їхні предки, зазвичай, вели гуртовий спосіб життя, що сприяло прирученню диких тварин. Під час одомашнення відбулися значні зміни в будові й життєвих функціях свійських тварин, їхній поведінці.

 

 

Значення білків.( презентація ІІ групи учнів).

На наш урок ми запросили дієтологів, тож вони порекомендують свої поради.

 

Поради дієтолога .( повідомлення учнів ІІІ групи).

 

ІV. Узагальнення та систематизація знань.

(Фронтальна бесіда)

 

Що являють собою білки?

Що таке денатурація?

Чому сирі яйця організмом засвоюються погано?

Знаючи властивості білків поясніть чому:

Висока температура небезпечна для людського організму;

Посуд із під молока слід мити спершу холодною водою, а потім гарячою.

 

Де ж ми можемо застосувати у своєму житті знання про білки?

 

А тепер назвіть професії повязані із знаннями про білками.

 

V. Рефлексія .

Чи цікаві вам такі уроки? Чи зможуть знадобитися вам ці знання в житті?

Наш урок завершився і мені хотілося дізнатися про ваш емоційний стан за допомогою смайликів.

 

VІ. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Інтегровані уроки
Додано
2 травня 2018
Переглядів
2959
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку