Урок бінарний:географія, алгебра (7 клас ) "« Географічне положення Північної Америки. Історія відкриття і досліджень. Геологічні памятки материка. Розв’язування задач з теми «Функ

Про матеріал
Бінарний урок розкриває шлях реалізації інтегрованого навчання географії та алгебри. Метою даного уроку є забезпечення учнів багатогранними знаннями про фізико-географічні об’єкти вивчення Північної Америки; створення умов практичного застосування знань про лінійну функцію та використання навичок і вмінь переносити знання з однієї галузі в іншу.
Перегляд файлу

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

        БІНАРНОГО УРОКУ

у 7 класі

 

Предмети: «Географія», «Алгебра»

 

Тема: Географічне положення Північної Америки. Історія відкриття і досліджень. Геологічні пам’ятки материка. Розв’язування задач з теми «Функції»»

 

Мета :

навчальна – забезпечити засвоєння основних понять і закономірностей фізико-географічного положення Північної Америки; систематизувати знання про відкриття і ознайомитися з історією дослідження; ознайомити з геологічними пам’ятками материка; закріпити й систематизувати знання учнів з теми «Функції»; удосконалювати вміння розв’язувати задачі з даної теми, пов’язуючи їх зміст із географічними знаннями

розвивальна  - удосконалювати навички роботи з географічною картою, продовжувати формування  умінь працювати з підручником та картою, додатковою літературою, формувати вміння виділяти головне, порівнювати, аналізувати й узагальнювати інформацію, логічно викладати думку, виділяти головне в досліджуваному матеріалі; розвивати почуття впевненості в собі і у власних знаннях; розвивати навички самостійності та самоконтролю;

виховна - формувати основні причинно-наслідкові зв’язки між предметами; виховувати  зацікавленість у пізнанні нового; розвивати цікавість до подорожей, відкриттів;  сприяти формуванню основних ідей світогляду; виховувати почуття патріотизму, колективізму, взаємодопомоги, відповідальність за результат своєї роботи, цілеспрямованість , дисциплінованість

Очікувані результати: учні зможуть складати характеристику  географічного положення материка за типовим планом і картами, називати дослідників Північної Америки; розв’язувати задачі на складання формул залежностей , які відображають реальні процеси в природі та будувати  графіки таких залежностей, читати графіки лінійних функцій; розуміти зв'язок і взаємозалежність географії та алгебри.

Тип уроку: засвоєння нових знань з географії, удосконалення знань, умінь і навичок з алгебри

Форма уроку: бінарний урок.

 

Методи і прийоми:

 самостійна робота,

-частково-пошуковий, работа в групах,парах,

 

Обладнання: фізична карта світу, фізична карта Північної Америки,  відеофрагменти з географії: «Мак-Кінлі», «Міссісіпі»,  «Ніагарський водоспад», «озеро Нікарагуа», портрети дослідників Північної Америки, роздатковий матеріал

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент. Повідомлення типу уроку та теми.

          Учні, сьогодні у нас незвичайний урок. Урок, на якому зустрінуться одночасно два предмети: географія і алгебра. Урок, який ще раз підкреслить важливість математики у засвоєнні знань природничих наук. Сьогодні ви ще раз переконаєтеся у достовірності вислову про те, що «математика – цариця всіх наук». І практично жоден предмет такий як географія, хімія, біологія, фізика не можна успішно засвоїти, не маючи достатньої бази знань з математики, зокрема з алгебри.

Тема нашого бінарного уроку звучить так: « Географічне положення Північної Америки. Історія відкриття і досліджень. Геологічні пам’ятки материка. Розв’язування задач з теми «Функції».

        Щоб урок наш був цікавий, щоб ви повторили і взяли з нього якомога більше для себе, будете працювати і самостійно, і в парах, і в групах, допомагаючи один одному, виправляючи один одного. І я надіюся, що до всіх прийде успіх. У Генрі-Форда є хороші слова, які говорять, що

«Зібратися разом – це початок,

Триматися разом – це прогрес,

Працювати разом – це успіх».

А яка формула успіху, ви зараз сформулюєте мені самі, виконавши вправу у групах «Розкидані слова» ( на окремих листках слова із вислову «Найголовніша формула успіху – це знання та мислення». Кожна група складає вислів і зачитує вголос.) Нехай цей вислів стане епіграфом нашого уроку. А я бажаю вам усім успіху у роботі і отримати гарні оцінки з предметів. За правильні відповіді кожен учень буде отримувати жетони з географії чи алгебри, які в кінці уроку будуть перетворюватися у бали.

Жетон з географії:

 

Жетон з алгебри:j0213508               

 

 

 

 

 

ж                           

 

 

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

ІІ (1): з географії:

Прийом роботи: «Бліц-опитування»

-Які материки ви вже вивчили?

-Які пункти  включає  план характеристики материка?

-Який план характеристики географічного положення материка?

 

ІІ (2): з алгебри:

Інтерактивний прийом «Мозаїка»

Функція – це…

Незалежна змінна функції має назву…

Залежна змінна має назву…

Область визначення функції – це…

Область значень функції – це…

Способи задання функції …

Гафіком функції наз …

Лінійна функція задається формулою…

Графіком лінійної функції є …

Вона перетинає вісь ординат у точці …

Якщо в=0, то лінійну функцію наз …

Графіком її є…

Яка проходить завжди через …

Якщо к=о. то пряма …

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу географії з паралельним закріпленням і удосконаленням знань з алгебри

ІІІ (1) :Фізико-географічне положення материка

Прийом роботи «Картографічний практикум» (складання і  запис у зошитах характеристики Північної Америки)

 

ІІІ (2) : Геологічні пам’ятки материка:

 

А)  Світові рекорди Північної Америки

- демонстрація плакату із назвами;

- колективне розв’язування задачі:

 Ширина Великого Каньйону х км, а довжина у 8 раз більша. Задайте формулою залежність периметра Каньйону від ширини, вважаючи Каньйон прямокутної форми

(Розв’язання:  Р= 2( х+ 8х))

Б) Унікальні природні об’єкти:

1) -Перегляд відеофільму «гора Мак-Кінлі» ( 3.30 хв)

    - Розвязування задачі (в групах)

Задача №1:Виразити формулою залежність атмосферного тиску на горі Мак-Кінлі, якщо тиск  біля підніжжя гори становить 760 мм.рт. ст. ( через кожні 10м тиск зменшується на 1 мм.рт. ст.)

Розв’язання.

На 10 м – 1 мм.рт.ст

На 100 м – 10 мм.рт.ст.

На 1000 м ( 1 км) – 100 мм.рт.ст.

Р(h) = 760 – 0,1 h

Задача №2: Температура у підніжжя гори Мак-Кінлі літом 12 С. Знаючи, що з підняттям на 1 км температура зменшується на 6 С, виразити залежність температури від висоти ( у км)

t ( h) = 12 – 6 h

Задача №3: Який тиск на вершині гори  Мак-Кінлі, якщо висота гори 6 195 м ?

Розвязання: р= 760 – 100 *6 = 160 мм.рт.ст.

В) Відео «Озеро Нікарагуа» ( 0.40) – найбільше в Північній Америці

Прийом «Дивуй усіх» ( доповнення вчителя)

За рік від акул у світі гине 10 людей.

Творче завдання: №1:За даними скласти задачу  на застосування лінійної функції.

(Задача: задати формулою залежність кількості загиблих людей  від акул з роками.

Розвязання:  N  ( t ) = 10  t)

№2:Побудувати графік функціональної залежності . Чи належить цьому графіку точка з координатами (0,0). (1; 20),  (24 20)

Г) Долині Смерті

Найнижча точка розміщена в Долині Смерті ( 86 м нижче рівня моря)

Задача: Який тиск ? 86:10 = 8,6

760 +8,6 = 768, 6 мм.рт.ст

Д) Відео «Міссісіпі» ( 1.40)

Місссісіпі – найдовша річка Північної Америки – 5 971 км , у світі четверта за довжиною після Нілу ( 6671 км), Амазонки (6437), Янцзи (6300 км)

 

Е) Відео «Ніагарський водоспад» ( 0.30)

ІV.Історія відкриття та дослідження

Прийом роботи: «Випереджувальні завдання» (демонстрація групових проектів учнів про відкриття і дослідження Північної Америки)

 

V.Узагальнення і систематизація знань.

1. Творчі завдання

Назвати географічні об’єкти, зображені на слайдах

2. Прийом «Незакінчене речення»:

- найдовша річка Північної Америки - ….(Міссісіпі)

-найбільший острів - …(Гренландія)

-найбільша у світі карстова печера - … (Мамонтова)

-найбільша акваторія прісної води на Землі - …(система Великих озер)

-найбільше за площею озеро - … (Верхнє)

 

VІ. Оцінювання знань учнів.

( при оцінюванні відповідей учнів враховується кількість отриманих жетонів)

 

VІ. Рефлексія

Прийом «Мікрофон»

 

VІІ. Домашнє завдання

Географія: опрацювати параграф 32, вивчити за картою розташування об’єктів фізико-геогафічного положення Північної Америки

Творче завдання: скласти хронологічну таблицю про дослідників і першовідкривачів Північної Америки, користуючись текстом підручника

Алгебра: повторити п.23, виконати тестове завдання №6 (стор.170-172) Творче завдання: скласти задачу на застосування лінійної функції, пов’язану із «Ніагарським водоспадом»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

СВІТОВІ РЕКОРДИ

Північної Америки

Найбільша печера

 Великий Каньйон (США):  довжина 446 км, ширина

16 км, глибина 1,6 км

 

Найбільше прісне озеро

 Верхнє (США – Канада):

               82 103 кв.км

 

Найбільша довжина системи печер-

Мамонтова печера (США):

          565 км 

 

Найбільший острів-

   Гренландія (Данія):                                                                                       

    2 175 600 кв.км

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку