Урок (бінарний) "Пори року" / "Seasons"

Про матеріал

Бінарний урок (читання та англійська мова)

Дата: ________________ Клас: 3 Тема: Пори року / Seasons

Мета: вдосконалювати навички виразного читання; узагальню­вати й систематизувати знання про пори року; розвивати зв'язне мовлення (діалогічне, монологічне), пізнавальний інтерес і влас­ні здібності; виховувати почуття взаємодопомоги, бажання співпрацювати.

Обладнання: завдання для групової роботи, лексика до уроку, магнітофон, диск з музикою Атоніо Вівальді «Пори року» або окремий запис.

Aim: to develop reading skills. To activate pupils' skills of monological and dialogical speech on the topic. To develop pupils' skills to express their attitude to seasons and nature. To bring up children to love and pro­tect nature.

Equipment: pictures of the four seasons, text for reading, cards with tasks, express cards with the names of natural phenomena or the weather.

Тривалість уроку: 80 хвилин.

Урок підготували: Дрогомерецька Н.А., вчитель початкових класів;

Сянькова І.П., вчитель англійської мови

Перегляд файлу

Бінарний урок (читання та англійська мова)

Дата: ________________ Клас: 3

Тема: Пори року / Seasons

Мета: вдосконалювати навички виразного читання; узагальнювати й систематизувати знання про пори року; розвивати зв'язне мовлення (діалогічне, монологічне), пізнавальний інтерес і власні здібності;                 виховувати      почуття             взаємодопомоги,         бажання співпрацювати.             

Обладнання: завдання для групової роботи, лексика до уроку, магнітофон, диск з музикою Атоніо Вівальді «Пори року» або окремий запис.

Aim: to develop reading skills. To activate pupils' skills of monological and dialogical speech on the topic. To develop pupils' skills to express their attitude to seasons and nature. To bring up children to love and protect nature.                  

Equipment: pictures of the four seasons, text for reading, cards with tasks, express cards with the names of natural phenomena or the weather.

Тривалість уроку: 80 хвилин.

Урок підготували: Дрогомерецька Н.А., вчитель початкових класів;

Сянькова І.П., вчитель англійської мови

ХІД УРОКУ І. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми.

Блок читання Вступне слово вчителя.

Сьогодні, любі діти, ми проводимо бінарний урок, що поєднує читання, розвиток мовлення, англійську мову, природознавство. Хотілося б, щоб він приніс усім нам хороший настрій, щоб кожен отримав задоволення від роботи.

Мабуть, не знайдеться на світі людини, яка б не любила природи. Одні милуються барвами осені, інші — першими весняними квітами, є й ті, хто зачарований сріблястими шатами дерев або буйною зеленню та теплим яскравим сонцем. І багатьох із нас цікавить: 

                                              Чому сміється літо?                          

А осінь чом сумна?

Чому весна барвиста? Чом білая зима?

— Отже, наша тема «Пори року».

Блок англійської мови

Welcome. Today we're going to speak about seasons and nature. That's why our topic is «Seasons».

Spring is green.

Summer is bright.

Autumn is yellow.

Winter is white.

II. Актуалізація опорних знань

Блок читання

— Згадайте, що ви знаєте про рік? І чому одна пора року змінює іншу? — Звідки можна дізнатися такі цікаві відомості?

Блок англійської мови

And for our English lessons we learnt poems about seasons, we described spring and autumn, we read the legend about winter. Here's the text about seasons. Please, listen to me and answer my questions.          

Seasons

There are four seasons in a year. They are: winter, spring, summer and autumn. 

In winter it is cold and frosty. It often snows. December, January and February are winter months.

In spring it is warm and sunny. The birds sing in the trees. 

In summer it is very hot and sunny. The trees are green and the sky is blue.

In autumn it is cloudy and rainy. It is chilly. The trees are yellow, red and brown.

All the seasons are great! I like them all!

Answer the following questions:

1.  How many seasons are there in a year?

2.  What is the weather like in each of them?

3.  What winter months do you know?

4.  Do you like winter? Why?

— Thank you for your answers.

III. Лексична робота

                                                                                                Блок читання         

— Красу і неповторність кожної пори року оспівували у своїх творах письменники, поети, художники, композитори. Послухай те загадку за мотивами казки В. Даля «Старик-роковик».

Вийшов Старик-роковик. Став він махати рукавом і випускати птахів. Кожен птах мав своє ім'я. Махнув Старик-роковик рукавом — і вилетіла перша пташка. Повіяло холодом, морозом.

Махнув Старик-роковик удруге — вилетіла друга пташка. Сніг почав танути, на полях зацвіли квіти.

Махнув Старик-роковик втретє — вилетіла третя пташка. Спека така стала, аж дихати важко.

Махнув він четвертий раз — вилетіла ще одна пташка. Подув холодний вітер, пішов дощ, лягли тумани.

— Ці птахи були незвичайні. Назвіть їхні імена.

Блок англійської мови (загадки) — О! І have some riddles, too. Please guess what season is it?

  This is the season

                                            When the sun is bright            

                                             And we have holidays                                    

Each day and night.   (It's summer)

This is the season With snow so white.

                             We ski and skate                                          

With all our might. (Winter)

This is the season

When days are cool    

When we put on our raincoats 

And go to school. (Autumn)

— You're clever pupils. 

IV. Інсценізація

Блок читання 

— Чи хотілося б вам, діти, щоб зараз у нашому класі з'явилися всі пори року? Виходять дівчата в костюмах Весни, Літа, Осені, Зими. 

— Чотири красуні, чотири пори року, будь ласка, розкажіть нам про себе.

Дівчина. Любі діти, ми раді бачити вас і хочемо розповісти про себе рядками віршів українських поетів. Але кожна з нас підготувала завдання. Тому слухайте уважно.

Весна. Діти, послухайте вірш і дайте відповідь: за допомогою яких прикметників Іван Франко змалював образ Весни? 

Надійшла весна прекрасна,  Многоцвітна, тепла, ясна,  Наче дівчина в вінку. 

Зацвіли луги, діброви,  Повно гомону, розмови  І пісень в чагарнику.

 

 

Літо. А я прошу вас сказати, що з описаного у вірші дійсно можна почути влітку? Чудова пора року — Красне Літо!  Ласкавим сонечком земля зігріта, Природа — в пишному вбранні...

Чудові всі у літа дні. 

Шумить, співає ліс на різні голоси, Хлюпоче річка, сповнена краси... Радіють Літечку дорослі і малі, Радіє все, що є на цій Землі!

Осінь. Діти! Послухайте вірш А. М'ястківського про осінь і підготуйтесь до відповіді на запитання: «Які зміни в природі описані в ньому?»

Ось я, за сосною... Ось І листя в'яне...

Осінь я... За мною йдуть густі тумани.

Осінь я. Осоння листя засипаю,

Осінь... Трави сонні долу нагинаю, 

Ранками імлиста, вдень — і як позолота,  Обриваю листя — то моя робота.

Зима. Діти! Давайте всі разом розкажемо вірш про зиму! Отже, додавайте, будь ласка, прикметники за змістом.

От випав сніг. Яка обнова!

Зима тоді така... (чудова)

Міста чистенькі, білі села — Зима і радісна й... (весела).

Кружляють вальс сніжинки ніжні, Зима пухка і... (білосніжна) Вона буває і серйозна:

Суха і вітряна, й (морозна) А як насуне хмара сива, Зима по-своєму... (красива). 

А вранці іній — то обнова! 

Яка зима у нас... (казкова). 

Гілок од інею не видно, 

Тоді вона, звичайно,... (срібна). 

Зима буває вередлива, 

То часом добра, то... (сварлива).

Яка ж зима? Яка вона? 

Вона весела і (сумна).

(Н. Kpacoткіна) Блок англійської мови  

— Look at our pretty girls.

1.                  Guess what season it is. What poem about spring do you know?

This is the season 

When snowdrops bloom,

                                                         When nobody likes          

To stay in the room.

                                                         This is the season            

When birds make their nests  This is the season  We all like best.

2.                  Oh! It's a very hot and sunny season. What season is it? Recite us a poem about summer.       

The sun shines brightly

The days are fine It's hot in summer     I like this time.

3.                  Is it summer? No, it isn't. It's my favourite season! What season is it? Do you know any poems about autumn?

Yellow, red, green and brown

See the little leaves come down Dancing, dancing in the breeze Falling, falling from the trees.

Блок читання

А тепер прочитаємо вірші про пори року. Я запрошую послухати їх під чарівну музику Антоніо Вівальді «Пори року».   

ВЕСНА

Біжить по дорогах весна, Радість приносить вона. Розквітають квіти, І радіють діти.

Зеленій же, травонько, на дворі, Щоб тулялось весело дітворі.

(К. Бурзі)

ЛІТО

Літечко ясне, барвисте, прекрасне! 

Де ти поділося? Де загубилося? 

Як я сумую за співом пташиним —  Співом пташиним, дзвінким, солов'їним. 

Ще не пора, і я про це знаю... 

Як пригадаю — не вистачає:   

Красеня-червня в зеленій травиці, 

Зі смаком духмяним ягід суниці,

Липня із медом, із золотом жита,  Землі і повітря теплом оповитих,  Місяця серпня і свята врожаю. 

Літечко-літо! Тебе я чекаю. 

(К. Мустратова)

ОСІНЬ Літо-літечко скінчилось... 

Враз в природі все змінилось.  Став частіше дощик лити,  Пожовтіли літні квіти.  Лиш чорнобривці та дубки  Милують погляд залюбки. 

А на грядках — дивина!  Уродила городина: 

Огірочки зелененькі, 

Помідори червоненькі 

І великий кабачок 

До сонця повернув бочок.  Люблю я осінь золоту  За щедрість барв і за красу. 

(В. Панкратова)

ХЕРСОНСЬКА ЗИМА

Кожний з нас, звичайно, знає:

Зима різною буває.  Як розсердиться — задме,  Кучугури намете. 

Попрацює — веселиться, 

Сніг на сонці заіскриться.  І згадають про санчата 

Діти: хлопчики й дівчата. 

Та чомусь останнім часом 

На Херсонщині нечасто 

Хуртовини. Не створити  Бабу сніжну, не зліпити.

 — Це ж чому? — спитаєш ти.  Від любові й доброти.  Не лютує тут Зима,  Завірюхи в нас нема. 

Тане сніг від доброти,  Від щедрот і теплоти.  Мабуть, вже й зими не буде,  Бо в Херсоні гарні люди! (І. Полєвіков)

Мені здається, що кожний з присутніх отримав велике задоволення від цих поетичних хвилин. Час відпочити.

Фізкультхвилинка

Now you know a lot of Ukrainian and English poems about seasons, you can guess the riddles, you read a lot and I think you are tired. That's why let's have a rest. Stand up, please.

WINTER-TIME

When it is the winter-time

We go up the street,

And we make the snow speak

With our little feet — «Crickle, crickle, crickle… Crrreet, crrreet, crrreet…

V. Мовна розминка

Блок читання

Гра «З'єднай назву пори року з її ознакою»

Діти, ви цікаво розповідали про пори року, тому, думаю, вам буде неважко з'єднати назву кожної з них з відповідними ознаками.

Таблиця

Зима

Весна

Літо

Осінь

біла весела сонячна щедра запашна працьовита сніжна красна

 

Саме такими змалювала пори року Наталя Забіла у вірші «Чотири пори року».

VI. Опрацювання вірша Н. Забіли «Чотири пори року»

1.      Слухання твору. Перевірка первинного сприймання. Учні читають частинами до слів «...з дерев зриває раз у раз».

2.      Гра «Роз'єднай слова»

3.      Читання вірша до кінця

В образі кого поетеса показала Весну, Літо, Осінь, Зиму?

Роздивіться малюнки. Чи збігається бачення кожною з них у художника і поетеси?

4.      Словникова робота.

лине рясно турботи малюнки

день при дні йде на лад раз у раз по всіх усюдах

 

а) Читання «луною».

б) До слів, які я буду називати, доберіть синоніми з І колонки (клопоти, звучить, діти, густо).

в) Спробуйте пояснити кожний вислів з II колонки.

5.      Читання учнями мовчки, самостійно.

6.      Аналіз вірша з вибірковим читанням.      Якою зображено у вірші весну? 

 Які слова відображають її ознаки?

 Якими справами займається весна?

 А тепер спробуйте самостійно поставити питання класу стосовно змісту вірша.

 Який відомий різновид вірша нагадує цей твір? Обґрунтуйте свою думку.   Як Наталя Забіла ставиться до кожної пори року?

Блок англійської мови (діалоги)

But now I'd like to know what your favourite season is. Make up your own dialogues!

***

 Hello, Dasha!  Hello, Rostik!

 What is your favorite season, Dasha?

 My favourite season is spring; because the snow melts, trees are in blossom, little green leaves appear in the trees.

 And, what is your favourite season, Rostik?

 I like summer very much. It's a very hot season. The sun shines brightly. The sky is blue.

 Oh, I see… Good-bye.  Good-bye.

***

 Good morning, Dasha!

 Good morning, Dima!

 Do you like winter?

Yes, I like winter very much.

— Why?

 In winter everything is covered with ice and snow. And we саn play snowballs and make a snowman.  But I like autumn. It's a very beautiful season. The trees are yellow, red and brown. Autumn is a tasty season. There is much fruit and vegetables. 

 See you soon. Bye.

See you soon. Bye. VII. Творча робота

— А тепер я пропоную виконати творче завдання. Працювати ви будете разом. Варіант 1. Розшифруйте анаграми і запишіть текст правильно. 

рПийшла похмура, щодова онісь, беНо кврите рисіми мхара-ми. ліЦий недь дей щод. сВюди ргязюка і кілюжа. Вілдетіли ргаки. чВора нови довго кружляли дан помяли і пагормаби. Граки рпощалися з рідними мімцяси.

Варіант 2. Відтворіть текст вірша, вставивши замість крапок букви, що позначають голосні звуки. Виразно прочитайте.

Вст__л__ в__сн__,    ч__рн__    з__мл__          С__нн__    р__зб__д__л__,         

__кв__тч__л__ її   р__ст__м, 

Б__рв__нк__м __кр__л__;

І н__п__л__    ж__йв__р__н__к, С__л__в__йк__    в    г__ї

З__мл__, __бр__н__     в__сн__ю,  Вр__н__ц__    з__стр__ч__є__

 

 

VIII. Підсумок уроку

Блок читання Добігає кінця наш урок. Всі ви добре працювали. 

Що найбільше сподобалось вам на уроці?  Яка головна думка уроку?

Блок англійської мови

— The main idea of our lesson is that all seasons are beautiful. Let's say together «All seasons are beautiful».

Spring is green.

Summer is bright.

Autumn is yellow.

Winter is white.

IX. Домашнє завдання

Виразне читання вірша Н. Забіли «Чотири пори року», за бажанням уривок, який сподобався, можна вивчити напам'ять.

        Homework        

— Your homework is to describe your favourite season. And now let's learn a poem and have some fun. Stand up, please.

                                              Winter is white,                

Spring time is green,   

Summer is golden And autumn's flame.

Four lovely, seasons   

To make up a year

Sing them by color

And sing them by name.   

О. П. Целінко

 

pdf
До підручника
Англійська мова для загальноосвітніх навчальних закладів 3 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
8839
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку