Урок біології для 8 класу з теми "Значення і будова шкіри. Терморегуляція"

Про матеріал

Урок засвоєння нових знань й способів діяльності. На уроці учень визначає поняття шкіри, елементи її будови, поєднує будову і функцію; пояснює будову шкіри у взаємозв'язку з функціями, застосовує знання для формування правил догляду за власною шкірою; доводить значення шкіри у пристосуванні організму до умов середовища, пояснює чому у підлітковому й юнацькому віці слід обережно ставитись до косметики для догляду за шкірою тіла, волоссям і нігтями.

Перегляд файлу

Біологія 8 клас

Тема уроку: Значення і будова шкіри. Терморегуляція.

 

Мета уроку: Пізнавальна: учень визначає поняття шкіри, елементи її будови, поєднує будову і функцію.

 

Розвивальна: учень пояснює будову шкіри у взаємозв’язку з функціями, застосовує знання для формування правил догляду за власною шкірою.

 

Виховна: учень доводить значення шкіри у пристосуванні організму до умов середовища, пояснює чому у підлітковому й юнацькому віці слід обережно ставитись до косметики для догляду за шкірою тіла, волоссям і нігтями.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань й способів діяльності.

 

Основні ключові терміни: шкіра, епідерміс, власна шкіра або дерма, підшкірно жирова клітковина, нігті, волосся, шкірні залози, терморегуляція.

Структура уроку

І. Вступна частина

1. Актуалізація й корекція опорних знань.

Бесіда.

Давайте повернемося до курсу зоології і пригадаємо особливості будови шкіри у різних тварин.

  • Які особливості будови шкіри у плазунів?
  • Чим характеризується шкіра птахів?
  • Які особливості будови шкіри у ссавців?
  • Які похідні шкіри були характерні для ссавців?

2. Мотиваційна навчальна діяльність:

Як можна прокоментувати слова австрійського вченого Вінтерніца «Шкіра-це орган, по якому можна дізнатися про здоров’я і навість життєву історію людини»

А для того, щоб зробити це, нам необхідно досконало вивчити будову та функції шкіри.

  • Повідомлення теми та завдання уроку:
  1. Які функції шкіри у людини?
  2. Яка будова шкіри людини?
  3. Яку значення похідних шкіри?
  4. Яка роль шкіри в регуляції температури тіла людини?

ІІ. Основна частина уроку:

Репродуктивний розділ діяльності:

  1. Особливості будови шкіри. Похідні шкіри.(Перегляд презентації: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-z-biologi-znachennya-i-budova-shkiri-termoregulyaciya-147503.html )
  2. Функції шкіри. Пояснення вчителя, пошукова робота з підручником с. 131, с. 133 (Н.Ю. Матяш)
  1. Бар’єрна, захисна
  2. Видільна
  3. Секреторна
  4. Депонуюча
  5. Дихальна
  6. Синтезуюча
  7. Запасаюча
  8. Терморегуляторна

Продуктивний рівень діяльності:

На основі вказаних функцій шкіри закінчити речення:

  1. Захищає глибші шари від несприятливих впливів_____________
  2. З потом, шкірним салом, роговими лусочками з організму виводиться сечовина, сечова кислота, солі тощо ____________
  3. Залози шкіри виділяють низку секретів, які беруть участь у водно-сольовому обміні, вигодовуванні малят____________
  4. У судинах шкіри знаходиться 20 відсотків крові___________
  5. 1 відсоток газообміну здійснюється через шкіру___________
  6. У клітинах роговому шару ситнезується вітамін Д_________
  7. Депо жиру_______
  8. Жировий прошарок захищає внутрішні органи від механічних впливів__________
  9. Узгоджена взаємодія в організмі процесів теплоутворення та тепловіддачі для підтримання температури тіла__________

Творче застосування знань:

Цікаві факти про шкіру(Повідомлення учнів)

  • За час життя шкіра людини змінюється приблизно 1000 разів.
  • За добу в дорослої людини у стані відносного спокою виділяється 500 мл поту.
  • Людське волосся товстіше від мильної плівки приблизно в 5000 разів.
  • У людини приблизно 2 мільйони потових залоз. Середня доросла людина з кожним літром поту втрачає 540 калорій. Чоловіки потіють приблизно на 40 відсотків більше, ніж жінки.
  • Виявляється, що в 7 сантиметрах кубічних людської шкіри міститься 19 мільйонів клітин, 625 потових і 90 сальних залоз, 65 волосків, 6 метрів кровоносних судин і 19 тисяч сенсорних клітин.
  • Шкіра є одним із найбільших органів у організмі людини, її маса в дорослої людини сягає 5 кг, а площа-1,5-2 метра кубічних.
  • Кожен із нас щодня втрачає близько 10 мільярдів клітин шкіри, головним чином перебуваючи в ліжку, ванній і просто будучи одягненим. Якби ви змогли подивитися через збільшувальний прилад на людину без одягу, то виявили б цілу хмару клітин, що оточує її як аура.

ІІІ. Завершальна частина уроку:

Перевірка знань та оцінювання досягнень

Вправа «Закінчи речення»

  1. Загальна площа шкіри в дорослої людини становить…(1,5-2 метри кубічних)
  2. Товщина шкіри…(2-5мм)
  3. Зовнішній шар шкіри називається…(епідерміс)
  4. Захищає шкіру від надмірного ультрафіолетового випромінювання…(меланін)
  5. Під епідермісом розташована…(дерма)
  6. У дермі містяться…(рецептори, сальні і потові залози, волосяні сумки, кровоносні і лімфатичні судини)
  7. За доби в дорослої людини за відносного спокою виділяється поту…(500мл)
  8. Під дермою міститься…(підшкірна жирова клітковина)
  9. До похідних шкіри належать…(нігті, волосся)
  10. Кожна волосина складається з…(кореня та стрижня)
  11. Росте волосся за рахунок…(поділу клітин ростових сосочків волосяної цибулини)

Домашнє завдання: опрацювати матеріал параграфу 26, усно відповісти на питання і виконати тестові вправи на с.132. Виконати проект*(на вибір) за темами на с.132 підручника. Переглянути відео в Тімсі про косметику шкіри.

Підсумок уроку.

Висновок про рівень діяльності учнів на уроці, виставлення оцінок.

docx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
25 лютого 2021
Переглядів
620
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку