Урок з використанням інтерактивних технологій.
Девіз уроку : "Від того, що ми знаємо, залежить ким ми станемо." Урок сплановано поетапно, кожен етап містить свої вправи та завдання для розвитку критичного мислення та вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'яки.
Тема: Регуляція рухової активності. Спинний мозок
Мета: вивчити будову, місцезнаходження та функції спинного мозку; розглянути регуляцію рухової активності; встановити взаємозв’язок між будовою і функціями спинного мозку. ознайомити учнів зі складом білої та сірої речовин. Продовжити формування наукового світогляду, вмінь та навичок логічного міркування. Забезпечити креативний розвиток учнів шляхом використання інноваційних технологій розвиваючого навчання; розвивати критичне мислення, здатність до самостійної роботи та роботи в парах. Виховувати увагу, вміння порівнювати та аналізувати, любов до інтелектуальної праці, прагнення до самовдосконалення. Формувати компетентності.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Девіз уроку: « Від того, що ми знаємо, залежить, ким ми станемо.»
Хід уроку
І. Організаційний момент. Розпочнемо урок з компліментів Естафета
ІІ. Актуалізація опорних знань. Інтерактивна гра «Мікрофон».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
З яких відділів складається нервова система? А центральна нервова система?
Цікаві досліди проводив І.М. Сєченов. Він брав обезглавлену жабу (відсутній головний мозок) і подразнював її шкіру слабким розчином кислоти. Жаба почала відповідати на подразнення рухами. Вони були спрямовані на усунення подразника.
Деякі вчені стверджують, що існує «спинномозкова душа». Спинний мозок у жаби відповідає за складні рухи. Жаба при збереженні лише довгастого мозку може стрибати, плавати.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку уроку.
Сьогодні ми розглянемо будову і функції спинного мозку людини. Учні ставлять мету
V. Вивчення нового матеріалу Інформаційне повідомлення вчителя (з елементами бесіди)
Спинний мозок — нижній відділ центральної нервової системи розташований в каналі хребта. Довжина 41-45 см, діаметр від 8 до 14 см, маса до 38 г. Він трубчастої будови з потовщенням у шийному і поперековому відділі. У центрі мозку проходить спинномозковий канал. Він заповнений спинномозковою рідиною.
Спинний мозок вкритий трьома оболонками.
Спинний мозок складається із 31-33 сегментів. Сегменти спинного мозку об’єднані у відділи: шийний, грудний, поперековий, крижовий.
Від кожного сегмента вправо і вліво відходять по парі задніх і передніх корінців, що утворюють спинномозкові нерви. Задні корінці побудовані з пучків чутливих нервових волокон, а передні — з рухових. Вони зливаються, утворюючи спинномозкові змішані нерви.
VІ. Інтерактивна вправа
Учні отримують завдання на виконання 10 хвилин, обмінюються інформацією.
Завдання для І варіанту З чого складається біла та сіра речовина спинного мозку?
Сіра реч – вставні та рухові нейрони. Біла реч – висхідні та низхідні провідні шляхи.
Завдання для ІІ варіанту Які функції виконує спинний мозок? Як вони пов’язані з його будовою?
Фізульт хвилинка вправа «біноклі» та «добрий ранок»
Критичне питання: ….
VІІ. Систематизаія та закріплення знань Гра «Вірю — не вірю».
1. До периферичної нервової системи належать 12 пар черепно-мозкових і 31 пара спинномозкових нервів.
2. У каналі хребта розташований головний мозок. ---
3. Відділи спинного мозку людини: шийний, грудний, поперековий, крижовий.
4. Вага спинного мозку — більш ніж 50 г. ---
5. Шийне і поперекове потовщення спинного мозку відповідають місцям виходу нервів, що ідуть до верхніх та нижніх кінцівок.
6. Спинний мозок нижчий відділ ЦНС.
7. Біла речовина розміщена у вигляді метелика в спинному мозку. ---
8. Спинний мозок складається з 31-33 сегментів.
9. Із спинного мозку виходить 35 спинномозкових нервів. ---
10. У центрі мозку проходить спинномозковий канал, заповнений спинномозковою рідиною.
VІІІ. Підсумки уроку Домашнє завдання.
Серед. Рів. - Опрацювати текст підручника по темі: ”Спинний мозок.”
Достат. Рів. – відповідати на пит. №
Висок. Рів. - відповідати на пит. №
ІХ. Рефлексія
Закінчить речення: Сьогодні я…
Я можу це використати…
Найбільшим відкриттям для мене стало…