Урок біології. "Регуляція рухової активності. Спинний мозок"

Про матеріал

Урок з використанням інтерактивних технологій.

Девіз уроку : "Від того, що ми знаємо, залежить ким ми станемо." Урок сплановано поетапно, кожен етап містить свої вправи та завдання для розвитку критичного мислення та вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'яки.


Перегляд файлу

Тема: Регуляція рухової активності. Спинний мозок

Мета: вивчити будову, місцезнаходження та функції спинного мозку; розглянути регуляцію рухової активності; встановити взаємозв’язок між будовою і функціями спинного мозку. ознайомити учнів  зі складом білої та сірої речовин. Продовжити формування наукового світогляду, вмінь та навичок логічного міркування. Забезпечити креативний розвиток учнів шляхом використання інноваційних технологій розвиваючого навчання; розвивати критичне мислення, здатність до самостійної роботи та роботи в парах.  Виховувати увагу, вміння порівнювати та аналізувати,  любов до інтелектуальної праці, прагнення до самовдосконалення. Формувати компетентності.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

          Девіз уроку: « Від того, що ми знаємо, залежить, ким ми станемо.»

                                Хід уроку

І.   Організаційний момент. Розпочнемо урок з компліментів  Естафета

ІІ.  Актуалізація опорних знань.      Інтерактивна гра «Мікрофон».

  1. Що таке нервова система?
  2. Які функції виконує нервова система?
  3. Які розрізняють нейрони?
  4. Що таке рефлекс? Які є рефлекси?
  5. Що таке рефлекторна дуга? Яку вона має будову?
  6. Що таке рецептор?
  7. Які є групи рецепторів за розташуванням?
  8. Які є групи рецепторів за характером подразнень?
  9.  Що таке аксон?
  10.  Що таке дендрит?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

З яких відділів складається нервова система? А центральна нервова система?

Цікаві досліди проводив І.М. Сєченов. Він брав обезглавлену жабу (відсутній головний мозок) і подразнював її шкіру слабким розчином кислоти. Жаба почала відповідати на подразнення рухами. Вони були спрямовані на усунення подразника.

Деякі вчені стверджують, що існує «спинномозкова душа». Спинний мозок у жаби відповідає за складні рухи. Жаба при збереженні лише довгастого мозку може стрибати, плавати.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку уроку.

Сьогодні ми розглянемо будову і функції спинного мозку людини. Учні ставлять мету

V.  Вивчення  нового матеріалу  Інформаційне повідомлення вчителя (з елементами бесіди)

Спинний мозок — нижній відділ центральної нервової системи роз­ташований в каналі хребта. Довжина 41-45 см, діаметр від 8 до 14 см, маса до 38 г. Він трубчастої будови з потовщенням у шийному і попере­ковому відділі. У центрі мозку проходить спинномозковий канал. Він заповнений спинномозковою рідиною.

Спинний мозок вкритий трьома оболонками.

http://subject.com.ua/lesson/biology/9klas/9klas.files/image148.jpg

Спинний мозок складається із 31-33 сегментів. Сегменти спинного мозку об’єднані у відділи: шийний, грудний, по­перековий, крижовий.

Від кожного сегмента вправо і вліво відходять по парі задніх і передніх корінців, що утворюють спинномозкові нерви. Задні корінці побудовані з пучків чутливих нервових волокон, а передні — з рухових. Вони зли­ваються, утворюючи спинномозкові змішані нерви.

VІ. Інтерактивна вправа

Учні отримують завдання на виконання  10 хвилин,  обмінюються інформацією.

Завдання для І варіанту  З чого складається біла та сіра речовина спинного мозку?

Сіра реч – вставні  та рухові нейрони. Біла реч – висхідні та низхідні провідні шляхи.

Завдання для ІІ варіанту  Які функції виконує спинний мозок? Як вони пов’язані з його будовою?

Фізульт хвилинка   вправа «біноклі»  та  «добрий ранок»

Критичне питання: ….

 VІІ. Систематизаія  та  закріплення знань     Гра «Вірю — не вірю».

1. До периферичної нервової системи належать 12 пар черепно-мозкових і 31 пара спинномозкових нервів.

2. У каналі хребта розташований головний мозок.  ---

3. Відділи спинного мозку людини: шийний, грудний, поперековий, крижовий.

4. Вага спинного мозку — більш ніж 50 г.   ---

5. Шийне і поперекове потовщення спинного мозку відповідають місцям виходу нервів, що ідуть до верхніх та нижніх кінцівок.

6. Спинний мозок нижчий відділ ЦНС.

7. Біла речовина розміщена у вигляді метелика в спинному мозку.  ---

8. Спинний мозок складається з 31-33 сегментів.

9. Із спинного мозку виходить 35 спинномозкових нервів.  ---

10. У центрі мозку проходить спинномозковий канал, заповнений спинномозковою рідиною.

VІІІ. Підсумки уроку                  Домашнє завдання.

 Серед. Рів. - Опрацювати текст підручника по темі: ”Спинний мозок.”

Достат. Рів. – відповідати на пит. №

Висок. Рів. - відповідати на пит. №

ІХ. Рефлексія

Закінчить речення:    Сьогодні я…

                                    Я можу це використати…

                                    Найбільшим відкриттям для мене стало…

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
13 квітня 2018
Переглядів
1433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку