Урок "Бронзовий вік"

Про матеріал
Тема. Бронзовий вік Мета: розкрити характерні риси суспільного розвитку у ранній залізний вік; визначити основні риси господарювання бронзового віку; проаналізувати життя представників ямної культури; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника; формувати повагу до історичного минулого України. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати, пов’язані з темою уроку;  застосовувати та пояснювати на прикладах поняття та терміни;  характеризувати суспільний розвиток та господарство у ранній залізний вік;  аналізувати життя представників ямної культури;  показувати на карті територію розселення ямної культури. Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручник, історичні карти, роздатковий матеріал, тести, ілюстративний ряд до теми, відеофайл
Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Бронзовий вік

Мета: розкрити характерні риси суспільного розвитку у ранній залізний вік; визначити основні риси господарювання бронзового віку; проаналізувати життя представників ямної культури; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника; формувати повагу до історичного минулого України.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •           називати дати, пов’язані з темою уроку;
  •           застосовувати та пояснювати на прикладах поняття та терміни;
  •           характеризувати суспільний розвиток та господарство у ранній залізний вік;
  •           аналізувати життя представників ямної культури;
  •           показувати на карті територію розселення ямної культури.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, історичні карти, роздатковий матеріал, тести, ілюстративний ряд до теми, відеофайл.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Тестування у форматі «ТАК – НІ».
  1. Першим металом, яким почали користуватися люди, була бронза.
  2. Енеоліт – це перехід від кам’яної доби до доби металів.
  3. Енеоліт тривав до ІІ тис. до н.е.
  4. За енеоліту люди ще не вміли плавити метал.
  5. Потрібної форми з металу люди досягали б’ючи по холодному шматку каменем.
  6. Найвідомішою енеолітичною землеробською культурою, поселення якої розташовувалися на території України, є середньостогівська археологічна культура.
  7. Перше поселення трипільської культури відкрив Вікентій Хвойка.
  8. Перше поселення трипільців відкрили 180 років тому.
  9. Для обробітку землі трипільці використовували рало.
  10.         Поселення середньостогівської культури називали протомістами.
  11.         Основним заняттям племен середньостогівської культури було землеробство.
  12.         Керамічний посуд трипільців мав гостре дно.
  1. Взаємоперевірка.
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  

Ні

Так

Ні

Ні

Так

Ні

Так

Ні

Так

Ні

Ні

Ні

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Вірю – не вірю».
  • Уважно ознайомтеся з твердженнями.
  • Позначте зеленим кольором ті, що вважаєте вірними, червоним – хибними. Наприкінці уроку ми перевіримо ваші здогадки.
  • Найдавніша казка була написана саме у бронзовий вік. +
  • Давні люди використовували за гроші мушлі. +
  • Ремісники займалися землеробством та скотарством. +
  • У бронзовий вік з’явилися перші міста. +
  • Сьогодні ми познайомимося з історичним періодом, що отримав назву бронзової доби. Порівняємо життя та заняття людей цього періоду з попередніми. Визначимо особливості суспільного життя бронзового віку.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота  в парах.
  • Опрацюйте матеріал підручника на с. 29. Випишіть два – три твердження, що відповідають на питання «Чому давні люди віддали перевагу бронзі?».

Орієнтовна відповідь:

  • бронза набагато міцніша за мідь та гостріша за камінь;
  • бронза має нижчу температуру плавлення.
  • З чого отримували бронзу? (з міді та олова або свинцю)
  • Який період в історії належить бронзі? (кінець ІІІ – початок І тис. до н.е.)
  1. Словникова робота.
  • Розшифруйте ребуси.
  • Поясніть значення слів-відгадок.

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\2. Первісні спільноти. Археологічні культури\Бронзовий вік\Безымянный.png E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\2. Первісні спільноти. Археологічні культури\Бронзовий вік\Безымянныйт.png

(Торгівля)                                       (Ремесло)

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\2. Первісні спільноти. Археологічні культури\Бронзовий вік\Безымянныйтю.png E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\2. Первісні спільноти. Археологічні культури\Бронзовий вік\Безымянныйтюь.png

(Суспільство)                                                (Ієрархія)

  1. Кероване читання.
  • Опрацюйте матеріал підручника на с. 29 – 30 та перекажіть текст за запитаннями.
  • Як виникло ремісництво?
  • Як з’явилася торгівля?
  • Чим ремісництво бронзової доби відрізнялося від попередніх часів?
  • Чим давні люди розплачувалися за товари? (мушлями, шкурами та ін.)
  1. Робота зі схемою (с. 30 підручника).
  • Розгляньте схеми.
  • Які соціальні групи населення з’явилися у бронзову добу?
  • Чому, на вашу думку, такі верстви не існували раніше?
  • Спробуйте пояснити, як виникли ці групи?
  • Перевірте свої думки, опрацювавши матеріал підручника на с. 30.
  1. Перегляд відеоролику.

https://www.youtube.com/watch?v=mnwx0csgR10

  • Перегляньте відеоролик.
  • Чому скотарські племена постійно пересувалися?
  • Чому культура отримала назву ямної?
  • Чим займалися племена ямної культури?
  • У чому полягала основна відмінність між скотарями та землеробами?
  1. Аналіз ілюстрацій.

Картинки по запросу трипільська культура E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\2. Первісні спільноти. Археологічні культури\Бронзовий вік\800px-Yamna02.jpg Картинки по запросу середньостогівська культура

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\2. Первісні спільноти. Археологічні культури\Бронзовий вік\800px-Yamna03.jpg  E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\2. Первісні спільноти. Археологічні культури\Бронзовий вік\Yamna04.jpg

  • Порівняйте посуд ямної культури із середеньостогівським і трипільським.
  • Чи помітили ви якусь схожість між ними?
  • У чому саме?
  • Про що це може свідчити?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Закінчіть речення. На їх основі складіть коротку розповідь про виготовлення металевих виробів.

1) Метал розплавлюють у ….

2) Розплавлений метал виливають у ….

3) Після того, як виріб охолонув ….

  1. Робота з історичною картою.

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\2. Первісні спільноти. Археологічні культури\Бронзовий вік\b5491df84b1d935dac289420bbad9bf8.png

  • Розгляньте історичну карту.
  • Покажіть кордони давньоямної культури.
  • Які території сучасної України вони охоплювали?
  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Вірю – не вірю» (перевірка).
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 9 підручника.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Борова Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Черепко Ганна Миколаївна
    ДЯКУЮ ЗА ЦІКАВУ РОЗРОБКУ УРОКУ))
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 жовтня 2019
Переглядів
7638
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку