Урок"Будь-який вчинок завжди має наслідки. Пустощі чи правопорушення?"

Про матеріал

План-конснект уроку з предмету «Я у світі» за Н. М. Бібік

Тема: Будь-який вчинок завжди має наслідки. Пустощі чи правопорушення?

Мета:- вчити учнів встановлювати основні взаємозв'язки в соціальному житті (між вчинком і наслідком, порушенням правил і відповідальністю);

- закріпити знання, вміння і навички учнів за темою ≪Правила життя в суспільстві≫;на основі ситуативних завдань перевірити готовність школярів застосовувати набуті знання у повсякденному житті;

- розвивати мислення, мовлення;

- виховувати відповідальність.

Перегляд файлу

       План-конснект уроку з предмету «Я у світі» за Н. М. Бібік

Тема: Будь-який вчинок завжди має наслідки. Пустощі чи      правопорушення?

 

Мета:- вчити учнів встановлювати основні взаємозв’язки в соціальному житті (між вчинком і наслідком, порушенням правил і відповідальністю);

           - закріпити знання, вміння і навички учнів за темою Правила життя в суспільстві;на основі ситуативних завдань перевірити готовність школярів застосовувати набуті знання у повсякденному житті;

           - розвивати мислення, мовлення;

           - виховувати відповідальність.

 

Тип уроку: комбінований

 

Обладнання: підручник «Я у світі» за Н. М. Бібік, робочі зошити учнів, ілюстрації.

 

                                                Хід уроку

 

1.Організація класу до навчальної діяльності.

 

2. Перевірка знань, умінь і навичок здобутих на попередньому уроці.

 

3. Мотивація навчальної діяльності.

3.1.Гра Що потрібно робити, щоб?..

 

 - А зараз ми пограємо у гру. Я вам прочитаю речення, а ви маєте його закінчити.

 

Бути добрим — (Робити добрі вчинки.)

Бути ввічливим — (Говорити ввічливі слова.)

Бути працьовитим— (Працювати.)

Бути милосердним— (Виявляти співчуття.)

Бути щедрим— (Ділитися з друзями іграшками, іншими речами.)

Добре вчитись— (Бути уважним, багато читати, виконувати завданнявчителя.)

Бути сумлінним— (Не обманювати, говорити правду.)

 

- Молодці, правильно.

 

4. Повідомлення теми уроку.

 

- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що будь-який вчинок завжди має наслідки, про правопорушення та якими бувають наслідки правопорушень.

 

5. Вивчення нового матеріалу

5.1.Робота за підручником (с. 135-139)

— Розгляньте малюнки на с. 136-137. Що вчинили діти? Які наслідки таких учинків?

— Як ви розумієте слово покарання?

— Прочитайте про це у тлумачному словничку на с. 137.

Робота в парі

— Об’єднайтеся в пари. Обговоріть, що може трапитися, якщо:

  • залізти в чужу машину;
  • кинути камінь у вікно трамвая або потяга;
  • спалити кнопку виклику в ліфті;
  • приклеїти жувальну гумку на стілець;
  • стояти на варті, поки інші крадуть диски з кіоску;
  • кинути петарду під ноги перехожому.

— Прочитайте і поясніть народну мудрість на с. 137.(учні висловлюють свою думку)

5.3.Робота за підручником (с. 139-141)

-Я вам прочитаю текст, а ви будьте дуже уважними бо потім треба буде відповісти на запитання.

-— Що нового ви дізналися?

— Розгляньте малюнки на с. 141. Розкажіть, чому відмінили виставу в цирку?

— Запам’ятайте! Від пустощів до злочину — один крок!

 

Робота в групі

— Розподіліть вчинки на дві групи: пустощі та правопорушення. Поясніть свій вибір. Обговоріть, якими можуть бути наслідки цих вчинків.

— Розмальовування стін у під’їзді; повідомлення по телефону про нібито закладену бомбу; викрадення з кіоску музичного диска; підпалювання кнопок дзвінків у будинку.

5.4.Фізкультхвилинка

Руки в сторони та вгору —

 На носочки піднялись.

 Підніми голівку вгору —

 Й на долоньки подивись.

 Присідати ми почнемо,

 Добре ноги розімнемо.

 Раз — присіли, руки прямо.

 Встали — знову все так само.

 Повертаємося вправно,

 Все виконуємо гарно.

 Вліво-вправо повернулись

 І сусіду усміхнулись.

 

6.УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

 

     6.1. Робота з зошитом

6.2.Складання «асоціативного куща»

— Які основні правопорушення поширені серед дітей?

  • Недотримання правил для учнів.
  • Порушення дисципліни.
  • Бійки.
  • Крадіжки.
  • Неслухняність.
  • Порушення правил переходу вулиці.
  • Азартні ігри в громадських місцях.
  • Бродяжництво.
  • Жебракування.

 

6.3.Робота в парах

 

1) Оберіть правильне твердження.

Ніхто не має права: ображати, читати, їсти, карати, подорожувати, свистіти, принижувати, працювати, бути жертвою війни, експлуатувати, грабувати,бути злодієм, завдавати шкоди довкіллю.

 

2) Оберіть правильну відповідь.

Що означає слово правопорушення?

а) Те, що належить до правознавства, правове;

б) те, що зобов’язує ставитись належним чином до інших і до себе;

в) порушення прав інших людей, поведінка, наслідки якої завдають шкодиіншим;

г) відповідальність перед законом. 

7.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

- Хто такий правопорушник?

- Чому діти стають правопорушниками?

-  Які правопорушення найпоширеніші серед дітей? (Крадіжки, хуліганство,порушення правил дорожнього руху, бродяжництво, жебракуванняі т. ін.).

- Перед ким ще доводиться відповідати за свої вчинки? Як?

 8. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

- Вивчити тему на с.137-141

 

docx
Додано
21 червня 2018
Переглядів
10099
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку