Урок з предмету " Я у світі" на тему " Людські чесноти"

Про матеріал

Мета: а) познайомити учнів з людськими чеснотами: ввічливість,

щедрість, доброта, делікатність; формувати навички

культурної поведінки, дружні стосунки між учнями класу;

б) розвивати культуру спілкування; розширити словниковий

запас учнів;викликати бажання у дітей творити добро і

уникати злих вчинків;

в) виховати дружні стосунки між школярами; повагу до

однолітків та людей, старших за віком; бажання завжди бути

чуйними, добрими, справедливими, ввічливими.

Перегляд файлу

 

Мукачівська ЗОШ І – ІІІ ступенів №7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( урок « Я у світі» 3 клас)

 

 

 

 

 

                                                                         Вчитель початкових класів

                                                                        Шпеник Тетяна Омелянівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:   Людські чесноти

 

 

Мета: а) познайомити учнів з людськими чеснотами: ввічливість,

                       щедрість, доброта, делікатність; формувати навички

                       культурної поведінки, дружні стосунки між учнями класу;

                 б) розвивати культуру спілкування; розширити словниковий

                     запас учнів;викликати бажання у дітей творити добро і

                    уникати злих вчинків;

                в) виховати дружні стосунки між школярами; повагу до

                   однолітків та людей, старших за віком; бажання завжди бути

                  чуйними, добрими, справедливими, ввічливими.

 

Обладнання:  таблиця «Правили дружби»,палац Добринки,казкові

                                  жителі палацу Добринки : Мудрість, Щедрість,

                                  Доброта, Ввічливість, Делікатність і їх імена у

                                 вигляді анаграм;лабіринт для повідомлення теми;

                                мікрофон, « щедрі подарунки», плакат «Долоньки

                                дружби»; словничок, картки – опори для 

                               інтерактивних вправ; шкала оцінювання.

 

 

Тип уроку:  уявна подорож у палац Доброти з використанням

                             інтерактивних методів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

І. Організація до уроку

 

Чи цікаво вам дізнатись,

Що сьогодні може статись?

Ну, то сядьте рівно всі

Працюватиме скоріш!

 

В чарівне місто вирушимо разом,

Перешкоди всі пройдем.

А хто буде байдикувати,

Ми з собою не візьмем.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Гра « Мікрофон»

- Перед тим, як вирушити в дорогу, слід пригадати те, над чим працювали на попередньому уроці?

- Яких правил дружби слід дотримуватися?

- Чого не можна робити, щоб не втратити друга?

- Кого можна назвати справжнім другом?

- Які прислів’я про дружбу ви знаєте?

2. Вправа « Розкажу про свого друга»

 - Вам необхідно розказати про свого друга, а допоможуть вам фрази:

 

Мого друга звати….

Він…

Мені подобається з ним…

 

ІІІ. Мотивація

  • Що допомагає у спілкуванні, встановленні дружніх стосунків?
  • Які риси  повинні бути притаманні людині?

 

ІV. Оголошення теми і завдань уроку

- Щоб дізнатися тему уроку, вам необхідно пройти по лабіринту і самим прочитати її:

 

Л С Ь Ч            Н О

 

Ю Д К І    Е С Т            И

 

 

 

 

 

V. Робота над матеріалом уроку

1. Складання асоціативного куща

- Перед вами стоїть завдання заповнити пусті пелюстки, щоб мати змогу потрапити в чарівне місто. Для цього ви повинні пригадати,які людські чесноти ви знаєте?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Знайомство з жителями чарівного палацу, де живе Добринка.

- Ось нарешті ми потрапили в чарівне місто, де знаходиться палац, в якому панує Добринка.В цьому палаці проживає багато інших жителів. З деякими з них ми познайомимось сьогодні. А щоб дізнатись їх імена, потрібно прочитати анаграми.

 

чілстьвивіВ                    естьдіЩр

оДроабт                        катліністьДе

                 дріМутьс

 

3. Словникова робота

- Тепер нам обов’язково потрібно зазирнути в словничок і дізнатися значення імен цих красунь.

 

Ввічливість –вміння людини дотримуватись правил  спілкування з оточуючими.

Доброта –чутливе, дружнє ставлення до людей.

Щедрість – риса , яка характеризує людину, що вільно без вагань ділиться тим, що в неї є з іншими.

Мудрість –  риса людини, яка поєднує в собі розум і досвід.     

Делікатність - означає поважати чуже життя, чужий простір.

 

4. Ознайомлення з матеріалом підручника

 ( робота в групах)

 

  • А зараз жителі чарівного палацу Добринки пропонують ближче познайомитись з ними. Робити це ви будете по групах :

                      І група читає статтю про ввічливість;

                     ІІ група про – доброту

                    ІІІ група – щедрість і жадібність

                   ІV група – делікатність

5. Вправа « Навчаючи – вчуся»

 -  Тепер кожна група повинна обговорити те, про що довідалися з підручника і підготуватися до презентації своєї чесноти.

При представленні слід користуватися такою опорою:

                            

                               -Що означає риса?

                              - В чому її суть?

                             - Навести приклад з життя.

 

6. Фізкультхвилинка

 

7. Обговорення ситуацій

Кожна група повинна ще виконати завдання від своїх чеснот. Розглянути ситуації і опрацювати за таким планом:

  • Прочитати опис ситуації;
  • Обговорити в групі;
  • Визначити, хто буде висловлювати думку групи перед класом.

8. Презентація ситуацій

- Представник групи зачитує ситуацію і аналізує її, мотивуючи, чому ви так вважаєте:

   - Ми вважаємо, що…

 - Тому, що…

 

9. Робота  в зошитах

   а)добір добрих слів для котика і сумної бабусі:

- Знайдіть завдання 1 у зошиті на с.. Прочитайте його. Озвучить…

- Кого ми бачимо на малюнках?Які слова ми скажемо у кожному випадку?

 

 

 б)виконання завд. 2 с.

 - Прочитайте завдання. Виконуємо, коментуючи.

в) робота в парах

- Порадьтеся з товаришем,який сидить поруч і оберіть правильну відповідь.( завдання 3)гГ) Самостійна робота з наступною перевіркою( завдання 4, 5).

 - 4 і 5 завдання виконайте самостійно. Кому необхідна допомога , може тихенько порадитися з товаришем.

10. Гра « Щедрий дарунок»

- Пані Щедрість пропонує вам гру. Ви передаєте по колу. Кожний знімає тільки один папірець. Той хто зніме останній папірець, отримає дарунок, який знаходиться всередині. Передаєте дарунок зі словами: « Ось дарунок для друзів передай його скоріше. Той, кому дістанеться дарунок повинен щедро ним поділитися. Найщедріший той, хто пригостить найбільше друзів.

 

VI.Підсумки уроку

  1. Вправа « Позитивні і негативні риси»
  • Кожний з вас має листочок з буквою «я». з однієї сторони ви напишете свої позитивні риси, а з іншої  - риси, яких ви хотіли б позбутися.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Вправа « Що нам дав цей урок?»

- Продовжити думку за схемою:

                                           дізнався

 

                           навчився

 

                           дякую

 

3.Самооцінка роботи на уроці

 

  • А зараз я пропоную вам стати вчителями і зробити найважче, на мою думку, справу. Вам необхідно оцінити свою роботу на уроці за допомогою шкали оцінювання.

 

 

               1   2   3   4   5   6   7   8   9   10  11  12

 

     - Пам’ятайте, що до оцінки треба ставитися дуже відповідально і

       справедливо.

4. Прощальний дарунок від жителів палацу Добринки.

    - На згадку про наш урок  жителі палацу Добринки вирішили подарувати вам зображення свого палацу, але воно не розфарбоване. Бо кожен з вас повинен власними зусиллями створити свій палац добра, в якому оселяться людські чесноти.

5. Робота над прислів’ями

 - А перед поверенням ми втамуємо спрагу з криниці мудрості, яку доглядає сама пані Мудрість:

 

Сила наполовину не так могутня, як доброта.

Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

Той багато дає, хто дає від щирого серця.

 

doc
Додано
27 червня 2018
Переглядів
1200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку