Урок. "Будова швейної машини"

Про матеріал
Забезпечити засвоєння учнями будови швейної машини, правил безпечної праці при роботі з швейним обладнанням, організації робочого місця, санітарно - гігієнічних вимог; ознайомити з історією виникнення швейної машини. Навчити розрізняти деталі швейної машини, сприяти розвиткові інтересу до техніки, розширювати технічний кругозір; виховувати спостережливість, увагу, дбайливе ставлення до пристроїв.
Перегляд файлу

Урок    6кл

Тема: Ознайомлення з будовою швейної машини.

Мета: .

     =навчальна: забезпечити засвоєння учнями будови швейної машини, правил безпечної праці при роботі з швейним обладнанням, організації робочого місця, санітарно - гігієнічних вимог; ознайомити з історією виникнення швейної машини. Навчити розрізняти деталі швейної машини..

  • розвивальна: сприяти розвиткові інтересу до техніки, розширювати технічний кругозір;
  • виховна: виховувати спостережливість, увагу, дбайливе ставлення до пристроїв.

Комплексно-методичне забезпечення: зошити, швейна машина, швейні нитки, комп’ютер, комп’ютерна презентація, картки «Будова швейної машини»,«Правила безпечної роботи на швейній машині», картки оцінювання.

Тип заняття: комбінований.

Час: 45 хвилин.

План уроку

1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ УЧНІВ

2. ВИВЧЕННЯ БУДОВИ ШВЕЙНОЇ МАШИНИ

  - історія швейної машини;

  - еволюція швейної машини;

  - правила безпечної роботи на швейній машині.

3. Практична робота.

4.Закріплення нового матеріалу.

5. Рефлексія.

6. Домашнє завдання

Хід уроку

1. Перевірка наявності учнів та підготовка їх до уроку.

Слайд 1 (картки оцінювання).

П.І

 

№1

Готов-ність до уроку

№2

Гра

«Уявні

предмети»

№3

Шов «Вперед

голкою»

№4

Асоціа-тивний кущ

№5 Історія швейної машини

№6 Мозковий штурм

№7 Практич-на робота

╳ ╳ ╳ ╳ ╳

№8

Активність на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінка за урок -

Вчитель.

   Ви отримали картки оцінювання. Після кожного завдання ви будете себе оцінювати, ставлячи в колонку із назвою завдання плюс, якщо виконали завдання, мінус - якщо ні. (Колонка №1 «Готовність до уроку»).

2. Психологічний настрій.

Вправа «Уявні предмети».

Слайд 2 (психологічний настрій).

   Проведемо гру «Уявні предмети». Тема: «Домашня техніка». Ваша задача з усмішкою мімікою та жестами зобразити предмети домашньої техніки. Учні відгадують -  який предмет ви показали.

(Колонка №2  Гра «Уявні предмети»).

   Сьогодні на уроці ми будемо говорити про предмети побутової техніки, які зберігають наш час. Отже налаштовуємося на роботу.

Постановка проблеми.

   У кожного з вас є тканина і голка з ниткою. Я даю вам 5 секунд. Виконайте за цей час максимальну кількість стібків швом «уперед голкою», ширина шва 4мм. А я цей шов виконаю на швейній машині. У мене вийшло .......              стібків. А у вас? Тобто, шити на швейній машині швидше ніж виконувати вручну роботу.

  Як ви думаєте, який вид шиття швидший та якісніший? (Машинний) Як і в будь-якій діяльності - їздити на автомобілі швидше ніж ходити пішки, збивати міксером крем швидше, ніж виделкою.

 (Колонка № 3 «Шов вперед голкою»).

 Повідомлення теми, мети уроку.

   Давайте перейдемо безпосередньо до тем уроку. А тему ви скажете, мені самі, якщо відгадаєте загадку:

 Слайд 3 (загадка).

Всіх на світі обшиває,

Що пошиє - не вдягає.

Учні записують в зошит тему уроку.

 Слайд 4 (тема).

Слайд 5 (мета).

І. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

 «Асоціативний кущ».

Слайд 6 (асоціативний кущ).

   На дошці надпис : «Швейна машина». Які асоціації виникають у вас, коли ви бачите це словосполучення? (Учні пишуть на листках, приколюють на дошку, я доповнюю).

 (Колонка № 4 «Асоціативний кущ»).

ІІ. Вивчення нового матеріалу

  •       Історія швейної машини.

Слайд 7 (історія швейної машини).

   Швейне діло - одне з найдавніших ремесел людини. Ще первісній людині при виготовленні примітивного одягу і свого житла потрібно було з'єднувати шкури в єдине ціле. Під час археологічних розкопок найдавніших стоянок людини, знаходять кістяні голки і предмети домашнього побуту, зшиті кінським волоссям

   Але зростала кількість людей, зростали їх потреби в якості і кількості одягу. І в XV столітті відомий італійський художник Леонардо да Вінчі запропонував перший проект швейної машини для пошиття одягу. Але його геніальна ідея залишилася лише в розрахунках і на кресленнях, вона дала потужний поштовх винахідникам наступних поколінь.

  •       Еволюція швейної машини.

Слайд 8 (еволюція швейної машини).

А зараз ми проведемо екскурс в минуле і дізнаємося шляхи еволюції швейної машини. У нас є екскурсоводи, які розкажуть нам історію виникнення швейної машини.

(Учні-екскурсоводи розповідають історію швейної машини).

1 учень. Інженер Тімоньє здійснив революцію в швейній справі. Сталося це в першій половині XIX століття, а вірніше в 1829 році, коли в Париж приїхав нікому не відомий інженер Тімоньє. Він закохався в бідну парижську швачку Жаклін. Швачка так була зайнята роботою, що у неї не було часу на побачення. Тімоньє часто приходив до Жаклін в майстерню, щоб хоча би поглянути на свою кохану. А бідна дівчина сиділа, завалена тканинами, із яких їй, як завжди, терміново треба було пошити наряд для однієї із багатьох французьких модниць.

2 учень. А пошити наряд в той час було зовсім не просто. Весь одяг шився вручну, і для цього потрібно було багато часу. Часу на побачення з Тімоньє не вистачало, і він знайшов вихід. В XIX столітті, яке було століттям тріумфального відкриття машин, Тімоньє винайшов швейну машину. Винахід інженера був вчасним. Уже в 1850 році вдосконалені швейні машини Тімоньє почали використовувати в кращих парижських салонах моди.

Слайд 9-16.

(Колонка № 5 «Історія швейної машини»).

  •       Вивчення будови швейної машини.

«Мозковий штурм».

Прийом «Пазли».

Слайд 17 (мозковий штурм).

   У багатьох дома є швейні машини, в школі ви їх також бачили. Які частини швейної машини вам уже відомі? (Діти називають , а я прикріплюю назву на дошку або на саму машину. Потім називаю ті, що не назвали учні і прикріплюю їх.

Слайд 18 (правила т/б).

   Учні вклеюють в зошит картки «Будова швейної машини», «Правила безпечної роботи на швейній машині» ).

 (Колонка № 6 «Мозковий штурм»).

  •                 Вивчення правил безпечної роботи на швейній машині.

Слайд 19, 20, 21 (вірш).

Щоб здоров'ям своїм не ризикувати

Правила безпеки всім треба добре знати:

Перш за все приготуй одяг спеціальний –

Працювати лише в ньому слід, звичайно.

Все волосся збери і запни косинку,

Зайві речі прибери зі швейної машинки.

Безпечна робота - здоров'я твоє.

Порядок та успіх вона надає.

Безпечна робота-у твій кожен крок.

Безпечна робота - безпечний урок.

Коли ж шити почали - стежте за руками

Щоб під голку ваші пальці раптом не попали.

Не торкайтеся паска, не тягніть тканину

 І не нахиляйтеся близько до машини

Пам'ятайте, що здоров'я - краща нагорода

І тоді для вас робота буде в насолоду.

ІІІ. Практична робота.

Прокласти машинну строчку на тканині без ниток.

Слайд 22

1) поточний інструктаж: обхід робочих місць з метою проведення індивідуального та фронтального інструктажів, робота з учнями, контроль за організацією робочих місць та дотриманням учнями правил безпечної праці, збирання даних для підведення підсумків уроку.

2) заключний інструктаж: аналіз характерних помилок, індивідуальних помилок.

3) опрацювати картку 1.

(Колонка 7 Практична робота) 

IV. Закріплення нового матеріалу.  

   V. Рефлексія.

  • Сьогодні я на уроці дізнався...
  • Найскладнішим для мене було...
  • Найбільше мені сподобалось...

(Колонка № 8 Додаткові бали).

Чи досягли мети?

 Порахувати бали по карткам самооцінювання.

  VI. Домашнє завдання.

Слайд 23. Вивчити будову швейної машини.

Картка 1. ___________________________________________

Назва механізму деталі

Призначення механізму, деталей

1

Регулятор довжини стібка

 

   2

 

Для механічної намотки нитки на шпульку

   3

Махове колесо, ручка махового колеса

 

   4

 

Для притискання тканини до зубчастої рейки

   5

Ниткопритягач

 

   6

 

Для встановлення швейної машини на холостий або робочий хід.

 

 

docx
Додав(-ла)
Бойко Любовь
Додано
22 січня 2021
Переглядів
972
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку