Урок 6кл
Тема: Ознайомлення з будовою швейної машини.
Мета: .
=навчальна: забезпечити засвоєння учнями будови швейної машини, правил безпечної праці при роботі з швейним обладнанням, організації робочого місця, санітарно - гігієнічних вимог; ознайомити з історією виникнення швейної машини. Навчити розрізняти деталі швейної машини..
Комплексно-методичне забезпечення: зошити, швейна машина, швейні нитки, комп’ютер, комп’ютерна презентація, картки «Будова швейної машини»,«Правила безпечної роботи на швейній машині», картки оцінювання.
Тип заняття: комбінований.
Час: 45 хвилин.
План уроку
1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ УЧНІВ
2. ВИВЧЕННЯ БУДОВИ ШВЕЙНОЇ МАШИНИ
- історія швейної машини;
- еволюція швейної машини;
- правила безпечної роботи на швейній машині.
3. Практична робота.
4.Закріплення нового матеріалу.
5. Рефлексія.
6. Домашнє завдання
Хід уроку
1. Перевірка наявності учнів та підготовка їх до уроку.
Слайд 1 (картки оцінювання).
П.І
|
№1 Готов-ність до уроку ╳ |
№2 Гра «Уявні предмети» ╳ |
№3 Шов «Вперед голкою» ╳ |
№4 Асоціа-тивний кущ ╳ |
№5 Історія швейної машини ╳ |
№6 Мозковий штурм ╳ |
№7 Практич-на робота ╳ ╳ ╳ ╳ ╳ |
№8 Активність на уроці
╳ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Оцінка за урок - |
Вчитель.
Ви отримали картки оцінювання. Після кожного завдання ви будете себе оцінювати, ставлячи в колонку із назвою завдання плюс, якщо виконали завдання, мінус - якщо ні. (Колонка №1 «Готовність до уроку»).
2. Психологічний настрій.
Вправа «Уявні предмети».
Слайд 2 (психологічний настрій).
Проведемо гру «Уявні предмети». Тема: «Домашня техніка». Ваша задача з усмішкою мімікою та жестами зобразити предмети домашньої техніки. Учні відгадують - який предмет ви показали.
(Колонка №2 Гра «Уявні предмети»).
Сьогодні на уроці ми будемо говорити про предмети побутової техніки, які зберігають наш час. Отже налаштовуємося на роботу.
Постановка проблеми.
У кожного з вас є тканина і голка з ниткою. Я даю вам 5 секунд. Виконайте за цей час максимальну кількість стібків швом «уперед голкою», ширина шва 4мм. А я цей шов виконаю на швейній машині. У мене вийшло ....... стібків. А у вас? Тобто, шити на швейній машині швидше ніж виконувати вручну роботу.
Як ви думаєте, який вид шиття швидший та якісніший? (Машинний) Як і в будь-якій діяльності - їздити на автомобілі швидше ніж ходити пішки, збивати міксером крем швидше, ніж виделкою.
(Колонка № 3 «Шов вперед голкою»).
Повідомлення теми, мети уроку.
Давайте перейдемо безпосередньо до тем уроку. А тему ви скажете, мені самі, якщо відгадаєте загадку:
Слайд 3 (загадка).
Всіх на світі обшиває,
Що пошиє - не вдягає.
Учні записують в зошит тему уроку.
Слайд 4 (тема).
Слайд 5 (мета).
І. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.
«Асоціативний кущ».
Слайд 6 (асоціативний кущ).
На дошці надпис : «Швейна машина». Які асоціації виникають у вас, коли ви бачите це словосполучення? (Учні пишуть на листках, приколюють на дошку, я доповнюю).
(Колонка № 4 «Асоціативний кущ»).
ІІ. Вивчення нового матеріалу
Слайд 7 (історія швейної машини).
Швейне діло - одне з найдавніших ремесел людини. Ще первісній людині при виготовленні примітивного одягу і свого житла потрібно було з'єднувати шкури в єдине ціле. Під час археологічних розкопок найдавніших стоянок людини, знаходять кістяні голки і предмети домашнього побуту, зшиті кінським волоссям
Але зростала кількість людей, зростали їх потреби в якості і кількості одягу. І в XV столітті відомий італійський художник Леонардо да Вінчі запропонував перший проект швейної машини для пошиття одягу. Але його геніальна ідея залишилася лише в розрахунках і на кресленнях, вона дала потужний поштовх винахідникам наступних поколінь.
Слайд 8 (еволюція швейної машини).
А зараз ми проведемо екскурс в минуле і дізнаємося шляхи еволюції швейної машини. У нас є екскурсоводи, які розкажуть нам історію виникнення швейної машини.
(Учні-екскурсоводи розповідають історію швейної машини).
1 учень. Інженер Тімоньє здійснив революцію в швейній справі. Сталося це в першій половині XIX століття, а вірніше в 1829 році, коли в Париж приїхав нікому не відомий інженер Тімоньє. Він закохався в бідну парижську швачку Жаклін. Швачка так була зайнята роботою, що у неї не було часу на побачення. Тімоньє часто приходив до Жаклін в майстерню, щоб хоча би поглянути на свою кохану. А бідна дівчина сиділа, завалена тканинами, із яких їй, як завжди, терміново треба було пошити наряд для однієї із багатьох французьких модниць.
2 учень. А пошити наряд в той час було зовсім не просто. Весь одяг шився вручну, і для цього потрібно було багато часу. Часу на побачення з Тімоньє не вистачало, і він знайшов вихід. В XIX столітті, яке було століттям тріумфального відкриття машин, Тімоньє винайшов швейну машину. Винахід інженера був вчасним. Уже в 1850 році вдосконалені швейні машини Тімоньє почали використовувати в кращих парижських салонах моди.
Слайд 9-16.
(Колонка № 5 «Історія швейної машини»).
«Мозковий штурм».
Прийом «Пазли».
Слайд 17 (мозковий штурм).
У багатьох дома є швейні машини, в школі ви їх також бачили. Які частини швейної машини вам уже відомі? (Діти називають , а я прикріплюю назву на дошку або на саму машину. Потім називаю ті, що не назвали учні і прикріплюю їх.
Слайд 18 (правила т/б).
Учні вклеюють в зошит картки «Будова швейної машини», «Правила безпечної роботи на швейній машині» ).
(Колонка № 6 «Мозковий штурм»).
Слайд 19, 20, 21 (вірш).
Щоб здоров'ям своїм не ризикувати
Правила безпеки всім треба добре знати:
Перш за все приготуй одяг спеціальний –
Працювати лише в ньому слід, звичайно.
Все волосся збери і запни косинку,
Зайві речі прибери зі швейної машинки.
Безпечна робота - здоров'я твоє.
Порядок та успіх вона надає.
Безпечна робота-у твій кожен крок.
Безпечна робота - безпечний урок.
Коли ж шити почали - стежте за руками
Щоб під голку ваші пальці раптом не попали.
Не торкайтеся паска, не тягніть тканину
І не нахиляйтеся близько до машини
Пам'ятайте, що здоров'я - краща нагорода
І тоді для вас робота буде в насолоду.
ІІІ. Практична робота.
Прокласти машинну строчку на тканині без ниток.
Слайд 22
1) поточний інструктаж: обхід робочих місць з метою проведення індивідуального та фронтального інструктажів, робота з учнями, контроль за організацією робочих місць та дотриманням учнями правил безпечної праці, збирання даних для підведення підсумків уроку.
2) заключний інструктаж: аналіз характерних помилок, індивідуальних помилок.
3) опрацювати картку 1.
(Колонка 7 Практична робота)
IV. Закріплення нового матеріалу.
V. Рефлексія.
(Колонка № 8 Додаткові бали).
Чи досягли мети?
Порахувати бали по карткам самооцінювання.
VI. Домашнє завдання.
Слайд 23. Вивчити будову швейної машини.
Картка 1. ___________________________________________
№ |
Назва механізму деталі |
Призначення механізму, деталей |
1 |
Регулятор довжини стібка |
|
2 |
|
Для механічної намотки нитки на шпульку |
3 |
Махове колесо, ручка махового колеса |
|
4 |
|
Для притискання тканини до зубчастої рейки |
5 |
Ниткопритягач |
|
6 |
|
Для встановлення швейної машини на холостий або робочий хід. |