Створення технологічної карти послідовності виготовлення декоративного панно.

Про матеріал
Розробка дистанційного уроку з технологічною картою уроку і посиланнями на цікаві інтерактивні вправи на платформі Learning і технологічною картою послідовності виготовлення декоративного панно. Тема уроку:"Створення технологічної карти послідовності виготовлення декоративного панно".
Перегляд файлу

 

Проект :Декоративне панно.

Тема уроку: Створення технологічної карти послідовності виготовлення декоративного панно.

 

Рекомендований клас

6

Об’єкт проектної діяльності

Декоративне панно

Основна технологія

технологія виготовлення штучних квітів

Додаткова технологія

технологія виготовлення аплікації

Наскрізні лінії

«Екологічна безпека та сталий розвиток»

 розуміє роль матеріалів природного походження, як важливого екологічного ресурсу у збереженні довкілля

 «Громадянська відповідальність» визначає у співпраці з учителем алгоритм взаємодії  для вирішення практичних соціально значущих завдань

 «Здоров'я і безпека»

розуміє  необхідність дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця

 «Підприємливість і фінансова грамотність»

Уміє обґрунтувати  призначення і конструкцію виробу; визначати її практичну значущість.

Обладнання, інструменти та матеріали

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів під час виконання проекту

Знаннєвий компонент

Розуміє етапи проектування, виготовлення виробу

Розрізняє та називає інструменти та пристосування для обробки конструкційних матеріалів.

 

Діяльнісний компонент

Дотримується послідовності етапів проектної діяльності.

Проводить міні-маркетингові дослідження для обґрунтування вибору виробу

Розпізнає конструкційні матеріали.

Виконує малюнок виробу.

Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення.

Добирає інструменти та матеріали для виготовлення виробу.

Дотримується прийомів роботи з інструментами та пристосуваннями.

Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу.

Дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій.

Ціннісний компонент

Робить висновки  про необхідність економного використання конструкційних матеріалів.

  Обґрунтовує взаємозв’язок між дотриманням технології виготовлення та якістю виробу.

Усвідомлює значущість виробу, який виготовляється.

Орієнтований календарно – тематичний план

 з/п

Тема уроку та її зміст

К-ть

год

Дата проведення

 

Проект: декоративне панно

8

 

  1.  

Вибір та обгрунтування теми проекту. Планування роботи з виконання проекту. Проектування малюнка панно методом фантазування. Графічне зображення.

1

 

  1.  

Добір конструкційних матеріалів (текстильні матеріали) та інструментів.

1

 

  1.  

Створення технологічної карти послідовності виготовлення панно

1

 

  1.  

 Виготовлення основи панно  і деталей аплікації( квітів, листя, ягідок)

1

 

  1.  

Виготовлення деталей аплікації, квітів.

1

 

  1.  

Виготовлення деталей аплікації, квітів.

1

 

  1.  

Виготовлення панно. Оздоблення панно декоративними елементами.

1

 

  1.  

Остаточна обробка виробу. Захист проекту.

1

 

 

Тематична

 

 

 

Мета  уроку: продовжити формувати вміння самостійно складати технологічні картки послідовності виготовлення панно, добирати технології проектування та виготовлення виробів згідно малюнка або зразка,

вміння добирати матеріали та інструменти для роботи над виробом;

 розвивати увагу, спостережливість, аналітичні здібності, графічні навички ,художньо-естетичні смаки, творче мислення; уміння застосовувати інформаційно-комунікаційні технології для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією і  її систематизації;

формувати компетентності продуктивної творчої праці;

виховувати організованість у роботі та відповідальність за свої дії і здоров’я.

Форма проведення: дистанційно

Обладнання уроку: Зошит, лінійка, олівець, комп’ютер , ручка

Дидактичні та методичні матеріали: інструкційні карти, зразки виробів, інтерактивні завдання «Склади правильну послідовність дій при виготовленні панно», «Добери пару», буклет «Декоративне панно»

Електронні ресурси : платформи  learningapps.org,  Сlassroom

Очікувані результати: систематизувати отримані знання у вигляду технологічної  карти послідовності виготовлення панно, сформувати вміння правильно використовувати  електронні ресурси в освітньому процесі;

розвинути увагу, спостережливість, аналітичні здібності, графічні навички, художньо-естетичні смаки, творче мислення;

сформувати комунікативні, інформаційно-цифрові компетентності, компетентності продуктивної творчої праці;

 виховати організованість у роботі та відповідальність за свої дії і здоров’я.

 

Технологічна картка

уроку трудового навчання в 6  класі

на тему : «Створення технологічної карти послідовності виготовлення декоративного панно»

 

 

Етапи уроку

Види роботи, форми, методи, прийоми

Зміст педагогічної взаємодії

Формовані вміння і навички

Очікувані результати

Дії вчителя

Дії учнів

Етап орієнтації

Бесіда, гра «Ланцюжок»

Перевірка присутності і  підготовленості учнів до уроку, організації робочих місць , настанова на позитивну роботу, актуалізація життєвого досвіду і опорних знань учнів, аналіз самостійної роботи, виконаної на попередньому уроці, Запитання вчителя

Включаються в ритм уроку; демонструють готовність для роботи

Відповіді учнів

Комунікативні , життєві навички

Позитивне налаштування на роботу

Етап визначення мети

Повідомлення вчителя, діалог з учнями, демонстрація

Мотивація навчальної діяльності учнів (шляхи мотивації — показ виробів, завдання з елементами моделювання ситуації «Я-технолог» ) Повідомлення теми, мети та завдань уроку (підведення учнів до усвідомлення того, що може дати дане заняття школяреві в даний час, через певний час, у майбутньому

формулюють цілі і завдання уроку визначають значущість  мети здійснення цієї діяльності для подальшого виконання  проекту;

Відповіді учнів

Комунікативні навички

визначення показників досягнення мети

 

Етап проектування

Розповідь вчителя,  діалог з учнями, демонстрація

Організація учнів на здобуття знань, показ зразка виробу, повідомлення про норми часу і норми виробітку

 

обговорення плану роботи.

Відповіді учнів

формування загально-навчальних вмінь та навичок

складання плану роботи

Етап організації виконання плану діяльності

Пояснення , інструктаж вчителя, інтерактивні вправи «Склади правильну послідовність дій при виготовленні панно», практична робота «Складання технологічної карти виготовлення виробу», практична самостійна робота

Вступний інструктаж

повідомлення назви, мети і завдань практичної роботи; пояснення і показ прийомів та способів виконання завдання; пояснення і показ методів самоконтролю правильності виконання завдання, якості роботи; попередження про можливі помилки в роботі і способи їх усунення; пояснення критеріїв оцінки за практичну роботу; видача завдань для практичної роботи.

 Поточний інструктаж  і  ІБЖ( консультування і корегування самостійної роботи учнів, перевірка раціонального використання навчального часу учнями)

 

Виконують інтерактивні вправи «Склади правильну послідовність дій при виготовленні панно», практичну робота «Складання технологічної карти виготовлення виробу»

Іноваційні, навчальні, комп’ютерні, життєві навички, організаційно-технологічні і конструкторські  вміння

учні засвоять правильну послідовність дій при виготовленні виробу і складають  технологічну карту виготовлення свого виробу учні навчяться правильно організовувати  і розподіляти свій час на виконання завдань

Контрольно-оцінювальний етап:

самооцінювання,

самоаналізу

Перевірка в ході уроку  теоретичних знань і навичок у вигляді інтерактивної вправи,  організація самомооцінювання робіт самими учнями, аналіз результатів роботи на уроці , аналіз найхарактерніших помилок і недоліків у роботі учнів; з’ясування причин, які призвели до помилок, відзначення учнів, які першими закінчили інтерактивні вправи і виконали найохайніші таблиці,  мотивація оцінок, використання механізмів цінування (позитивного ставлення до успіхів школяра), оцінювання (виставлення оцінок, поурочного бала, рейтинг) не лише результатів, а й самого процесу навчання.

 

 Виконують само оцінювання своїх знань і аналіз помилок під час виконання інтерактивних вправ; участь учнів у виправленні помилок і недоліків у знаннях, усвідомлення їх причин на основі самоаналізу;

Відсилають фото своєї технологічної карти на перевірку

навички самоконтролю, самоаналізу, навчальні, життєві навички

Учні навчають адекватно, позитивно оцінювати свою роботу,

аналізувати помилки

 

Домашнє завдання

Повідомлення вчителя

Завдання Д/З

Записування Д/З в щоденник

життєві навички

Усвідомлення завдання

Заключний етап

Діалог, підсумкова рефлексія

стимулювання внутрішньої позитивної мотивації навчання( повідомлення про досягнення цілей заняття, об’єктивна оцінка результатів колективної та індивідуальної праці учнів на уроці ), повідомлення теми наступного заняття

Відповідають на питання

Чого навчився?

Де це вміння і знання будете використовувати?

Які вправи сподобалися і чим?

 

Комунікативні , життєві навички

усвідомлення учнями ситуації досягнення мети;

відчуття успіху.

 

Інструкційні та технологічні  карти

 

Технологічна картка послідовності виготовлення декоративного панно

 

“Виготовлення декоративного панно”

 

Матеріали: фоаміран , стрічки та інші матеріали  для оздоблення, картон або диск

Інструменти: праска, ножиці.

Обладнання: олівці , лінійка.

 

№ з/п

 

Назва технологічної операції

 

Поопераційне фото або графічне зображення

 

Інструменти та матеріали

1

Підібрати матеріали та інструменти

 лінійка,папір, олівець,клей, фоаміран , стрічки та інші матеріали  для оздоблення, диск, ножиці, праска

 

Виготовити шаблони деталей аплікації з паперу. Розмітити та вирізати деталі основи і деталі аплікації з фоамірану

Шаблони деталей аплікації, зубочистка, ножиці, фоаміран папір, олівець, ножиці,

 

Виготовити деталі аплікації

Вирізаємо смужки синього кольору розміром 2 на 7см.

З жовтого кольору два деталі у формі кола за розміром основи диска.

З червоного ягідки калини розміром монети 10-копеек, з зеленого листочки

          

Шаблони деталей аплікації, квітів,зубочистка, ножиці, фоаміран

 

Виготовити пелюстки синього кольору.

 

Деталі з фоамірама, клей

 

Виготовити ягідки і листочки, квіточки

Деталі з фоамірама, праска

 

Прикріпити пелюстки по краю панно

Клей, деталі аплікації

 

Прикріпити до зворотнього боку панно петлю зі стрічки для кріплення до стіни. Прикріпити середину панно

Стрічка, клей, деталі середини панно

 

Прикріпити до основи  всі деталі аплікації

  

Клей, деталі

 

Оздоблюємо виріб стрічкою

Панно, оздоблювальна стрічка

 

Інструкції учням з посиланнями  на електронні ресурси будуть розміщені на платформі для дистанційного навчання Сlassroom

  Виконати вправи на платформі learningapps.org за посиланнями. Надіслати фото з підтвердженням успішного проходження завдання.

  Завдання 2 і 3 вправи допоможуть вам правильно сформулювати назви трудових операції по виготовленню панно, визначити їх послідовність в технологічному процесі. На минулому уроці ви створили свої ексклюзивні ескізи панно. А  сьогодні ваше завдання скласти технологічну карту послідовності своїх трудових операції і дій при виготовленні свого декоративного панно.

 


          https://learningapps.org/qrcode.php?id=pmnvj5nzk20    

1.     Вправа «матеріали і інструменти для виготовлення декоративного панно» https://learningapps.org/15374731

 

         https://learningapps.org/qrcode.php?id=pz0cwffi520   

2.     Вправа «Послідовність виготовлення декоративного панно»

https://learningapps.org/15374476

     https://learningapps.org/qrcode.php?id=pqqyoyxbt20

  1. Вправа «Добери пару»

https://learningapps.org/15375038


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Гулич Руслан
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шигалевський Владислав Юрійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Чемерейко Тетяна Миколаївна
    Дякую. Розгорнутий, змістовний конспект.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Злидень Ольга Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Кот Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
24 січня 2021
Переглядів
19123
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку