Мета:
Обладнання: презентація до уроку, пальчикова та рухлива хвилинка, індивідуальні картки каліграфічного написання літер, роздатковий та дидактичний матеріал.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
Учитель. Перевірте свою готовність до уроку. Хто мені дасть відповідь, який зараз урок? (українська мова)
Молодці! Підійміть будь ласка смайлик, який відповідає вашому настрою на початку уроку.
Сподіваюсь, що всі ми будемо кмітливі, розумні, активні та уважні весь урок. І на кінець у (імена дітей, у яких смайлик настрою засмучений) настрій покращиться.
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
Молодці!
Пограймо?!
Але, як ви знаєте, перед початком гри необхідно повторити інструкцію. Як ми розбираємо слово за будовою? ()
Молодці! Давайте з вами спробуємо розібрати за будовою слово «проліски».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Відкриваємо робочі зошити.
Каліграфічна хвилинка
Правила сидіння за партою під час письма;
Учитель. Каліграфічно запишимо Зз Сс сз Зс Сз за ос зі ус се ез, зима, сніг
Пригадайте, що таке слова антоніми? Доберіть антонім до слова початок. (Закінчення.)
Гра «Асоціативний кущ» (робота в зошиті)
Завдання 1. Визначте закінчення та основу.
Зима (сніжинка, зайчик, сніговичок, бурулька, ялинка)
IV. Пальчикова гімнастика.
«Драбинка»
Я зробив собі драбинку
і поставив під хатинку.
Лізу, лізу на драбинку –
Лізу, лізу на хатинку.
V . Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Учитель. Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомитись із закінченням як змінною частиною слова, за допомогою якої змінюється форма слова, що служить засобом зв'язку слів у реченні, а також продовжимо знайомитись із основою слова- частиною слова (як правило незмінною, або змінною), яка вказує на його лексичне значення..
Завдання 2.(робота біля дошки)
Із поданих слів складіть речення та розберіть виділені слова за будовою.
( На ялинці запалала ясна зірка.)
(У повітрі летять легкі сніжинки.)
Завдання 3. Знайдіть «зайве» слово, випишіть його, розберіть за будовою.
Сніг, сніговик, снігур, сніп, сніжок.
VI Фізкультхвилинка
Завдання 4. Замість крапок вставте потрібні закінчення.
(усна робота по цепочці)
От і зим…(а) прийшла. Я люблю снігову зим….(у) Є країни, в яких не буває зим…(и) . Зим…(овим) пташкам нічого їсти. Ми раді зим…(і) .
Завдання 5. Доберіть слова з однаковим закінченням і запишіть за зразком. (усна робота по цепочці)
Зразок:
село червоний рука
пшоно
зерно
вікно
VII. Підсумок уроку. Рефлексія.
Дістаю мікрофон – продовжіть речення :
VIII. Самооцінка.
Підіймають свої смайлики, відповіно своєму настрою на кінець уроку.
IX. Домашнє завдання.
Спишіть речення, розкриваючи дужки та змінюючи закінчення у відповідних словах.
Настала зима. Міцно скували (земля) морози. Зелені сосни і
ялини густо засипані (сніг). Кружляють у небі веселі (сніжинка) . Діти
дістають ковзани, (лижа). Цікаво послухати і бабусині (казка). Вона їх
вміє гарно розповідати. А в вихідний день хороше проїхались (ліс).