Компетентнісно-зорієнтований урок з біології у 8 класі
Тема: Будова та функції еритроцитів. Групи крові та переливання крові.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання: підручник, таблиці з теми, картки з завданнями, Wikipedia, загальнодоступна вільна багатомовна онлайн-енциклопедія.
БЛОК « ВХІД»
1. Навчальний елемент «Створення сприятливої атмосфери». Прийом: привітання вчителя.
Учитель. Прочитайте притчу на екрані (Слайд 2). Про що ж ідеться у даній притчі? Чому я зачитала її для вас? Отже, успіх чекає в житті лише тих, хто бачить кінцеві цілі.
2. Навчальний елемент « Мотивація».
Учитель. (Вправа « Сторітеллінг») Слайд 3 Давайте перенесемося разом з вами в американську наукову лабораторію і дізнаємось про їх відкриття. Американські вчені в лабораторних умовах виростили з кількох ліній стовбурових клітин еритроцити, які постачають кисень не менш ефективно, ніж їхні природні аналоги. Найбільша заслуга науковців в тому, що вони « змусили» еритроцит втратити ядро. Нове досягнення підвищує шанси згодом одержати універсальну кров, яку можна буде переливати будь – яким пацієнтам…. Як ви думаєте, про що піде мова на уроці сьогодні?
Оголошення теми уроку.
3. Навчальний елемент « Цілепокладання». Слайд 4
3.1. Формулювання мети і проміжних цілей уроку:
Визначення складової предметної компетентності відповідно до навчальної програми.
Учень називає:
- формені елементи крові;
- будову та функції еритроцитів;
- групи крові
Діяльнісний компонент
Учень пояснює:
- взаємозв’язок будови та функцій еритроцитів.
Характеризує:
- групи крові системи АВ0;
- резус- фактор
Ціннісний компонент
- усвідомлює важливість дотримання правил переливання крові;
- щодо значення знань про функції та будову кровоносної системи для збереження здоров’я.
Визначення ключових компетентностей:
3.2.Прогнозування змісту та результатів роботи
Емоційно-ціннісна складова компетентності ( очікувані результати).
Після цього уроку ви:
ЕТАП ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЇ
БЛОК « ТЕОРІЯ»
Мета: формувати вміння виділяти головне, порівнювати, встановлювати зв´язки між засвоєними та новими знаннями, формувати групу компетентностей: у природничих дисциплінах, інформаційно-цифрову, соціальну і громадянську.
Евристична бесіда
1. Доповніть схему Слайд 5
2. Пригадайте склад крові і функції формених елементів Слайд 6,7. Групова робота учнів по пошуку та аналізу інформації в підручнику та в мережі Internet
Розподіл учнів на чотири групи: «Еритроцити», «Функції еритроцитів», «Групи крові», «Резус- фактор».
Підготовка доповідей за планом на картках.
Картка № 1 «Еритроцити» Слайд 8
Картка № 2 «Функції еритроцитів» Слайд 9
Картка № 3 « Групи крові» Слайд 10
Картка № 4 « Резус- фактор» Слайд 11
Представлення результатів групової роботи учнів Слайд 12
БЛОК «ПРАКТИКА»
Завдання 1 . Біологічний диктант «Назви термін» Слайд 13
БЛОК «РЕФЛЕКСІЯ»
Прийом « Зацікав»
2. Власне рефлексія: Слайд 18
3.Домашнє завдання. Слайд 19, 20
Опрацювати параграф 18 (Біологія 8 клас Матяш 2016), підготувати цікаві факти про кров.
Творче завдання. За допомогою дорослих, а також використовуючи різні джерела інформації, дізнайтеся, навіщо лікарям потрібен загальний аналіз крові хворого.