Урок « Звук (м), буква «ем». Читання прямих складів злито.
Мета: Ознайомити учня з артикуляцією звука( м), позначення його буквою «ем».Формування уміння читати прямі склади з буквою »ем» та вивченими голосними. Вправляти в інтонуванні окличних речень.
І. Організація класу.
Продзвенів уже дзвінок
Починається урок
То ж і ми часу не гаймо
Працювати починаймо.
Чи готові ваші очі до уроку? Чи готові ваші вушка слухати?
Чи готові ручки писати у зошиті?
1.Вправа «Настрій».
Піднесіть той смайлик, який показує ваш настрій.
ІI. Повторення вивченого.
-Які букви вивчили?
Який звук позначає кожна буква?
ІII.Ознайомлення із звуком (м)
1.ПРИДУМУВАННЯ СЛІВ ІЗ ЗВУКОМ (м).
2.Виділення звука із слів.(Вчитель читає слова,учні повідомляють де заховався звук).
3.Спостереження за вимовою.-Сядьте один проти одного і дивіться за губами сусіда по парті. Коли вимовляємо звук (М), губи міцно стиснуті, потім різко розкриваються.Порітряпроходить через рот і ніс.(Діти вимовляють і спостерігають).
IV. Вивчення нового матеріалу.
1.Позначення звука буквою.
-Звук (м) позначається буквою «ем».Буква «ем» є велика і мала. Подивіться чи схожі вони між собою.
- На що схожа буква «ем»? (На дві морквини,які взялися за ручки, на гойдалку….)
Дві сестрички невеличкі
Одягли нові спіднички,
Узялись міцніше за руки-
І пішли гулять на луки.
Біжимо не доженемо,
Не сестричок – букву «ем».
Виготовлення букви «ем» з пластиліну.
2.Підготовка до читання.
До нас у гості прийшов Читайлик і приніс цікаві завдання.Ось – чарівний малюнок.Потрібно знайти малюнок на літеру «ем»
-Ось карточки з друкованими літерами. Потрібно знайти літеру «ем».
3.Читання складів
Буква «ем» теж хоче потоваришувати з усіма буквами, що познаючають голосні звуки.Допоможемо їм потоваришувати.( Так)
1.Читання складів
Буква «ем» потоваришувала з буквою «а» і разом заспівали пісеньку: м-м-м-м а – а- а. (Вчаться злито виловляти склади)
Буква «ем» потоваришувала з буквою «о» і пісенька вийшла інша : м-м-м-о-о-о…
Потім аналогічно прочитуємо склади: му, ме, мі, ми.
VФізкультхвилинка
Дерева високі, високі,
Травичка низенька , низенька
Вітер дерева колише,гойдає
До землі нагинає.
А діти тихенько за парти сідають.
VI Закріплення вивченого
1.Робота з підручником.
1.Знайди букву М м у рядку с.14 впр.1
2.Читання складів.ст.14 впр.2.
Щоб прочитати склад потрібно першу букву протячнути , а другу вимовити швидко. Тау укворюється склад.
3.Робота з текстом ст.14 впр.3.
Про що цей текст, дітки?
Чи існують монстри в реальному житті?
Якого кольору монстрики у тексті?
VII Фізкультхилинка
Пальчики – вітаються,
Пальчики – боряться,
Масажуємо пальчики,
Прийшли гусочки,
Привіталися, поклонилися, сховалися
VIII Робота у зошиті.
Друкування букви «Де».
Друкуємо у повітрі, на долонці
IX Підсумок уроку
1.Гра «Впіймай слово зі звуком «ем».