Урок "Буква Н" Звуки н, н"

Про матеріал
Ознайомлення та вивчення букви "ен" та звуків н, н" з використанням інтерактивних методів роботи
Перегляд файлу

Тема. Звуки [н], [н’]. Буква Н, н .

Мета: ознайомити дітей зі звуками [н], [н’] і буквою Н («єн»), з артикуляцією цих звуків; вчити правильно артикулювати звук, виділяти його у словах; формувати навички читання складами; удосконалювати навички читання, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати вміння робити звуко-буквений та звуко-складовий аналіз слів; виховувати у дітей почуття дружби й товариськості, старанність, бажання активно працювати.

Обладнання: каса букв; картки з рукописними та друкованими літерами; картки з друкованими великою та малою буквами; предметні малюнки; пелюстки із завданнями; лист у конверті; малюнок квітки-семицвітки; маленькі різнокольорові квіточки; загадки; зашифровки; кросворд; чистомовка.

                                                                 ХІД УРОКУ

( слайд1)І. Організаційний момент( слайд1)

Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Щоб урок пройшов немарно,
Треба сісти рівно, гарно
І виконувати те,
Про що мова зараз йде.

  • До нас на урок завітала чарівна квітка-семицвітка яка виконує бажання, але щоб воно обов’язково здійснилося потрібно виконати всі завдання які вона нам підготувала. Готові?
  • Діти, що ви очікуєте від уроку. Посміхніться один одиному.

II. Актуалізація опорних знань учнів

1-ша пелюстка (рожева)
Хоче перевірити які літери ви знаєте:

— з якою букваю ви знайомилися на попередньому уроці?
— Які звуки вона позначає на письмі?

( слайд 2) 2-га пелюстка (зелена)

1. Квіточка приготувала гру «Утвори склад»
Вам потрібно прочитати  прямі й обернені склади .

— Завдання 1-ї пелюстки виконано! Рухаємося далі!!!

(слайд 3)III. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні на уроці ми вивчатимемо нову літеру. Яку саме, ви дізнаєтесь, коли послухаєте віршик.

Дві палички-лічилочки
Гуляли у саду,
Аж тут зламалась гілочка;
— Рятуйте, бо впаду!
Летіла і кружляла,
Хапаючись за клен,
Між паличками впала —
І вийшла буква «єн». (слайд 4)

-молодці здогадалися яку букву ми будемо вчити.

Подивіться на букву «ен» вона буває великою і маленькою. Що спільного чим відрізняється? Для чого потрібна велика буква?

— Пофантазуйте, на що схожа буква  («єн»).

- (слайд 5)  Я вам покажу свої фантазії (мені схожа на людей які тримаються за руки, на паркан, гантелю та фортецю )
-Давайте ми зараз зробимо нашу букву із олівців.

Давайте проговоримо чистомовку я читаю ви повторюєте за мною.

Ну- ну –ну житечка нажну,

Ні-ні-ні сонце у вікні.

Не-не-не впіймай мене

Ан-ан-н смачненький бана

Он-он-он  в зоопарку слон,

На-на-на накормили ми слона.

IV. Вивчення нового матеріалу

3-тя пелюстка (жовта)

— Квітка-семицвітка знає дуже багато, ось і вирішила з вами знаннями поділитися. (СЛАЙД 6)
— Подивіться уважно на малюнки. Що на них зображено? (Ножиці, ніж, кавун, диня)

— Поміркуйте, який спільний звук є у всіх цих словах?

 Вимовте два слова  ніж, кавун. Чи однаково вимовляємо звук «н»?

 Спостереження за вимовою звуків (СЛАЙД 7)

— Вимовте звук [н]. Чи виникають перешкоди при вимові? Яким є звук при звучанні? Вимовте звук [н’]. Чи подібний він за вимовою до [н]? Чим відрізняється? При вимові м’якого звука середня частина спинки язика підноситься до піднебіння. Отже, можна зробити висновок, що [н] — приголосний твердий, а [н’] — м’який.(СЛАЙД 8)

А ми можемо разом з вами з’ясувати який це звук дзвінкий чи глухий?

Прошу одягнути ваші навушники і вимовити цей звук.

 Гра «Найуважніший»(СЛАЙД 9)
Пропоную послухати  вірш і  запам’ятати  слова зі звуками [н], [н’].
Фізкультхвилинка (відео)

-Розгляньте малюнки, що на них зображено. (небо, нота, нора) ваше завдання зробити звукову модель цього  слова по рядам:перший ряд – нота, другий- небо, третій- нора. (Слайд 10, 11,12)

 Перевірте самостійно у кого правильно підійміть –зелений олівчик, у кого ні – червоний. (Слайд 13, 14,15)

Робота за Букварем
— Наша гостя хоче перевірити, чи вмієте ви читати

 А тепер ми розгорнемо книжку. СТР.63.(слайд 16)

— Назвіть букву, яку ми сьогодні вивчаємо. Які звуки вона позначає на письмі? Зараз я читаю склади а ви повторюєте за мною ( учні читають  хором і по черзі зачитують їх.) (слайд 17, 18,19,20)

 

 

Слайд21 Дивитися на час !

 

 


Подивіться на малюнок  придумайте ім’я хлопчику і дівчинці щоб на початку був звук н .)(Слайд 22, 23)

Чому слова Ніна і Назар написані з великої літери?

Складіть будь ласка речення до схеми.

Фізкультхвилинка (вправи для збереження зору)

Що  таке Скоромовка?

Конкурс на кращого скоромовця (робота в парах)

Ніна на ниві нарвала трави , маленького зайчика хоче знайти.

Загадки

1)Вона тоненька та міцна ,

Латає нам кожух і свитки.

І зветься штука чарівна ,

Ви здогадались, дітки? (нитка) Де ви чуєте звук н . скільки складів у цьому слові,на який склад падає наголос?

2) Як тільки під ковдру залізу,

Йому потрапляю в полон.

Дивлюся немов телевізор,

Цікавий з пригодами (сон).

3) Що намокає поки сушить? (рушник)

V. Узагальнення вивченого матеріалу)

Гра «Що зайве?» (Слайд 24,25)

— Які ви молодці! Швидко впоралися із завданнями і цієї пелюстки.

5-та пелюстка (синя) (пазли)

Зі мною ви пограйте,
Слова знаходьте,
Складайте і читайте.

Гра «Впіймай звук»
А носоріг уздовж доріг насіяв незабудок

І написав: «Не насмітіть, не наступіть, і не зірвіть- нехай  на радість будуть

Носоріг по лісу йшов,Кошик ягідок знайшов. Нікого він не пригостив і тихенько сам їх з’їв. Посміхаються звірята –друзів треба поважати!

 

VI. Підсумок уроку

З якою буквою на уроці  ви сьогодні познайомились , який звук вона позначає?

Підніміть ручки у кого очікування  від уроку справдилися. Наша квіточка дуже задоволена і впевнена що ваше бажання обов’язково здійсниться ., а на згадку про наш урок вона дарує вам літеру яку ви можете зараз прикрасити та розмалювати. Поопладуйте  собі ви молодці! Урок закінчено.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://yandex.fr/video/preview/?text=фізкультхвилинка+з+тваринами&path=wizard&parent-reqid=1602668070593693-612816907824627414100107-production-app-host-vla-web-yp-268&wiz_type=vital&filmId=6991694231275011414&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DDdu6Qxt9Ycs

зараз я буду називати слова зі звуком «н» якщо вичуєте на початку цей звук, то плесніть у долоні. Якщо у кінці стрибніть, а у середені потупочіть ніжками.

 

docx
Додано
25 листопада 2020
Переглядів
6330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку