Урок. "Церковне життя та братський рух "

Про матеріал
Квест-гра, яка допоможе учням розібратися з реформаційними та контрреформаційними рухами в Україні в XVI ст. Збагатить понятійний апарат учнів; допоможе розвивати в учнів уміння аналізувати історичну інформацію, на її основі робити певні висновки та узагальнення.
Перегляд файлу

Тема:  Церковне життя та братський рух

Мета: ознайомити, як процеси Реформації та Контрреформації в Європі вплинули на духовне життя українських земель у XVI ст.; охарактеризувати  діяльність церковних братств; збагачувати понятійний апарат учнів; розвивати в учнів уміння аналізувати історичну інформацію, на її основі робити певні висновки та узагальнення; визначати суть та значення історичних подій; формувати критичне мислення; удосконалювати уміння висловлювати власне ставлення до історичних подій; виховувати почуття патріотизму, через розуміння значущості діяльності кожного українця на благо народу.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку:

  1. Виклик

Привітання .

Перевірка Д/З

  1. Осмислення

У нас сьогодні квест-гра. Я пропоную вам поділитись на 2 команди. Кожна з команд отримує свій маршрутний лист із завданнями .В цих листах крім завдань вказаний час виконання, якщо ви вклались в час і виконали правильно завдання ви отримаєте певну кількість балів. На фініші на ваших маршрутних листах ви можете підрахувати кількість набраних балів це і буде ваша оцінка за урок.

Бажаю вам успіху. Тож почнемо гру.

1.станція «5 тез»

Запишіть 5 тез, які характеризують становище православної церкви.

На це завдання вам дано 5 хвилин за правильне виконання ви отримаєте -3 бали.

2.станція  Заповніть картку. Висновок сформулюйте . На це завдання вам відведено 3 хв – 3б.

 

1

Протестантські течії

Суть вчення

Верстви, які підтримували вчення

Висновок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. станція  «Що пропустили» На це завдання вам відведено 2 хв – 2б.

У _____ рр. XVI ст. в  Україні  набув  поширення  рух, розпочатий  католицькою  церквою  для  боротьби з Реформацією ,  який  називався _______________________. У 1569 р. за підтримки _____________влади на землях України розпочало діяльність «Товариство Ісуса» (Орден _________). Завдяки їх наполегливій діяльності, підтримуваних польською владою, їхніми прибічниками стало чимало ____________ і __________, яких вони навернули на католицизм.  Це були родини: _____________,____________,

______________. У 70—80-х рр. XVI ст.   єзуїти відкривали свої ________, що   сприяло поширенню _______________.

4. станція «Запам’ятай невідоме» На це завдання вам відведено 3 хв – 2б.

Реформація

Контрреформація

Ставропігія

Протестантизм

«право патронату»

Церковні братства 

  1. релігійні та культурно-просвітницькі товариства, що створювалися православними міщанами при церковних парафіях України в  XV—XVII  ст.
  2. один із найбільших (поряд із католицизмом і  православ’ям) напрямків у  християнстві, який виник у  період Реформації в  XVI  ст.
  3. церковно-релігійні й суспільно-політичні течії, спрямовані проти католицької церкви.
  4. призначення на митрополичу та єпископську кафедри залежало від великого князя литовського та польського короля.
  5. рух, розпочатий католицькою церквою для боротьби з Реформацією.

2

  1. автономна православна церковна одиниця, яка підпорядковується не місцевим ієрархам, а  безпосередньо патріарху й  користується спеціальними правами.

5.станція . Церковні братства . На це завдання вам відведено 3 хв – 2б.

 

Миколаївське братство

Благовіщенське братство

Успенське ставропігійське братство у Львові

 

 

 

 

 

 

1)1542 р. ,2)1544 р., 3)друга половина XVI ст. ,4) дбати про побудову й обслуговування церкви,5) влаштовувати доброчинні обіди для бідних,

6) готувати церковні урочистості, 7) допомагати хворим,8) захисники прав православного населення, 8) підпорядковувалося константинопольському патріарху, 9) належала братська друкарня  у якій працював московський друкар Іван Федоров ,10)  у 1585 р. в місті з’явилася братська школа для дітей міщан і священиків, що утримувалася на кошти братчиків, 11) Братство спорудило Успенську церкву.

   

ІІІ.  Рефлексія

Вправа «Асоціативне гроно»  - Церква

Д/З § 5- опрацювати, ? на ст..39 №11 письмово - високий рівень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

docx
До підручника
Історія України 8 клас (Сорочанська Н.М., Гісем О.О.)
Додано
9 січня 2021
Переглядів
1187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку