Тема: Церковне життя та братський рух
Мета: ознайомити, як процеси Реформації та Контрреформації в Європі вплинули на духовне життя українських земель у XVI ст.; охарактеризувати діяльність церковних братств; збагачувати понятійний апарат учнів; розвивати в учнів уміння аналізувати історичну інформацію, на її основі робити певні висновки та узагальнення; визначати суть та значення історичних подій; формувати критичне мислення; удосконалювати уміння висловлювати власне ставлення до історичних подій; виховувати почуття патріотизму, через розуміння значущості діяльності кожного українця на благо народу.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку:
Привітання .
Перевірка Д/З
У нас сьогодні квест-гра. Я пропоную вам поділитись на 2 команди. Кожна з команд отримує свій маршрутний лист із завданнями .В цих листах крім завдань вказаний час виконання, якщо ви вклались в час і виконали правильно завдання ви отримаєте певну кількість балів. На фініші на ваших маршрутних листах ви можете підрахувати кількість набраних балів це і буде ваша оцінка за урок.
Бажаю вам успіху. Тож почнемо гру.
1.станція «5 тез»
Запишіть 5 тез, які характеризують становище православної церкви.
На це завдання вам дано 5 хвилин за правильне виконання ви отримаєте -3 бали.
2.станція Заповніть картку. Висновок сформулюйте . На це завдання вам відведено 3 хв – 3б.
1
Протестантські течії |
Суть вчення |
Верстви, які підтримували вчення |
Висновок |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. станція «Що пропустили» На це завдання вам відведено 2 хв – 2б.
У _____ рр. XVI ст. в Україні набув поширення рух, розпочатий католицькою церквою для боротьби з Реформацією , який називався _______________________. У 1569 р. за підтримки _____________влади на землях України розпочало діяльність «Товариство Ісуса» (Орден _________). Завдяки їх наполегливій діяльності, підтримуваних польською владою, їхніми прибічниками стало чимало ____________ і __________, яких вони навернули на католицизм. Це були родини: _____________,____________,
______________. У 70—80-х рр. XVI ст. єзуїти відкривали свої ________, що сприяло поширенню _______________.
4. станція «Запам’ятай невідоме» На це завдання вам відведено 3 хв – 2б.
Реформація
Контрреформація
Ставропігія
Протестантизм
«право патронату»
Церковні братства
2
5.станція . Церковні братства . На це завдання вам відведено 3 хв – 2б.
Миколаївське братство |
Благовіщенське братство |
Успенське ставропігійське братство у Львові |
|
|
|
1)1542 р. ,2)1544 р., 3)друга половина XVI ст. ,4) дбати про побудову й обслуговування церкви,5) влаштовувати доброчинні обіди для бідних,
6) готувати церковні урочистості, 7) допомагати хворим,8) захисники прав православного населення, 8) підпорядковувалося константинопольському патріарху, 9) належала братська друкарня у якій працював московський друкар Іван Федоров ,10) у 1585 р. в місті з’явилася братська школа для дітей міщан і священиків, що утримувалася на кошти братчиків, 11) Братство спорудило Успенську церкву.
ІІІ. Рефлексія
Вправа «Асоціативне гроно» - Церква
Д/З § 5- опрацювати, ? на ст..39 №11 письмово - високий рівень
3