Урок ""Церковні собори у Бересті 1596 року. Утворення греко-католицької церкви

Про матеріал
Мета. визначити причини й наслідки Берестейської унії; пояснити засади, на яких виникла греко-католицька церква; розвивати: вміння визначати суть Берестейської церковної унії, пояснювати причини та наслідки утворення греко-католицької церкви; дати визначення поняття “полемічна література”, охарактеризувати її розвиток. виховувати толерантність й повагу до різних поглядів, релігій, звичаїв і культур, уміння знаходити порозуміння з іншими людьми задля досягнення суспільно значущих цілей
Перегляд файлу

ТКІ-б з історії України в 8 класі                  Дата

 

  Тема. Церковні собори у Бересті 1596 року. Утворення греко-католицької церкви  

 

Мета. визначити причини й наслідки Берестейської унії; пояснити засади, на яких виникла греко-католицька церква; розвивати: вміння визначати суть Берестейської церковної унії, пояснювати  причини та наслідки утворення греко-католицької церкви; дати визначення поняття “полемічна література”, охарактеризувати її розвиток. виховувати толерантність й повагу до різних поглядів, релігій, звичаїв і культур, уміння знаходити порозуміння з іншими людьми задля досягнення суспільно значущих цілей.

 

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати дату укладення Берестейської церковної унії; вміти визначати причини і наслідки укладення Берестейської унії; розуміти поняття «унійна (греко-католицька) церква».

 

Обладнання. підручник, комп’ютер, презентація, роздатковий матеріал

 

 

Етапи

 

Зміст роботи

 

Діяльність учнів

Ключові та

предметні

компетенції, наскрізні змістові лінії

І – виклад

нового

матеріалу

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь

Бліц – опитування «Так чи ні»:

1. Реформація – це здійснення економічних реформ .

2. Перехід українців до протестантизму в ХVІ ст. набув масового характеру.

3. Контрреформація була пов’язана з діяльністю єзуїтів.

4. Релігійні громадські організації міського населення, які виcтупили на захист прав православних віруючих, називають братствами.

5. Викладання предметів у Львівській братській школі велося тільки латинською.

6. У 1586 патріарх Йоаким надав Львівському Братству право церковної автономії.

ІІІ. Повідомлення теми та мети, мотивація навчальної діяльності. Визначення очікуваних результатів.

  1. Передумови укладення Берестейської унії
  2. Церковні собори у Бресті 1596 р. та утворення греко-католицької церкви
  3. Розвиток полемічної літератури

ІV. Вивчення нового матеріалу шляху.

V. Підсумок етапу, вияснення незрозумілого.

 

 

 

 

Учні  відповідають на питання учителя

 

 

 

 

Учні  записують тему і план уроку

 

 

 

 

спілкування  державною мовою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інформаційно-цифрова

ІІ –

само-

заглиблення

І. Постановка й вибір завдань.

1) За допомогою підручника за методом  «Зернятко думок» запишіть причини Берестейської унії (Дод 2)

2) Дайте визначення наступним термінам: Берестейська унія, греко-католицька церква. собор, полемічна література. Запишіть їх у зошити.

 

ІІ. Обговорення напрацьованого матеріалу, вияснення незрозумілого.

Робота в групах

Учні самостійно опрацьовують матеріал і визначають причини унії

 

Учні дають визначення термінам і записують їх у словники

 

Соціальна та громадянська компетентно-сті

 

Аксіологічна

ІІІ –

практичний

 

Закріплення вивченого матеріалу.

1.) Давайте визначимо,хто саме і чому підтримував ідею об’єднання церков

(Дод.3)

2.)За допомогою методу «Зернятко думок» запишіть наслідки Берестейської унії (Дод.4)

3)  Опрацюйте наступні джерела і дайте відповіді на питання до них (Дод.5)

Робота в групах.

 Учні, працюючи в групах заповнюють табличку;  визначають наслідки Берестейської унії; опрацьовують джерела в дають відповідь на питання до них.

 

 

Уміння вчитися впродовж життя

 

Логічна, комунікатив-на

ІV –

контрольно-

діагностичний

І. Узагальнення вивченого на занятті.

1) За допомогою методу «Коло Венома» визначте зміст греко-католицької церкви

2. Як ви вважаєте, чи була церковна унія на той час необхідною?

3. Чи можливо було розв’язати суперечки тогочасного церковного життя іншим шляхом?

 

ІІ. Підсумок заняття. Оцінювання. Рефлексія.

 

 

Бесіда

Учні відповідають на питання вчителя

 

 

 

 

 

 

Логічна, комунікатив-на

Домашнє завдання:

 

 

 

 

Уривок із трактату

М. Смотрицького «Тренос»

«Горе мені, злиденній, ой леле, нещасній, звідусіль в добрах моїх обідраній, ой леле, на ганьбу тіла мого перед світом із шат роздягненій! Біда мені... Руки в оковах, ярмо на шиї, пута на ногах, ланцюг на стегнах, меч над головою двосічний, вода під ногами глибока, огонь з боків невгасимий, звідусіль волання, звідусіль страх, звідусіль переслідування. Біда в містах і селах, біда в полях і дібровах, біда в горах і в земних безоднях. День у болістях і ранах, ніч у стогнанні й зітханні. Колись гарна й багата, тепер споганіла й убога. Колись королева, всьому світові люба, тепер усіма зневажена і опечалена».

 

1). Як М. Смотрицький у своєму творі «Тренос» описує становище православної церкви та України?

 

 

Уривок з твору І. Вишенського «Вельможним їхнім милостям панам...»

 

«Чи не ваші милості голодних оголоднюєте і чините спраглими бідних підданих, котрі носять той самий образ Божий, що й ви; на сиріт церковних і їхнє прогодування подане від благочестивих християн грабуєте і з гумна стоги та обороги тягнете, самі з того зі своїми слугами годуєтесь, їхній труд та піт кривавий, лежачи та сидячи, сміючись та граючи, пожираєте... самі зі своїми гістьми пересичуєтесь, а сироти церковні голодні і спраглі, а бідні піддані у своїй неволі річної потреби не можуть задовольнити, з дітьми у скруті, їжу собі уймають, боячись, щоїм хліба до наступного врожаю не вистачить.

Чи було, що ви одягали голих? Чи не ваші милості самі оголюєте:з обори коні, воли, вівці у бідних підданих забираєте; податки грошові, податки поту й труду від них витягуєте; із них з живого лупите, оголюєте, мучите, морите, гоните...»

 

1).За що він докоряє духовним і світським панам у своєму творі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«право патронажу» / «право подання»

Проблема оновлення православної церкви

Події Реформації та поширення протестантизму

Діяльність єзуїтів на території України

Полонізація і окатоличення населення

Обкладання податком православного духовенства

Вплив братств на внутрішнє життя церкви

 

Боротьба за рівні права католицького і православного населення

Недопускання православного духовенства до участі роботи в сеймі

 

 

 

 

Релігійне протистояння між «Руссю» і «Руссю» в українському суспільстві

Греко-католики не отримали обіцяних місць у сенаті

Зрівняння у правах греко-католиків і католиків не відбулось

Греко-католицька церква  протистояла окатоличенню і полонізації  населення

Розвиток полемічної літератури

Питання оновлення української церкви не було вирішене

Продовжувало діяти «право патронажу» - від світської влади залежало, яка саме церква (греко-католицька чи православна) існуватиме на підвладній їй території .

 

docx
Додано
28 листопада 2021
Переглядів
899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку