Урок "Чарльз Дікенс "Різдвяна пісня в прозі". Подорож у часі і просторі"

Про матеріал
Урок зарубіжної літератури для 6 класу на тему "Чарльз Дікенс «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі", створений відповідно до навчальної програми «Зарубіжна література. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.)
Перегляд файлу

Урок зарубіжної літератури у 6 класі

 

Тема: Чарльз Дікенс (1812–1870).  «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі. Динаміка його образу, причини духовного переродження.

 

Мета:  ознайомити з художнім світом Ч. Дікенса, з історією створення повісті «Різдвяна пісня в прозі», з особливостями «різдвяних» оповідань; розкрити зміст назви; визначити ідею твору, елементи композиції; виділити; учити аналізувати прочитане; простежити зміни в характері і поведінці героя; розвивати асоціативне й образне мислення, уміння висловлювати власну думку й обґрунтовувати її; формувати гуманістичні ідеали.

Формувати компетентності :

Предметні:

  •      підвищення рівня культури мовлення;
  •      вдосконалення навичок роботи з текстом;
  •      вміння розуміти зміст  прочитаного тексту;
  •      здатність учнів працювати з різноманітною інформацією, уміння застосовувати знання в нестандартних ситуаціях; володіння прийомами самостійного здобуття нових знань.
  •      уміння аналізувати зміст тексту;
  •      розвивати звʼязне мовлення учнів, збагачувати їх словниковий запас;

Ключові:

  • спілкування державною мовою – використовувати українську мову як державну для духовного, культурного й національного самовияву; володіти всіма видами мовленнєвої діяльності;
  • уміння вчитися впродовж життя – постійно поповнювати власний словниковий запас; здійснювати рефлексію;
  • соціальні та громадянські компетентності – співпрацювати з іншими на результат, запобігати конфліктам і розв’язувати їх, досягати розумних компромісів

Цілі уроку (очікувані результати):

учень вирізняє і пояснює окремі літературні  та мовні явища у прочитаному художньому тексті ;

учень визначає основну мету  прочитаного художнього тексту;

учень працює з текстом, відповідає на запитання;  

учень взаємодіє з іншими особами усно, сприймає і використовує інформацію у різних комунікативних ситуаціях.

 

Обладнання: мультимедійна система, інтерактивні аркуші, підручник, картки із завдання.

 

 

 

                                           Хід уроку

 

I.Організаційний момент. Емоційне налаштування.

Користуючись  онлайн- дошкою Flinga продемонструйте смайликами свій настрій.

II. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя:

Різдво! Які це радісні дні — дні милосердя, доброти, всепрощення. Це єдині дні в усьому календарі, коли люди, наче з мовчазної згоди, вільно розкривають одне одному серця і бачать у своїх ближніх, — навіть у тих, хто не має ні грошей, ні долі, — таких самих людей, як вони самі!  Увесь християнський світ возвеличує Різдво!

Запишіть тему уроку у зошити. Зверніть увагу, які орфограми є в словах? У слові різдвяний апострофа не пишемо. Пригадайте правило та поясніть орфограму. Дікенс пишемо без подвоєння.

Визначте, що ви очікуєте від сьогоднішнього заняття. Запишіть свої очікування  та прикріпіть на дошку.

Хто б хотів поділитися своїми міркуваннями?

Отож, сьогодні на уроці  ми ознайомимося з життєвим та творчим шляхом Чарльза Дікенса, Попрацюємо над його відомою повістю «Різдвяна пісня у прозі», проаналізуємо образ Ебенезера Скруджа, відслідкуємо причини дегарадії героя, визначимо жанрові особливості та композицію твору.

III. Актуалізація опорних знань.

Різдво- улюблене свято, яке шанують у багатьох країнах, але по-різному. Учні 1 групи «Етнографи» отримали завдання підготувати розповідь про те, як святкують Різдво в Україні та Англії. Тож послухаємо та порівняємо. 

 

C:\Users\Ruslana\Downloads\qr-code (5).png

             

Перегляньте коротке відео про святкування Різдва в Україні.

https://www.youtube.com/watch?v=bfMb4fypZM4&t=77s

 

IV. Основний зміст уроку.

1.Створення анімованого портрета Чарльза Дікенса з допомогою програми Ш І

https://www.myheritage.com.ua/deep-nostalgia/result/1673145116-500002

 

2.Віртуальна екскурсія у будинок-музей Чарльза Дікенса.

https://www.youtube.com/watch?v=YMEOZmF64UE&t=646s

 

3.Представлення результатів дослідницької роботи  групи «Біографи».

 

4.Інтерактивна вправа «Створення літературної візитівки».

V. Робота над літературознавчими термінами.

1.Робота зі словником літературознавчих термінів.

2.Представлення результатів дослідницької групи «Літературознавці».

Учні досліджували жанр. Твір «Різдвяна пісня у прозі»- це повість чи оповідання? Доведіть свою думку.

3.Мистецький практикум «Кола Вена».

  

Фізкультхвилинка.

https://www.youtube.com/watch?v=ro320aiyesc

 

V.Аналітична робота з текстом повісті.

1.Виразне читання портрета Скруджа.

2.Робота зі словником. Тлумачення слів: скнара, жмикрут.

2.Інтерактивна вправа «Уважний читач».

 

Інтерактивна вправа «Уважний читач» Ебенезер Скруджстворено ШІ СкладітьізсловосполученьзовнішнійтавнутрішнійпортретСкруджа, додаючидоіменниківприкметникизтексту(абонаосновітексту). Ебенезер СкруджСкрудж: грішник , чоловік , обличчя , шкіра , ніс , голос , серце ,душа , характер .

3.Читання в ролях діалогу між Скруджем та племінником.

Як характеризує характер Скруджа.

 

4.Інтерактивна вправа групах «Духи Різдва».

 

VI. Підсумок уроку.

Інтерактивна вправа «Займи позицію».

Закінчіть речення

Я вваж, що Скрудж заслуговує….

Я засуджую Скруджа, тому що..

Я вірю, що Скрудж…

Я співчуваю Скруджу…

Висновок: Подорож, яку здійснив Скрудж у Різдвяну ніч докорінно змінила героя. Він перетворюється на добру, щиру людину, якою пишається місто. Не всі розуміють «нового» Скруджа, та йому байдуже, бо він знає, що в житті найцінніше. Гроші, багатства усього світу не можуть замінити людині любов близьких, повагу інших людей та щирість спілкування. Справді казковий кінець!

VII.Самооцінювання.

VIII.Домашнє завдання.

Написати есе «Що б я попросив (-ла)  в Духа Майбутнього Різдва».

                            Використані джерела

1.Електронний ресурс. Код доступу:

https://www.facebook.com/sichlesya/videos/927290634358762?idorvanity=20010

2. Електронний ресурс. Код доступу:

https://www.myheritage.com.ua/deep-nostalgia/result/1673145116-500002

3.Електронний ресурс. Код доступу:

https://www.youtube.com/watch?v=YMEOZmF64UE&t=646s

4. Електронний ресурс. Код доступу:

https://www.canva.com/design/DAFzmtzrKJU/OKWECr0CQt2rmE7QaV-RZQ/edit?utm_content=DAFzmtzrKJU&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

5. Електронний ресурс. Код доступу

https://vseosvita.ua/library/navchalnyi-posibnykvykorystannia-interaktyvnykh-zavdan-do-tvoru-charlza-dikkensa-rizdviana-pisnia-v-prozi-840231.html

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 листопада
Переглядів
37
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку