Дата _______ Номер уроку _______ Соціально побутове орієнтування 3 клас
Тема. Чинники здоров’я
Мета. ознайомити з основними природними і соціальними чинниками, що
впливають на здоров'я; вчити наводити приклади чинників, що впливають на здоров'я, називати екологічні особливості своєї місцевості; розвивати вміння працювати в парі; виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: зошит, роздатковий та ілюстративний матеріал.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
1. Організаційний момент
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
Будем добре працювати,
Будем все з тобою знати.
2. Нервово-психологічна підготовка
Дихальні вправи під музичний супровід.
Як ти себе відчуваєш після цих вправ?
3. Перевірка домашнього завдання.
4. Актуалізація опорних знань
Гра «Вільний мікрофон»
— Назви показники здоров’я, які ти знаєш.
— Розкажи, які показники здоров’я тобі визначав лікар у поліклініці перед новим навчальним роком у школі.
— Розкажи або покажи, за допомогою яких предметів і як вимірюють зріст, масу тіла, об’єм грудної клітки.
5. Мотивація діяльності.
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, які чинники впливають на здоров’я.
6. Повідомлення теми уроку
7. Пояснення нового матеріалу
Робота за підручником (с. 7-10)
Читання тексту «Що впливає на здоров'я людини».
— Від чого найбільше залежить здоров’я людини?
— Що сприяє доброму здоров’ю?
— Що шкодить здоров’ю?
— Як ми можемо дбати про природу?
— Які корисні справи можете робити ви, діти?
— Доведіть, що здоров’я людини може залежати і від спадковості.
— Чому медицина найменше впливає на здоров’я?
— Від яких же чинників залежить здоров’я людини?
— Тлумачення яких слів ви дізналися із словникової скарбнички?
— Розглянь малюнки на с. 7.
— Що на них зображено? Що сприяє здоров’ю?
Робота за малюнками (с. 8-10).
— Розглянь малюнки на с. 8. Що забруднює навколишнє середовище?
— Розглянь малюнки на с. 9. Які слова тексту вони ілюструють?
— Розглянь малюнки на с. 10. Як медицина впливає на здоров’я?
8. Фізхвилинка.
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити. (Встати і вийти із-за парт.)
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки
І зроби чотири кроки. (Марширувати на місці.)
Вище руки підніміть (Підняти руки, прогнутися.)
І спокійно опустіть.
9. Закріплення знань.
Творча вправа
— Пригадай найпрекрасніше місце, де ти коли-небудь була. Сядь зручно, заплющ очі та вирушай в уявну подорож до цього місця. Роздивіть довкола:
• Що ти бачиш (річку, море, гори, ліс, степ...)!
• Що ти чуєш (спів пташок, шелест листя, шум прибою...)?
• Які запахи відчуваєш (аромат квітів, скошеної трави, соснового лісу...)?
Запам’ятай! Поля і гори, моря і ріки, рослини і тварини, що оточують тебе, називають природним середовищем.
Робота в групах
— Пригадай, як можна загартовуватися за допомогою природи (сонця, повітря і води).
— Які ти знаєте природні небезпеки (спека, ураган, блискавка, ожеледиця, мікроби...)?
Читання вірша Л. Кир'яненко
В час канікул навесні
Не сиділося мені.
Молоток я узяв, цвяшки,
В татка випрохав дошки —
Змайстрував пташиний дім.
Гарний дім — на заздрість всім!
В нім живе шпаків сім’я.
Із житлом поміг їм — я!
— А як ви можете допомогти природі?
Запам’ятай! Природа — джерело нашого здоров’я. Бережи природу!
Фронтальна бесіда
— Назви тих, хто належить до твого найближчого оточення.
— З ким ти спілкуєшся щодня, час від часу, зрідка, майже ніколи?
— Хто з цих людей дбає про твоє здоров’я? Як вони це роблять? -
Запам’ятай! Соціальне середовище — це люди, які тебе оточують.
— Наше здоров’я залежить від стосунків з іншими людьми. Непорозуміння, сварки, бійки псують настрій і завдають шкоди здоров’ю, а турбота, любов і повага дарують радість людського спілкування і зміцнюють здоров’я.
Робота в парі
«В лиху годину взнаєш вірну людину».
Запам’ятайте! Дружба потребує взаємної поваги і турботи.
10. Рефлексія.
Бесіда
— Які фактори впливають на формування здоров’я?
— Наведіть приклади чинників, що впливають на здоров’я.
— Що найбільше впливає на здоров’я людини?
— Якими є екологічні особливості природи вашої малої батьківщини?
— Які місця у природі сприяють відновленню здоров’я?
— Який висновок кожен з вас зробив для себе?
11. Домашнє завдання.