Урок "Числівник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль"

Про матеріал
Проблема інтеграції навчання і виховання важлива як для теорії, так і для практики. Її актуальність зумовлена змінами у сфері науки і виробництва, новими запитами. Інтегрований урок об'єднує блоки знань із різних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного збагачення сприймання, мислення, почуттів учнів, що дає змогу пізнавати певне явище різнобічно, досягати цілісності знань. Він спрямований на розкриття загальних закономірностей, законів, ідей, теорій, відображених у різних науках і відповідних їм навчальних предметах. Цей урок забезпечує формування в учнів взаємозв'язку української мови і математики та розширення знань.
Перегляд файлу

Інтегрований урок

(українська мова та математика 6 клас)

Числівник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Мета: навчальна мета: перевірити знання учнів з тем, що вивчалися у 5-6 класах, сформувати уявлення про числівник як частину мови; розвивальна мета: розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, уміння визначати морфологічні ознаки та синтаксичну роль числівників, уміння раціонально використовувати час; виховна мета: підвищувати в учнів зацікавленість предметом, виховувати допитливість, старанність, наполегливість.

Внутрішньо предметні зв’язки:

Лексикологія і фразеологія: засвоєння числівників на позначення дат і годин: числівники у фразеологізмах; засвоєння таких фразеологізмів.

Культура мовлення і стилістика: правильне вживання кількісних числівників з іменниками в усіх відмінках.

Текст (риторичний аспект): використання числівників з метою надання текстові переконливості, точності: почуття міри у вживанні числівників.

Міжпредметні зв’язки: правильне використання форм числівників під час читання й усного пояснення задач, прикладів (математика); використання числівників у відповідях на уроках української мови та математики.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: презентація, підручник.

ХІД УРОКУ

  1. Оргмомент 

Добрий день, любі шестикласники та шестикласниці! Наш урок хочу почати з того, щоб ви показали свій настрій за допомогою смайликів.

  1. Актуалізація опорних знань.

Пропоную вам розгадати ребус. А слово-відповідь – тема нашого уроку.

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Молодці! Правильно. Отже, запишіть тему нашого уроку, яка звучить так: «Числівник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль».

ІV. Вивчення та закріплення матеріалу

  1. Пригадаймо!

 

  1. Розгляньте схему. Використовуючи її, розкажіть про числівник як частину мови. Наведіть приклади. Підготуйте й поставте запитання, відповіді на які є в схемі. Якої інформації про самостійну частину мови тут бракує?

 

 




 

 

 

  1. Прочитайте вирази. Розв’яжіть завдання. Запишіть відповіді. Назвіть лексичне значення числівників.

80 – 20 =                              45 +15 =

12 + 4 =                                30 – 2 =

  1. За світлинами вкажіть назву мультфільму. Випишіть з назв мультфільмів  числівники та запишіть їх словами.

  1. Розв’яжи жартівливі задачі
  1. Ти і я та ми з тобою. Скільки нас всього?
  2. Якщо курка стоїть на одній нозі, то важить два кілограми. Яка маса курки, якщо вона стоятиме на двох ногах?
  3. Якщо одне яйце вариться 5 хвилин, то скільки часу буде варитися 10 яєць?
  4. Три брати мають по одній сестрі. Скільки всього дітей у с’ім'ї?
  5. У морі плавало дев’ять пароплавів, два пароплави причалили до пристані. Скільки пароплавів у морі?
  6. У кімнаті чотири кути, у кожному куті сидить кішка. Напроти кожної кішки – три кішки. Скільки котів у кімнаті?
  7. Тварина має дві праві ноги і дві ліві, дві попереду, а дві позаду. Скільки ніг має тварина?
  8. У вазі три тюльпани й сім нарцисів. Скільки квітів у вазі?
  9. Бабуся в’язала онукам шарфи і рукавички. Усього зв’язала три шарфи і шість рукавичок. Скільки онуків у бабусі?
  10. Скільки горіхів у порожній склянці?
  1. Поясніть значення наведених фразеологізмів та визначте рід числівників.

Перші кроки, дев’ятий вал, без п’яти хвилин, зірка першої величини, заблукати в трьох соснах, п’яте колесо до воза.

  1. Показати жестами подані фразеологізми (учні по черзі показують фразеологізми, а останні вгадуть). Із вгаданих фразеологізмів назвати числівники.

Одна голова добре, а дві краще; за двома зайцями побігти, жодного не впіймаєш; як дві кралі води; два чоботи пара; зігнути в три погибелі; одні кістки та шкіра.

  1. За одну хвилину випишіть якнайбільше числівників.

 

Введіть числівники у речення та визначте синтаксичну роль.

  1. Подивіться на годинники та правильно скажіть час

 

Проблемне питання

Уявіть, що сталося б, якби в мові зникли числівники. Висловіть припущення, які перед нами постали б проблеми.

V. Підсумки уроку

Скласти сенкан до теми

Приклад

Числівник.

Кількісний, порядковий.

Називає, змінюється, відповідає.

Це самостійна частина мови.

Частина мови.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 березня
Переглядів
299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку