(українська мова та математика 6 клас)
Числівник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Мета: навчальна мета: перевірити знання учнів з тем, що вивчалися у 5-6 класах, сформувати уявлення про числівник як частину мови; розвивальна мета: розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, уміння визначати морфологічні ознаки та синтаксичну роль числівників, уміння раціонально використовувати час; виховна мета: підвищувати в учнів зацікавленість предметом, виховувати допитливість, старанність, наполегливість.
Внутрішньо предметні зв’язки:
Лексикологія і фразеологія: засвоєння числівників на позначення дат і годин: числівники у фразеологізмах; засвоєння таких фразеологізмів.
Культура мовлення і стилістика: правильне вживання кількісних числівників з іменниками в усіх відмінках.
Текст (риторичний аспект): використання числівників з метою надання текстові переконливості, точності: почуття міри у вживанні числівників.
Міжпредметні зв’язки: правильне використання форм числівників під час читання й усного пояснення задач, прикладів (математика); використання числівників у відповідях на уроках української мови та математики.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: презентація, підручник.
ХІД УРОКУ
Добрий день, любі шестикласники та шестикласниці! Наш урок хочу почати з того, щоб ви показали свій настрій за допомогою смайликів.
Пропоную вам розгадати ребус. А слово-відповідь – тема нашого уроку.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Молодці! Правильно. Отже, запишіть тему нашого уроку, яка звучить так: «Числівник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль».
ІV. Вивчення та закріплення матеріалу
80 – 20 = 45 +15 =
12 + 4 = 30 – 2 =
Перші кроки, дев’ятий вал, без п’яти хвилин, зірка першої величини, заблукати в трьох соснах, п’яте колесо до воза.
Одна голова добре, а дві краще; за двома зайцями побігти, жодного не впіймаєш; як дві кралі води; два чоботи пара; зігнути в три погибелі; одні кістки та шкіра.
Введіть числівники у речення та визначте синтаксичну роль.
Проблемне питання
Уявіть, що сталося б, якби в мові зникли числівники. Висловіть припущення, які перед нами постали б проблеми.
V. Підсумки уроку
Скласти сенкан до теми
Приклад
Числівник.
Кількісний, порядковий.
Називає, змінюється, відповідає.
Це самостійна частина мови.
Частина мови.