Ланцюжкова гра “Що я вже знаю про іменник” Іменник Відповідає на питання Означає предмет (істота, неістота) Загальна чи власна назва Має рід Змінюється за… числами ? Київ Річка Добро Гордощі
Номер слайду 3
Бесіда за питаннями То як же змінюється іменник? Для чого служить однина, множина? Чи всі іменники мають форму однини й множини?
Номер слайду 4
Тема уроку: Число іменників (повторення). Іменники, що мають форму тільки однини або тільки множини
Номер слайду 5
М е т а у р о к у : *закріпити відоме учням про число іменників, поглибити й розширити знання про цю граматичну категорію; *розвивати й удосконалювати навички й уміння правильно визначити число іменників; *виховувати граматичну увагу й пильність, любов до рідної землі
Номер слайду 6
“Мікрофон” Про що ви хочете почути на уроці, опрацьовуючи тему “Число іменників”? У який спосіб можна повторити відоме й опрацювати нове про число іменників?
Номер слайду 7
Ланцюжкове спостереження Поставити подані іменники у формі множини (якщо це можливо) і зробити висновок про те, чи всі з них мають форми однини й множини Стіл – Небо – Вікно – Яблуко – Цукор – Тепло –
Номер слайду 8
Робота з підручником Опрацювати теоретичний матеріал підручника (ст.138) про вживання іменників тільки в однині або тільки в множині
Номер слайду 9
Дібрати якомога більше іменників, що мають тільки форму однини (І в.), тільки множини ( ІІ в.), а саме: назви речовин, маси матеріалу; назви ігор; географічні назви; назви почуттів, станів
Номер слайду 10
Робота з підручником Опрацювання теоретичного матеріалу (ст.138) про збірні іменники Усне виконання вправи 250
Номер слайду 11
Інтелектуальна розминка Відгадай! 1. Не ступивши від порога, вже знайшов аж дві дороги! Подивись – обидві рівні. По одній на кожну ногу.
Номер слайду 12
2. Два кільці, два кінці, а посередині – цвях. 3. Своїх очей не має, а бачить допомагає. 4. Ходить, ходить, а в хату не заходить.
Номер слайду 13
5. Що це, друже? От послухай: дві голоблі поза вуха. А на очі коліщата, А на ніс – сідло горбате.
Номер слайду 14
6. Бігло два пси, 7. Хто трьома Позадирали носи. зубами сіно їсть?
Номер слайду 15
8. Дві в руках, дві в ногах, не провалишся в снігах, а поїдеш легко ти, тільки ляжуть два сліди.
Номер слайду 16
Вибірковий диктант Виписати іменники, вказати граматичне число кожного з них. Мов ясочка, схилилася над вербовою колискою молода мати. Обережно колише свого первістка, наспівуючи колискову: “Ходить сон коло вікон. Заплющ оченята, стули губенята, моє голуб’ятко, пора тобі спати”.
Номер слайду 17
Розподільний диктант тільки однина тільки множина Житомир окуляри Умань сани Корчувате труднощі Ірпінь радощі Вінниця іменини ворота
Номер слайду 18
Жуків острів – окраса Голосієва
Номер слайду 19
Словникова робота О м е л а, ж.р. – вічнозелена багаторічна рослина, що паразитує на багатьох різних породах дерев Лікувальні властивості
Номер слайду 20
Творче завдання Скласти 1-2 речення про заповідник “Жуків острів”
Номер слайду 21
“Незакінчені речення” Закінчити речення: “Сьогодні на уроці…: а)…я дізнався… Отже, я знаю…” б)…я зрозумів… Отже, я вмію…”; в)…я переконався… Отже, я впевнений…”; г)…я замислився… Тому я хотів би…”.
Номер слайду 22
Домашнє завдання §17, повторити §15 2. Виконати вправу №252 (письмово) 3. Написати, вказуючи число використаних іменників, твір- мініатюру “Люби і знай свій рідний край”