Очікувані результати
-учень/учениця читає і записує числа (1-10);
-порівнює числа в межах 10 ;
-знаходить суму (додає), різницю (віднімає) у межах 10, зокрема й користуючись предметами або засобами, які їх замінюють ( наприклад, на пальцях);
-розташовує числа в порядку зростання (спадання);
-утворює рівності на основі знання про склад чисел 2-10;
-володіє обчислювальною навичкою додавання і віднімання чисел у межах 10;
-упізнає геометричні фігури;
-працює у групі на результат.
Конспект
уроку математики
у 1 класі
Підготувала
вчитель початкових класів,
НВК «Ківерцівська ЗОШ-Іст.-
Ківерцівська районна гімназія»
Ващук Ольга Маріанівна
Урок. Математики 1 клас.
Тема.Число 10. Склад числа 10.
Ключові компетентності
-учень/учениця усно висловлює власну думку;
-уважно слухає вчителя , однокласників та відповідає на запитання;
-підтримує порядок на робочому місці;
-співпрацює у групі, бере участь в іграх;
-з повагою звертається до вчителя та однолітків.
Очікувані результати
-учень/учениця читає і записує числа (1-10);
-порівнює числа в межах 10 ;
-знаходить суму (додає), різницю (віднімає) у межах 10, зокрема й користуючись предметами або засобами, які їх замінюють ( наприклад, на пальцях);
-розташовує числа в порядку зростання (спадання);
-утворює рівності на основі знання про склад чисел 2-10;
-володіє обчислювальною навичкою додавання і віднімання чисел у межах 10;
-упізнає геометричні фігури;
-працює у групі на результат.
Обладнання : предметні малюнки тварин, цифри 1-10), індивідуальний лічильний матеріал( фішки, палички).
Хід уроку.
I.Створення емоційного фону.
-Всі почули ви дзвінок?
Він покликав на урок.
Ми усі вже постарались,
До уроку приготувались.
Тож давайте всі разом
Станемо у коло.
За руки візьмемось
І девіз згадаємо.
-У мене все добре,
У мене все клас.
Я радий сьогодні
Прийти у свій клас.
-А тепер сідайте всі
За парти тихенько.
Розпочнемо наш урок
Математики.
II. Мотивація навчальної діяльності.
Урок наш починається,
Ми, граючись, навчаємось.
Завзято всі стараємось,
Щоб вийшов результат.
-Сьогодні нас чекає мандрівка до осіннього лісу. А хто нас туди проведе відгадайте.
1.Загадка
Пухнастий клубочок
Виліз на дубочок
Жолуді зриває
І в дупло ховає.
(Білка)
III.Контроль, корекція, закріплення знань.
-До нас прийшла білочка. Вона принесла нам цікаві завдан-
ня.
1.Весела лічба.
Зайчик із городу в ліс
Моркву в кошику приніс.
Зручно всівся на пеньочку
І узявся рахувати:
Дві й одна. Одна і дві,
Виклав моркву на траві.
А сорока із гори
Загукала: “Буде “ (3)
П’ять горобців на гілку сіли,
До них два ще прилетіли.
Скільки горобців всього
На тім дереві було? (7)
Посадив ведмідь в лісочку
Шість берізок, три дубочки.
Рахувати сам не вмів
І зозулю попросив.
Почала вона літати,
Почала вона кувати,
Та не може полічить,
Ану ж ви, допоможіть. (9)
По дорозі їжак біг.
Ніс 5 яблук на обід.
Одне впало, закотилось.
Скільки яблук залишилось? (4)
Каже мати квочка
У мене 6 синочків
Та дві дочки.
Скільки дітей у квочки? (8)
Їжачок по гриби пішов
8 рижиків знайшов.
6 грибів поклав в корзину.
Скільки залишилось –
на спину ? (2)
Результати: 3, 7, 9, 4, 8, 2.
-Діти, назвіть найменше число. (2)
-Найбільше число.(9)
-Назвіть сусідів числа 3 (7, 8)
2.Каліграфічна хвилинка.
-В зошит запишіть числа-відповіді в порядку спадання.
IV. Ознайомлення з новим матеріалом.
1.Слово вчителя.
-Сьогодні на уроці ми ознайомимося ще з одним числом і навчимося його писати. А що це за число ви дізнаєтесь,
коли відгадаєте загадку від білочки.
Руки вгору підніміть,
Пальці швидко полічіть.
Зліва п’ять і справа п’ять
Скільки разом, як сказать? (10)
-Сьогодні на уроці ми ознайомимося з числом 10. Чим відрізняється число 10 від вивчених чисел? (10- двоцифрове число).
2.Робота з числовим рядом.
Білочка у лісі стрибала.
Запаси на зиму готувала.
Полічіть швиденько їх
Скільки усіх?
-Подув сильний вітер. Усі шишки- числа покотилися.
-Подивіться уважно . Чи все гаразд?(2,5,1,3,4,8,10,6,
9,7)
-Давайте розмістимо числа попорядку.
-Яке число стоїть попереду числа10?
-Яке число більше 9 чи 10?
-Білочка не може далі стрибати, тому що не взмозі усі перешкоди здолати. Діти, давайте допоможемо їй.
3.Робота за підручником с.26.
Завдання1.
-Що зображено на кожному малюнку? (Відповіді дітей.)
Завдання 2.
-Скільки є капустин? (9). Зайчик приніс ще одну капустину. Скільки їх стало?(10) Як ви дізнались? (До 9+1=10)
4.Робота в парах.
-За допомогою фішок складіть число 10.
V.Фізкультхвилинка.
У країні лісовій
Жила білочка прудка.
Разом з нею всі звірятка
Швидко стали на зарядку.
Похитали головою,
Раз – притупнули ногою,
Руки вгору підняли,
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво, вправо,
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз,
Раз присіли , піднялись.
Головою похитали
Й працювати знов почали.
VI. Робота в зошиті.
1.Завдання.
Написання числа 10.
-Діти, число 10 записують двома цифрами : 1 і 0. Кожна цифра має свою клітинку.
2.Завдання
-Обведіть 10 клітинок. Зафарбуйте 5-ту і 7-му клітинки.
3.Пальчикова гімнастика.
VII.Склад числа 10.
Білочка стрибає швидко
Поспішаємо і ми
Раптом білка зупинилась,
Бо звірята їй зустрілись.
-Звірята принесли нам палички для лічби. Попрацюємо з ними.
1. Робота з паличками для лічби.
-Покладіть 10 паличок ліворуч. Відсуньте 1 паличку право-
руч.
-Скільки паличок ліворуч? А скільки – праворуч? Як одержа-
ти число 10?
(Діти відкладаючи по 1 паличці вбік, називають усі випадки
складу числа 10)
VIII.Закріплення вивченого матеріалу.
Продовження роботи за підручником.
Маленькі звірята
У лісочку гралися.
Дятлика злякалися
І порозбігалися.
Щоб звіряток нам зібрать,
Потрібно всі завдання виконать.
1.Завдання 3 с. 26.
-Скільки всього трикутників на хвості кожного повітряного змія?
-Скільки з них червоних ? Скільки зелених?
(Вчитель записує приклади на дошці, а діти в зошит.)
Білочка-пустунка
Весело стрибає.
Вона у корзинці
Приклади має.
Враз руденька зупинилась,
Приклади всі покотились.
Я ці приклади взяла,
Своїм учням принесла.
Допоможемо тваринці
Вмить їх розв’язати.
2. Робота в групах.
Група А – приклади 7+3 4+6
Група Б – приклади 5+5 9+1
Група В – приклади 2+8 6+4
Група Г – приклади 3+7 1+9
IX.Робота з геометричним матеріалом.
-Назвіть геометричні фігури, з яких складено білочку. Скіль-
ки трикутників? Чотирикутників?
X.Підсумок уроку. Рефлексія.
Зробимо останній крок:
Підсумуємо урок.
-Діти, хто з нами мандрував? (Білочка.) Яке число вивчили на уроці? (10) Яка особливість запису числа 10?
-Білочка хоче з вами пограти у гру.
Це завдання – особливе,
Подарунок для кмітливих!
Гра “Влучно (10) в ціль “
До картону ниткою прикріплені п’ять кружечків із цифрами
1 ,2 , 3, 4 , 5 , зі зворотного боку на кружечках відповідно цифри: 9, 8, 7, 6, 5. Перевертаючи кружечок, перевіряємо правильність відповідей.