Урок "Число 10. Склад числа 10"

Про матеріал

Очікувані результати

-учень/учениця читає і записує числа (1-10);

-порівнює числа в межах 10 ;

-знаходить суму (додає), різницю (віднімає) у межах 10, зокрема й користуючись предметами або засобами, які їх замінюють ( наприклад, на пальцях);

-розташовує числа в порядку зростання (спадання);

-утворює рівності на основі знання про склад чисел 2-10;

-володіє обчислювальною навичкою додавання і віднімання чисел у межах 10;

-упізнає геометричні фігури;

-працює у групі на результат.

Перегляд файлу

        Конспект 

уроку    математики

      у 1  класі

 

 

 

 

 

 

 

                                                             Підготувала 

                                                                     вчитель початкових  класів,

                                                                     НВК «Ківерцівська ЗОШ-Іст.-

                                                                     Ківерцівська районна гімназія»

                                                                     Ващук  Ольга  Маріанівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Урок. Математики 1 клас.

Тема.Число 10. Склад числа 10.

Ключові компетентності

-учень/учениця усно висловлює власну думку;

-уважно слухає вчителя , однокласників та відповідає на запитання;

-підтримує порядок на робочому місці;

-співпрацює у групі, бере участь в іграх;

-з повагою звертається до вчителя та однолітків.

Очікувані результати

-учень/учениця  читає і записує числа (1-10);

-порівнює числа в межах 10 ;

-знаходить суму (додає), різницю (віднімає)  у межах 10, зокрема й користуючись предметами або засобами, які їх замінюють ( наприклад, на пальцях);

-розташовує числа в порядку зростання (спадання);

-утворює рівності на основі знання про склад чисел 2-10;

-володіє обчислювальною навичкою додавання і віднімання чисел у межах 10;

-упізнає геометричні фігури;

-працює у групі на результат.

 

Обладнання : предметні малюнки тварин, цифри 1-10), індивідуальний лічильний матеріал( фішки, палички).

Хід уроку.

I.Створення емоційного фону.

-Всі  почули  ви дзвінок?

Він покликав на урок.

Ми усі вже постарались,

До уроку приготувались.

Тож давайте всі разом

Станемо у коло.

За руки візьмемось

І девіз згадаємо.

-У мене все добре,

У мене все клас.

Я радий сьогодні

Прийти у свій клас.

-А тепер  сідайте  всі

За  парти  тихенько.

Розпочнемо наш урок

Математики.

II. Мотивація навчальної діяльності.

Урок наш починається,

Ми, граючись, навчаємось.

Завзято всі стараємось,

Щоб вийшов результат.

-Сьогодні  нас чекає мандрівка до осіннього лісу. А хто нас туди проведе відгадайте.

1.Загадка

Пухнастий клубочок

Виліз на дубочок

Жолуді зриває

І в дупло ховає.

              (Білка)

 

III.Контроль,  корекція, закріплення знань.

-До нас прийшла білочка. Вона принесла нам цікаві завдан-

ня.

1.Весела лічба.

Зайчик із городу в ліс

Моркву в кошику приніс.

Зручно всівся на пеньочку

І узявся рахувати:

Дві й одна. Одна і дві,

Виклав моркву на траві.

А сорока із гори

Загукала: “Буде “               (3)

П’ять  горобців на гілку сіли,

До них два ще прилетіли.

Скільки горобців всього

На тім дереві було?          (7)

 

Посадив ведмідь в лісочку

Шість берізок, три дубочки.

Рахувати сам не вмів

І зозулю попросив.

Почала вона літати,

Почала вона кувати,

Та не може полічить,

Ану ж ви, допоможіть.              (9)

 

По дорозі їжак біг.

Ніс 5 яблук на обід.

Одне впало, закотилось.

Скільки яблук залишилось?          (4)

 

Каже мати квочка

У мене 6 синочків

Та дві дочки.

Скільки дітей у квочки?                  (8)

 

Їжачок по гриби пішов

8 рижиків знайшов.

6 грибів поклав в корзину.

Скільки залишилось –

на спину ?                                          (2)

 

Результати: 3, 7, 9, 4, 8, 2.

-Діти, назвіть найменше число. (2)

-Найбільше число.(9)

-Назвіть сусідів числа 3 (7, 8)

 

2.Каліграфічна хвилинка.

-В зошит запишіть числа-відповіді в порядку спадання.

 

IV. Ознайомлення з новим матеріалом.

1.Слово вчителя.

-Сьогодні на уроці ми ознайомимося ще з одним числом і навчимося його писати. А що це за число ви дізнаєтесь,

коли відгадаєте загадку від  білочки.

 Руки вгору підніміть,

Пальці швидко полічіть.

Зліва п’ять і справа п’ять

 Скільки разом, як сказать?            (10)

-Сьогодні на уроці ми ознайомимося з числом 10. Чим відрізняється число 10 від вивчених чисел? (10- двоцифрове число).

2.Робота з числовим рядом.

Білочка у лісі стрибала.

Запаси на зиму готувала.

Полічіть швиденько їх

Скільки усіх?

-Подув сильний вітер. Усі шишки- числа покотилися.

-Подивіться  уважно . Чи все гаразд?(2,5,1,3,4,8,10,6,

9,7)

-Давайте розмістимо числа попорядку.

-Яке число стоїть попереду  числа10?

-Яке  число більше 9 чи 10?

-Білочка не може далі стрибати, тому що не взмозі  усі перешкоди  здолати. Діти, давайте допоможемо їй.

3.Робота за підручником с.26.

Завдання1.

-Що зображено на кожному малюнку? (Відповіді дітей.)

Завдання 2.

-Скільки є капустин? (9). Зайчик приніс ще одну капустину. Скільки їх  стало?(10) Як ви дізнались? (До 9+1=10)

 

4.Робота в парах.

-За допомогою фішок складіть число 10.

 

V.Фізкультхвилинка.

У країні лісовій

Жила  білочка прудка.

Разом з нею всі звірятка

Швидко  стали  на зарядку.

Похитали головою,

Раз – притупнули ногою,

Руки вгору підняли,

Трішки ними потрясли,

Нахилились вліво, вправо,

Та цього іще замало.

Руки  вгору, руки вниз,

Раз присіли , піднялись.

Головою похитали

Й працювати знов почали.

VI. Робота в зошиті.

1.Завдання.

Написання числа 10.

-Діти,  число 10 записують двома цифрами : 1 і 0. Кожна цифра  має свою клітинку.

2.Завдання

-Обведіть 10 клітинок. Зафарбуйте  5-ту і 7-му клітинки.

3.Пальчикова гімнастика.

VII.Склад числа 10.

Білочка стрибає швидко

Поспішаємо і ми

Раптом білка зупинилась,

Бо звірята їй зустрілись.

-Звірята принесли нам палички для лічби. Попрацюємо з ними.

1. Робота з паличками для лічби.

-Покладіть  10 паличок ліворуч. Відсуньте 1 паличку право-

руч.

-Скільки паличок ліворуч? А скільки – праворуч? Як одержа-

ти число 10?

(Діти відкладаючи по 1 паличці вбік, називають усі випадки

складу числа 10)

VIII.Закріплення  вивченого матеріалу.

Продовження роботи за підручником.

Маленькі звірята

У лісочку гралися.

Дятлика злякалися

 І порозбігалися.

Щоб звіряток нам зібрать,

Потрібно всі завдання виконать.

1.Завдання 3 с. 26.

-Скільки всього трикутників на хвості кожного повітряного змія?

-Скільки з них червоних ?  Скільки зелених?

(Вчитель записує приклади на дошці, а діти в зошит.)

Білочка-пустунка

Весело стрибає.

Вона у корзинці

Приклади має.

Враз руденька зупинилась,

Приклади всі покотились.

Я ці приклади взяла,

 Своїм учням принесла.

Допоможемо тваринці

Вмить їх розв’язати.

2. Робота в групах.

Група А – приклади 7+3    4+6   

Група Б – приклади 5+5     9+1  

Група В – приклади 2+8     6+4   

Група Г – приклади  3+7     1+9

IX.Робота з геометричним матеріалом.

-Назвіть геометричні фігури, з яких складено білочку. Скіль-

ки трикутників? Чотирикутників?

X.Підсумок уроку. Рефлексія.

Зробимо останній крок:

Підсумуємо урок.

-Діти, хто з нами мандрував? (Білочка.) Яке число вивчили на уроці? (10) Яка особливість запису числа 10?

-Білочка хоче з вами пограти у гру.

Це завдання – особливе,

Подарунок для кмітливих!

Гра  Влучно (10) в ціль

До картону ниткою прикріплені  п’ять кружечків із цифрами

1 ,2 , 3, 4 , 5 , зі зворотного боку на кружечках відповідно цифри: 9, 8, 7, 6, 5. Перевертаючи кружечок, перевіряємо правильність відповідей.

 

     

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Полінко Ольга Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 грудня 2018
Переглядів
7710
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку