Урок математики Тема: Вимірюємо довжини відрізків

Про матеріал
  1. . Вимірюємо довжини відрізків

Мета: формувати уявлення про величину «довжина», формувати вміння вимірювати довжину.

Дидактична задача: актуалізувати поняття доданок, сума, зменшуване, від'ємник, різниця, збільшити на кілька одиниць, зменшити на кілька одиниць; формувати вміння: вимірювати довжину відрізка за допомогою моделі сантиметра та лінійки; виконувати додавання і віднімання числа 3 двома способами; знаходити невідомий доданок.

Розвивальна задача: розвивати в учнів логічне мислення шляхом виконання завдань з логічним навантаженням.

Перегляд файлу

Урок 48                                                                                                          Математика

Тема. Вимірюємо довжини  відрізків

Мета: формувати уявлення про величину «довжина», формувати вміння вимірювати довжину.

Дидактична задача: актуалізувати поняття доданок, сума, зменшуване, від’ємник, різниця, збільшити на кілька одиниць, зменшити на кілька одиниць; формувати вміння: вимірювати довжину відрізка за допомогою моделі сантиметра та лінійки; виконувати додавання і віднімання числа 3 двома способами; знаходити  невідомий доданок.

Розвивальна задача: розвивати в учнів логічне мислення шляхом виконання завдань з логічним навантаженням.

Хід уроку

І.Організаційний момент

Музичне вітання трьома мовами.

Девіз уроку:
Міркуємо – швидко!
Відповідаємо – правильно!
Лічимо – точно!
Пишемо – гарно!

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

Як ви розумієте поняття «довжина предмета»? У чому полягає процес вимірювання

довжини? З якою одиницею вимірювання довжини ви вже знайомі? Як ви вимірюєте

довжини відрізків за допомогою цієї мірки? Чи зручно вам укладати моделі сантиме-

тра на довжині відрізка? Чи зручно користуватися паперовою смужкою? Сьогодні ми

полегшимо вимірювання довжини відрізка, ознайомившись із спеціальним приладом.

ІІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії

1.«Геометрична хвилинка».  Відгадування загадок.

Я без сторін і без кутів, 
Як звуся, відгадай. 
І на малюнках дітлахів 
У сонечку впізнай. (Круг)

 Олівці Петрусь узяв,
Швидко щось намалював.
Хоч крути, а хоч верти,
Має тільки три кути. (Трикутник)
Він давно знайомий мій, 
Кожен кут у нім прямий. 
Всі чотири сторони 
Однієї довжини. (Квадрат)

Він у сторони простяг              
Рівненькі відрізки,                     
Поміж них у нього —                
Чотири кути-ріжки. (Квадрат, прямокутник)  

C:\Users\Юля\Desktop\игры лето\ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ\39234819_1875587769195104_6264545560284364800_n.jpgC:\Users\Юля\Desktop\игры лето\ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ\39149661_1875588835861664_5394869877469085696_n.jpgC:\Users\Юля\Desktop\игры лето\ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ\39108260_1875588369195044_7579787678736973824_n.jpgC:\Users\Юля\Desktop\игры лето\ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ\39242365_1875588699195011_1076535000146378752_n.jpg

2. Усно

C:\Users\Юля\Desktop\игры апрель\Для уроків\Математичні приклади\28576523_168580137268042_4087925839179463200_n.jpgC:\Users\Юля\Desktop\игры апрель\Для уроків\Математичні приклади\28575947_168580150601374_3804092580036900096_n.jpgC:\Users\Юля\Desktop\игры апрель\Для уроків\Математичні приклади\28379439_168580213934701_6140688181616168114_n.jpgC:\Users\Юля\Desktop\игры апрель\Для уроків\Математичні приклади\28377832_168580047268051_7608206088543296925_n.jpgC:\Users\Юля\Desktop\игры апрель\Для уроків\Математичні приклади\28377696_168580237268032_2949379384095617805_n.jpgC:\Users\Юля\Desktop\игры апрель\Для уроків\Математичні приклади\28661137_168580067268049_7644453262999511510_n.jpg

3. Математичний диктант. (Виконується на окремому аркуші.)

1) Перший доданок 6, другий доданок 2, обчисліть значення суми.

2) Обчисліть значення різниці чисел 7 і 2.

3) Знайдіть значення суми 8 і 2.

4) Зменшуване 8, від’ємник 2. Знайдіть значення різниці.

5) Число 6 зменшити на 2.

6) Число 4 збільшити на 2.

Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 7.

Картинки по запросу каліграфічна хвилинка

Алгоритм написання цифри 7.

      Починаємо писати хвилясту лінію трохи нижче середини верхньої сторони клітинки, доводимо її до верхнього правого кута клітинки, звідти, не відриваючи руки, проводимо основну, похилу паличку до середини нижньої сторони клітинки. Маленька паличка повинна перетнути основну приблизно посередині. Вона повинна бути горизонтальною.

Фізкультхвилинка музична «Танці – зігріванці»

Актуалізація способів вимірювання довжин відрізків «на око» й укладанням моделей сантиметра

4. Колективна робота.

Яка змія довша? Як це можна перевірити?

Завдання № 1. Самостійна робота учнів з подальшою взаємоперевіркою.

Завдання № 2. Самостійна робота учнів з подальшою взаємоперевіркою.

Чи зручно вам вимірювати довжину відрізків укладанням моделей сантиметра?

Якщо ні, то користуйтеся смужкою завдовжки 10 см.

ІV. Формування нових знань і способів дії

Ознайомлення з лінійкою та процесом вимірювання довжини за допомогою лінійки

1.Досліди лінійку. За допомогою моделі сантиметра визнач, якою є довжина відрізка між сусідніми найдовшими поділками.

-Яке число стоїть на шкалі лінійки першим зліва?

-Як розташовані на шкалі лінійки решта чисел?

   Знайдіть на лінійці число 0. Візьміть мірку 1 см і прикладіть її до лінійки так, щоб початок мірки співпав з нулем. Де кінець мірки?

-Чому дорівнює довжина відрізка від 1 до 2, від 2 до 3?

   Виміряйте ще кілька відрізків між сусідніми числами на лінійці. Здогадайтеся, чому вони всі рівні.

   Подумайте, скільки сантиметрів поміститься на лінійці від 0 до 2. Перевірте вимірюванням. А від 0 до 4? Перевірте вимірюванням.

2.Розглянь, як вимірювати довжину відрізка. Виміряй довжину якогось предмета з твого рюкзака.

Учитель звертає увагу учнів на правила вимірювання довжини відрізка лінійкою:

1) прикладіть лінійку так, щоб початок відрізка співпав із 0.

2) знайдіть на лінійці число, якому відповідає кінець відрізка.

3) назвіть, стільки сантиметрів укладається на довжині відрізка.

Первинне закріплення вимірювання відрізків за допомогою лінійки

3.Розглянь, як учень приклав лінійку до відрізка. У чому учень помилився? Слід окремо обговорити ситуацію, коли до початку відрізка лінійку прикладають помилково - не нульовою поділкою, а початком лінійки.

4. Перевір, чи правильно визначили довжини від різків.

Учитель наголошує на тому, що всі правила вимірювання довжини відрізков тут виконані, й учні ще раз повторюють ці правила.

Офтольмологічна пауза

V. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок

1.Формування вміння вимірювати відрізки за допомогою лінійки.

Завдання № 3. Самостійна робота учнів або робота в парах.

2. Закріплення обчислювальних навичок. Завдання № 4. Самостійна робота учнів.

3. Закріплення взаємозв’яку дій додавання і віднімання та вміння складати з однієї рівності на додавання дві на віднімання. Завдання № 5.

4. Формування вмінь знаходити невідомий доданок.

Завдання № 4.  Самостійна робота учнів.

5. Формування вмінь додавати і віднімати число 3 двома способами.

Обчисліть значення виразів: 9 – 3, 4 + 3, 6 – 3, 7 + 3.

Завдання виконується з коментованим письмом біля дошки.

6.Творча робота в групах.

1-ша група – моделюють ялинку.

2-га – група – виготовляють новорічні кульки.

3-тя група – виготовляють новорічну гірлянду у вигляді цифр від 0 до 9.

VI. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

Підведення підсумків за І семестр. Створення асоціативного куща у вигляді новорічної ялинки. На кульках записуємо, що було зроблено, про що дізналися, які види роботи запам’яталися.

-Який прилад був вашим помічником на уроці?

-Навіщо люди винайшли лінійку?

-Коли ви можете скористатися нею?

-Які правила користування лінійкою ви можете розказати дітям, які вперше взяли до рук цей прилад?

Картинки по запросу ялинка картинка для дітей

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 грудня 2018
Переглядів
7419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку