Тема. Одержуємо число 0. Віднімаємо рівні числа.
Мета: ознайомити учнів із властивостями додавання й віднімання 0, віднімання рівних чисел; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.
Тема. Одержуємо число 0. Віднімаємо рівні числа.
Мета: ознайомити учнів із властивостями додавання й віднімання 0, віднімання рівних чисел; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Весела лічба
• Гляньте, білочка одна
Визирає із дупла.
Ще одна стрибнула з гілки,
А за нею ще три білки.
Ми просимо, діти милі,
Щоб ви білок полічили.
• Каже мати-квочка:
— «У мене три дочки
Та два синочки».
Скільки ж діточок у квочки?
2. Гра «Мовчанка»
На числових веєрах покажіть відповідь:
— «сусідів» числа 5.
— попереднє число до числа 9.
— наступне число до числа 7.
— кількість сторін у чотирикутника.
3. Гра «Число загубилось»
1, 2, . , 4, 5, ., ., ., 9, . .
— З яких двох чисел складається число 8?
4. Робота з числовим рядом
— Прочитайте числа від 0 до 10; від 10 до 0.
— Назвіть числа які більше 5 та менше 9. Числа які меньше7, та більше 2..
III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.
Робота з індивідуальними лічильними матеріалами.
Виложить 5 трикутників. Заберіть 5 трикутників. Скільки залишилось?
Виложить 7 кружечків, додайте 0 кружечків. Скільки стало?
— Які числа отримуємо при додаванні нуля до будь-якого числа? (При до
даванні нуля до будь-якого числа отримуємо те саме число: 1 + 0 = 1.)
— Які числа отримуємо при додаванні до нуля будь-якого числа? (При до
даванні до нуля будь-якого числа отримуємо те саме число: 0 + 1 = 1.)
— Які числа отримуємо при відніманні нуля від будь-якого числа? (При
відніманні нуля від будь-якого числа отримуємо те саме число: 3 - 0 = 3.)
— Які числа отримуємо при відніманні рівних (однакових) чисел? (При
відніманні рівних ( однакових) чисел отримуємо нуль: 2 - 2 = 0.)
— Наведіть свої приклади.
Робота в підручниках
Завдання 1
Завдання 2
-Роздивіться схеми розв’язання виразів. Поясніть розв’язання за зразком.
Завдання 3
Завдання 5
Фізкультхвилинка
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота в групах. Гра «Хто швидше?»
І II III IV V
3-3= 7-1= 7+1= 8+1= 8-1=
4+0= 7-0= 8+0= 8-8= 6+0=
5+1= 3+0= 3-0= 2+0= 5-0=
2. Робота в зошиті с. 45
V. РЕФЛЕКСІЯ
— Які правила обчислень вивчили?
— Наведіть свої приклади