Урок. "Число і цифра 0. Порівняння чисел з 0. Віднімання рівних чисел. Написання цифри 0."

Про матеріал
Урок математики. Число і цифра 0. Порівняння чисел з 0. Віднімання рівних чисел. Написання цифри 0. 1 клас.
Перегляд файлу

Урок математики

Клас. 1 - А

Тема.     Число і цифра 0. Порівняння чисел з 0. Віднімання рівних чисел. Написання цифри 0.

Мета: на основі практичних дій з предметами розкрити утворення числа 0; визначити його місце в числовому відрізку; продовжити роботу над формуванням в учнів уміння складати приклади на додавання й віднімання; удосконалювати навички усної лічби; розвивати мислення, увагу і уяву. Виховувати пізнавальний інтерес учнів, самостійність.

Обладнання: предметні малюнки, демонстраційний матеріал, картки з друкованою і рукописною цифрою 0, відеоматеріал до уроку.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань

        

Хід уроку

1.   Організаційний момент

1.1  Привітання.

Пролунав веселий дзвоник
Завітали всі у клас!
Будем дружно ми старатись,
Щоб побачити в кінці 
Що у нашім першім класі 
Діти просто молодці! 

Девіз нашого уроку: 

Ми працьовиті і старанні
Ми веселі та слухняні.
Кожен з вас приготувався
На перерві постарався
Тож  часу не гаймо,

 наш урок розпочинаймо!

1.2 Перевірка готовності до уроку.

1.3 Основні правила роботи на уроці:

  •                   Вести себе спокійно;
  •                   не викрикувати (голосно – це не значить красиво) ;
  •                   бути думаючими (для цього у вас є голова на плечах) ;
  •                   бути  терплячими, дати можливість висловитися своїм товаришам;
  •                   завдання слухати  до кінця.

2.  Актуалізація опорних знань учнів.

  - Сьогодні ми побуваємо в країні «Смішарії»,  де живуть дуже цікаві мешканці.

І першим до себе в гості запрошує Лосяш.

2.1.  Гра на засвоєння складу числа «Засели будиночок»

2.2. Усна лічба.

- Яке число стоїть за числом 4?

- Яке число передує числу 9?

- Яке число має « сусідів» 5 і 7?

- Яке число на 1 більше від числа 8?

- Яких «сусідів» має число 3?

- Як дістати число 5, якщо є число 4 ?

- На скільки 6 більше ніж 5?

2.3 Гра «Математичне поло» пропонує зіграти Їжачок.

Складання виразів за предметними малюнками.

3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Гра «Будь уважний».
— Скільки лапок у котів? (Чотири.)
— Скільки в песика хвостів? (Один.)
— Скільки вушок у зайців? (Два.)
— Скільки пальців на руці? (П’ять.)
— Скільки крил є у лисиці? (Нуль.)
— Скільки лапок у синиці? (Нуль, бо в синиці ніжки, а не лапки.)
— Скільки жаб літає в небі? (Нуль, бо жаби не літають.)
— Скільки хвостиків у тебе? (Жарт.)
— Зробіть висновок: що означає число нуль? (Нічого, жодного предмета.)

4. Оголошення теми уроку.

Перегляд   відео про цифру 0.

- Тема нашого уроку: Число і цифра 0. Порівняння чисел з 0. Віднімання рівних чисел. Написання цифри 0.

5.Вивчення нового матеріалу

5.1.Нуль дуже схожий
                 На буквочку «О»,
                 Він означає —
                «Ніскільки», «ніщо».

-А на що вам схожа ця цифра?

5.2. Утворення 0. Місце 0 на числовому відрізку.

- Як утворюється число 0 нам покаже ведмідь Потапич.

Перед вами числовий промінь від 1 до  5,   з чарівними кульками . Потапич пробив одну кульку.

  •                   Скільки залишилось кульок?Як вийшло 4?(5-1=4)
  •                   Тепер він пробив ще одну кульку. Скільки залишилось ? Як вийшло 3? (4-1=3)
  •                   Він ще одну пробив. Скільки залишилось? Як вийшло число 2? (3-1=2)
  •                   Пробив ще одну. Скільки кульок залишилося? 1
  •                   Пробив останню кульку.  Скільки кульок залишилося?
  •                   Коли нічого не залишилось, говоримо - нуль.  Позначаємо цифрою 0.
  •                   Як утворився 0? (1-1=0) 
  •                   Місце 0 на початку числового відрізка – перед одиницею.
  •                   Давайте відкриємо наш чарівний числовий ряд.
  •                   Порахуйте від 0 до10. Назвіть «сусідів» числа 1.

Фізкультхвилинка

5.3  Показ написання числа 0.

Нюша покаже,  як написати цю цифру

Цифра 0 – великий лівий овал.

Починаємо писати трохи нижче верхнього правого кута клітинки,заокруглюємо ліворуч,  пишемо до середини нижньої сторони клітинки і піднімаємося вгору до початку написання цифри.

5.4 Вправи для очей і пальців рук

6. Закріплення вивченого матеріалу.

Робота з підручником (ст. 47)

6.1 Порівняння числа 0 з іншими числами

- Як ви думаєте, яке число найменше в числовому ряду?

Совуня пропонує порівняти число 0 з іншими числами 

Завдання 2 ( в зошиті ) 

6.2. Віднімання рівних чисел.

Крош пропонує нам обчислити вирази на віднімання .

Завдання 4 (в зошиті )

6.3. Гра «Оживи цифру»

Перед дітьми - картка, на якій намальований великий нуль.  Діти повинні домалювати  до нуля елементи, щоб вийшла певна фігура або предмет чи силует живої істоти.  

6.4 Логічна задача

На гілці сиділо 4 горобці. Кіт підкрався і схопив 1 горобця. Скільки горобців залишилося на гілці?      

7. Підсумок уроку.

- Що нового дізналися  на уроці?

- Що позначає число 0 ?

- Де його місце на числовому відрізку?

- На що схожа цифра 0?

- Що залишається при відніманні однакових частин? Як це позначається? 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Золотухіна Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Коваль Оксана
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
5113
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку