Урок "Число і цифра 10."

Про матеріал
Ввести поняття числа “десятий”, ознайомити учнів з написання числа 10 двома цифрами 1 і 0; учити порівнювати предмети в межах 10; утворювати із різних варіантів число 10; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення, виховувати інтерес до математики, охайність.
Перегляд файлу

Урок – казка з математики для учнів 1 класу.

 Тема: Число і цифра 10. Запис числа 10 двома цифрами.  Поняття «десятий». Утворення числа 10.

Мета: Ввести поняття числа “десятий”, ознайомити учнів з написання числа 10 двома цифрами 1 і 0; учити порівнювати предмети в межах 10; утворювати із різних варіантів число 10; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення, виховувати інтерес до математики, охайність.

Обладнання: малюнки казкових героїв , дидактичний матеріал:грибочки,жолуді, геометричні фігури: квадрати,кружечки.

Хід уроку

І. Організація класу.

Сядьте діти всі рівненько

Ручки покладіть гарненько,

Вище голову підніміть,

Свої плечі розверніть.

Усміхніться всі до мене.

Веселіше подивіться,

Вирушаємо у путь,

Нас цікаві пригоди ждуть.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Усний рахунок.

Назвіть числа від 2 до 5; від 8 до 4; від 9 до 5; від 3 до 7.

Назвіть число, попереднє до чисел 3;  5.                                                     Назвіть число, наступне до чисел 6; 8.

Назвіть сусідів чисел 5,7, 3.

- Сьогодні до нас на урок завітала казка. Відгадайте її назву. Послухайте загадку:

Я по засіку метений, я на яйцях спечений.

Я від баби втік, я від вовка втік.  ( Колобок )

- Наша казка незвична - казка ця математична.

Жив у діда з бабою Колобок. І стало йому сумно, захотілось пригод. Вирішив він подорожувати. Та от біда не може знайти стежку. Давайте йому допоможемо.

2.Розставте числа у порядку зростання.

5, 8, 1, 4, 9, 7, 3, 6, 2.

Котиться Колобок.  Назустріч йому Зайчик.

- Колобок, Колобок ! Я тебе з’їм .

- Не їж мене, Зайчику я тобі пісеньку заспіваю.

- Не співай мені пісеньку. Краще допоможи мені мишок по норкам розігнати.

3. Гра « Врятуй мишку».( робота в парах).

Подякував Зайчик Колобкові за допомогу і відпустив. Покотився Колобок далі й потрапив до озера де ходив розлючений Ведмідь. А сердився він тому що не міг порахувати своїх рибок. Вирішив Колобок йому допомогти.

4. Практична робота з матеріалом для лічби.

Гралось в річці невеличкій

9 рибок у воді.

Ще одна до них прибула

Скільки стало риб тоді ? ( 10 )

- Який вираз можемо скласти ? (Запис виразу в зошитах. Вчитель пише на дошці, а діти в зошитах).

9 + 1 = 10  1+9=10

- Подякував Ведмідь Колобкові за допомогу.

Покотивсь Колобок далі. Бачить, а на галявині навколо будиночка бігає Вовк і не може в гості потрапити. Бо потрібно назвати його господарів. Вовк побачив Колобка , тай каже :

- Колобок, Колобок ! Я тебе з’їм .

- Не їж мене, Вовчику, я тобі пісеньку заспіваю.

- Не співай мені пісеньку, а краще допоможи назвати господарів будинку.

5. Робота в парах.

- Знайдіть на малюнку цифри 1 і 0 та зафарбуйте їх.

(Один розфарбовує 1, а інший 0)

- Які розфарбовані цифри господарюють в цьому будинку ? ( 1 і 0 ). А разом вони утворюють число 10.

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми познайомимось з новим числом 10 та навчимось його писати.

- Це двоцифрове число, бо воно складається з двох цифр 1 і 0.

1. Ознайомлення з числом 10.

Одиниця та нуль
Коли зустрічаються
Десяткою стають

І дуже цим пишаються.

2. Каліграфічна хвилинка. 10   10

Пояснення й показ учителем, як пишеться число 10. Звернути увагу учнів на те, що число 10 на письмі позначається двома цифрами : 1 і 0. Кожна цифра має свій «стільчик» – клітинку, тому число 10 записують у двох клітинках.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Треба дружно всім нам встати.

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись,

І зроби чотири кроки –

Заморились на уроках.

Вище руки підніміть,

І спокійно опустіть.

Нахиліться, розігніться,

Станьте прямо, усміхніться,

Плесніть, діти, кілька раз…

За роботу, все гаразд!

Написання цифри 10 в зошиті.Сядьте всі рівненько,зошити покладіть правильно, взяли ручки і покажемо Колобку,як ми пишемо в зошитах  цифри 10.(пишемо через клітинку, один рядочок).

А ще Колобок мене попрохав, щоб ви розрахувались від 1 до10(перший, другий…десятий).

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Робота з дидактичним матеріалом.Завдання 1.

- Скільки кружечків ліворуч ? ( 9 ).

- Скільки праворуч квадратиків ? ( 1 )

Поясніть як утворилось число 10.

Покотився наш Колобок далі. а назустріч йому Лисичка.

- Колобок, Колобок ! Я тебе з’їм .

- Не їж мене, Лисонько, я тобі пісеньку заспіваю.

- Не співай мені пісеньку. А допоможи мені приклади скласти.

2. Робота з дидактичним матеріалом.

Порахуйте скільки грибочків зліва знайшла лисичка. ( 5 ) .

А справа ? ( 5 ).

Який вираз можна скласти ?

5 + 5 = 10

-Скільки жолудів ліворуч знайшла лисичка? ( 7 )

- А праворуч ? ( 3 )

- Скільки всього жолудів вона знайшла ?

- Як дізналися ?

10 =7 + 3

ПАЛЬЧИКОВА ГІМНАСТИКА. Гра «Музичні інструменти»

Подякувала Лисичка і відпустила  Колобка. Покотився він далі. Але настав вечір і захотілось йому назад до діда та баби.  А знайти дорогу додому Колобок не може. Давайте допоможемо йому віднайти дорогу додому.

- Прочитайте числовий ряд від 1 до 10. Від 10 до 1.

Назвіть число, яке слідує за числом 9. ( 10 ).

- Яке число більше 9 чи 10 ? (10)

- Чому ? ( Тому що під час лічби називаємо його пізніше і в числовому ряді 10 стоїть за числом 9 )

9 < 10

- Полічіть жовті і зелені кружечки в кожній групі. Порівняйте числа кожної пари.

10 > 7            8  > 6

- Повернувся Колобок додому і став жити з дідом та бабою, допомагати їм по господарству. Так щасливо закінчилась наша казка. Колобок без перешкод повернувся додому і дякує вам за допомогу.

V. Підсумок уроку.

- Яке число вивчили ?

- Як воно утворюється ?

- Якими цифрами позначається на письмі число 10 ?

-  Як потрібно писати число 10 ? ( В окремих клітинках )

- Назвіть попереднє число до числа 10.

- Назвіть число наступне до числа 9. Мої любі діточки! Дякую вам за урок. Мені приємно було з вами працювати.

 

docx
Додано
8 грудня 2021
Переглядів
5020
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку