1 клас
Тема:День любителів математики
Мета. Викликати інтерес до математики як навчального предмету. Розвивати кмітливість, швидкість мислення, правильність і точність обчислень, показати учням практичне застосування математичних знань у житті. Виховувати любов до точних наук, почуття колективізму.
Ведучий.
Любі, діти! Не вагайтесь,
В нашій залі всі збирайтесь.
Бо чекає тут якраз
Математика на вас.
Ведучий. Сьогодні, в 1 класі День Математики , ми пропонуємо подивитися чого ви навчилися , що ми вміємо і як ми любимо математику і де вона нам знадобиться.
Математика.
Я – наука дуже точна.
Вчу дітей завжди охоче
І не тільки рахувати,
Додавати й віднімати.
Розвиваю я уміння,
Мисленню навчу, терпінню.
Мій секрет – скоріш порада,
Поділитися ним рада:
Щоб успішність вам підняти,
Треба добре працювати.
Самостійність виявляти,
Та ще й творчість проявляти.
І тоді, кінець кінцем,
Кожен буде молодцем.
Вчитель.
Важко навіть уявити,
як могли б без них ми жити:
рахувати б не уміли,
без роботи всі б сиділи,
бо не знали б як узнати,
де чого і скільки брати,
і куди це все дівати…
Ось такі важливі братики
із країни Математики.
Ведучий. Отже, познайомимося з веселими жителями країни Математики.
Вірші про цифри.
Рідні дві сестриці.
Щоб позначить звук, число –
Кожна знадобиться.
2.Подивіться – ось вона
Одиничка чарівна.
Хоч і ніжку одну має,
Вправно ряд розпочинає.
3.Подивіться – ось і два,
Цифра дуже чепурна.
Шийку «гусачком» згинає,
Хвостик хвилькою здіймає.
4.Цифра три – то чарівниця,
Невеличка й круглолиця.
Яку казку не візьмеш,
Цифру три завжди знайдеш.
5.Познайомтесь – це чотири,
З нею в дружбі усі звірі,
Бо чотири лапки мають,
Вправно ними чеберяють.
6.Ось п’ятірка жартівлива,
Діток всіх розвеселила.
Як на хвостик повернеться,
В цифру два враз обернеться.
7.Цифра шість, як бегемотик,
Має кругленький животик.
Ну, а шийка, як дуга,
Вліво зігнута вона.
8.Цифра сім – потішна дуже,
Ти помітив її, друже?
Вправно ніжку виставляє,
У таночок поспішає.
9.Два кружечки поряд стали.
- Що за дивні окуляри? -
У маляток запитали.
- Це ми вісім написали!
10.Цифра дев’ять, як годиться,
Має кругленьке обличчя,
Заокруглений бочок
Та ще й хвостик, як гачок.
11.Ну а десять, ну а десять
Так писати доведеться:
Стовпчик, нулик доєднати –
Ось і все, що треба знати!
Пісня про математику
Вчитель.
Хто зуміє без вагання
Розв’язати такі питання:
Скільки ніг у карася?
Скільки крил у поросят?
Скільки лап у індика?
Скільки рук у їжака?
А зараз ми проведемо «Веселу лічбу»
Настав добрий ранок.
Мама на кухні готувала сніданок.
6 млинців приготувала -
Киця Мура 1 вкрала.
Порахуйте ті млинці,
Що потраплять зранку
дітям до сніданку (п’ять)
***
Киця Мурка на всі ніжки
Взула шовкові панчішки.
Та одну якось згубила.
Скільки їх ще залишилось? (Три)
***
Шість малят-дошкільнят
Стали струнко в один ряд.
Підійшов до них Панас.
Скільки зараз стало нас? (Сім)
Їжачок по лісу йшов,
На обід гриби знайшов:
Під березою – один,
Вісім – під дубочком.
Скільки всього в їжачка
В кошику грибочків? (Дев’ять)
***
По дорозі їжак біг,
Ніс сім яблук на пиріг.
Одне впало, покотилось
Скільки яблук залишилось? (Шість)
***
На травичці біля хати
Метушаться цуценята.
Двоє білих, наче сніг,
Троє чорних. Скільки всіх? (П’ять)
***
Сорока-ворона кашку варила
Діток кормила.
П‘ять діток мала,
Одного наказала.
Він нічого не робив і обід не заслужив.
Мама кашку насипала.
То скількох нагодувала? (чотири)
***
П’ять дерев в саду ростуть.
Три із них уже цвітуть.
А скільки ще не розцвіли?
Ну, як би ви відповіли. (Два)
Вчитель.
Знають усі – без лічби не прожити,
Жодної справи не можна зробити.
Нема без лічби в розрахунках порядку.
Не зробить спортсмен без лічби фіззарядку.
Що ви завітали до нас - це вже вдача,
Тепер не страшить нас найважча задача.
«ГРА З М’ЯЧЕМ» усний рахунок.
Вчитель . Молодці! Бачимо, що ви вже дуже гарно навчилися рахувати і можете сміливо вирушати в мандри по країні Математики.
Вчитель. З чого утворюються міста. Допоможемо Алісі побудувати замок.( картка)
Вчитель. Зараз ми з вами побудуємо маленьке математичне містечко. Пригадайте склад чисел і заселіть цифрами будиночки, що лежать у вас на партах.
Разом ми побудуємо красиве місто.
Вчитель .В нашому містечку похмуро і невесело. Що дає нам світло і тепло?(сонечко)Отже, Сонечко зробить гарний настрій в нашому містечку. Але сонечку необхідно допомогти засвітитися яскравіше. Заповніть промені цифрами по порядку від1 до 20 і прикріпимо їх до сонця.
Вчитель. Що ще може прикрасити наше містечко?
Звичайно це квіти, розв’яжіть приклади на квіточках і прикрасимо ними Математичне місто
Вчитель.А зараз допоможемо зайчику зібрати яблучка.( картки)
Ми з вами добре попрацювали. В країні математики ми багато ще чого дізнаємося цікавого. Я бажаю вам успіхів в навчанні і завжди гарного настрою. На пам’ять про це урок дарую вам усмішки- смайлики.
1