На уроці математики у 1 класі використані методи навчання: емпірико – теоретичні (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення), застосовано фронтально – колективну роботу, індивідуальну роботу, роботу в парах та групах, «мозкова атака», «запитання- відповідь». Використано на уроці інноваційну педагогічну технологію, комп'ютерні технології. На уроці вдало поєднані методи: 1.За джерелами передачі інформації:- мовні, наочні, практичні. 2. За джерелами одержання інформації: - дедуктивні, індуктивні, незалежні, взаємодіючі. Форма проведення: урок - подорож.
1
УРОК МАТЕМАТИКИ
ТЕМА. Доповнення чисел до 10. Вправи і задачі на засвоєння нумерації чисел другого десятка, на додавання і віднімання в межах 20.
МЕТА. Закріпити знання учнів складу чисел у межах 10; вміння додавати і віднімати числа у межах 20. Формувати в учнів уміння та навички додавати і віднімати в межах 20 на основі знань про попереднє і наступне число. Вдосконалювати навички розв’язувати задачі вивчених видів: задачі на збільшення, зменшення числа на декілька одиниць. Розвивати логічне мислення, увагу, математичне мовлення, самостійність; створити ситуацію гри, співпереживання. Виховувати цікавість та інтерес до математики.
ОБЛАДНАННЯ: мультимедійний система, підручник
В.Б. Богдановича «Математика», індивідуальний лічильний матеріал, панно «Країна Математика», демонстраційний дидактичний матеріал.
ТИП УРОКУ: застосування знань, умінь, навичок.
МЕТОДИ: емпірико – теоретичні (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення),
ПРИЙОМИ: фронтально – колективна робота, індивідуальна робота, робота в парах та групах, «мозкова атака», «запитання- відповідь»,
Основні групи інноваційних педагогічних технологій, які використовую на уроці: - проектна технологія; - ігрова технологія навчання;
- колективний спосіб навчання; - групові технології;
- комп’ютерні технології.
МЕТОДИ НАВЧАННЯ:
1.За джерелами передачі інформації:
- мовні, наочні, практичні.
2. За джерелами одержання інформації:
- дедуктивні, індуктивні, незалежні, взаємодіючі.
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: урок - подорож
Хід уроку
1. Організація учнів до уроку
1.1. Налаштування на урок.
Зараз ми будем міркувати, Додавати й віднімати,
Цікаві задачі розв’язувати, Щоб розум розвивати.
Здогадатися не важко, Не складна граматика, Називають цей урок Просто …(математика).
1.2. Створення ситуації успіху.
- Тож налаштуємося на урок і промовимо із заплющеними очима вислови: Я - учень. Я ходжу до школи.
Мене вчать вчитися. Я все розумію.
У мене все виходить! Я хочу все знати.
Девізуроку
- Сьогодні у нас незвичайний урок, урок-подорож.
- Ми помандруємо до казкового палацу. А щоб дізнатися хто там живе, нам потрібно виконати завдання.
2.1. Називання чисел у прямому та зворотньому порядку від11 до 20.
- Назвіть числа у прямому та зворотньому порядку від11 до 20.
2.2. Називання парних та непарних чисел другого десятка.
- Назвіть парні та непарні числа другого десятка.
2.3. Обчислення. Лічба ланцюжком.
- Щоб дізнатись, хто керує всіма числами ми прочитаємо дії і будемо лічити ланцюжком. - Ми зможемо лише тоді їх побачити, коли виконаємо математичне
завдання.
Отже, які ми вивчили дуже важливі математичні дії ? ( -, + )
Запрошуємо вас в казкову країну Математику у палац на бал Цифр.- Мандрівка далека, цікава, і ми з собою візьмемо сміливих, дружних, талановитих математиків. - А серед вас є такі? Ви готові до випробування?
І сувора, й мудраа ця країна Цифр.
Праця тут іде завзята, будем спритно рахувати.
Ледарів у нас немає, всі все вміють, всі все знають.
Вирушаємо у путь, нас цікаві завдання ждуть.
Математика – цариця наук. Вона присутня всюди: в музиці, в природі, вдома і в школі. І сьогодні ми помандруємо до королівства Математики. Шлях, яким ми будемо іти, непростий. Перед королівством знаходиться казковий ліс. Нам потрібно пройти через нього. Тут на нас чекає багато цікавих пригод. Ми зустрінемось із казковими героями, які принесуть нам математичні завдання або
їм буде потрібна наша допомога. Після кожного виконаного завдання ми будемо на один крок ближче до замку королеви Математики.
-Діти, у нас сьогодні дуже цікавий урок. Ми будемо грати в різні ігри. Але для цього нам потрібно запросити на урок такі слова: «уважність», «старанність» і «пам’ять». (учитель на дошці прикріплює ці слова). А ще ви отримаєте за хорошу роботу смайлики.
2.5. Називання чисел та розкладання їх на десятки та одиниці.
Діти, прочитай числа, записані в таблицях розрядів
Зачитаємо приклади, обчислимо їх.
3.1. Робота у зошитах. Запис чисел другого десятка
3.2. Називання та запис «Сусідів числа»
3.2. Перевірка запису «Сусідів числа»
3.3. Гра «Де чий приклад?»
- Розв’язати приклади і сказати «Де чий приклад ?»
3.4. Гра «Встав у віконечко потрібне число»
- Прокоментувати, обчислити та записати приклади, вставляючи у віконечко потрібне число
Попрацюємо з лічильним матеріалом. Викладіть 10 трикутничків зеленого кольору, до них ще додайте 4 трикутники жовтого кольору. Який ми запишемо приклад на додавання?.
10 + 4 =14
Складіть два приклади на віднімання.
14 – 4 = 10 14 – 10 = 4
4.1. Робота над задачею.
6 + 4 = 10 (гр.)
6 + 10 = 16( гр.)
Відповідь: 16 грибів.
4.2. Робота в парах.
4.2.1. Повторення складу чисел.
4.3. Робота з геометричним матеріалом
Назвити приклади, які можна скласти на додавання та віднімання на однакових геометричних фігурах. Назвати ці геометричні фігури.
Вставити потрібні цифри, щоб твердження прикладу було правильним.
6. Підсумок уроку
6. Хвилинка - цікавинка
6.1. Робота з буквами.
-Що за сюрприз чекав на вас?
(Діти складають із букв слово розумники).
Збіг урок наш, як коротка мить.
Дуже швидко час біжить.
Та попереду у нас багато кроків,
Багато веселих, цікавих уроків…