Урок читання 1 клас Галина Малик "Казка про те, чому папуга розмовляти не навчився"

Про матеріал
Формування предметної компетентності: уміння здійснювати мовні аналізи слів, моделювати речення, практично розрізняти слова-назви дій, розвивати фонематичний слух, мовлення, мислення, поповнювати словниковий запас слів дітей, формування ключових компетентностей: вміння вчитися, прививати сумлінне ставлення до навчання, шану й повагу до людей праці.
Перегляд файлу

Мета. Формування предметної компетентності: уміння здійснювати мовні аналізи слів, моделювати речення, практично розрізняти слова-назви дій, розвивати фонематичний слух, мовлення, мислення, поповнювати словниковий запас слів дітей, формування ключових компетентностей: вміння вчитися, прививати сумлінне ставлення до навчання, шану й повагу до людей праці.

Формування  здоров’язбережувальної  компетент- ності: вміння правильно сидіти під час уроку

Обладнання. Емблема і вивіска  « Детективне агентство», емблеми для дітей «Юний детектив», фішки для складання моделей слів, речень.

Форма уроку. Урок –« Детективне агентство»

Хід уроку

І.Організація «Детективного агентства»

- Продзвенів дзвінок

І покликав нас не на урок ,

 а на роботу в детективне агентство.

( на дошці вивіска «Детективне агентство»

- Хто з вас знає, хто такі детективи?

(Це люди, які розшукують речі або людей, що зникли і розкривають різні таємниці. Найвідоміший з них - Шерлок Холмс.)

ІІ. Актуалізація знань. (Випробування для майбутніх детективів)

- Щоб нас зарахували до детективів , потрібно пройти випробування.                                         

1. Скоромовка

Бабин біб розцвів у дощ -

Буде бабі біб у борщ.

2. Гра «Що зайве?»

-  Уві детективи дуже спостережливі і уважні. Перевіримо вашу увагу. Визначте, яке слово зайве і чому?

1) Пенал, олівець, зелений, ручка.

Зайве – зелений, бо решта слів – назви предметів.

- Яке запитання поставите до цих слів?(що?)

- Як називають ці слова? (назви предметів)

- Як ці речі назвати одним словом? (шкільне приладдя)

2) Дерев’яний, червоний, книга, добрий.

Зайве – книга, бо інші слова відповідають на запитання який?

- Як називають ці слова? ( слова - ознаки предметів)

- На які запитання вони відповідають?

3) Читає, пише, дошка, вчить.

- зайве – дошка. А чому дітям важко відповісти.           

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення завдань уроку.

- Справжні детективи не зупиняються перед невідомим, а досліджують його і вивчають.

Чи готові ви стати справжніми детективами?

- Завдання уроку: познайомитися з новими словами, навчитись їх розрізняти серед інших і використовувати у мовленні.

ІV.Робота над новим матеріалом.

(З кожного ряду вчитель викликає по одній дитині і тихенько каже, яку дію вони мають виконувати)

- Шановні детективи, виясніть, чим займаються ці діти?

1. Дівчинка читає.

2. Хлопчик стрибає..

( третій за закритою дошкою малює. Діти цього не бачать і не можуть відповісти на запитання)

- Запитайте у нього.

Діти: Що ти робиш?

Хлопчик: Малюю.

- Повторіть запитання?                                                

- Яку назву означає це слово: назву предмета, ознаки чи дії? (Назву дії, бо хлопчик діє, виконує якусь роботу)

- Які питання поставимо до слів читає, стрибає?(що робить?)

- Що вони означають? (назву дії)

Отже, ми з вами дослідили нові слова, які означають назву дії і відповідають на питання: що робить? що зробить? що робив? що робила? що робили?

2. Гра «Придумай сам»

- Придумайте самостійно слова-назви дій.

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Закріплення вивченого.

1. Робота за малюнком «Букваря» с.22-23

- Наступне завдання детективам:

1).Розглянути малюнок і з’ясувати, яка пора року зображена?

2). Як називається будинок?

3). Як називаються діти, які йдуть туди?

Відповіді будують за таким зразком:

Я думаю, що це…, тому що… (відповіді дітей)

  - Які приміщення є у цій школі?(Класи, їдальня, бібліотека, кімнати гігієни, спортивний майданчик біля школи)

- Пригадайте нашу екскурсію по школі і скажіть, які приміщення є в нашій школі?

2. Робота в парах.

- Використовуючи слова – назви дій, розкажіть, що роблять діти в їдальні (1 ряд),в бібліотеці (2 ряд),

в класі (3 ряд).

(Хлопчик купує обід. Дівчатка їдять за столом. Кухар готує обід.

Іван та Микола у бібліотеці. Іван працює на комп’ютері. Микола несе книги.

Діти на уроці. Вчителька вчить учнів. Учні читають, слухають, пишуть. )

- Подивіться на малюнок і скажіть, люди яких професій працюють у школі?(вчитель, кухар, бібліотекар, прибиральниця)

- Цінуйте працю людей, які створюють вам умови для навчання.

3. Бесіда «Для чого ходять до школи»                          

- Діти, як ви думаєте, для чого ходять до школи?

(Щоб навчитися читати, рахувати, писати..)

- Послухайте думки своїх ровесників.

4. Читання вчителем тексту Л.Камінського «Навіщо ходять до школи»

5. Відповіді на запитання після тексту.

6. Моделювання  слів.

- Іноді детективам потрібно зашифрувати деяку інформацію. Попробуйте і ви зашифрувати виділені у тексті слова (парти, школи, писати). Кожен ряд одне слово, по одному учню від ряду іде до дошки.

7. Гра «Розшифруй» (за схемами речень у «Букварі» с.23)

- А тепер завдання навпаки: потрібно розгадати, яке речення зашифроване.(Діти складають речення до поданих моделей: Діти на уроці. У Івана – комп’ютер. У Максима – книги. Хлопчики в бібліотеці)

VІІ. Підсумок уроку.

- Ви гарно попрацювали в «Детективному агентстві» і тепер можете зробити завдання, яке не могли

   виконати на початку уроку.

- Яке слово зайве і чому?

Читає, пише, дошка, вчить.

Дошка відповідає на запитання що?, а всі інші слова на запитання що робить?

- Як називаються ці слова?( слова- назви дій)

Гра «Впіймай слово» (потрібно впіймати слова – назви дій)

Аналіз роботи дітей на уроці.

Всі учні отримують емблему «Юний детектив».

docx
Додано
16 березня 2020
Переглядів
1909
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку