Урок читання 3 класТема. Не можна легковажити своїм життям. О. Радушинська «Перший сніг»

Про матеріал
Тема. Не можна легковажити своїм життям. О. Радушинська «Перший сніг» Мета: ознайомити учнів з оповіданням О.Радушинської « Перший сніг» , вчити учнів орієнтуватися в тексті; формувати уміння аналізувати текст, складати план до тексту та переказувати за ним; удосконалювати якості читання , вміння визначати головну думку прочитаного, відбирати потрібну інформацію; поповнювати словниковий запас; розвивати мовлення, увагу, спостережливість, творчу уяву,
Перегляд файлу

                                                                                                 Конспект уроку читання

                                                                                                

 

Клас: 3-Б

Тема. Не можна легковажити своїм життям. О. Радушинська «Перший сніг»

Мета: ознайомити учнів з оповіданням О.Радушинської « Перший сніг» , вчити учнів орієнтуватися в тексті; формувати уміння аналізувати текст, складати план до тексту та переказувати за ним; удосконалювати якості читання , вміння визначати головну думку прочитаного, відбирати потрібну інформацію; поповнювати словниковий запас; розвивати мовлення, увагу, спостережливість, творчу уяву,

Навчальні цілі: учень\учениця

свідомо розуміє зміст тексту;

вміє шукати в ньому інформацію;

відповідає на питання до тексту;

робить узагальнення, висновки з прочитаного;

знає значення нових слів;

вміє складати план до тексту та переказує за ним;

висловлює власне ставлення до прочитаного чи почутого.

 

Тип уроку:  ознайомлення з новим твором

Обладнання: ілюстративний матеріал, сніжинки, роздатковий матеріал,

 

                                                            Перебіг уроку

                                    І.Організація класу до уроку

1. Привітання

- Добрий день! Мене звати Діана Любомирівна, і сьогодні ми працюватимемо разом.

2. Перевірка готовності до уроку

- У вас на партах повинен бути лише підручник та простий олівець, усе зайве приберіть.

                                 ІІ. Підготовча робота до сприймання тексту

1.Вступна бесіда

Отож, приступаємо до роботи.

- Пригадайте твори якого розділу ви вивчаєте?  ( У міста і села прийшла зима весела)

 

- З якими віршами ви ознайомились в цьому розділі ?    ( «Зимовий ранок», «Сипле сніг» )

-А які твори ви читали з цього розділу ?      («Чи бувають однакові сніжинки?» , «Як утворюються сніжинки?» )

-Яка пора року згадується у всіх цих творах ?  ( Зима)

 

2.Асоціативний кущ «Зима»

-Діти , з чим у вас асоціюється зима ? Спробуймо створити асоціативну павутинку до слова «зима» . ( Сніг, іній, мороз, лід, хуртовина, ожеледиця, і т.д.)

photo_2022-11-19_14-21-43.jpg

 

3.Повідомлення теми уроку

-Які зміни, в погоді,  відбулись декілька днів назад? ( Випав перший сніг)

Сьогодні на уроці ми ознайомимось з оповіданням Оксани Радушинської «Перший сніг». Складемо план до цього оповідання, і за планом навчимося його переказувати .

                                                 ІІІ. Робота над твором

1.Словникова робота

-Діти, перш ніж продовжити читати оповіданння, поповнимо свій словниковий запас.

Погляньте на дошку, прочитаємо правильно слова.photo_2022-11-19_15-24-56.jpg

- Молодці, ви правильно вимовляли слова.

- Спробуймо відшукати  до цих слів їх значення, з тих що запропоновані  на дошці.

СправжнІсінький -  справжній;

проЇжджа -  проїжати десь або повз  кого-, що-небуть.

вИслизькати – зробити гладкою, слизькою.

неповороткИй -  повільний, не здатний швидко повертатись;

підбадьОрили – піднімати настрій, додавати сили;

запропонувАти -  виявити бажання, готовність допомогти;

розпашІлий-

шибАйголовий – сміливий, нічого не боїться;

безперЕрвний -  суцільний, не переривається;

пропозИція -  те, що пропонується чиїй-небудь увазі.

2. Зразкове читання твору вчителем.

А) Передбачення

- Які у вас пропозиції, щодо того про що йтиметься в оповіданні ?

photo_2022-11-20_09-21-20.jpg- Діти, сядьте зручно, та послухайте казку, і ви почуєте чи справдились ваші передбачення.

photo_2022-11-20_09-21-16.jpg

photo_2022-11-20_09-21-09.jpgphoto_2022-11-20_09-21-23.jpg

 

 

 

 

 

 

3. Бесіда після першого читання з метою перевірки враження і усвідомлення змісту прочитаного.

 

 - Чи справдились ваші передбачення?

- Сподобалось  вам це оповідання?

-Що ви думаєте про вчинок Славка ?

 

4.Читання тексту дітьми  в голос.

- Діти, розгорніть підручники на с. 73. Зараз ви будете читати в голос та підготуйтесь до аналізу тексту. Якщо в тексті вам ще зустрінуться незрозумілі слова, то підкресліть їх олівцем.

 

5. Аналіз тексту з вибірковим читанням.

- Учні, чи ще зустрічались вам невідомі слова?

- Знайдіть в оповіданні і прочитайте рядки, у яких описано зміни , що сталися за ніч на подвір’ї.    (1 реч. 1 абз)

- Чому дітлахи не поспішали на уроки?  ( Ідучи до школи , діти на своєму шляху зробили ковзанку. )

-Яке речення підтверджує, що дітям було весело ? (  6 реч   3абз)

-Як змінювались емоції дітей протягом подій, що відбувалися ?   

 ( На початку, поки діти були на ковзанці , їх переповнювали  радісні емоції, діти були в захваті від зимової казки. Згодом, після слів Славка, діти були здивовані. Коли хлопчик продовжив пояснювати, дітям стало страшно. Вже в кінці оповідання всіх знову переповнювала радість і веселий сміх.)

- На  підставі чого Славко не радив дітям кататись на ковзанці?

( Ковзанка зробилась на стільки довга, що майже дісталась до бордюру, за яким – проїжджа частина дороги.)

6. Робота над ілюстрацією

-Дітки, уважно розгляньте ілюстрацію в підручнику на с.75

photo_2022-11-20_12-50-06.jpg

-Кого ви бачите на даній ілюстрації?  ( Славка, дівчинку в жовтій шапочці та інші діти, які були на ковзанці)

-Як ще авторка називала дівчинку в жовтій шапочці?      ( Дівчинка – кульбабка)

-Який уривок із тексту проілюстровано?

   (На цій ілюстрації зображено , як Славко пояснює дітям чому не можна кататись  на цій ковзанці)

- Зачитайте цей епізод.     (-Погляньте, дорога зовсім близько….)

- Який висновок ви зробили прочитавши це оповідання ?  

(  Треба навчитися прогнозувати наслідки своїх розваг. Відмовлятись від них, якщо це може нести ризик для життя. А також не можна розважатись поблизу проїжджої  частини дороги .)

 

7. Визначення головної думки твору.

-То як ви думаєте якою є головна думка оповідання «Перший сніг»?

- Отже, головною думкою твору є те, що жодна розвага не варта того, щоб ризикувати життям.

 Важливо рішуче та переконливо попереджати інших про небезпеку. Ви завжди маєте пам’ятати , розваги мають бути безпечними, без шкоди вашому здоров’ю чи життю.

  Фізкультхвилинка

фізкульт.jpg

 

8.  Робота над планом

-Пригадайте зі скількох частин, складається будь-який текст?  (3)

-Назвіть ці частини.   (Зачин , основна, частина і кінцівка)

 

- Перегляньте весь текст, зверніть увагу на те, як він побудований.

- Скажіть своїми словами, про що йдеться в першій частині ,у зачині?  

( В ночі випав перший сніг, і все навкруг перетворилось на чарівну зимову казку.)

- Які події описані далі ?

( Ідучи до школи діти зробили ковзанку, яка майже досягала проїжджої частини дороги. Дітворі так було весело, що вони і не помітили ,що поряд небезпечно шумувала траса.  Славко Хоробрик  побачивши це, пояснив дітям про небезпеку цієї розваги.)

 

-Чим закінчується оповідання?

( Послухавши Славка , діти пішли на уроки. А на великій перерві шкільне подвір’я  перетворилось на снігове побоїще . Навіть пані директорка приєдналась до цієї веселої гри.)

 

- Поділіть текст на смислові частини, з'ясуйте, чим вони розрізняються.

-Прочитайте  мовчки зачин.

- То як ми можемо назвати цю частину?   (  Чарівна зимова казка )

-Про що йдеться в основній частині ?

  ( Про ковзанку і те, як Славко повідомив про небезпеку цієї розваги)

- Зі скількох подій вона складається?  ( 2)

-То як ми можемо назвати першу подію?   (  Цікава розвага)

- А як назвемо другу подію?    (  Розсудливе застереження Славка Хоробрика)

 

- А який висновок, про що говориться в кінцівці? Як ми можемо назвати цю частину?

( Снігове побоїще)

-Щойно ми підібрали усно план, тепер перечитайте його ще раз.

 

9. Переказ твору

-Тепер дивлячись на план, вам потрібно  переказати оповідання по частинах.

Хто готовий розпочати, та переказати перший пункт?

-Хто продовжить?

Стислий переказ

 

10. Завдання «Прономеруй події». Робота в групах.

-Діти, зараз ми виконаємо ще одне цікаве завдання. Розділіться на групки по 3 дітей.  На аркушах, які я вам роздала, написано речення. Прономеруйте їх так, щоб вони відповідали порядку подій в оповіданні, яке ми з вами  сьогодні читали.

Розганяєшся і … гайда з горбочка !                                    (3)

А поряд  небезпечно шумувала траса.                                (4)

Усе довкола стало таким біло- святковим, наче в казці.   (1)

Іти таким ранком до школи - саме задоволення!               (2)

-Ні. Не буду і вам не раджу, - серйозно відповів хлопчик.  (5)

На великій перерві шкільне подвір’я  перетворилось на справжнісіньке снігове побоїще.                                                                                  (7)

-Так це ж небезпечно!- зрозуміла враз дівчинка- кульбабка. (6)

 

- Прочитайте , яке з цих речень ви обрали першим? 

(Аналогічно далі )

 

11. Тестові завдання

-А тепер я кожному роздам тестові завдання, цим і перевіримо  на скільки ви були уважними.

 photo_2022-11-20_17-20-34.jpg               

photo_2022-11-20_17-20-36.jpg  

photo_2022-11-20_17-20-38.jpg

 

 

photo_2022-11-20_17-20-38.jpg

photo_2022-11-20_17-20-40.jpg

- Тепер обміняйтесь своїми роботами, я буду читати правильні відповіді, а ви звіряйте.

( 1-Б);         2- А)В) ;         3- А);         4- В);         5- Б) ;          6- 1Б, 2В, 3А)

                                                     IV. Підсумок уроку

1.Метод «Мікрофон»

- На урок підходить до завершення, тож підсумуємо те що ми вивчали на уроці.

1) Як називається оповідання, яке ми читали ?

2)  Хто головний герой цього оповідання ?

3) Яку розвагу  діти зробили йшовши до школи ?

4) Чи правильно зробив Славко, на вашу думку ?

5) Чого вчить нас це оповідання?

                                                     V.Домашнє завдання

-На домашнє завдання запишіть виразно читати с. 73-76, та навчитись переказувати оповідання «Перший сніг».

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Новаковська Уляна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 березня
Переглядів
227
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку