Паламарчук С.В. Читання
Тема. Без сім’ї нема щастя на землі
Моя найкраща ненька. Леонід Голота «Найрідніша». Вивчення вірша напам’ять
(с. 30).
Мета: Формування предметних компетентностей:
Навчальна: сприяти закріпленню вміння учнів читати віршовані тексти, відповідати на запитання за змістом прочитаного; продовжувати формувати навички будувати висловлювання за змістом прочитаного.
Розвивальна: створити умови для розвитку пізнавальних інтересів.
Виховна: сприяти вихованню любові та поваги до всіх членів родини.
формування ключових компетентностей:
вільне володіння державною мовою/ здатність спілкуватися рідною мовою:
усного висловлювання своїх вражень від спостережень;
навчання впродовж життя (уміння вчитися): сприймати мету, яку ставить вчитель, відповідно до неї планувати, моделювати, прогнозувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати;
загальнокультурна: розвивати толерантну поведінку;
комунікативна: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);
соціальна і громадянська: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в парі, в групі;
інформаційно-комунікаційна компетентність: розвивати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника та медіа;
здоров’язберігаюча: формувати навички дбайливого ставлення до психічного
здоров’я свого та оточуючих; розвивати увагу;
Очікувані результати:
Знаннєвий компонент: з увагою сприймає усні репліки співрозмовника,
перепитує,доречно реагує на них; виконує сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань.
Діяльнісний компонент: висловлює своє ставлення до почутого: до подій, персонажів тексту; розповідає про власні почуття, які викликав прослуханий текст; пояснює, чому щось подобається, а щось ні.
Ціннісний компонент: читає вголос правильно, свідомо, плавно, цілими словами
нескладні за змістом і формою тексти; висловлює свої думки і почуття з приводу прослуханих / переглянутих медіапродуктів.
Обладнання: ноутбук, телевізор, презентація, таблиця, конструктор LEGO «Шість цеглинок», пісня Наталії Май «Мамочко моя»
Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.
Освітні галузі: мовно-літературна, громадянська та історична, соціальна і здоров'язбережувальна, інформатична.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП
1.Створення позитивного психологічного клімату класу.
Учні можуть внести свої пропозиції щодо правил.
— Отже, уважність, наполегливість, праця — наш шлях до знань. Спробуймо створити рекламу нашого уроку.
ІІ. ЕТАП ЦІЛЕВИЗНАЧЕННЯ І ПЛАНУВАННЯ (ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ)
2. Формулювання цілей планування роботи (малюнковий план уроку)
3. Передбачення очікуваних результатів
- Що саме вам було б цікаво дізнатись на сьогоднішньому уроці?
ІІІ. ЕТАП ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЯ)
Вправа для очей
Оченята роблять вправи:
Вліво, вправо, вліво, вправо
Потім вгору, потім вниз
Оченятами дивись.
Слайд 4
Кожен учень працює з карткою.
1. Вправи на розширення кута зору.
Слайд 6
2. Перетворити зиму на літо,
7. Бо найдорожче стоїть за словами:
4. Гору найвищу штурмом узяти,
1. Можна у світі чимало зробити:
8. В світі усе починається з мами!..
5. Можна пройти крізь пустелі та хащі…
3. Можна моря й океани здолати,
6. Тільки без мами не можна нізащо,
Слайд 7 Анатолій Костецький (Джерело: https://web.archive.org/web/20200825100230/http://deti.e-papa.com.ua/virshi-dlya-ditei/1/)
Слайд 8
Слайд 9 Робота в групах.
Складання асоціативної павутинки до слова «мама».
7.Щоденні 5. «Слухаю і розумію».
Слайд 10
Фізкультхвилинка.
Руки за голову ставимо сміло(руки за головою, повороти тулуба)
І повертаємось вправо, вліво, вправо-вліво
Двічі наліво, двічі направо,
Зробимо чітко, діти, цю вправу.
Двічі наліво, двічі направо –
Будемо мати гарну поставу.
8.Щоденні 5. «Читаю для когось».
Робота в парах. Учні читають вірш почергово по 2 рядки.
9.Щоденні 5. «Висловлююся за змістом прочитаного».
Слайд 11 Метод «Прес».
Наймилішою / наймилішим для кожної дитини є…. Я так вважаю, тому що… . Наприклад, … . Отже, … (висновок).
10.Робота над малюнком до вірша.
Слайд 12
Слайд 13
Учні працюють у групах: продовжують ланцюжки слів, поданих у на с.30.
Кидаю м’яч та промовляю початок речення.
Учень / учениця, який / яка зло- вив / зловила м’яч, має закінчити речення й повернути м’яч учительці / вчителю.
Слайд 14 Речення:
ІV. Заключна частина.
Слайд 15 Рефлексія.