Урок читання "Чорна кішка або магічне число 7" за В. Чемерисом

Про матеріал
На уроці діти вдосконалюють уміння орієнтуватися у структурі тексту, аналізувати та виділяти головне в творі, робити висновки, розвивати зв"язне мовлення та техніку читання. Учні висловлюють своє ставлення до народних прикмет.
Перегляд файлу

Урок

imageimageimage

image image

з читання

4 клас

image

асо

image

imageimageчисла

В. Чемерис

image

Тема. У чому секрет ycnixy? В. Чемерис «Чорна imageабо       число”сЖ1”».

Мели. Вдосконалювати у cTpYkTypi тексту, i        головне в TBOPi; формуватм робити висмовки; розвивати зв ' язне мовлення, -rexHilty читання„

Виховувати бажання вчитися, Bipy в своТ сили, любов до тварин, формувати image до прикмет.

Обладнання. Ребуси, малюнки k0TiB, карточки з завдання для груповоћ* роботи, по TeMi,

image«Жив c06i kiT».

Хђд уроку

Т.                        учнпв до уроку.

Нумо,

BciM приемно гостей

Скажем Тм ми « Добрий день! »

Працюй наполегливо,

Швидко старанно, Щоб жодна хвилинка, Не втратилась март.

Дихальнаimage

1.   1, 2, З-вдихасмо 4 - видихаемо.

2.   1, 2, З-вдихасмо 4- видихаемо, гасимо свјчку. З. 1, 2, З-вдихасмо повтэя, 4— видихасмо,як i3 кульки виходитьimage

4. В;дихнули, на 1, 2, З залримшли дихання, видихасмо.

П. 11epeBipx•a домашнього завдання. image- з яким твором ни познайомились на image- хто його автор?

1 завд.

Початок тексту ставляють два запитання) 2 завд.

Що робив Микола                тиждень, щоб мати                 наличку?

image

-   хто з'явився за тиждень?

-1-


-   з якою метою? З завд.

imageслова треба наказати image щоб MPii imageЧого навчила вас ця казка?

III. image до сприйманпя нового MaTepiaJty.

Мовна розминка

1.    Загадка

Мас вуса, пишний хвћст I негарну звичку:

Сперму добре BiH потс:гь, 110TiM — ВМИ€ ЛИЧКО.

2.    Вправа «Театр». (Прочутктги сердито, сумно, весело).

3* Скоромовка

Смужечка на image

Наша Мурка мружиться . ( 1Цуриться , жмуриться )

Мру;киться - не журиться , (Сумувати )

А муркоче й жмуриться.

4. image робота.

imageпро k0TiB.

Виступ учнЈв 1 групи.

Я знаю, що ви провели imageроботу.

Що image про походження, приручення imageкота та його характер?

1 уч.

- imageкоти — нащадки дикого кота, що колись жив у imageАфрицК Його приручили ЕГИПТЯНИ ще п' ять тисяч P0kiB тому. kiT у них вважався священною твариною. Хто вбивав його, того страчували. imageпомерлого ходили в на честь k0TiB будували храми, до TXHix зображень приносили пожертви.

-2-


2   уч.

А в €.BI)011i про «маленького тигра» не знали довго. Там мишей ловили image Лише згодом у найбагатших городян з“явилися imageтварини. До реч( харакгер пухнастого дива певною залежитьimage

кольору хутра.

3   уч.

qopHi кицьки - HepB0Bi, чутлив( I!ikaBi, дуже люблягь ласку. з image - легко звикають до господаря, особливо до          — 3aMkHYTi, що над усе          волю i       та      з        люблять    i затишок.          вередлин\, HepB0Bi, дивакуватй

                                   Виступ            2 групи

Кореспондент. Добрий день! Я кореспондент нуналу «Юний imageДозвольте взяти у вас iHTepNro. imageБудь ласка.

Кор. вас звуть, image naHi?

1-            а к. Моя господарка зве мене image А ще називають кицею,

кицюнею.

2-            а к. Мене no-pi3H0MY кличуть: хто Муркою, хто imageяк кому заманегься„

Кор. Де ви живете? В яких умовах?

image -а к. Живу я в image квартирй Сплю на imagenepMHi.

2- а к. У мене немаг imageдому. Де застане Hiq, там i заночую.

КОР. imageбудь ласка, чим ви харчуетесь?

1-а к. Моя хазяйка годуе мене «BickacoM», а ије молочком, м'яснем, рибкою.

2- а к. Я що прийдеться, що знайду на 1110'!i пожа.тйе мене imageабо хлопчик, винесе чогось по:сти.

Кор. Що вам не подобасться, чого ви боттесь?

I -а к. Я не люблю, коли мене беруть за XBiCT, намагаються гратися 3i мнон) коли я хочу н)шочивати. А боюся я злих собак.

2 -а к. Я     не люблю image з собаками i намагаюся “fx уникати, А боюся я злих недобрих людей, коли нони жбурляють у мене kaMiHH51M,

б'ють ногами, називають поганими слова.ми. imageКор, Про що ви мгјете?

1-а к. Я     зайняти перше на imageта отримати випагороду.

-3 _

2- а к. А я          про те, щоб мене взяла до себе добра людина, яка б тйклувалася про мене, годувала, гралася 3i мною, а я була б Тй image

другом.

Кор. Дякую за iHTept10. 1 бажаю вам, щоб        мрй“image

Вчитель„ Нехай кожна тваринка знайде чуйне серце i imageруки

свого господаря.

Вчитель. Чи здогадались ви чому так багато уваги ми звертаемо на ypoui uiit TBapI'Hui?

image(Мабуть тому, що когик буде головним , про нього ми будемо читати) Вправа

-Що ви уроку?

Цей урок навчить мене висловлювати думку.

imageпро тварин.

Розвивати пам'ять , мислення, мовлення.

Працювати в парах..

Визначати свое ставлення до прикметг

У народп зустрјчаються не 11iCHi, про чорного кота, який приносить невдачу, а дуже великою популярј-йсегю користуггься число 7.

на дошку i розгадайте ребус.

Що ви                      у всЈх ребусах? У BCix с число 7 „

Чи не                                                      користусться доно серед людей,.

(BCiM, ciM н, ciM , ociHb.)

1.Створення   куша.

(ciM          у       чудес CBiTY, семеро k03eH5lT;ciM господинь,сЈ.м сестер,      ciM нот; ciM image веселки, imagei ciM хвилинка -

2.Вч. У чому ж секрет? Виявлясться, що число 7 обсягу короткотривало1 пам людипи, тобто це та kiJIf,kicTb ознак, яку ми запам' ягати i на тривалий час.А ше воно у З/Складання npuc.IIiB'iB. Робота в групах.

CHi1tep отримус завдання.

image прочитайте 11pvtcJliB'5{, у яких е число 7. image значення. 1 гр.

7 минуло, як музика грала , aBiH тепер скаче. (Людина веде себе нерозумно).

-4-


7 pa3iB      один — imageзробити.)

2гр. ( image kiJ1bka pa3iB подумати, а

Згр.


Наговорив 7 MixiB vopixiB, та BCi непошй„ (казати багато зайвогоз безглуздого. 1.)

4гр.

CiM п' ятниць на тиждепь (часто imageдумку.)

5гр.

Семеро одного не чекаюты imageне хоче або не може чекати одну особу.)

теми уроку.

image                       ми прочита€мо Ti3ip з якого imageчи              число «ci.M»

Якщо ви з'еднаеге Blui,-reHi склади 2-х прочитагге ITpi3Bwue та сучасного автора, а noTiM i назву твору.

Василько,Валентин,перетинати

Чекати, мереживо,

kBiTka

Музика, субота,

Валентин Чемерис. Чорна або число «ciM» про автора.

Народився 8 липня [936 року в с.   на творчий шлях Валентин Чемерис розпочав як сатирик-гуморист.image

    Видав 16 веселих 36ipok — гуморески;                           noBicTi.

В.Чемерис — автор низки TBOPiB для imageживе в kIlCBi, працюе в      газети        Украћ“на».

V. Опрашовання твору В. Чемериса «Чорна ki111ka, або магјчне чис.ло «ciM».

- Який за жанром може бути TBip з такою назвою?

-5-

image

3i зхйстом тексту озпайомлю вас я 3i своТми [10MiHHY1kaMH* Читае вчитель i Y'Mi.

2.Словникова робота

    Чита:шя колонок          «Луною»

павмисно зглазити квапливо великих

imageнаврочити

отакезних

imageВИСЛОВИ, 3aMiHiTb ОДНИМ СЛОВОМ.

    зарадити                        перестало шастити

      1йкому античирк           шерсть на1жачить

(Допомогги, imageimageсприймання тексту. -Який цей TBip за жанром?

-Хто Е головним героем VI.

11iCHi «Чорний kiT»

VII. Робота над текстом.

1.Читання тексту «ланцюжком»

2.CaMocTiiiea робота учнпз.

    У яку прикмету            Василько?             BiiI про нет дћзнався?

-А чи добре хлопчик нивчав правила?   BiH плутав? А ми не плутаемо 'ix ? Чим же

-   Як Василько         ряп:ватися невдач?

-   До кого звернувся по допомогу?

-   Що поради.ла хазяйка Пумиimage

-   Чому   сказала, що «один» - простс число, а «ciM» - image- Як Василько скористався порадою?

-   Що Hac1JpaBjli допомоглоimage

ЗЛнтерактивна вправа «Розвтники».

imageв якому речення описано хазяйку Пуми? («4epi Тому незнапома экјнка — висока, сувора навигляД, в отакезннх окулярах»)

2Як вона пйцкрсслила image снотх норад? («Жгнка приклшш палець до куст i , озирнувшись, зашепотјла.)

imageЗ.Прочайте, яку таемнищо розкрила image (Як т[тьки нерепглсшнь Дорогу.image

Василька з учителькою. З якою iHT0HaIJieyo можна прочитати слова хлопчика? («Та вчи — ив.. .»)

VIlL Творча .1Ia60pawopiiI. Робота в парах.

Встановити послецов•йеть !10Niii.

« що б ви думали: найвищу image одержав! » п « Знову ти, Моргайле , не вивчив imagei'.re!3NkiE3 imageо « Тво1й можна зараднтиimage

« А Василько мовчить. Таемниця ж! »

image« Двер{ йому вјдчинила незнайома 3kiHka »

             « Як у            з'явилася Пума, image перестало щаститьimage

             « А яке маг, „               число?                будь ласка! »

[Х. Прикмети, image я, imageз чорними котами.

Вч. kiT -це тваринка, яку дуже „люблять люди. З ним пов'язана величезна imageприкмет i npwtcJ1iB'TB. В одних кратнах BiH був священною твариною, в втјненням нечистоТ сили. Особливо imageчорним котам.

На pa3i         pi3HHMH краТнами CBiTY в яких знаходяться      кореспонденти.       них ми imageicHY0Tb в цих кра:нах, пов'язаних з чорним котом.

Виступ З групи

     У imageвважалося, що чорний kiT приносить в         щастя,

Шотландська прикмета говорить : «Чорний kiT на - достаток в ;10Mi».

imageприкмега: «kiT, собака i пјвень чорно1“ MacTi оберйгаютьimage

BiA злодй“в».

За американською народною imageчорний kiT обов' язково BiMlyc удачу. Якщо чориий kiT прийшов до ваших дверей, BnycTiTb його i будьте до нього

А в нас чорний kiT €, за народним словом, HeotiikYBaH0i' сварки: «Тм чорний kiT дорогу говорять про ще недавно були друзями„

Але е одне спйльне для багатьох         «ХТ1-г любить i береже k0TiB, того цей хитрий 3Bip Х.Перег.ляд   «Ж"ив бун kiT».

Х1.Запптаппя «клубу

*         Чи      nawi yeniX11 залежать    прикмет?

*         imageЧи      вђ•ити прнкметам?

-, А в що треба BipliT11? Вчи•те.ль.

Прикме•јам     не ареба, imageА 6iJlbflle, д{-ги, BiPTe в себе!

imageв разум, 1трацю, сили -

I найчорн{птий kiT — безсилий!

ХИ.image

-Якими враженнями 'Ад уроку ви image вдома?

-Завдяки чо.му нам вда:тося виконати BCi завдання?

-Що нового image

-Що на вашу думку вдалося найкраще? Чому?

     -Чи виправдалися               image (У•шг нроДов.усують фразу

«СьогоДнг на уроцгimage

Хочу сказати, що мој“ 0iJikYBaHH; теж виправдалися.Я вдячна вам за продуктивну працю. Ми багато встигли зробити на уроц{ завдяки imagecvapaHHocTi.

X111. Домашне завдапня.

Читати i переказувати.

Скласти план доimage

-8-

pdf
Додано
6 жовтня
Переглядів
78
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку