Урок
4 клас
асо
В. Чемерис
Тема. У чому секрет ycnixy? В. Чемерис «Чорна або число”сЖ1”».
Мели. Вдосконалювати у cTpYkTypi тексту, i головне в TBOPi; формуватм робити висмовки; розвивати зв ' язне мовлення, -rexHilty читання„
Виховувати бажання вчитися, Bipy в своТ сили, любов до тварин, формувати до прикмет.
Обладнання. Ребуси, малюнки k0TiB, карточки з завдання для груповоћ* роботи, по TeMi,
«Жив c06i kiT».
Хђд уроку
Т. учнпв до уроку.
Нумо,
BciM приемно гостей
Скажем Тм ми « Добрий день! »
Працюй наполегливо,
Швидко старанно, Щоб жодна хвилинка, Не втратилась март.
Дихальна
1. 1, 2, З-вдихасмо 4 - видихаемо.
2. 1, 2, З-вдихасмо 4- видихаемо, гасимо свјчку. З. 1, 2, З-вдихасмо повтэя, 4— видихасмо,як i3 кульки виходить
4. В;дихнули, на 1, 2, З залримшли дихання, видихасмо.
П. 11epeBipx•a домашнього завдання. - з яким твором ни познайомились на - хто його автор?
1 завд.
Початок тексту ставляють два запитання) 2 завд.
Що робив Микола тиждень, щоб мати наличку?
- хто з'явився за тиждень?
-1-
- з якою метою? З завд.
слова треба наказати щоб MPii Чого навчила вас ця казка?
III. до сприйманпя нового MaTepiaJty.
Мовна розминка
1. Загадка
Мас вуса, пишний хвћст I негарну звичку:
Сперму добре BiH потс:гь, 110TiM — ВМИ€ ЛИЧКО.
2. Вправа «Театр». (Прочутктги сердито, сумно, весело).
3* Скоромовка
Смужечка на —
Наша Мурка мружиться . ( 1Цуриться , жмуриться )
Мру;киться - не журиться , (Сумувати )
А муркоче й жмуриться.
4. робота.
про k0TiB.
Виступ учнЈв 1 групи.
Я знаю, що ви провели роботу.
Що про походження, приручення кота та його характер?
1 уч.
- коти — нащадки дикого кота, що колись жив у АфрицК Його приручили ЕГИПТЯНИ ще п' ять тисяч P0kiB тому. kiT у них вважався священною твариною. Хто вбивав його, того страчували. померлого ходили в на честь k0TiB будували храми, до TXHix зображень приносили пожертви.
-2-
2 уч.
А в €.BI)011i про «маленького тигра» не знали довго. Там мишей ловили Лише згодом у найбагатших городян з“явилися тварини. До реч( харакгер пухнастого дива певною залежить
кольору хутра.
3 уч.
qopHi кицьки - HepB0Bi, чутлив( I!ikaBi, дуже люблягь ласку. з - легко звикають до господаря, особливо до — 3aMkHYTi, що над усе волю i та з люблять i затишок. вередлин\, HepB0Bi, дивакуватй
Виступ 2 групи
Кореспондент. Добрий день! Я кореспондент нуналу «Юний Дозвольте взяти у вас iHTepNro. Будь ласка.
Кор. вас звуть, naHi?
1- а к. Моя господарка зве мене А ще називають кицею,
кицюнею.
2- а к. Мене no-pi3H0MY кличуть: хто Муркою, хто як кому заманегься„
Кор. Де ви живете? В яких умовах?
-а к. Живу я в квартирй Сплю на nepMHi.
2- а к. У мене немаг дому. Де застане Hiq, там i заночую.
КОР. будь ласка, чим ви харчуетесь?
1-а к. Моя хазяйка годуе мене «BickacoM», а ије молочком, м'яснем, рибкою.
2- а к. Я що прийдеться, що знайду на 1110'!i пожа.тйе мене або хлопчик, винесе чогось по:сти.
Кор. Що вам не подобасться, чого ви боттесь?
I -а к. Я не люблю, коли мене беруть за XBiCT, намагаються гратися 3i мнон) коли я хочу н)шочивати. А боюся я злих собак.
2 -а к. Я не люблю з собаками i намагаюся “fx уникати, А боюся я злих недобрих людей, коли нони жбурляють у мене kaMiHH51M,
б'ють ногами, називають поганими слова.ми. Кор, Про що ви мгјете?
1-а к. Я зайняти перше на та отримати випагороду.
2- а к. А я про те, щоб мене взяла до себе добра людина, яка б тйклувалася про мене, годувала, гралася 3i мною, а я була б Тй
другом.
Кор. Дякую за iHTept10. 1 бажаю вам, щоб мрй“
Вчитель„ Нехай кожна тваринка знайде чуйне серце i руки
свого господаря.
Вчитель. Чи здогадались ви чому так багато уваги ми звертаемо на ypoui uiit TBapI'Hui?
(Мабуть тому, що когик буде головним , про нього ми будемо читати) Вправа
-Що ви уроку?
Цей урок навчить мене висловлювати думку.
про тварин.
Розвивати пам'ять , мислення, мовлення.
Працювати в парах..
Визначати свое ставлення до прикметг
У народп зустрјчаються не 11iCHi, про чорного кота, який приносить невдачу, а дуже великою популярј-йсегю користуггься число 7.
на дошку i розгадайте ребус.
Що ви у всЈх ребусах? У BCix с число 7 „
Чи не користусться доно серед людей,.
(BCiM, ciM н, ciM , ociHb.)
1.Створення куша.
(ciM у чудес CBiTY, семеро k03eH5lT;ciM господинь,сЈ.м сестер, ciM нот; ciM веселки, i ciM хвилинка -
2.Вч. У чому ж секрет? Виявлясться, що число 7 обсягу короткотривало1 пам людипи, тобто це та kiJIf,kicTb ознак, яку ми запам' ягати i на тривалий час.А ше воно у З/Складання npuc.IIiB'iB. Робота в групах.
CHi1tep отримус завдання.
прочитайте 11pvtcJliB'5{, у яких е число 7. значення. 1 гр.
7 минуло, як музика грала , aBiH тепер скаче. (Людина веде себе нерозумно).
-4-
7 pa3iB один — зробити.)
2гр. ( kiJ1bka pa3iB подумати, а
Згр.
Наговорив 7 MixiB vopixiB, та BCi непошй„ (казати багато зайвогоз безглуздого. 1.)
4гр.
CiM п' ятниць на тиждепь (часто думку.)
5гр.
Семеро одного не чекаюты не хоче або не може чекати одну особу.)
теми уроку.
ми прочита€мо Ti3ip з якого чи число «ci.M»
Якщо ви з'еднаеге Blui,-reHi склади 2-х прочитагге ITpi3Bwue та сучасного автора, а noTiM i назву твору.
Василько,Валентин,перетинати
Чекати, мереживо,
kBiTka
Музика, субота,
Валентин Чемерис. Чорна або число «ciM» про автора.
Народився 8 липня [936 року в с. на творчий шлях Валентин Чемерис розпочав як сатирик-гуморист.
Видав 16 веселих 36ipok — гуморески; noBicTi.
В.Чемерис — автор низки TBOPiB для живе в kIlCBi, працюе в газети Украћ“на».
V. Опрашовання твору В. Чемериса «Чорна ki111ka, або магјчне чис.ло «ciM».
- Який за жанром може бути TBip з такою назвою?
-5-
3i зхйстом тексту озпайомлю вас я 3i своТми [10MiHHY1kaMH* Читае вчитель i Y'Mi.
2.Словникова робота
Чита:шя колонок «Луною»
павмисно зглазити квапливо великих
наврочити
отакезних
ВИСЛОВИ, 3aMiHiTb ОДНИМ СЛОВОМ.
зарадити перестало шастити
1йкому античирк шерсть на1жачить
(Допомогги, сприймання тексту. -Який цей TBip за жанром?
-Хто Е головним героем VI.
11iCHi «Чорний kiT»
VII. Робота над текстом.
1.Читання тексту «ланцюжком»
2.CaMocTiiiea робота учнпз.
У яку прикмету Василько? BiiI про нет дћзнався?
-А чи добре хлопчик нивчав правила? BiH плутав? А ми не плутаемо 'ix ? Чим же
- Як Василько ряп:ватися невдач?
- До кого звернувся по допомогу?
- Що поради.ла хазяйка Пуми
- Чому сказала, що «один» - простс число, а «ciM» - - Як Василько скористався порадою?
- Що Hac1JpaBjli допомогло
ЗЛнтерактивна вправа «Розвтники».
в якому речення описано хазяйку Пуми? («4epi Тому незнапома экјнка — висока, сувора навигляД, в отакезннх окулярах»)
2Як вона пйцкрсслила снотх норад? («Жгнка приклшш палець до куст i , озирнувшись, зашепотјла.)
З.Прочайте, яку таемнищо розкрила (Як т[тьки нерепглсшнь Дорогу.
Василька з учителькою. З якою iHT0HaIJieyo можна прочитати слова хлопчика? («Та вчи — ив.. .»)
VIlL Творча .1Ia60pawopiiI. Робота в парах.
Встановити послецов•йеть !10Niii.
« що б ви думали: найвищу одержав! » п « Знову ти, Моргайле , не вивчив i'.re!3NkiE3 о « Тво1й можна зараднти
« А Василько мовчить. Таемниця ж! »
« Двер{ йому вјдчинила незнайома 3kiHka »
« Як у з'явилася Пума, перестало щастить
« А яке маг, „ число? будь ласка! »
[Х. Прикмети, я, з чорними котами.
Вч. kiT -це тваринка, яку дуже „люблять люди. З ним пов'язана величезна прикмет i npwtcJ1iB'TB. В одних кратнах BiH був священною твариною, в втјненням нечистоТ сили. Особливо чорним котам.
На pa3i pi3HHMH краТнами CBiTY в яких знаходяться кореспонденти. них ми icHY0Tb в цих кра:нах, пов'язаних з чорним котом.
Виступ З групи
У вважалося, що чорний kiT приносить в щастя,
Шотландська прикмета говорить : «Чорний kiT на - достаток в ;10Mi».
прикмега: «kiT, собака i пјвень чорно1“ MacTi оберйгають
BiA злодй“в».
За американською народною чорний kiT обов' язково BiMlyc удачу. Якщо чориий kiT прийшов до ваших дверей, BnycTiTb його i будьте до нього
А в нас чорний kiT €, за народним словом, HeotiikYBaH0i' сварки: «Тм чорний kiT дорогу говорять про ще недавно були друзями„
Але е одне спйльне для багатьох «ХТ1-г любить i береже k0TiB, того цей хитрий 3Bip Х.Перег.ляд «Ж"ив бун kiT».
Х1.Запптаппя «клубу
Чи nawi yeniX11 залежать прикмет?
Чи вђ•ити прнкметам?
-, А в що треба BipliT11? Вчи•те.ль.
Прикме•јам не ареба, А 6iJlbflle, д{-ги, BiPTe в себе!
в разум, 1трацю, сили -
I найчорн{птий kiT — безсилий!
ХИ.
-Якими враженнями 'Ад уроку ви вдома?
-Завдяки чо.му нам вда:тося виконати BCi завдання?
-Що нового
-Що на вашу думку вдалося найкраще? Чому?
-Чи виправдалися (У•шг нроДов.усують фразу
«СьогоДнг на уроцг
Хочу сказати, що мој“ 0iJikYBaHH; теж виправдалися.Я вдячна вам за продуктивну працю. Ми багато встигли зробити на уроц{ завдяки cvapaHHocTi.
X111. Домашне завдапня.
Читати i переказувати.
Скласти план до
-8-