Урок Читання для загального розуміння. Оцінювання переживань та емоцій персонажів. Вплив переживань персонажів на емоції читача.

Про матеріал
Очікуванні результати: читає подумки тексти різних видів та з різною метою; описує свої емоції, пережиті під час читання художнього твору; наводить приклади вчинків персонажів, які викликали відповідні емоції; аналізує емоційний стан персонажів, пояснює причини відповідних переживань персонажів; використовує власний емоційний досвід для оцінювання емоційного стану персонажів художнього твору; записує текст в темпі, який дає змогу записати власну думку; перевіряє орфограми доречним способом та пояснює власний вибір. Урок спрямований на виховування бережливого ставлення до нашої планети.
Перегляд файлу

Тема: Читання для загального, повного чи вибіркового розуміння. Оцінювання переживань та емоцій персонажів. Вплив переживань персонажів на емоції читача. Граматична онова речення. Створення власного висловлення. Взаємоперевірка/самоперевірка.

О.Р.: читає подумки тексти різних видів та з різною метою; описує свої емоції, пережиті під час читання художнього твору; наводить приклади вчинків персонажів, які викликали відповідні емоції; аналізує емоційний стан персонажів, пояснює причини відповідних переживань персонажів; використовує власний емоційний досвід для оцінювання емоційного стану персонажів художнього твору; записує текст в темпі, який дає змогу записати власну думку; перевіряє орфограми доречним способом та пояснює власний вибір.

 

І. Організаційний етап

Вправа “Спіймай мій настрій”

Усміхніться, “зніміть” усмішку зі свого обличчя та “киньте” своєму сусідові / своїй сусідці. “Спіймайте” усмішку, “прикрасьте” нею своє обличчя.

Подаруйте свої посмішки нашим гостям. А я вам подарую свою.  Позитивних емоцій вам на урок!

Вставте пропущені літери та відгадайте загадку

Блакитні простори, з_лені ліси —

Ніде не знайдеш ти такої краси.

У космосі є ще багато планет,

Немає лишень жи__я там пр_кмет.

Ти гарна і збли__ка, красива здаля.

Ти наша домівка, планета …     Земля

 

Які слова допомогли вам відгадати загадку?

Які пропущені літери ви вставили?

Яким способом ви перевірили  написання орфограм?

ПрИкрашають – префікс пре, при – приближення, приєднання.

прИкмет– за орфографічним словником

Складено – перед К,П,Т,Х,Ф пишемо префікс С

Каліграфічна хвилинка

Каліграфічно пропишіть  в зошиті

З з   Зз зе ем ля Земля 

Самооцінювання

Порівняйте із зразком та оцініть свою роботу на полі за допомогою смайлика.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Як називаються люди, які досліджують планети, супутники, комети?

Як ви думаєте, якими якостями мають володіти астрономами? (Спостережливість, увага, витримка та зосередженість (робота потребує кропіткої праці, адже вони мають спостерігати за змінами космічних об’єктів)   уміння швидко і правильно рахувати  (небесні об’єкти рухомі, тому потрібно швидко орієнтуватися)

Яка тема місяця? Що ми з вами відкриваємо та досліджуємо? (таємниці Всесвіту) 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Ви вже мабуть здогадалися про що ми говоритимемо на уроці.

Тема нашого уроку Читання для розуміння. Пошук інформації в різних джерелах. Створення власного висловлення. Перевірка орфограм зручним способом.  Взаємоперевірка/самоперевірка.

Очікування

У кожного на парті лежить сердечко. Візьміть  паперове сердечко та напишіть на ній що ви очікуєте від уроку (які завдання виконуватимемо)?

Сьогодні ми будемо

досліджувати планету Земля та дізнаватися більше про неї , спілкуватися,  досліджувати текст, шукати секретну інформацію

 

ІV. Актуалізація  опорних знань

      Що ви знаєте про планету Земля?

Читання з другом

      Діти, зараз ми будемо читати з позначками в парі та дізнаємося цікаві факти про зірку. (Діти читають, навпроти кожного факту ставлять позначку)

Яка інформація була для вас відомою?

Про які факти ви дізналися вперше?

Які факти були несподіваними?

Про що захотілося дізнатися більше?

Сьогодні ми попрацюємо з твором Планета захворіла

            Як ви гадаєте про що може розповісти цей твір

                   А зараз перевіримо чи справдилися ваші передбачення.

    

 

 Планета захворіла

Жила у Всесвіті одна маленька, але дуже гарна планета, яку звали Земля. Вона була найгарніша серед всіх планет,тому,  що на ній було багато рослин – дерев, кущів, квітів, багато води і свіже повітря. Та згодом на цій планеті з'явилася ще одна незвичайна істота. Вона відрізнялася від тварин, птахів і риб. На відміну від інших земних істот, вона була розумною, вміла ходити на двох ногах, говорити, працювати, а, найголовніше – мислити. Називалася ця істота – людина.

 

      Чи здійснилися передбачення?

      Що ви дізналися із зачину?

      Про що може йтися в наступній частині твору?

 

Завдяки своїм розумовим здібностям, людина почала освоювати територію красуні-Землі. Земля була дуже доброю планетою, тому робила для людини багато корисного – забезпечила водою, повітрям, сонячним теплом і світлом. Дала можливість забезпечити себе житлом і їжею.

Для покращення умов свого життя, людина починає розкопувати надра Землі на шматки та дістає «нутрощі», отруює прозору «кров» Землі, перетинає «вени» греблями, отруює її «легені» шкідливими газами, ранить атомними вибухами.

За таких умов маленька гарна планета Земля не змогла жити. З нею трапилася біда. Вона ЗАХВОРІЛА.

 

Чи здійснилися передбачення?

Про що ви дізналися?

Чи були, у вашому житті випадки, коли ви робили добро, але цього не цінували?

 Що ви відчували?

Як ви гадаєте, що буде далі?

- Людино, зупинись! - звернулася зі сльозами на очах безпомічна хвора планета. Адже разом зі мною будеш страждати і ти! - Не роби з мене пустелю! Пощади! Ти вирубуєш дерева, забруднюєш річки і моря, ти самим лишаючи  мене повітря і вологи. Я не зможу нічого вродити і нагодувати тебе, людино!

Від таких слів своєї планети людині стало моторошно. Зібралися люди і вирішили, що потрібно лікувати планету. Але як? Де взяти ліки? Яка хвороба у нашої Землиці?

І люди почали прислухатися до своєї планети. Головними ліками від хвороби Земельки став людський розум. Люди почали цінувати свою Землю, а вона віддячила їм свіжим повітрям, чистою водою та багатим врожаєм.

 

     Про що ви дізналися?

     Чи змінилося ставлення до планети?

     Знайдіть слова – підтвердження цьому.

     Чи зустрічалися в тексті незнайомі слова

     Де знаходимо значення незнайомих слів?

У якому словнику?

     Як слова розміщені в словнику?

Надра - це частина земної кори, що розташована під поверхнею суші та дном водоймищ і простягається до глибин.

НУ́ТРОЩІ -  внутрішні органи людини або тварини.

Пощада –  вияв милосердя, жалощів до кого-, чого-небудь.

Моторошно -  почуття страху, тривоги, яке хтось переживає; страшно.

    Який жанр твору? Чому?

 Казка – це народний або літературний твір про вигадані, часто фантастичні події.

 

Робота  в парі

Визначте емоційний стан Землі протягом всієї казки.

Частина тексту

Емоція

Пояснення

Зачин

 

Тому, що

Основна частина

 

Тому, що

Кінцівка

 

Тому, що

Оцініть роботу в парі за допомогою цеглинок

Фізкультхвилинка

Спишіть виділене речення в тексті. Визначте граматичну основу.

Скільки присудків має речення. Як ми можемо їх назвати?

Придумайте речення з однорідними присудками ??????

Самооцінювання

С. р. 

Випишіть з тексту спільнокореневі слова до слова Земля. Визначте корінь.  З одним словом на вибір складіть і запишіть речення. Визначте граматичну основу.

Взаємооцінювання за допомогою ліхтарика

 

 

Що ви можете зробити аби наша планета не хворіла?

 

Групова робота

Редактор

Зараз ми будемо редакторами. Ваше завдання роз’єднати слова та з  поданих прислів’їв обрати одне, яке найкраще підходить

до твору «Планета захворіла» Пояснити як ви його розумієте?

 

Про землю піклуйся – золотим зерном милуйся.

Хто про землю дбає, тому вона повертає.

Доглядай землю плідну, як матір рідну.

 

Оцініть роботу в групі за допомогою

 

Запишіть у зошит власне висловлення: яке відкриття ви для себе зробили…

Я для себе відкрив / відкрила, що…

Хто бажає зачитати?

Підсумок уроку Рефлексія

Чи збулися ваші очікування?

Які нові таємниці відкрили?

Що вам сподобалося?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

Частина тексту

Емоція

Пояснення

Зачин

 

 

Тому, що

Основна частина

 

 

Тому, що

Кінцівка

 

 

Тому, що

 

ФАКТИ ПРО ЗЕМЛЮ

Земля — третя від Сонця планета нашої Сонячної системи. 

Земля знаходиться приблизно в 150 мільйонах кілометрів від Сонця.

Для того щоб досягти поверхні нашої планети, сонячному світлу необхідно 500 секунд.

Якщо б у нас не було Місяця, день на Землі тривав би не більше шести годин.

Роз’єднати слова та з  поданих прислів’їв обрати одне, яке найкраще підходить до твору «Планета захворіла». Пояснити як ви його розумієте?

Землятрудівницяажпаруєталюдямхлібгодує.

Проземлюпіклуйсязолотимзерноммилуйся.

 

Роз’єднати слова та з  поданих прислів’їв обрати одне, яке найкраще підходить до твору «Планета захворіла». Пояснити як ви його розумієте?

Хтоназемлісидитьтойнебоїтьсящовпаде.

Хтопроземлюдбаєтомувонаповертає.

 

Роз’єднати слова та з  поданих прислів’їв обрати одне, яке найкраще підходить до твору «Планета захворіла». Пояснити як ви його розумієте?

Доглядайземлюпліднуякматіррідну.

Землянашамативсіхгодує.

 

 

docx
Додано
29 березня 2023
Переглядів
514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку