Урок математики в 5 класі
Тема уроку: Читання і запис десяткових дробів.
Мета уроку: закріпити поняття про десятковий дріб; уміння записувати й читати десяткові дроби, спираючись на знання розрядів десяткового дробу. Виховувати старанність, уважність, охайність, спостережливість, розвивати логічне мислення. Виконання вправ з профілактики сколіозу.
Тип уроку: закріплення знань і вмінь.
Обладнання: підручники.
Хід уроку:
Дидактична гра «Вікторина»
Питання для вікторини.
1. Завдання: Порівняйте стрілками рівні числа у лівому та правому стовпчиках. Один жетон за правильну відповідь
І команда ІІ команда
3,00002 5,0007
3,02 5,000007
3,002 5,7
2. Завдання: Знайдіть помилки, там де вони є, і виправте їх.
Додаткові умови: Не всі записи є неправильними.
І команда ІІ команда
1) 1)
2) 2)
3) 3)
4) 4)
5) 5)
3. Завдання: Заповніть таблицю..
І команда
Частка |
47:10 |
8:1000 |
749:10 |
Звичайний дріб |
|
|
|
Десятковий дріб |
|
|
|
ІІ команда
Частка |
246:1000 |
3:10000 |
6847:100 |
Звичайний дріб |
|
|
|
Десятковий дріб |
|
|
|
4.Завдання: прочитайте вголос десяткові дроби.
І команда ІІ команда
1,5; 12,345;
0,034; 5,002;
15,1; 102,81;
4,6505; 311,00001;
0,012765. 2,430074.
Організація уваги учнів.
4. Перевірка домашнього завдання: перевірити наявність правил і його правильність вибірково.
5. Закріплення знань та формування вмінь
Усні вправи:
а) в)
б) г)
2. Назвіть знаменники десяткових дробів:
а) 0,6; в) 0,501; г) 0,24;
б) 0,3711; г) 0,234567; д) 0,1020305.
Фізкультхвилинка
Сів метелик на травичку
І рахує рахівничку:
1, 2, 3 – ти метелику лети.
Крильця вже за головою
Тож дивись перед собою.
Випрямляємо хребет,
Крильця зводимо вперед,
Мов метелики, літаєм,
Крильця зводим, розправляєм.
Робота з підручником:
Коментоване розв’язування завдань з підручника:
Колективно № Фронтально №
6. Підсумки уроку.
Інтерактивна гра « Інтервʼю»( вчитель задає питання учням по темі уроку)
Підсумовуючи матеріал, який учні опрацювали на поточному уроці, учитель додає до вивченого історичну довідку.
Інтерактивна вправа «Цікавинка» Слова учителя:
Десяткова система числення виникла на початку УІІст. В Індії. А поняття десяткового дробу вперше з’явилося в роботах арабських математиків у середні віки і незалежно від них – у Стародавньому Китаї. Вважається, що першим ввів поняття десяткових дробів та правила дії з ними видатний середньоазіатський математик та астроном аль-Каші, який працював у 20-30рр. Хуст. У Самаркандській обсерваторії. Аль-Каші є автором книги «Ключ арифметики», де вченим був використаний спеціальний запис десяткових дробів: ціла і дробова частини писалися рядком, але ціла частина – чорним чорнилом, а дробова – червоним або ціла частина відокремлювалась від дробової вертикальною рискою.
Приблизно через півтора сторіччя, у 1585 році, фламадськиий учений Симон Стевін (1548-1620), який викладав математику в славнозвісному Лейденському університеті (Голландія), присвятив свою книгу «Десятина» десятковій системі мір і десятковим дробам. Так було започатковано використання десяткових дробів у Європі. Симон Стевін, як і аль-Каші, писав десятковий дріб у рядок, але відокремлював цілу і дробову частини цифрою нуль, узятою в кружечок.
Ту систему запису, якою ми користуємося сьогодні, запропонував німецький астроном Йоган Кеплер (1571-1630). Однак треба пам’ятати, що на відміну від нашої країни, де сьогодні дробову частину десяткового дробу відокремлюють комою, у США, Великій Британії відокремлюючий знак інший – крапка. Коми у цих країнах в запису чисел використовують для відокремлення класів. Наприклад, число 1200345,29 у США буде записано так: 1,200,345.29, а число 0,58 там матиме вигляд такий: 0.58 або.58.
Виставлення оцінок.
7. Домашнє завдання
§ , №
8. Рефлексія
Інтерактивна вправа « Килимок вражень»
( учні в зошитах замальовують смайлики відповідного настрою)