Урок "Читання і запис десяткових дробів".

Про матеріал
Тип уроку: закріплення знань і вмінь. Урок включає в себе проведення : інтерактивної вправи « Килимок вражень", дидактичної гри «Вікторина», Інтерактивної гри « Інтервʼю» тощо.
Перегляд файлу

Урок  математики в 5 класі

Тема уроку: Читання і запис  десяткових дробів.

Мета уроку: закріпити поняття про десятковий дріб; уміння записувати й читати десяткові дроби, спираючись на знання розрядів десяткового дробу. Виховувати старанність, уважність, охайність, спостережливість, розвивати логічне мислення. Виконання вправ з профілактики сколіозу.

Тип уроку: закріплення знань і вмінь.

Обладнання: підручники.

                                         Хід уроку:

  1. Організаційний момент.
  2. Повідомлення теми та мети уроку.
  3. Актуалізація опорних знань.  Інтерактивна вправа « Килимок вражень» ( учні в зошитах замальовують смайлики відповідного настрою)

 

 

 

Дидактична гра «Вікторина»

Питання для вікторини.

1. Завдання: Порівняйте стрілками рівні числа у лівому та правому стовпчиках. Один жетон за правильну відповідь

І команда                                                        ІІ команда

         3,00002                                                  5,0007

            3,02                                              5,000007

       3,002                                           5,7

2. Завдання: Знайдіть помилки, там де вони є, і виправте їх.

Додаткові умови: Не всі записи є неправильними.

І команда                                                      ІІ команда

1)                                                      1)

2)                                            2)

3)                                                       3) 

4)                                               4) 

5)                                                  5) 

3. Завдання: Заповніть таблицю..

І команда

 

 

Частка

47:10

8:1000

749:10

Звичайний дріб

 

 

 

Десятковий дріб

 

 

 

 

ІІ команда

Частка

246:1000

3:10000

6847:100

Звичайний дріб

 

 

 

Десятковий дріб

 

 

 

4.Завдання: прочитайте вголос десяткові дроби.

І команда        ІІ команда

1,5;        12,345;

0,034;        5,002;

15,1;        102,81;

4,6505;       311,00001;

0,012765.       2,430074.

Організація уваги учнів.

4. Перевірка домашнього завдання: перевірити наявність правил і його правильність вибірково.

5. Закріплення знань та формування вмінь

Усні вправи:

  1. Якими числами треба замінити знак питання, щоб рівність стала правильною?

а)                 в) 

б)                 г) 

       2. Назвіть  знаменники десяткових дробів:

           а)  0,6;             в) 0,501;              г) 0,24;

           б)  0,3711;       г) 0,234567;       д) 0,1020305.

Фізкультхвилинка

Сів метелик на травичку

І рахує рахівничку:

1, 2, 3 – ти метелику лети.

Крильця вже за головою

Тож дивись перед собою.

Випрямляємо хребет,

Крильця зводимо вперед,

Мов метелики, літаєм,

Крильця зводим, розправляєм.

Робота з підручником:

Коментоване розв’язування  завдань з підручника:

Колективно                              Фронтально №

6. Підсумки уроку.

Інтерактивна гра « Інтервʼю»( вчитель задає питання учням по темі  уроку)

     Підсумовуючи матеріал, який учні опрацювали на поточному уроці, учитель додає до вивченого історичну довідку.

Інтерактивна вправа «Цікавинка»     Слова учителя:

 Десяткова система числення виникла на початку УІІст. В Індії. А поняття десяткового дробу вперше з’явилося в роботах арабських математиків у середні віки і незалежно від них – у Стародавньому Китаї. Вважається, що першим ввів поняття десяткових дробів та правила дії з ними видатний середньоазіатський математик та астроном аль-Каші, який працював у 20-30рр. Хуст. У Самаркандській обсерваторії. Аль-Каші є автором книги «Ключ арифметики», де вченим був використаний спеціальний запис десяткових дробів: ціла і дробова частини писалися рядком, але ціла частина – чорним чорнилом, а дробова – червоним або ціла частина відокремлювалась від дробової вертикальною рискою.

 Приблизно через півтора сторіччя, у 1585 році, фламадськиий учений Симон Стевін (1548-1620), який викладав математику в славнозвісному Лейденському університеті (Голландія), присвятив свою книгу «Десятина» десятковій системі мір і десятковим дробам. Так було започатковано використання десяткових дробів у Європі. Симон Стевін, як і аль-Каші, писав десятковий дріб у рядок, але відокремлював цілу і дробову частини цифрою нуль, узятою в кружечок.

 Ту  систему запису, якою ми користуємося сьогодні, запропонував німецький астроном Йоган Кеплер (1571-1630). Однак треба пам’ятати, що на відміну від нашої країни, де сьогодні дробову частину десяткового дробу відокремлюють комою, у США, Великій Британії відокремлюючий знак інший – крапка. Коми у цих країнах в запису чисел використовують для відокремлення класів. Наприклад, число 1200345,29 у США буде записано так: 1,200,345.29, а число 0,58 там матиме вигляд такий: 0.58  або.58.

Виставлення оцінок. 

 

7. Домашнє завдання

§           , №

8. Рефлексія

Інтерактивна вправа « Килимок вражень»

( учні в зошитах замальовують смайлики відповідного настрою)

 

 

 

 

docx
Додано
26 липня 2019
Переглядів
896
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку