Урок читання на тему "Вступ до теми "Казки про тварин""

Про матеріал
Конспект уроку з читання для 2 класу за підручником Катерини Пономарьової. Буде корисним вчителеві у підготовці до уроку, цікаві завдання та методики. Під час уроку учні ознайомлюються з казкою "Вовк та собака".
Перегляд файлу

Тема: Вступ до теми «Казки про тварин». Т. Майданович «Примовка до казки», «Вовк та собака» (українська народна казка)

Мета: формування предметних компетентностей, поглибити знання дітей про казку як усну народну творчість; розкрити значення казки у житті людини; навчити розпізнавати казки з поміж інших творів, орієнтуватися в їхніх особливостях.

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організаційний момент

Нумо діти підведіться

Всім навколо посміхніться

Вже дзвінок сигнал нам дав

Працювати час настав

Щоб урок минув не марно

Працювати треба гарно.

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

Діти – просто молодці.

2. Психологічна настанова на урок

- Приставте долоньки до долоньки, усміхніться один одному, побажайте гарного настрою і продуктивної праці.

ІІ. Основна частина

  1. Артикуляційні вправи

Фонетична зарядка

  • дмухніть на кульбабку
  • як ґелґочуть гуси?
  • як пищить комар?
  • як шипить лебідь?
  • як стукають колеса потягу?
  • усміхніться відкритим і закритим ротом.
  1. Формула уроку

Урок – У+Р+О+К

У- уважні

Р – розумні

О – організовані

К – кмітливі

  1. Робота над примовкою

В кожній казці є урок,

Мов у квіточці медок.

І дівчатка, і хлоп’ятка,

Як веселі бджоленята,

Погадаймо – політаймо,

В казці меду пошукаймо.

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку

  • Про що йшлася мова у примовці?
  • Про казку.
  1. Актуалізація опорних фонових знань

 

 Казка

 

  1. Вправа «Асоціації»
  • Що асоціюється зі словом казка?
  1. Бесіда
  • Казка з’явилась давно, що люди ще не вміли писати, тому переказували одне одному. Казка дала нам перші уроки життя, формувала наше  уявлення про добро і зло, правду і неправду, чесність.
  • А чим подобаються вам казки?
  1. Встановіть відповідність
  • Пригадайте, які звірі й птахи є головними героями відомих вам казок. Встановіть відповідність між словами:

Голодний    як їжак

Хитра    як вовк

Вайлуватий   як заєць

Колючий    як ведмідь

Боязкий    як лисиця

 

IV. Ознайомлення з темою уроку (с.38)

  • Бесіда

Ми розпочинаємо новий розділ. Прочитайте будь ласка назву.

  1. Робота над казкою «Вовк та собака»
  • Прочитайте назву казки.
  • Хто буде її персонажами?

(Демонстрування малюнків тварин)

  • Які казки з цими героями ви читали?
  • У яких стосунках вони у реальному житті?
  1. Виразне читання казки вчителем (с.39)

а) перевірка емоційного сприймання змісту

- Чи сподобалась казка?

- Чим? Що зацікавило?

- Хто головні герої?

  1. Словникова робота
  • Господа – дім. Оселя, хата.
  • Ланцюг – низка металевих кілець, з’єднаних між собою.
  1. Поглиблений смисловий і структурний аналіз тексту.

А) самостійне читання тексту;

Б) бесіда за змістом прочитаної казки:

- між ким відбувається діалог?

- що здивувало собаку?

- як здобував собі їжу собака?

- чи прийняв вовк пропозицію собаки?

- чим закінчилась зустріч вовка і собаки?

В) вибіркове читання

- знайдіть і прочитайте питальні речення;

- задайте запитання про вовка.

Музична фізкультхвилинка

  1. Робота в парах

Підготовка до читання за ролями. Презентація роботи парного діалогі.

  1. Аудіювання тексту
  • Чому вовк відмовився йти до хазяїна?

А) Не хотів носити важкого ланцюга;

Б) міг прогодуватися сам;

В) свобода йому дорожче за їжу.

  1. Робота над прислів’ям
  • Як ви розумієте прислів’я?

IV. Заключна частина

  1. Рефлексія

Вправа «Мікрофон»

  • Який розділ почали вивчати?
  • Яку казку читали?
  • Про що спонукає задуматись ця казка?

Вправа «Крісло автора»

  • Як би ви інакше назвали казку і чому?

Оцініть свою роботу на уроці відповідним смайликом

V. Домашнє завдання

Намалювати ілюстрацію до казки.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мельник Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Штойко Марія
Додано
22 грудня 2019
Переглядів
1706
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку